Nico Rosberg

Στην πρώτη θέση είδε και πάλι το όνομά του ο Nico Rosberg, μόνο που τώρα μπορούμε να πούμε ότι έγινε χάρη στον Lewis Hamilton, ο οποίος επέλεξε να μην ολοκληρώσει έναν πολύ γρήγορο γύρο, που είναι πολύ πιθανό να του χάριζε τον καλύτερο χρόνο, αφού ήταν σχεδόν 1 δέκατο ταχύτερος προτού πάρει το πόδι από το γκάζι.

Όπως και να ‘χει, η Mercedes έδειξε ξανά ότι κυριαρχεί και στη Βραζιλία, παρόλο που η διαφορά από τον τρίτο Kimi Raikkonen δεν είναι τόσο μεγάλη, ωστόσο είναι σίγουρο ότι τα “Ασημί Βέλη” δε θέλησαν ν’ αποκαλύψουν όλη τους την ταχύτητα. Πίσω από τον Raikkonen βρέθηκαν οι Daniel Ricciardo, Valtteri Bottas, Felipe Massa, Fernando Alonso, Daniil Kvyat, Sebastian Vettel και Kevin Magnussen.

Ας δούμε πώς εξελίχθηκε το FP2, στο οποίο η κόκκινη σημαία εμφανίστηκε 3 φορές, λόγω προβλημάτων στα μονοθέσια των Vergne, Alonso και Gutierrez, με το μονοθέσιο τού Alonso να πιάνει φωτιά στο πίσω μέρος, πιθανότητα από πρόβλημα στον κινητήρα.

Οι καιρικές συνθήκες ήταν βελτιωμένες, καθώς ο ήλιος μπορούσε να ζεστάνει την ατμόσφαιρα και το οδόστρωμα. Οι θερμοκρασίες ήταν αυξημένες: 29°C στον αέρα και 54°C στην άσφαλτο, κάτι που σημαίνει ότι η πρόσφυση θα ήταν καλύτερη απ’ ό,τι στο FP1.

Οι Max Verstappen, Felipe Nasr και Daniel Juncadella έδωσαν τη θέση τους στους Jean-Eric Vergne, Valtteri Bottas και Sergio Perez, αντίστοιχα. Οι πρώτοι γρήγοροι γύροι άρχισαν να γράφονται άμεσα, ενώ οι Button και Gutierrez ήταν από τους πρώτους οδηγούς που γυρνούσαν κανονικά στην πίστα, καθώς δεν κατάφεραν να γράψουν χιλιόμετρα το πρωί.

Λίγο πριν συμπληρωθούν τα 10 πρώτα λεπτά, ο Magnussen “έκλεψε” την πρώτη θέση από τον Maldonado, και οι Rosberg και Hamilton ετοιμαζόταν να βγουν στην πίστα. Λίγο αργότερα, στη στροφή 4, βγήκε η κίτρινη σημαία, την οποία προκάλεσε ο Vergne, καθώς έσβησε το αυτοκίνητό του, μετά από εντολή τής ομάδας του.

Μια εικόνα που δεν κολακεύει καθόλου τη Formula 1 και τους Βραζιλιάνους ήταν το γεγονός πως οι κριτές προσπαθούσαν να βάλουν νεκρά και να σπρώξουν εκτός πίστας το μονοθέσιο, κάτι που τελικά οδήγησε σε κόκκινη σημαία. Αυτό βέβαια δε θα είχε συμβεί, αν υπήρχαν μεγάλοι εξωτερικοί γερανοί, οι οποίοι θα σήκωναν το μονοθέσιο μέσα σε δευτερόλεπτα.

Η διακοπή έληξε σε λίγα λεπτά και οι οδηγοί βγήκαν ξανά στην πίστα, για να συνεχίσουν το πρόγραμμά τους. Οι χρόνοι ακόμα δεν ήταν γρήγοροι, μα ο Rosberg δεν άργησε να γράψει ξανά πρώτο χρόνο, με 1:13.572. Ο Ricciardo απάντησε, μειώνοντας κατά 26 χιλιοστά, όμως η πιο δυνατή απάντηση ήρθε από τον Hamilton, που μείωσε κατά μισό δευτερόλεπτο. Όσο κι αν προσπάθησε ο Γερμανός, το μόνο που κατάφερε ήταν να πλησιάσει τον team-mate του στα 2 δέκατα.

Ο Alonso είχε βρεθεί στην 4η θέση, 4 δέκατα μακριά από τον Hamilton, ενώ μόλις για 12 χιλιοστά ο Massa ήταν πίσω του, στην 5η θέση, με τον Raikkonen να είναι άλλα 2 δέκατα πιο πίσω, στην 6η θέση. Παρόλο που ο Hamilton είχε τον ταχύτερο γύρο, τόνισε ότι η πίστα ήταν δύσκολη στην οδήγηση, λόγω των υψηλών θερμοκρασιών (άνω των 50°C).

Με 40 λεπτά να έχουν περάσει από το ξεκίνημα, όλοι εκτός τού Grosjean βρισκόταν στα pits, προετοιμάζοντας τα μονοθέσιά τους για τη μαλακή γόμα, την οποία θα βλέπαμε για πρώτη φορά σήμερα. Ο Ricciardo βάζει πρώτος τα μαλακά και φυσικά αυτό συνοδεύεται από πρώτο χρόνο, με 1:12.956· στη συνέχεια επιστρέφει στα pits.

Το παράδειγμα τού Αυστραλού ακολούθησαν, όπως είναι φυσικό, όλοι οι οδηγοί, κάτι που οδήγησε σε βελτίωση χρόνων και αλλαγή θέσεων. Ο Rosberg, με 1:12.123, πέρασε στην κορυφή, ενώ ο Hamilton πάτησε λίγο εκτός στον πρώτο του γρήγορο γύρο. Ο Vettel ανέβηκε στην 5η θέση, 1.2 δευτερόλεπτα πίσω από τον Rosberg, πίσω και από τον 4ο Kvyat.

Παρά τις προσπάθειές του, το μόνο που κατάφερε ο Hamilton ήταν να βρεθεί στη 2η θέση, όμως ο Βρετανός επέλεξε να μην ολοκληρώσει έναν πολύ γρήγορο γύρο (ήταν 75 χιλιοστά ταχύτερος από τον Rosberg στο δεύτερο κομμάτι), προφανώς γιατί δεν ενδιαφέρεται πολύ για τους χρόνους στο σημείο αυτό τού 3ημέρου.

Έναν εξαιρετικό γύρο έκανε ο Raikkonen, που έφερε τον Φινλανδό στην 3η θέση, σχεδόν 6 δέκατα πίσω από τον Rosberg και 3 δέκατα μπροστά από τον 4ο Ricciardo. Ο Rosberg ήταν και πάλι στην πίστα, κάνοντας παράπονα για ξαφνική αύξηση τής ροπής στη στροφή 4, ενώ ο Raikkonen βγήκε ξανά εκτός στη στροφή 12, με 30 λεπτά ν’ απομένουν για τη λήξη. Οι περισσότεροι από τους οδηγούς δε βρίσκονται στην πίστα, καθώς ετοιμάζονταν για τις προσομοιώσεις αγώνα, όπως κάνουν συνήθως στο τέλος τού FP2.

Το χρονόμετρο έδειχνε τα 24 λεπτά όταν είχαμε για δεύτερη φορά στο FP2 καθεστώς κόκκινης σημαίας. Ο λόγος; Ένα κόκκινο μονοθέσιο, συγκεκριμένα η F14 T τού Alonso. Ο κινητήρας τού ιταλικού μονοθεσίου έπιασε φωτιά, κάτι που ίσως τον αναγκάσει να χρησιμοποιήσει 6ο power unit, το οποίο, αν συμβεί, θα τον οδηγήσει στο pit lane για την εκκίνηση τού αγώνα.

Μόλις 16 λεπτά είχαν στη διάθεσή τους οι οδηγοί και παραλίγο να έχουμε επαφή των Raikkonen και Massa στο pit lane, όταν ο μηχανικός τής Williams επέτρεψε κακώς στον Βραζιλιάνο να εγκαταλείψει το γκαράζ του.

Ακόμα ένα μονοθέσιο έμεινε ακινητοποιημένο στην πίστα. Ήταν η C33 τού Gutierrez, την οποία πάρκαρε ο Μεξικανός στην πίσω ευθεία. Συνεπώς, είχαμε για τρίτη φορά κόκκινη σημαία, αναγκάζοντας τους οδηγούς να επιστρέψουν και πάλι στα pits, δίχως ουσιαστικά να μπορούν να αξιολογήσουν τα μονοθέσιά τους με πολύ καύσιμο.

Ο χρόνος που είχε μείνει ήταν 9 καθαρά λεπτά, στα οποία οι οδηγοί έτρεχαν με αρκετό φορτίο καυσίμου, μα δεν πρόλαβαν να κάνουν πολλά, λόγω τού περιορισμένου χρονικού διαστήματος. Τίποτα δεν άλλαξε μέχρι να μηδενιστεί το χρονόμετρο, πέρα απ’ το ότι οι Grosjean και Kvyat έκανα παράπονα για την κακή συμπεριφορά τού μονοθεσίου τους και την έλλειψη πρόσφυσης. Όπως συνέβη στο FP1, έτσι και τώρα είχαμε ξανά δοκιμή τού “Εικονικού” Αυτοκινήτου Ασφαλείας, ενώ ο Perez δεν κατάφερε να γράψει χρόνο στο FP2, αφού οι μηχανικοί τού ασχολούνταν συνεχώς με την VJM07.

Το FP3 θα ξεκινήσει αύριο στις 15:00 ώρα Ελλάδας, με τις κατατακτήριες να είναι προγραμματισμένες για τις 18:00 και τις μετεωρολογικές προγνώσεις να κάνουν λόγο για βροχές. Ο κυριακάτικος αγώνας θα ξεκινήσει στις 18:00.

Θέση No Οδηγός Ομάδα Χρόνος Διαφορά Γύροι
1 6 Nico Rosberg Mercedes 1:12.123 36
2 44 Lewis Hamilton Mercedes 1:12.336 0.213 36
3 7 Kimi Räikkönen Ferrari 1:12.696 0.573 32
4 3 Daniel Ricciardo Red Bull Racing-Renault 1:12.956 0.833 24
5 77 Valtteri Bottas Williams-Mercedes 1:13.035 0.912 31
6 19 Felipe Massa Williams-Mercedes 1:13.099 0.976 27
7 14 Fernando Alonso Ferrari 1:13.122 0.999 20
8 26 Daniil Kvyat STR-Renault 1:13.254 1.131 35
9 1 Sebastian Vettel Red Bull Racing-Renault 1:13.333 1.210 28
10 20 Kevin Magnussen McLaren-Mercedes 1:13.479 1.356 33
11 13 Pastor Maldonado Lotus-Renault 1:13.497 1.374 33
12 8 Romain Grosjean Lotus-Renault 1:13.714 1.591 37
13 27 Nico Hulkenberg Force India-Mercedes 1:13.882 1.759 32
14 21 Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 1:13.902 1.779 25
15 99 Adrian Sutil Sauber-Ferrari 1:14.204 2.081 36
16 22 Jenson Button McLaren-Mercedes 1:14.209 2.086 36
17 25 Jean-Eric Vergne STR-Renault 1:17.171 5.048 31
18 11 Sergio Perez Force India-Mercedes Χωρίς Χρόνο 5
Θέση No Οδηγός Τοπική Ώρα Ταχύτητα
1 26 Daniil Kvyat 14:47:00 334.3
2 44 Lewis Hamilton 14:48:45 333.1
3 77 Valtteri Bottas 14:52:41 331.2
4 6 Nico Rosberg 14:47:06 331.1
5 19 Felipe Massa 14:49:51 330.4
6 1 Sebastian Vettel 14:26:00 327.8
7 20 Kevin Magnussen 14:48:12 326.6
8 8 Romain Grosjean 14:06:50 326.3
9 3 Daniel Ricciardo 14:25:21 325.9
10 99 Adrian Sutil 14:45:01 325.4
11 14 Fernando Alonso 14:50:27 324.5
12 22 Jenson Button 14:48:29 324.4
13 21 Esteban Gutierrez 14:33:30 319.8
14 13 Pastor Maldonado 14:46:40 318.8
15 7 Kimi Räikkönen 14:25:04 316.8
16 27 Nico Hulkenberg 14:43:38 315.9
17 25 Jean-Eric Vergne 14:10:43 314.8
Sector #1
Θέση No Οδηγός Χρόνος
1 6 Nico Rosberg 18.258
2 44 Lewis Hamilton 18.273
3 19 Felipe Massa 18.313
4 26 Daniil Kvyat 18.388
5 7 Kimi Räikkönen 18.398
6 3 Daniel Ricciardo 18.469
7 1 Sebastian Vettel 18.477
8 77 Valtteri Bottas 18.519
9 8 Romain Grosjean 18.520
10 13 Pastor Maldonado 18.571
11 14 Fernando Alonso 18.597
12 27 Nico Hulkenberg 18.613
13 99 Adrian Sutil 18.624
14 21 Esteban Gutierrez 18.723
15 20 Kevin Magnussen 18.764
16 22 Jenson Button 18.870
17 25 Jean-Eric Vergne 19.107
Sector #2
Θέση No Οδηγός Χρόνος
1 44 Lewis Hamilton 37.135
2 6 Nico Rosberg 37.225
3 7 Kimi Räikkönen 37.480
4 3 Daniel Ricciardo 37.491
5 77 Valtteri Bottas 37.620
6 20 Kevin Magnussen 37.652
7 14 Fernando Alonso 37.661
8 26 Daniil Kvyat 37.842
9 19 Felipe Massa 37.938
10 13 Pastor Maldonado 37.977
11 1 Sebastian Vettel 38.019
12 22 Jenson Button 38.028
13 27 Nico Hulkenberg 38.176
14 8 Romain Grosjean 38.180
15 21 Esteban Gutierrez 38.215
16 99 Adrian Sutil 38.533
17 25 Jean-Eric Vergne 40.586
Sector #3
Θέση No Οδηγός Χρόνος
1 6 Nico Rosberg 16.640
2 19 Felipe Massa 16.706
3 44 Lewis Hamilton 16.739
4 7 Kimi Räikkönen 16.813
5 14 Fernando Alonso 16.814
6 77 Valtteri Bottas 16.815
7 1 Sebastian Vettel 16.837
8 13 Pastor Maldonado 16.868
9 3 Daniel Ricciardo 16.919
10 8 Romain Grosjean 16.927
11 26 Daniil Kvyat 16.959
12 21 Esteban Gutierrez 16.964
13 20 Kevin Magnussen 16.995
14 27 Nico Hulkenberg 17.013
15 99 Adrian Sutil 17.029
16 22 Jenson Button 17.274
17 25 Jean-Eric Vergne 17.478

 

[Χρόνοι: F1.com]