Australian F1 Grand Prix - Race

Με το πέσιμο της καρό σημαίας στη Yas Marina, τελείωσε και το πρωτάθλημα Formula 1 για το 2014. Μια σεζόν για την οποία οι απόψεις -στην καλύτερη των περιπτώσεων- διίστανται για το θέαμα, τον ήχο, την εμφάνιση των μονοθεσίων, τους κανονισμούς, τις κινήσεις των ομάδων και όσων λαμβάνουν αποφάσεις, κι εν τέλη, το μέλλον του ίδιου του σπορ.

Σε πολλά πράγματα μπορεί να σταθεί κανείς για να προσπαθήσει να αναλύσει πρόσωπα και καταστάσεις, όμως, αυτό που δεν χωρά αμφισβήτηση, πιστεύω είναι το γεγονός πως οι πιλότοι έδωσαν τον καλύτερό τους εαυτό μέσα στις πίστες. Κι αν κρίνω από τα λεγόμενα πολλών φίλων και σχολιαστών του Autoblog.gr, ο οδηγός είναι αυτός που μας ενδιαφέρει περισσότερο. Έτσι, έπειτα από 19 αγώνες και χωρίς άλλη χρονοτριβή, ήρθε η ώρα να περάσουμε στην τελική σύγκριση των teammates για την χρονιά που μας πέρασε, ξεκινώντας, φυσικά, από το δίδυμο της πρωταθλήτριας Mercedes AMG F1 Team και δίνοντας μια περισσότερη προσοχή στους αγώνες σε Σιγκαπούρη, Ιαπωνία, Ρωσία, ΗΠΑ, Βραζιλία και Abu Dhabi.

MERCEDES AMG F1 TEAM

291970401-2611923112014

N.Rosberg Vs L.Hamilton
Βαθμοί 317 – 359 (79 – 143) Εκτός
Τερματισμοί 4 – 9 Σιγκαπούρη, Abu Dhabi
Κατατακτήριες 10 – 7

 (*Τα στατιστικά αφορούν μόνο τους δυο ομόσταυλους)

(**Η στήλη “Εκτός” περιέχει τους αγώνες που για διάφορους λόγους δεν επετράπη σύγκριση)

(***Για τους σκοπούς του άρθρου, στον τελευταίο αγώνα οι βαθμοί μέτρησαν κανονικά και όχι διπλοί)

Αφού στα δυο προηγούμενα άρθρα αμφιταλαντεύτηκα αρκετά για τις ισορροπίες μέσα στην Γερμανική ομάδα, έτσι και τώρα δεν θα χαλάσω τη “σταθερότητα” αυτή, καταλήγοντας στον τελικό νικητή και πανάξιο πρωταθλητή, Lewis Hamilton. Ο Βρετανός έκανε τα δικά του λάθη σε κάποιους αγώνες (Suzuka, Βραζιλία) και παραδόξως και στις κατατακτήριες (Q3 Σιγκαπούρη, Q3 Abu Dhabi), είναι όμως η μορφή της F1 έτσι, που –σωστά ή λανθασμένα- αυτά δεν τιμωρούνται όπως στο παρελθόν, δίνοντας διαχρονικά το πλεονέκτημα στον ταχύτερο οδηγό και φέτος ο Lewis ήταν ανώτερος του Nico.

rosberg 2014 abu dhabi (converted)

Μάλιστα, αυτό που έχει ιδιαίτερη σημασία, είναι το γεγονός πως οι δυο πιλότοι άλλαξαν θέσεις στις σπεσιαλιτέ τους. Με τον Rosberg να είναι καλύτερος τα Σάββατα και τον Hamilton τις Κυριακές. Εξάλλου, ο πρωταθλητής κέρδισε περισσότερους από τους μισούς αγώνες της χρονιάς, κάνοντας δυο εντυπωσιακά σερί νικών. Ειδικά το δεύτερο, με 5 συνεχείς πρωτιές από την Ιταλία μέχρι και τις ΗΠΑ, ήταν καθοριστικό για την έκβαση του πρωταθλήματος, τόσο βαθμολογικά, όσο και ψυχολογικά, με τον Rosberg να μην αποφεύγει ούτε εκείνος τα λάθη, με χαρακτηριστικότερο εκείνο στο Austin.

Ίσως, όμως, το σημαντικότερο σημείο να ήταν τα δυο προσπεράσματα του Βρετανού, σε Suzuka και Austin. Εκεί, πιθανότατα να μέτρησε και η εμπειρία του σε παρόμοιες καταστάσεις όπου κρινόταν ο τίτλος. Από την άλλη, όταν έπρεπε ο Rosberg να κυνηγήσει, έκανε λάθος από την πρώτη κιόλας στροφή στο Sochi, καταστρέφοντας τον αγώνα του. Το γεγονός πως τερμάτισε δεύτερος εκεί, οφείλονταν αποκλειστικά στην ανωτερότητα της W05, η οποία διέλυσε τον ανταγωνισμό φέτος.

Νικητής: #44Lewis HAMILTON

Με 11 νίκες σε 19 Grands Prix, ίσως το πρωτάθλημα να έπρεπε να έχει τελειώσει νωρίτερα. Ήταν όμως τέτοια η διαφορά της W05 από τον ανταγωνισμό, που οι πιλότοι της ομάδας ήταν “καταδικασμένοι” στο 1-2 σε κάθε αγώνα και γι’ αυτό ο τίτλος των οδηγών έμεινε μέχρι τέλους ανοιχτός.

RED BULL RACING

Canadian F1 Grand Prix

S.Vettel Vs D.Ricciardo
Βαθμοί 163 – 226 (57 – 60) Εκτός
Τερματισμοί 3 -10 Austin, Βραζιλία
Κατατακτήριες 7 – 9 Austin

 

Πολλοί δεν θα το πίστευαν πριν ξεκινήσει η σεζόν, ανάμεσά τους κι εγώ, αλλά ο νεοφερμένος Ricciardo έβαλε τα γυαλιά στον πολυπρωταθλητή Vettel. Όπως σημειώνω κάθε φορά και για κάθε ζευγάρι, δεν θα λάβω υπόψιν μου τις θεωρίες συνωμοσίας που ήθελαν τον Γερμανό πειραματόζωο από τη στιγμή που η ομάδα κατάλαβε πως θα αποχωρήσει για τη Ferrari. Έτσι, παρότι η κατάσταση βελτιώθηκε για τον ίδιο στους τελευταίους αγώνες, σε καμία περίπτωση δεν έκανε αρκετά για να ξεπεράσει την απόδοση του teammate του.

Πάντως, το δίδυμο της Red Bull προσέφερε μερικές εκπληκτικές στιγμές στους αγώνες που εξετάζουμε. Στη Σιγκαπούρη ο Ricciardo αντιμετώπιζε πρόβλημα με το PU της Renault και ο Vettel με υπερθέρμανση, που έλιωσε μάλιστα το monkey seat. Πάραυτα, οι δυο τους τερμάτισαν στο βάθρο, στις θέσεις 3 και 2 αντίστοιχα. Πηγαίνοντας στη Suzuka, ο Αυστραλός απέδειξε για μια ακόμη φορά φέτος, το πόσο καθαρός και αποφασιστικός είναι στις μονομαχίες του μέσα στην πίστα, παλεύοντας με τον Jenson Button.

F1 Grand Prix of Hungary - Qualifying

Στο Austin ήταν η σειρά του Seb να δείξει το ταλέντο του. Εκκινώντας από το pit-lane, βρέθηκε στην 14η θέση εξαιτίας της στρατηγικής του, με 7 γύρους να απομένουν. Τότε ξεκίνησε ένα εκπληκτικό σερί γρήγορων γύρων και προσπεράσεων, που τον έφερε στην έβδομη θέση και τους βαθμούς. Στη Βραζιλία ο Γερμανός είχε το πάνω χέρι μέχρι την εγκατάλειψη του Daniel, όμως, με 31 από τους 71 γύρους να απομένουν όταν ήρθε αυτή, δεν μπορούμε να βγάλουμε ασφαλή συμπεράσματα. Κάπως έτσι, η χρονιά τελείωσε με αντιπροσωπευτικό τρόπο και τον Ricciardo να τερματίζει στη Yas Marina 34 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Vettel, παρότι ξεκίνησαν και οι δυο από το pit-lane.

Νικητής: #3Daniel RICCIARDO

Όταν μια ομάδα κυριαρχεί σε ένα πρωτάθλημα, δύσκολα μπορείς να βρεις την αποκάλυψη της χρονιάς σε έναν από τους οδηγούς της. Επομένως, πιστεύω πως για το 2014, ο τίτλος αυτός ανήκει δικαιωματικά στον Daniel Ricciardo. Ειδικά αν αναλογιστούμε πως είναι ο μοναδικός οδηγός, πέραν των Mercedes, που κατάφερε να κερδίσει φέτος και εκμεταλλευόμενος τις δυόμιση ευκαιρίες που του παρουσιάστηκαν, να πάρει τρεις καρό σημαίες.

WILLIAMS MARTINI RACING

_J5R5067

F.Massa Vs V.Bottas
Βαθμοί 116 – 171 (61 – 49) Εκτός
Τερματισμοί 8 – 5 Ρωσία
Κατατακτήριες 6 – 11 Ρωσία

 

Ο Massa ήταν εκπληκτικός στο τελευταίο κομμάτι της σεζόν, κάτι που μαρτυρά το επιμέρους 3-2 στους αγώνες, η συγκομιδή βαθμών 61-49 έναντι του Bottas και τα 3 έναντι 1 βάθρα. Αναλογικά με την αρχή της σεζόν, η Williams είχε να αντιμετωπίσει λιγότερα προβλήματα, με κυριότερο αυτό του Βραζιλιάνου στις κατατακτήριες στη Ρωσία, που τον άφησε εκτός από το Q1 και στην ουρά του grid.

Ο Bottas είχε θέμα με τη ζώνη του στο πρώτο stint στη Βραζιλία, ενώ δυο αγώνες νωρίτερα, στο Sochi, έκανε λάθος στην τελευταία του προσπάθεια στο Q3, με την FW36 να δείχνει ικανή να παλέψει για την pole position. Με την ομάδα να βελτιώνεται και να εδραιώνεται ως η δεύτερη δύναμη στο τελευταίο κομμάτι του πρωταθλήματος, αυτοί οι αγώνες θα μπορούσαν να αποτελέσουν εφαλτήριο για μια εξαιρετική σεζόν το 2015, από πλευράς Felipe. Όμως, δεν είναι αυτό που μας απασχολεί τη συγκεκριμένη στιγμή, αλλά η συνολική φετινή απόδοση.

Interlagos, Sao Paulo, Brazil. (converted)

Στα βιβλία και τις ταινίες, λένε πως το τέλος μπορεί να φτιάξει ή να καταστρέψει το σύνολο. Όμως, με τον Massa να έχει κλείσει εξαιρετικά όλες τις τελευταίες σεζόν στην πρώην ομάδα του, πιστεύω πως δεν βελτιώθηκε επειδή βολεύτηκε στην Williams, αλλά επειδή του ταιριάζουν περισσότερο οι συγκεκριμένες πίστες. Έχοντας αυτό κατά νου, την τελική βαθμολογία, αλλά κυρίως τα συνολικά βάθρα (6-3 υπέρ του Bottas), το αποτέλεσμα θα μπορούσε να είναι μόνο ένα:

Νικητής: #77Valtteri BOTTAS

Πέρυσι, μέσα σε ένα κακό μονοθέσιο, θεώρησα πως ο Bottas άξιζε τον τίτλο του πρωτοεμφανιζόμενου της χρονιάς και η αλήθεια είναι πως φέτος περίμενα να δείξει πολλά περισσότερα, κι ο Φινλανδός, όντως τα κατάφερε. Σίγουρα, η πλειονότητα των πιλότων είναι ικανή να πάει μέχρι εκεί που πάει το μονοθέσιο. Έχω όμως την αίσθηση, πως ο Valtteri μπορεί να κάνει το κάτι παραπάνω και εάν η Williams είναι περισσότερο ανταγωνιστική του χρόνου, αυτό ακριβώς θα περιμένω να δω από το νούμερο 77.

SCUDERIA FERRARI

GP AUSTRALIA F1/2014

F.Alonso Vs K.Raikkonen
Βαθμοί 159 – 54 (38 – 13) Εκτός
Τερματισμοί 12 – 2 Ιαπωνία
Κατατακτήριες 13 – 2 Σιγκαπούρη

 

Χωρίς δοκιμές εξέλιξης και με εξαιρετικά πολύπλοκα μονοθέσια, που δεν επέτρεπαν τις αλλαγές που ήθελε ο Raikkonen, ήταν απολύτως φυσικό η χρονιά να κλείσει όπως ακριβώς κύλησε, με τον Alonso να κερδίζει κατά κράτος. 5-0 στους αγώνες, 4-1 στις κατατακτήριες και 38-13 στους βαθμούς, με τη Ferrari να φθίνει συνεχώς έως το Abu Dhabi και να χάνει το κυριότερο περιουσιακό της στοιχείο, τον οδηγό που την κρατούσε ψηλά αυτά τα 5 χρόνια.

Το γεγονός πως ο Kimi τερμάτισε εκτός δεκάδας στη βαθμολογία, μαρτυρά πολλά για τα προβλήματα που αντιμετώπισε μέσα στη χρονιά. Όπως έχω ξαναπεί, δεν θεωρώ τον Φινλανδό τουρίστα, χομπίστα, αντιεπαγγελματία ή ό,τι άλλο έχει ακουστεί κατά καιρούς. Είναι ο χαρακτήρας του τέτοιος, που τον κάνει να φαίνεται αδιάφορος μπροστά στα επικοινωνιακά ρομπότ της σύγχρονης Formula 1.

raikkonen 2014 abu dhabi (converted)

Πάντως, παρά τα προβλήματα της ομάδας και οι δυο πιλότοι πάλεψαν για το καλύτερο. Μια τέταρτη θέση στη Σιγκαπούρη για τον Alonso ήταν το highlight των έξι αυτών αγώνων, που επισκιάστηκαν από τα προβλήματα του Raikkonen στο Q3, αρκετά περισσότερα για τον Φινλανδό στις ελεύθερες δοκιμές στην Ιαπωνία και ένα κάκιστο pit-stop στον αγώνα, την εγκατάλειψη του Ισπανού εκεί, το χτύπημα του Perez στον Kimi στο GP του Austin, κι άλλο ένα κακό pit-stop στη Βραζιλία. Μέσα σε όλα αυτά, το λάθος του Fernando στις κατατακτήριες στο Abu Dhabi, δεν χρίζει σχολιασμού.

Νικητής: #14Fernando ALONSO

Ο Ισπανός κατάφερε να τερματίσει στην εξάδα του πρωταθλήματος οδηγών, με τα δυο βάθρα του και τις τέσσερις τέταρτες θέσεις, να εμφανίζουν τη Ferrari πολύ καλύτερη από ότι ήταν στην πραγματικότητα. Το αν όντως βοήθησε όσο έπρεπε με την εξέλιξη του μονοθεσίου όλα αυτά τα χρόνια και αν όντως ήταν ομαδικός παίκτης, μένει να αποδειχθεί στο μέλλον, τόσο από την πορεία της Scuderia, όσο και της νέας του ομάδας.

McLAREN MERCEDES

Jenson Button leaves the pits.

J.Button Vs K.Magnussen
Βαθμοί 72 – 38 Εκτός
Τερματισμοί 14 – 3
Κατατακτήριες 9 – 9

 

Δεν ξέρω αν κατάφερε ο Button να αλλάξει τη γνώμη του Ron Dennis με τις τελευταίες του εμφανίσεις -τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές δεν έχει ανακοινωθεί το δίδυμο της McLaren– πιστεύω όμως πως απέδειξε ότι πρέπει να έχει μέλλον στο σπορ και σε καμία περίπτωση δεν θα ήθελα το Abu Dhabi να αποτελέσει το κύκνειο άσμα του Βρετανού στη F1.

Ξεκινώντας από τη Σιγκαπούρη, ο JB έκανε λάθος και έμεινε εκτός Q3 για 17 χιλιοστά του δευτερολέπτου (Magnussen 9ος), όμως κέρδισε έδαφος στον αγώνα, πριν εγκαταλείψει με μηχανικό πρόβλημα από την έβδομη θέση, με μόλις 7 γύρους να απομένουν και τον Magnussen δωδέκατο. Στην Ιαπωνία ο K-Mag ήταν πάλι μπροστά το Σάββατο, για μια θέση (7 με 8) και 75 χιλιοστά, όμως στον αγώνα ο Βρετανός τερμάτισε πέμπτος, παρά τα προβλήματα με το τιμόνι του κατά το pit-stop. Από την άλλη, ο Δανός βρέθηκε εκτός βαθμών, κάνοντας και οδηγικό λάθος στη βροχή.

kmag 2014 brazil 02 (converted)

Περνώντας στη Ρωσία, ο Button εκίνησε από την τέταρτη θέση, δυο θέσεις και μισό δευτερόλεπτο μπροστά από τον Kevin, ο οποίος δέχθηκε και ποινή για αλλαγή κιβωτίου. Έτσι, τα 23,3 δευτερόλεπτα που χώριζαν την τέταρτη (JB) και πέμπτη (KM) McLaren, είναι δικαιολογημένα. Στο Austin οι ρόλοι αντιστράφηκαν, με το Βρετανό να παίρνει ποινή για αλλαγή κιβωτίου, παρότι βρέθηκε μπροστά το Σάββατο και τον Magnussen να τερματίζει πιο μπροστά στον αγώνα και μέσα στους βαθμούς.

Η Βραζιλία ήταν ένας ακόμη εξαιρετικός αγώνας για τον πρωταθλητή του 2009. Πέμπτη θέση στην εκκίνηση, τέταρτη στον αγώνα, 21.2 δευτερόλεπτα μπροστά από τον teammate του. Φτάνοντας στο φινάλε της σεζόν, ο Magnussen κάνει λάθος στο Q2 και μένει εκτός, με τον Button να εκκινεί όγδοος, παρότι έχασε πολύ χρόνο στα ελεύθερα, με συνεχή προβλήματα. Ο αγώνας ήταν ξανά υπέρ του Βρετανού, που τερμάτισε πέμπτος, έξι θέσεις μπροστά από τον Kevin.

Νικητής: #22Jenson BUTTON

Ίσως το δυναμικό ξεκίνημα στην Αυστραλία, σε συνδυασμό με την πτώση της απόδοσης της MP4-29, να έκανε περισσότερο κακό παρά καλό στον Magnussen. Όμως, με εξαίρεση τα δοκιμαστικά, που ποτέ δεν ήταν το δυνατό σημείο του Button, ηττήθηκε κατά κράτος φέτος, αν κι αυτό ίσως να μην βοηθήσει τον Button να παραμείνει στην ομάδα.

FORCE INDIA F1 TEAM

Motor Racing - Formula One World Championship - German Grand Prix - Race Day - Hockenheim, Germany

N.Hulkenberg Vs S.Perez
Βαθμοί 88 – 53 (18 – 14) Εκτός
Τερματισμοί 7 – 6 Ρωσία, Austin
Κατατακτήριες 10 – 7

 

Άκρως ενδιαφέρον ζευγάρι, ανάμεσα στον ταλαντούχο πιλότο που δεν παίρνει την ευκαιρία που αξίζει και τον ταλαντούχο πιλότο που θέλει να βγάλει από πάνω του την ταμπέλα του αποτυχημένου. Και το καλύτερο είναι πως θα τους δούμε μαζί και πάλι του χρόνου!

Στη Σιγκαπούρη είχαμε καθαρή μάχη μεταξύ των δυο, με τον Perez να προσπερνά δυο γύρους πριν το τέλος του αγώνα τον Hulkenberg, παρότι ο δεύτερος ξεκίνησε από πιο μπροστά. Μάλιστα, ο Μεξικανός αναγκάστηκε να αλλάξει και εμπρός πτέρυγα μετά από επαφή με τον Sutil. Στην Ιαπωνία οι ρόλοι των δυο αντιστράφηκαν. Λάθος του Nico στις κατατακτήριες, αλλά καλύτερη εμφάνιση στον αγώνα. Βέβαια, ο Γερμανός σταμάτησε με πρόβλημα στα pit, αλλά η κόκκινη σημαία σήμαινε πως διατηρούσε την όγδοη θέση του.

Formula One World Championship

Στη Ρωσία ο Hulkenberg βρέθηκε το Σάββατο μια θέση πιο μπροστά από τον Perez (12-13), όμως μια ποινή για αλλαγή κιβωτίου κατέστρεψε στην ουσία τον αγώνα του. Στις ΗΠΑ ο Sergio βρέθηκε μπροστά στο grid, αλλά και οι δυο Force India εγκατέλειψαν. Ο μεν Γερμανός από πρόβλημα στο PU και ο δε Μεξικανός από οδηγικό λάθος, αφού έπεσε πάνω στους Sutil και Raikkonen. Αυτό θα του στοίχιζε και 7 θέσεις ποινή για την εκκίνηση στη Βραζιλία.

Εκεί, ο Hulkenberg είχε άνετα το πάνω χέρι και τις δυο μέρες, τερματίζοντας τον αγώνα στους βαθμούς, περισσότερα από 22 δευτερόλεπτα μπροστά από τον teammate του, ο οποίος πήρε και ποινή 5 δευτερολέπτων επειδή ξεπέρασε το όριο ταχύτητας στα pits. Στο φινάλε της σεζόν, ο Hulk πήρε αντίστοιχη ποινή για ένα τζαρτζάρισμα με τον Magnussen στον πρώτο γύρο και παρότι εκίνησε πίσω από τον Perez, βρέθηκε μια θέση και 8.9 δευτερόλεπτα πιο μπροστά με το πέσιμο της καρό σημαίας.

Νικητής: #27Nico HULKENBERG

Στο πρώτο μισό της σεζόν ο Γερμανός ήταν απίστευτος, όμως, το δεύτερο κομμάτι δεν ήταν το ίδιο εντυπωσιακό. Επίσης, ο Perez είχε αρκετά σκαμπανεβάσματα μέσα στη χρονιά και το βάθρο που πήρε στο Μπαχρέιν, μοναδικό για την ομάδα φέτος, δεν είναι αρκετό για τον βγάλει νικητή στη μεταξύ τους μάχη.

SCUDERIA TORO ROSSO

F1 Grand Prix of Singapore - Practice

J.E.Vergne Vs D.Kvyat
Βαθμοί 22 – 8 (11 – 0) Εκτός
Τερματισμοί 6 – 4 Abu Dhabi
Κατατακτήριες 7 – 11

 

Εδώ είχαμε ξεκάθαρους νικητές. Στις κατατακτήριες, με επιμέρους σερί 5-1, ο Daniil Kvyat βρέθηκε μπροστά από τον Vergne. Μάλιστα, ο νεαρός Ρώσος μπήκε τρεις φορές στο Q3, εκκινώντας στον αγώνα της πατρίδας του από την εκπληκτική πέμπτη θέση και στο Abu Dhabi από την έβδομη, που έγινε κι εκείνη πέμπτη ύστερα από την τιμωρία των δυο Red Bull. Η επίδοση αυτή γίνεται ακόμη πιο εντυπωσιακή, αν αναλογιστεί κανείς πως ο Kvyat ήταν αλάνθαστος στις καίριες προσπάθειές του, με τον JEV να κάνει λάθος στη Σιγκαπούρη και να βρίσκεται αθροιστικά 1.754 δευτερόλεπτα πίσω από τον teammate του.

Όμως, στους αγώνες η εικόνα ήταν εκ διαμέτρου αντίθετη (4-1), με τον Γάλλο να μαζεύει όλους τους βαθμούς στα έξι αυτά GP. Στη Σιγκαπούρη και παρότι δέχθηκε δυο ποινές 5 δευτερολέπτων, έκανε ένα τρομερό τελευταίο stint, προσπερνώντας ταχύτερους συνδυασμούς, ανάμεσά τους τους Hulkenberg, Raikkonen και Bottas, υπερκαλύπτοντας το χρόνο της δεύτερης ποινής, για να τερματίσει στην έκτη θέση, την καλύτερη της καριέρας του.

Daniil Kvyat 2014 toro rosso bahrain (converted)

Η Suzuka ήταν το μοναδικό μέρος που ο JEV κέρδισε στις κατατακτήριες τον Kvyat, όμως, η ενδέκατη θέση έγινε 20η, έπειτα από αλλαγή του κινητήρα εσωτερικής καύσης. Πάραυτα, τερμάτισε ξανά μέσα στους βαθμούς (9ος). Στο Sochi οι δυο πιλότοι εκίνησαν από το 5 και το 9, μόνο και μόνο για να αλλάξουν θέσεις στον πρώτο γύρο του αγώνα, τερματίζοντας εκτός βαθμών, ξανά με το Vergne πιο μπροστά.

Στο Austin ήταν η σειρά του Kvyat να δεχθεί ποινή δέκα θέσεων στην εκκίνηση, για το PU, με τον Vergne να τερματίζει ένατος, αλλά να χάνει μια θέση μετά το τέλος του αγώνα, εξαιτίας ποινής 5 δευτερολέπτων για το συμβάν με τον Grosjean, στο οποίο έφερε ξεκάθαρα την ευθύνη. Νωρίτερα, είχε δεχθεί άλλη μια, επειδή ξεπέρασε το όριο ταχύτητας πίσω από το safety car. Η μάχη της Βραζιλίας ανήκε στον Kvyat, ενώ στο Abu Dhabi δεν μπορεί να γίνει σύγκριση, αφού ο Ρώσος έμεινε με πρόβλημα στο power unit της Renault.

Νικητής: #25Jean-Eric VERGNE

Ο Kvyat είναι αυτός που παίρνει προαγωγή στην μεγάλη ομάδα, μετά την αποχώρηση του Vettel. Ο JEV βρίσκεται πλέον εκτός πλάνων Red Bull, αλλά τουλάχιστον ανέκαμψε ύστερα από την κοιλιά που έκανε στους προηγούμενους αγώνες, κάτι που ίσως να τον θέσει στα υπόψιν της Formula 1 για τα επόμενα 1-2 χρόνια.

LOTUS F1 TEAM

Red Bull Ring, Spielberg, Austria. Friday 20 June 2014. Romain Grosjean, Lotus E22 Renault. World Copyright: Alastair Staley/LAT Photographic. ref: Digital Image _79P2569

R.Grosjean Vs P.Maldonado
Βαθμοί 8 – 2 (0 – 2) Εκτός
Τερματισμοί 5 – 5 Abu Dhabi
Κατατακτήριες 10 – 4 Ρωσία

 

Η Lotus ήταν η ομάδα πονοκέφαλος για εμένα φέτος. Με τόσα πολλά προβλήματα που αντιμετώπισε, ήταν ελάχιστες οι ευκαιρίες για να συγκριθούν στα ίσια οι δυο οδηγοί της. Ευτυχώς, σε αυτά τα τελευταία Grands Prix η κατάσταση βελτιώθηκε ελαφρά.

Ξεκινώντας από τη Σιγκαπούρη, εκεί όπου ο Grosjean έχασε την ψυχραιμία του από τα δεκάδες προβλήματα, είδαμε τον Maldonado να μένει εκτός από το Q1 για πέμπτο συνεχόμενο αγώνα, αντιστρέφοντας όμως την κατάσταση την Κυριακή. Στην Ιαπωνία ο “αιδεσιμότατος” κατάφερε να ξεπεράσει το Σάββατο τον RG, με τους δυο εκτός από το Q1, αλλά μια ποινή δέκα θέσεων τον έριξε τελευταίο. Αυτή η ποινή είχε υπόλοιπο και για το Sochi, η οποία συνδυάστηκε με άλλη μία για αλλαγή κιβωτίου κι ένα χαμένο FP3 για το Βενεζουελάνο. Επομένως, το ότι τερμάτισε περισσότερα από 27 δεύτερα πίσω από τον Romain, μόνο φυσιολογικό ήταν. Όχι πως ο Γάλλος ήταν αλάνθαστος, αφού πήρε ποινή στον αγώνα, για επαφή με τον Sutil.

Abu Dhabi Grand Prix

Το Austin ήταν ίσως ο πιο ανταγωνιστικός αγώνας για τη Lotus. Αυτό φάνηκε κι από την ενδέκατη θέση στην εκκίνηση για τον Pastor, όχι όμως κι από την τελευταία του Romain, που έκανε λάθος στην προσπάθειά του. Στον αγώνα ο Γάλλος ήταν καλύτερος, όμως η κακή εκτίμηση του Vergne, του κατέστρεψε την εμπρός πτέρυγα και τον αγώνα. Πάντως, ο Maldonado τερμάτισε ένατος, παρά τις δυο ποινές που δέχθηκε, μια για υπερβολική ταχύτητα στα pits και μια για υπερβολική ταχύτητα πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας.

Στη Βραζιλία ο Γάλλος ήταν καλύτερος όλο το Σαββατοκύριακο και παρότι εγκατέλειψε με 7 γύρους να απομένουν, το γεγονός πως βρισκόταν συνεχώς μπροστά από τον Maldonado, του δίνει τη νίκη. Κλείνοντας, το Abu Dhabi αποδείχθηκε ένα κακό όνειρο για τους δυο πιλότους, με τον Romain να αντιμετωπίζει προβλήματα το Σάββατο και τον Pastor να βλέπει τον Renault Energy να τυλίγεται στις φλόγες την Κυριακή.

Νικητής: #8Romain GROSJEAN

Και οι δυο παραμένουν στη Lotus για το 2015, με σκοπό να δείξουν ξανά την ταχύτητά τους. Για φέτος, βαθμοί και κατατακτήριες δίνουν το πρώτο σετ στον Γάλλο, αν και πρέπει να λάβουμε υπόψιν μας πως ο Maldonado ήταν ο πιλότος με τα περισσότερα προβλήματα το 2014.

SAUBER F1 TEAM

GP_USA_Texas_030

A.Sutil Vs E.Gutierrez
Βαθμοί 0 – 0 Εκτός
Τερματισμοί 4 – 6 Σιγκαπούρη, Austin
Κατατακτήριες 11 – 7 Σιγκαπούρη

 

Και οι δυο αποτελούν παρελθόν από την Sauber του χρόνου, αν και ο Sutil δείχνει έτοιμος να παλέψει πολύ για να ξεκαθαρίσει το τοπίο με το συμβόλαιό του. Η ομάδα τελείωσε χωρίς βαθμό τη χρονιά, για πρώτη φορά στην ιστορία της, κάτι που καταδεικνύει την δυναμική της C33, η οποία σαφώς και περιόρισε τις προσπάθειες των οδηγών.

Με επιμέρους σερί 3-2 και μια εκπληκτική ένατη θέση στις ΗΠΑ, ο Sutil κλείδωσε την πρωτιά στη μάχη των κατατακτηρίων και πιθανότατα να είχε πάρει και τους μοναδικούς βαθμούς της ομάδας, εάν δεν τον εμβόλιζε ο Perez στον πρώτο γύρο. Από εκεί και πέρα, ο Gutierrez εντυπωσίασε με τη σταθερότητά του σε αυτούς τους αγώνες, τερματίζοντας 4 φορές μπροστά από τον Γερμανό.

gutierrez (converted)2

Πέρα από τη Σιγκαπούρη, όπου και οι δυο αντιμετώπισαν μηχανικά προβλήματα που τους οδήγησαν σε εγκατάλειψη, και τον αγώνα στο Austin, ο Μεξικανός είχε ξεκάθαρα το πάνω χέρι σε Ιαπωνία, Ρωσία, Βραζιλία και Abu Dhabi. Πάντως και οι δυο δεν απέφυγαν τα λάθη και τις ποινές. Με τον Sutil να δέχεται μια στη Σιγκαπούρη, επειδή δεν σεβάστηκε τα όρια της πίστας στην προσπάθειά του να προσπεράσει τον Bianchi, και να εγκαταλείπει από οδηγικό λάθος στη βρεγμένη Suzuka. Ενώ, ο Gutierrez δέχθηκε ποινή για υπερβολική ταχύτητα πίσω από το safety car στις ΗΠΑ.

Νικητής: #99Adrian SUTIL

Η εμφάνιση στο Austin, που προσωπικά πιστεύω πως θα έδινε βαθμούς στην ομάδα, αλλά και η καλύτερη θέση του στην τελική βαθμολογία, εξαιτίας της ενδέκατης θέσης στην Αυστραλία, πιστεύω αρκούν για να κερδίσει τη μονομαχία ο Sutil. Πάντως, το γεγονός πως έστω και για μια στιγμή μπήκα στη διαδικασία να το σκεφτώ για τον pay-driver Gutierrez, είναι ένα κακό σημάδι για τον Γερμανό.

CATERHAM F1 TEAM

15865813495_041dbc32bf_k

K.Kobayashi Vs M.Ericsson
Βαθμοί 0 – 0 Εκτός
Τερματισμοί 5 – 2
Κατατακτήριες 10 – 4

 

Η κατάσταση στην Caterham δεν μας επιτρέπει ουσιαστική σύγκριση για τους τελευταίους αγώνες, οπότε, έπειτα κι από το άρθρο για το μοίρασμα των χρημάτων στη F1, θα εκμεταλλευτώ την ευκαιρία να αφιερώσω λίγες γραμμές στους αγαπημένους μας pay-drivers.

Αρχικά, πρέπει να τονιστεί πως pay-drivers υπήρχαν από την έναρξη του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος και ανελλιπώς από τότε βρίσκονται στα grid κάθε χρονιάς. Αυτό που αλλάζει είναι το ποσοστό τους σε σχέση με τους υπόλοιπους, αν και οι γραμμές μεταξύ του ποιος είναι pay-driver και ποιος όχι, γίνονται αρκετά ασαφής όταν μπλέκονται οι προσωπικοί χορηγοί των οδηγών.

marcus ericsson 2014 caterham (converted)

Έτσι, με κάποιες ομάδες να πληρώνονται για να τρέχουν, κάποιες άλλες να πληρώνουν για να τρέχουν και με τα αυξημένα έξοδα από τις αλλαγές στους κανονισμούς να ξεζουμίζουν τους μικρότερους, δεν θα πρέπει να μας προκαλούν έκπληξη επιλογές “πορτοφολιού” αντί ταλέντου και του χρόνου αυτές αναμένεται να είναι, όπως και φέτος, αρκετές.

Νικητής: #10Kamui KOBAYASHI

Κλείνοντας το συγκριτικό αυτό άρθρο για το 2014, πρέπει να ενημερώσω πως η απουσία της Marussia είναι εσκεμμένη, αφού, την στιγμή που ο Jules Bianchi παλεύει για τη ζωή του, θα ήταν τουλάχιστον ασεβής προς το πρόσωπό του μια τέτοια κουβέντα. Όπως πάντα, τα σχόλια είναι ανοικτά για την δική σου άποψη.

#17Forza Jules

Motor Racing - Formula One World Championship - German Grand Prix - Qualifying Day - Hockenheim, Germany

[Featured Photo Copyrights: Clive Mason/Getty Images. All Photos Copyrights belong to the respective teams]