toyota plant

Η Toyota, ξανασκέφτεται να προσθέτει τρίτη βάρδια σε αρκετά εργοστάσια της, καθώς επιδιώκει να κατασκευάσει περισσότερα αυτοκίνητα. Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο, θα ξεκινήσει να λειτουργεί το εργοστάσιό της στη Καλιφόρνια, σε τρεις βάρδιες από τον Απρίλιο του 2015, εκεί όπου κατασκευάζονται τα Tahoma. Ο ιαπωνικός κολοσσός συνήθως λειτουργεί τα εργοστάσιά του σε δύο βάρδιες, με το εργοστάσιο της Καλιφόρνια να είναι το πείραμα, ώστε να διαπιστώσει αν έχει νόημα η τρίτη βάρδια. Το εργοστάσιο θα αυξήσει την ετήσια παραγωγή του κατά 11% στις 89.000 οχήματα, με την Toyota να προσλαμβάνει 300 νέους υπαλλήλους οι οποίοι θα στελεχώσουν την τρίτη βάρδια.

Η προσθήκη τρίτης βάρδιας σε ένα εργοστάσιο έχει τα θετικά του -γρηγορότερη παραγωγή νέων αυτοκινήτων και μειωμένες υπερωρίες-, αλλά και τα αρνητικά του -μειωμένος χρόνος συντήρησης και αύξηση πάγιων εξόδων. Η Toyota θέλει να μεγιστοποιήσει την παραγωγική ικανότητα των εργοστασίων συναρμολόγησης στη Νότια Αμερική, προσθέτοντας τρίτη βάρδια, αλλά το τοπικό εργατικό δίκαιο, απαγορεύει τις τρεις βάρδιες.

Στην πρόσφατη ιστορία της, η Toyota έχει λειτουργήσει μόνο ένα εργοστάσιο συναρμολόγησης σε τρεις βάρδιες, αυτό στη Valenciennes της Γαλλίας. Τρεις βάρδιες υπήρχαν σπασμωδικά το 2004, το 2006 έως 2010, και στη συνέχεια και πάλι το 2012. Από τον περασμένο Ιούνιο, το εργοστάσιο λειτουργεί ξανά με τρεις βάρδιες.

Η Nissan από τη μεριά της λειτουργεί σε τρεις βάρδιες τα εργοστάσιά της σε Τενεσί και Σάντερλαντ Αγγλίας, ενώ στα σχέδιά της δεν υπάρχει η προσθήκη τρίτης βάρδιας σε κάποιο ιαπωνικό εργοστάσιό της. Η Honda δεν διαθέτει κανένα εργοστάσιο συναρμολόγησης που λειτουργεί 24 ώρες το 24ωρο.

Ο Akio Toyoda έχει παγώσει την δημιουργία νέων εργοστασίων της Toyota μέχρι το 2016, ελπίζοντας να μεγιστοποιήσει την αποτελεσματικότητα των υπαρχόντων εργοστασίων της Toyota, έτσι ώστε αυτά να αντέξουν καλύτερα σε μια μελλοντική ύφεση. Η Toyota επενδύει αρκετά χρήματα στην αναβάθμιση των εργοστασίων της σε όλο τον κόσμο, έτσι ώστε αυτά να φιλοξενήσουν τη νέα αρθρωτή πλατφόρμα της, η οποία κάνει το ντεμπούτο της τον επόμενο χρόνο, με το νέο Prius να είναι το πρώτο μοντέλο που θα κατασκευαστεί πάνω της.