HungarianGP-96

Caterham και Marussia δεν θα παραβρεθούν στο Grand Prix των Η.Π.Α. και πιθανότατα ούτε και σε αυτά της Βραζιλίας και του Abu Dhabi. Έτσι, κλείνει ο κύκλος των νέων ομάδων που μπήκαν στο σπορ το 2010, υπό την βεβαίωση πως θα υπάρξει περιορισμός στο κόστος ή περισσότερες ελευθερίες για τις ομάδες με μικρότερο budget. Όλα αυτά αποδείχθηκαν λόγια του αέρα, όπως και οι συζητήσεις περί budget cap φέτος, με τη FIA, για μια ακόμη φορά, να λυγίζει υπό την πίεση των μεγάλων ομάδων/κατασκευαστών.

Το θέαμα των 18 μονοθεσίων δεν ενθουσιάζει τον Bernie Ecclestone, ο οποίος θέλει όσο τίποτε άλλο οι μεγάλες ομάδες είτε να κατεβάσουν τρία μονοθέσια στο μέλλον ή να μπορούν να πωλούν ολόκληρα αυτοκίνητα σε μικρότερες ομάδες. Όμως, για να αποφασιστούν τα παραπάνω χρειάζεται χρόνος και τα όποια αποτελέσματα θα τα δούμε από του χρόνου.

Αυτό που προέχει σύμφωνα με τις μικρο-μεσαίες ομάδες που απομένουν στο grid, είναι να γίνει δημοκρατικότερη διανομή των εσόδων, που κατά μεγάλο ποσοστό καταλήγουν στις ίδιες τσέπες εδώ και πολλά χρόνια, αλλά και να μπορούν να πολεμούν για τα συμφέροντά τους στο Strategy Group, στο οποίο δεν έχουν λόγο. Βέβαια, η FIA δεν αγγίζει για την ώρα τα συγκεκριμένα καυτά θέματα, επιμένοντας στις γνωστές υποσχέσεις της περί μείωσης του κόστους.

Η FIA έχει ενημερωθεί για τις οικονομικές δυσκολίες των Caterham και Marussia και της σημαντικής αβεβαιότητας που περιβάλλει τη συμμετοχή τους στους τελευταίους αγώνες του πρωταθλήματος για το 2014.

Είναι ευθύνη των αγωνοδικών της FIA, να καθορίσουν εάν μια ομάδα απέτυχε να εκπληρώσει τις υποχρεώσεις του να λάβει μέρος σε όλες τις εκδηλώσεις του προγράμματος και να λάβουν όλα τα μέτρα που κρίνουν κατάλληλα. Ωστόσο, έχουμε κάθε εμπιστοσύνη πως οι αγωνοδίκες έχουν πλήρη επίγνωση της οικονομικής κατάστασης των εν λόγω ομάδων και τα θέματα αυτά πάντα αξιολογούνται με μεγάλη προσοχή και λαμβάνοντας υπόψη τις περιστάσεις που εμπλέκονται.

Κοιτάζοντας πέρα ​​από το τέλος της σεζόν του 2014, αυτές οι αποχωρήσεις και πάλι εγείρουν έντονα το ζήτημα της οικονομικής ισορροπίας της Formula 1 και δικαιολογούν τη θέση, που έχει εκφραστεί πολλές φορές και από τη FIA, υπέρ κάθε πρωτοβουλίας που θα συμβάλει στη μείωση του κόστους, προκειμένου να εξασφαλιστεί η επιβίωση του υφιστάμενου grid ή να προσελκύσουν δυνητικές νεοεισερχόμενες ομάδες.

Ως εκ τούτου, η FIA, σε στενή συνεργασία με FOM και τους διάφορους ενδιαφερόμενους στην F1, θα συνεχίσει να εργάζεται για την διατήρηση του πόλου έλξης του πρωταθλήματος και την ισότιμη συμμετοχή των ομάδων σε αυτό, στα χρόνια που έρχονται.

Τα προβλήματα που δημιουργούνται από την στήριξη της F1 στους μεγάλους κατασκευαστές, έχουν αναλυθεί και χρίζουν τεράστιας προσοχής από τους ανθρώπους που θα πάρουν τις αποφάσεις. Πάντως, μέσα σε αυτά τα πλαίσια, ο οικονομικός αναλυτής σε θέματα της F1, Christian Sylt, επικαλείται πηγές σύμφωνα με τις οποίες οι Ρουμάνοι της Forza Rossa είναι έτοιμοι να μπουν στο σπορ.

Ο μπροστάρης της προσπάθειας, Ion Bazac, φέρεται να έχει αγοράσει την Caterham Sports, εταιρεία που σχεδιάζει και κατασκευάζει αυτοκίνητα για την Caterham, έχοντας μάλιστα λάβει επιστολή προθέσεων από τη FIA, ώστε να μπει στη Formula 1 στα επόμενα δύο χρόνια.

[Photo Copyrights: Marussia F1 Team]

Δελτίο Τύπου

The FIA has been informed of the financial difficulties of the Caterham F1 and Marussia F1 teams and of the considerable uncertainty surrounding their participation in the final races of the 2014 championship.

It is the responsibility of the FIA Stewards to determine whether or not a team has failed to fulfil its regulatory obligation to take part in all events on the calendar and to take whatever action they deem appropriate. However, we have every confidence that the Stewards are fully aware of the financial situation of the teams concerned and these matters are always assessed with extreme care and due regard for the circumstances involved.

Looking beyond the end of the 2014 season, these failings once again acutely raise the question of the economic balance of the FIA Formula One Championship and justify the position, expressed many times by the FIA, in favour of any initiative that will help reduce costs in order to ensure the survival of the existing grid or attract potential new entrants.

As such, the FIA, in close cooperation with FOM and the different stakeholders in F1, will continue to work towards maintaining the attraction of the championship and the equitable participation of the teams in it in the years to come.