F1 Grand Prix of Japan

Οι δυο πρωταθλητές έφεραν στο φως ένα θέμα που δεν μας είχε απασχολήσει ιδιαίτερα μέχρι τώρα: Τη βελτίωση του παραθύρου λειτουργίας, αλλά και της ποιότητας, των βρόχινων ελαστικών της Pirelli. Μάλιστα, τονίζουν πως το παράθυρο είναι τόσο μικρό, που οι πιλότοι πολλές φορές ρισκάρουν με την ενδιάμεση γόμα, επειδή είναι πολύ ταχύτερη. Ο Sebastian Vettel δήλωσε για το θέμα:

Αν υπάρχει πολύ νερό, προφανώς θα πρέπει να έχεις ένα ελαστικό που το ξεφορτώνεται πολύ καλά, ώστε να μην υποφέρεις από υδρολίσθηση.

Το πρόβλημα που έχουμε, είναι ότι το ελαστικό για ακραίες συνθήκες έχει εξαιρετικά στενό παράθυρο (λειτουργίας). Τα ενδιάμεσα είναι ταχύτερα, οπότε, μόλις απαλλαγείς από το μεγαλύτερο μέρος του νερού προσπαθείς να βάλεις τα ενδιάμεσα, ρισκάροντας πάρα πολύ, μόνο και μόνο επειδή είναι η ταχύτερη επιλογή. Αυτό είναι κάτι που πρέπει να το δουλέψουμε.

με το Lewis Hamilton να συμπληρώνει πως τα ελαστικά δεν είναι καθόλου καλά, και χειρότερα από τα αντίστοιχα της Bridgestone, ενώ χρειάζονται πολύ δουλειά και στο θέμα του σπρέι.

Δεν είναι καλά ελαστικά. Αυτό δεν είναι μυστικό.

Πάντα θα υπάρχει σπρέι, αλλά πρέπει να δουλέψουμε σκληρά πάνω σε αυτό. Είναι μια περιοχή που (η F1) δεν επικεντρώνεται τόσο πολύ. Τα σλικ πάντοτε βελτιώνονται και δουλεύονται, αλλά δεν υπάρχει τόσο μεγάλη έμφαση στα βρόχινα.

Θέλεις ένα ελαστικό που θα καθαρίζει το νερό. Και δεν μας αναγκάζει να πάμε στα ενδιάμεσα, επειδή είναι πολύ πιο γρήγορα, παρότι είναι πιθανόν να μην είναι αρκετά ασφαλές για να το πράξουμε. Είναι κάτι στο οποίο νομίζω πως θα εργαστούν η FIA και η Pirelli.

Μπορεί να αναρωτιέσαι γιατί γίνονται αυτές οι δηλώσεις τη συγκεκριμένη στιγμή και ο λόγος δεν είναι άλλος από το ατύχημα του Jules Bianchi, που έγινε όταν η βροχή ξανάρχισε και με τον πιλότο της Marussia να φοράει φθαρμένα ενδιάμεσα ελαστικά. Η FIA ζήτησε, εγγράφως, από τις ομάδες να παρέχουν οποιοδήποτε στοιχείο μπορεί να φανεί χρήσιμο στην εξέταση που κάνει, με ανεπιβεβαίωτες πηγές να μιλούν για δυνάμεις των 92g(!) κατά την πρόσκρουση.

GERMAN GRAND PRIX F1/2012

Η Pirelli βρίσκεται διαρκώς στο στόχαστρο επικριτών, για τη σύνθεση των γομών που παρέχει (παρότι της ζητήθηκε από τη FIA να τις κατασκευάσει), την περσινή της γκάφα, για τις φετινές της επιλογές και πλέον για τα βρόχινα ελαστικά. Πάντως, ο Paul Hembery τονίζει πως επίσημα δεν έχει γίνει κάποια νύξη για το θέμα.

Αυτά είναι κάποια σχόλια από οδηγούς και δεν έχουν γίνει με επίσημο τρόπο προς εμάς. Φυσικά, αν ζητηθεί από την Pirelli, από τις ομάδες και τη FIA μαζί, να επανεξετάσει την τεχνική ικανότητα των βρόχινων ελαστικών, η Pirelli θα το κάνει αμέσως.

Αλλά, μέχρι στιγμής, η Pirelli δεν βλέπει καμία ρεαλιστική τεχνική ανάγκη για να αλλάξει το βρόχινο λάστιχο.

Σύντομα, θα υπάρξει συνεδρίαση της ομάδας εργασίας και είναι πολύ πιθανό αυτό να εξεταστεί εκεί. Και αν εξεταστεί, είμαστε ανοιχτοί στην ιδέα της τροποποίησης των ελαστικών. Κάθε αλλαγή πρέπει να έχει μια βαθιά τεχνική βάση και δεν ακολουθεί απλά τις παρατηρήσεις από ένα άτομο, καθώς δεν έχουν όλοι την ίδια άποψη.

Σίγουρα, ένα βρόχινο λάστιχο με μεγαλύτερο παράθυρο λειτουργίας, που θα δημιουργεί και λιγότερο σπρέι, είναι κάτι το πολύ θετικό. Δεν μπορώ όμως να κλείσω το άρθρο χωρίς να εκφράσω δυο απορίες: Πρώτον, πως θα το εξελίξει η Pirelli χωρίς επαρκείς δοκιμές και δεύτερον, που θα χρησιμοποιηθεί; Πλέον, το αυτοκίνητο ασφαλείας μπαίνει στα pits μόνο όταν η στεγνή γραμμή έχει ήδη αρχίσει να εμφανίζεται στην πίστα και για να θυμηθούμε βρόχινο αγώνα πρέπει να πάμε πολύ πίσω. Επομένως, μήπως οι πιλότοι ζητούν μια δεύτερη ενδιάμεση επιλογή και όχι μια διαφορετική βρόχινη;

[Πηγές: BBC Sport, Autosport, AMuS | Photo Copyrights: Pirelli, Getty Images]