Valtteri Bottas

Η ζώνη ασφαλείας, πέρα από το γεγονός ότι προστατεύει έναν οδηγό αγώνων σε περίπτωση ατυχήματος, τον βοηθά και στο φρενάρισμα, αφού διατηρεί τον κορμό τού σώματος στη σωστή θέση. Γι’ αυτό, οι οδηγοί είναι σφιχτά δεμένοι κάτω από τη ζώνη, ώστε το σώμα να μην κινείται και να μην επιβαρύνεται οδηγός, κάτι που προκαλεί σωματική κόπωση και μειωμένη συγκέντρωση.

Στο Βραζιλιάνικο Grand Prix, ο Valtteri Bottas, εκτός από το ενοχλητικό graining (στην αγωνιστική γλώσσα το λένε και “καρκίνο των ελαστικών”), είχε ν’ αντιμετωπίσει και τη χαλαρή ζώνη, ένα πρόβλημα που προσπάθησαν να διορθώσουν οι μηχανικοί στα pits, κάτι που κόστισε σε χρόνο και τελικά πήρε μόλις 1 βαθμό, στο δεύτερο χειρότερο φετινό τερματισμό του.

Ξαφνικά χαλάρωσε η ζώνη. Συνεχίζουμε να ερευνούμε την αιτία, αλλά ήταν δύσκολο. Σωματικά, δεν είναι εύκολο, γιατί κινείσαι ότι φρενάρεις και πρέπει να κρατηθείς με τα χέρια (σπρώχνοντας ουσιαστικά το τιμόνι), κάτι που δεν είναι το ιδανικό.

Δεν ήταν η μέρα μου, πολλά πήγαν στραβά: Το πρώτο stint δεν ήταν πολύ κακό· δεν υπήρχε κανένα πρόβλημα και όλα πήγαν σύμφωνα με το πρόγραμμα. Σταματήσαμε πολύ νωρίς, για να βεβαιωθούμε ότι κανένας δε θα μας προσπερνούσε. Στη συνέχεια, στο δεύτερο stint, είχα λίγο περισσότερο απ’ ό,τι περιμέναμε graining στα ελαστικά, κυρίως πίσω. Θα έπρεπε να είχα κάνει μικρότερο stint. Ήμουν στην 4η θέση τότε και όλα ήταν υπό έλεγχο.

Μετά, είχαμε ένα πολύ αργό pit stop, γιατί έπρεπε να κάνουμε κάτι με τις ζώνες. Αυτό μάς κόστισε πολύ χρόνο και, στο τρίτο stint, είχα κάποια προβλήματα με το πίσω αριστερά ελαστικό, είχα πάρα πολύ graining. Νομίζω ότι ήταν κατασκευαστικό πρόβλημα ή κάτι τέτοιο. Αυτό μου κόστισε πολύ χρόνο, γιατί γλιστρούσα πολύ και τα ελαστικά καταστρεφόταν πολύ γρήγορα.

Το τελευταίο stint ήταν πολύ μεγάλο για ‘μένα. Απλά έπρεπε να προσπαθήσω να τερματίσω χωρίς να σταματήσω ξανά. Έτσι, έκανα συνεχώς διαχείριση από το ξεκίνημα και στη συνέχεια απλά μπόρεσε ν’ αποφύγω το προσπέρασμα από τον Kvyat. Σ’ ένα σημείο υπήρχαν συντρίμμια στην πίσω πτέρυγα. Απλά δεν ήταν η μέρα μου.

Όμως, είμαι χαρούμενος για τον Felipe -θα πρέπει να είναι ωραίο συναίσθημα ν’ ανεβαίνεις στο βάθρο εδώ- και δεν υπάρχει καλύτερο μέρος γι’ αυτόν. Τώρα, είμαστε ακόμα μπροστά από τη Ferrari, με προβάδισμα 44 βαθμών, κάτι που είναι καλό για το Abu Dhabi.

Rob Smedley

Στην προσπάθειά του να εξηγήσει πώς χαλάρωσαν οι ζώνες, ο επί κεφαλής απόδοσης οχήματος τής Williams, Rob Smedley, λέει πως δεν είναι κάτι σπάνιο, ωστόσο προβληματίζεται από το χρονικό σημείο.

Αυτό είναι πιθανό. Μερικές φορές, οι οδηγοί κινούνται λίγο και το κάθισμα μετακινείται κι αυτό ελαφρώς. Δεν είναι ασυνήθιστο πρόβλημα να τελειώνεις με τις ζώνες λίγο πιο χαλαρές απ’ ό,τι όταν ξεκινάς, λόγω των δυνάμεων που δέχονται από τους οδηγούς.

Είναι λίγο περίεργο το γεγονός που έγινε νωρίτερα στον αγώνα και όχι πιο αργά. Το ίδιο λέει και ο Valtteri. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο χρειάστηκε τόσο χρόνος για να ελεγχθεί και τελικά δεν ήταν πρόβλημα, αλλά κάτι αρκετά φυσιολογικό. Πιθανώς, θα σιγουρέψουμε ότι θα βρίσκεται λίγο πιο χαμηλά όταν θα τον δέσουμε στον επόμενο αγώνα.

[Photo Copyrights: LAT Photographic/Williams F1 Team]