Red Bull Ring, Spielberg, Austria. Sunday 22 June 2014. Valterri Bottas, Williams FW36 Mercedes, leads Lewis Hamilton, Mercedes F1 W05 Hybrid. World Copyright: Charles Coates/LAT Photographic. ref: Digital Image _J5R1453

Κυριολεκτικά δίχως αντίπαλο έτρεξε η Mercedes στο πρωτάθλημα της περασμένης σεζόν. Η γερμανική ομάδα κατάφερε να μπει πολύ δυνατά στη νέα εποχή της Formula 1, δημιουργώντας ένα εκπληκτικό μονοθέσιο, στο πίσω μέρος του οποίου βρισκόταν το καλύτερο με διαφορά power unit. Το 2015, οι αλλαγές στους τεχνικούς κανονισμούς είναι ελάχιστοι, έτσι πολλοί πιστεύουν ότι η Mercedes θα βρίσκεται και πάλι στην κορυφή, ενώ κάποιοι υποστηρίζουν πως μπορεί ν’ αυξήσει το κενό που τη χωρίζει από τις υπόλοιπες ομάδες.

Ο επί κεφαλής απόδοσης οχήματος της Williams, Rob Smedley, έχει παραδεχθεί στο παρελθόν πως οι τεχνικοί στο Brackley έδωσαν «ρεσιτάλ» με την W05, όμως ο Βρετανός πιστεύει πως η κυριαρχία αυτή δεν θα έχει πολύ μεγάλη διάρκεια, διότι οι ομάδες βρίσκουν συνεχώς νέους τρόπους για να βελτιώνουν τα μονοθέσιά τους και να πλησιάζουν στην κορυφή.

Όταν μια ομάδα είναι κυρίαρχη κι έχει ένα μεγάλο πλεονέκτημα, αυτό δε κρατήσει για πάντα. Αν κοιτάξετε τη διαφορά που είχαμε στην Αυστραλία και τη διαφορά στον τελευταίο αγώνα, νομίζω πως τα πράγματα ήταν λίγο καλύτερα. Οι άνθρωποι καταλαβαίνουν τώρα πώς να βελτιώσουν τα μονοθέσιά τους, πώς να κατασκευάσουν ένα καλύτερο σασί, να υπάρχει περισσότερη αρμονία μεταξύ του power unit και του σασί.

Η κυριαρχία συνήθως μειώνεται. Είναι στο χέρι μας, στις άλλες ομάδες, είτε είσαι η Williams, είτε είσαι η Red Bull, είτε είσαι η Ferrari, να κάνουμε καλύτερη δουλειά από τους υπόλοιπους.

Η βρετανική ομάδα ήταν η πιο βελτιωμένη ομάδα φέτος σε σχέση με πέρυσι κι ελπίζει πως θα μπορέσει να συνεχίσει να κινείται και το 2015 στα ίδια ή σε ακόμα καλύτερα επίπεδα ανταγωνιστικότητας. Η νέα χρονιάς, όμως, ίσως είναι πιο δύσκολη για τους Βρετανούς, διότι αναμένεται πιο σκληρός ανταγωνισμός μεταξύ των Red Bull, Ferrari, Williams και McLaren, ενώ ίσως και η Lotus να μπει στο group αυτό, με την κύρια αλλαγή γι’ αυτή να είναι το power unit από τη Mercedes.