[nextpage title=”Εισαγωγή” ]

jeep renegade (1)

Πραγματοποιήθηκε σήμερα, από την ελληνική εισαγωγική εταιρία της Jeep, η πανελλήνια παρουσίαση των νέων Renegade και Cherokee. Το πρώτο είναι ένα άκρως πολυαναμενόμενο μοντέλο, τόσο από την ίδια την εταιρία, καθώς θα την ωθήσει σε περαιτέρω αύξηση των πωλήσεων, όσο και από το κόσμο που θα έχει την επιλογή για μια πιο προσιτή πρόταση, ώστε να γίνει μέλος του ιδιαίτερου “club” των ιδιοκτητών της αμερικάνικης εταιρίας. Χαρακτηριστικές είναι οι προβλέψεις της εταιρίας, που λένε ότι το 83% όσον αγοράσουν το Renegade θα είναι εντελώς νέοι πελάτες της μάρκας, ενώ το 53% θα είναι νέοι στην κατηγορία. Το δεύτερο κομμάτι και μικρότερο κομμάτι της παρουσίασης κατέλαβε η νέα, πέμπτη, γενιά του Cherokee –διάβασε εδώ περισσότερες λεπτομέρειες γι’αυτό– με την ελληνική αντιπροσωπεία να δίνει μεγαλύτερο βάρος κατά τη διάρκεια της παρουσίασης, στο μικρότερο SUV που φόρεσε το λογότυπο της Jeep.

Μετά την καθιερωμένη προϊοντική ενημέρωση από τα αρμόδια στελέχη της εταιρίας, ακολούθησε οδήγηση του αυτοκινήτου, όπου με αφετηρία το Τατόι φτάσαμε στη Σκάλα Ωρωπού και πάλι πίσω, με την διαδρομή να μετρούσε συνολικά περίπου 90 χλμ. τόσο σε εθνικό δίκτυο, όσο και σε επαρχιακό και εκτός δρόμου. Στα χέρια μας είχαμε την top-of-the-range έκδοση του μοντέλου, όπου ήταν εξοπλισμένη με το Trailhawk πακέτο και τον 2,0-λιτρο πετρελαιοκινητήρα απόδοσης 170 ίππων, και το Autoblog.gr όντας ένα από τα 9 ελληνικά μέσα του ειδικού χώρου που έχουν οδηγήσει και το Fiat 500X, θεωρώ ότι έχει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον η σημερινή εμπειρία που αποκομίσαμε.

jeep renegade

Το αυτοκίνητο αποτελεί στοίχημα για την αμερικάνικη εταιρία, και προσωπικά λαμβάνοντας υπόψη το ρίσκο μιας τέτοιας πρόβλεψης, θεωρώ ότι θα έχει μια άκρως επιτυχημένη εμπορική καριέρα, αποτελώντας “αυτοκίνητο-πρεσβευτή” της μάρκας θα φέρει πολλά έσοδα στα ταμεία της εταιρίας. Χαρακτηριστικό είναι ότι το 2014 η Jeep κατάφερε και πούλησε 1.017.019 αυτοκίνητα (χωρίς το Renegade, που σύμφωνα με όλες τις προβλέψεις θα παίξει βασικό ρόλο στην αύξηση των πωλήσεων της Jeep) πετυχαίνοντας εντυπωσιακή αύξηση των πωλήσεων κατά 39%, σε σχέση με το 2013, με τον Sergio Marchionne να θέλει να διπλασιάσει τις πωλήσεις της Jeep σε περισσότερα από 1,8 εκατομμύρια οχήματα (παγκόσμια) μέχρι το 2018.

[/nextpage]

[nextpage title=”Το αυτοκίνητο” ]

jeep renegade (3)

Το entry-level μοντέλο της Jeep παρουσιάστηκε πρώτο, σε σχέση με το 500Χ, στην έκθεση της Γενεύης τον Μάρτιο του 2014 με τα δύο μοντέλα να απευθύνονται σε διαφορετικό αγοραστικό κοινό. Ακολουθεί ένα δικό “macho” και “boxy” σχεδιαστικό δρόμο που διχάζει το κοινό με την εμφάνιση του. Το Renegade διατηρεί τη χαρακτηριστική εμβληματική μάσκα με τα 7 ανοίγματα (οIIIIo) και τα μεγάλα στρογγυλά φωτιστικά σώματα να δηλώνουν εμφατικά την καταγωγή του οχήματος, με τον εξωτερικό σχεδιασμό του να βασίζεται στην ισχυρή προσωπικότητα του μεγαλύτερου Wrangler.

Επίσης, υπάρχουν έκδηλες οι σχεδιαστικές λεπτομέρειες που παραπέμπουν στην ιστορία της μάρκας, με χαρακτηριστικό είναι το “Χ” μοτίβο που υιοθετείται σε διάφορα σημεία του αμαξώματος, όπως τα πίσω φωτιστικά σώματα, στην πλαστική ηλιοροφή (όταν είναι εφοδιασμένη με αυτή το αυτοκίνητο, όμοια με αυτή του Wrangler) και σε διάφορα μέρη του εσωτερικού, που παραπέμπουν στο αντίστοιχο Χ, που υπήρχε στο εξωτερικό μπιτόνι (jerry cans) καυσίμου του αυθεντικού Willys του 1941.

jeep renegade (2)

To Renegade έχει μυώδης σώμα και διαθέτει ογκώδη ελαστικά, φαρδιούς προφυλακτήρες, τραπεζοειδή κοψίματα στα φτερά και προστατευτικά πλαστικά περιμετρικά του αμαξώματος, με τους μικρούς προβόλους να του χαρίζουν πολύ καλές γωνίες προσέγγισης και φυγής, και γενικά καλές εκτός δρόμου ικανότητες. Αυτές είναι, για τα απλά μοντέλα 17,9 και 29,7 μοίρες, ενώ η γωνία προσπέλασης εμποδίου ανέρχεται στις 21,2 μοίρες. Για την Τrailhawk έκδοση, οι γωνίες προσέγγισης και φυγής είναι 30,5 και 34,3 μοίρες αντίστοιχα, ενώ προσπέλασης εμποδίου 25,7 μοίρες. Ακόμα, όταν γίνει διαθέσιμη η έκδοση με τον 1.400άρη βενζινοκινητήρα των 170 ίππων, αυτή θα έχει γωνίες προσέγγισης και φυγής 21 και 32,1 μοίρες, και προσπέλασης εμποδίου 24 μοίρες.

jeep renegade (6)

Παρόλα αυτά, σε συνδυασμό οι compact διαστάσεις και αναλογίες του ταιριάζουν σε αυτοκίνητο πόλης, παρόλο που έχει το μεγαλύτερο ύψος και πλάτος στη κατηγορία του. Έτσι, το μήκος του φτάνει τα 4.255 χλστ. (4 χλστ. η Trailhawk), 1.805 χλστ. πλάτος, με το ύψος του να φτάνει στις νορμάλ εκδόσεις τα 1.667 χλστ. (+30 χλστ. με τις μπάρες οροφής) και στην Trailhawk τα 1.697, με επίσης +30 χλστ. για τις μπάρες οροφής. Η απόσταση από το έδαφος του τελευταίου φτάνει τα 210 χλστ., νούμερο ικανό να σε κάνει να περνάς χωρίς φόβο πάνω από αντικείμενα. Στις υπόλοιπες εκδόσεις, φτάνει τα 175 χλστ., ενώ από τον Απρίλιο που θα γίνει διαθέσιμη η έκδοση με τον 1.400άρη βενζινοκινητήρα των 170 ίππων, αυτή θα έχει απόσταση 198 χλστ. Κλείνοντας με τα νούμερα, το βάρος του ξεκινάει από τα 1.346 κιλά και φτάνει στα 1.610 κιλά, στην έκδοση της δοκιμής μας.

jeep renegade (1)

Βασίζεται πάνω στην γνωστή αρθρωτή Small Wide πλατφόρμα (Small Wide 4×4), που έχουμε συναντήσει και στο Fiat 500L, αλλά και στο 500X, μόνο που είναι κατάλληλα τροποποιημένη ώστε να φωλιάζει σε αυτή το σύστημα τετρακίνησης, αλλά και να δίνει μια εντελώς διαφορετική ταυτότητα στο μοντέλο.

Η παραγωγή του Renegade έχει ξεκινήσει από το περασμένο καλοκαίρι στο εργοστάσιο Melfi της Ιταλίας, στο ίδιο εργοστάσιο που θα κατασκευάζεται και το Fiat 500X, και από εκεί η αμερικάνικη εταιρία θα το διαθέτει σε περισσότερες από 100 χώρες. Αργότερα αναμένεται να ξεκινήσει πιλοτική παραγωγή του μικρού Jeep και στην Βραζιλία, ενώ υπάρχει το σχέδιο για παραγωγή του στην Κίνα μέχρι το τέλος του 2015, αφού η FCA ήρθε σε συμφωνία με την Guangzhou Automobile Group.

Από πλευράς παθητικής και ενεργητικής ασφάλειας, το Jeep Renegade απέσπασε το μέγιστο της βαθμολογίας στις πρόσφατες δοκιμές του ευρωπαϊκού οργανισμού EuroNCAP και βραβεύτηκε με 5 αστέρια αφού προσφέρουν πάρα πολύ καλή προστασία και ένα σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος στον προαιρετικό εξοπλισμό. Συγκεκριμένα απέσπασε 87% στη προστασία ενηλίκων επιβατών, 85% στη προστασία παιδιών, 65% στη προστασία πεζών και 74% στα συστήματα ασφαλείας.

[/nextpage]

[nextpage title=”Κινητήρες” ]

Jeep Renegade 2014

Από πλευρά κινητήρων, το Renegade δεν διαφοροποιείται αισθητά από το 500Χ, και έτσι θα εξοπλίζεται με 2 διαφορετικούς πετρελαιοκινητήρες, με συνολικές τρεις αποδόσεις ιπποδύναμης, και 2 βενζινοκινητήρες με 4 αποδόσεις ιπποδύναμης. Αυτοί θα διατίθεται με τρεις τύπους συστημάτων μετάδοσης, που περιλαμβάνουν χειροκίνητο κιβώτιο 5 ή 6 ταχυτήτων, αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 9 σχέσεων και 6-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, με τη μετάδοση κίνησης γίνεται στους εμπρός τροχούς ή και στους τέσσερις.

Jeep Renegade (2)

Κατά το ξεκίνημα της εμπορικής πορείας του αυτοκινήτου, η γκάμα των βενζινοκινητήρων διαθέτει τους 1.4 Turbo MultiAir 2 με 140 άλογα και 230 Nm ροπή στις 1.750 σ.α.λ. με μετάδοση κίνησης στους εμπρός τροχούς και 6-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο ή 6-τάχυτο διπλού συμπλέκτη και τον ατμοσφαιρικό 1.6 “E-torQ” με 110 άλογα και 152 Nm που συνδυάζεται με 5-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων και στέλνει τη κίνηση στους εμπρός τροχούς. Από την άλλη, η γκάμα των πετρελαιοκινητήρων διαθέτει τους 1.6 MultiJet II με 120 άλογα και 320 Nm ροπή στις 1.750 σ.α.λ. με κίνηση εμπρός και συνδυάζεται αποκλειστικά με 6-ταχυτο χειροκίνητο κιβώτιο και τον 2,0-λιτρο MultiJet II με 140 και 170 άλογα, που συνδυάζεται αποκλειστικά με το 9-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο, με επιλογή κοντών σχέσεων, και κίνηση και στους δύο άξονες. Η γκάμα θα ολοκληρωθεί μετά από λίγους μήνες με τον 1.4 Turbo MultiAir 2 στα 170 άλογα και 250 Nm ροπή, με 9-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων και τετρακίνηση. Αναλυτικά όλα τα τεχνικά χαρακτηριστικά των εκδόσεων του αυτοκινήτου μπορείς να τα βρεις εδώ.

jeep renegade (4)

Το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 9-σχέσεων είναι προϊόν της ZF και προσφέρει πολλά πλεονεκτήματα, μεταξύ των οποίων η καλύτερη απόκριση στις εντολές του οδηγού και η εξαιρετικά ομαλή παροχή της ισχύος. Με ηλεκτρονικά ελεγχόμενη διαχείριση, το νέο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων χρησιμοποιεί ειδική χαρτογράφηση, με τη δυνατότητα να λειτουργήσει και σαν χειροκίνητο-σειριακό, ενώ οι αλλαγές των σχέσεων είναι εξαιρετικά ομαλές. Η μεγάλη διασπορά τους, σε συνδυασμό με μικρή διαβάθμιση, επιτρέπει την ύπαρξη τεσσάρων overdrive σχέσεων, κάτι που μειώνει το θόρυβο από τον κινητήρα, αλλά κυρίως μειώνει τη κατανάλωση. Η χαρτογράφηση του λογισμικού του κιβώτίου, επιτρέπει την ύπαρξη 20 διαθέσιμων ρυθμίσεων, όπου μπορούν να επιλεγούν αυτόματα ανάλογα με τις επικρατούσες συνθήκες κίνησης και τις απαιτήσεις του οδηγού (διαθέσιμη ροπή κινητήρα, διαμήκη και πλευρικέ επιτάχυνση, kickdown, κλίση οδοστρώματος, κλπ). Το θετικό του λεβιέ των ταχυτήτων, όταν επιλέξεις να αλλάζει “χειροκίνητα” τις ταχύτητες, είναι ότι προς τα κάτω “ανεβάζει” σχέση, και προς τα πάνω “κατεβάζει”.

renegade

Ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό της τετρακίνησης είναι η υιοθέτηση ενός συστήματος αποσύνδεσης του πίσω άξονα, που μειώνει την απώλεια ενέργειας όταν δεν απαιτείται η λειτουργία της τετρακίνησης, εξασφαλίζοντας έτσι χαμηλότερη κατανάλωση, κάτι που δεν συναντάται από τον ανταγωνισμό της κατηγορίας του. Το σύστημα απεμπλοκής του πίσω διαφορικού (power take-off unit – PTU) εναλλάσσει αρμονικά τη μετάδοση κίνησης στους δύο ή στους τέσσερις τροχούς, για την καλύτερη εκμετάλλευση της ροπής σε κάθε στιγμή, χωρίς να χρειάζεται κάποια εντολή από τον οδηγό. Ακόμη, το Renegade προσφέρει το σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης Active Drive και Active Drive Low, που περιλαμβάνει το σύστημα Jeep Selec Terrain και επιδρά στον κινητήρα, στα φρένα, στο σύστημα διεύθυνσης και στο κιβώτιο ταχυτήτων/σύστημα μετάδοσης (στα αυτόματα κιβώτια), επιτρέποντας τρεις διαφορετικές συμπεριφορές στο αυτοκίνητο, βασισμένες στην συμπεριφορά του οδηγού αλλά και της επιφάνειας του οδοστρώματος. Αυτές ρυθμίζονται μέσω ενός περιστροφικού επιλογέα τοποθετημένο στη βάση της κεντρικής κονσόλας, και είναι έως πέντε επιλογές οδήγησης: auto, snow, sand, mud και τέλος rock η οποία διατίθεται μόνο στην έκδοση Trailhawk. Ακόμα, μέσω πίεσης ειδικού κουμπιού υπάρχει η επιλογή κοντής σχέσης, με τη τελική σχέση μετάδοσης λόγου να είναι 20:1.

[/nextpage]

[nextpage title=”Εσωτερικό” ]

Jeep Renegade 2014

Μπαίνοντας μέσα στο σαλόνι του νέου Renegade καταρχήν βλέπεις ότι δεν υπάρχει ουδεμία συγγένεια με το 500X. Αυτό αποπνέει περισσότερο δυναμισμό, με τη ποιότητα του να είναι στα ίδια, πολύ υψηλά επίπεδα. Διαθέτει προσεγμένες λεπτομέρειες, ζωντανούς χρωματισμούς και υψηλής ποιότητας πλαστικά, αν και αυτά στις πόρτες θα τα περίμενα λίγο καλύτερα.

Το μοτίβο του εσωτερικού διάκοσμου έχει ονομαστεί από τους σχεδιαστές του “Tek-Tonic”, κάτι που περιγράφει τον διακριτικό συνδυασμό μαλακών επιφανειών με αδρές και λειτουργικές λεπτομέρειες. Για παράδειγμα, η μαλακή επένδυση του ταμπλό και του πίνακα οργάνων συνυπάρχει με άριστο αποτέλεσμα, ενώ και η γερή χειρολαβή μπροστά από τον συνοδηγό είναι απαραίτητη όταν ο δρόμος γίνεται αρκετά ανώμαλος. Διαθέτει ασύμμετρους και διαφορετικούς αεραγωγούς δεξιά και αριστερά του ταμπλό, ενώ οι περιστροφικοί διακόπτες του κλιματισμού είναι οι μόνοι που δείχνουν να έχουν ιταλική προέλευση.

Jeep Renegade 2014

Ο πίνακας οργάνων ενσωματώνει ανάμεσα στα αναλογικά όργανα μια έγχρωμη οθόνη πολλαπλών ενδείξεων 7 ιντσών, η οποία παρέχει πληροφορίες για το trip computer και άλλες για το σύστημα του αυτοκίνητου, χρησιμοποιώντας συνδυασμούς γραφημάτων και κειμένου. Στις φθηνή Longitude έκδοση, αυτή είναι 3,5 ιντσών.

Στο κέντρο την κονσόλας δεσπόζει η οθόνη αφής του UConnect, όπου όμως οι 5 ίντσες της είναι εξαιρετικά λίγες για το ογκώδη ταμπλό. Παρόλα αυτά, αυτή περιλαμβάνει το ραδιόφωνο, προσφέρει συνδεσιμότητα Bluetooth με φωνητικές εντολές & streaming audio, θύρα USB & θύρα AUX. Οι εκδόσεις Limited & Trailhawk, διαθέτουν επιπλέον στον βασικό εξοπλισμό σύστημα πλοήγησης, που αν και αρκετά ακριβές, είναι δύσκολο να παρατηρήσεις στην μικρή οθόνη. Η κατάσταση σίγουρα βελτιώνεται, όταν τοποθετήσεις εξτρά και μόνο στις εκδόσεις Limited & Trailhawk την οθόνη 6,5 ιντσών, που διαθέτει επιπλέον τρισδιάστατη απεικόνιση των χαρτών με αισθητήρες ενίσχυσης σήματος GPS, δυνατότητα σύνδεσης με i-pod καθώς και υποδοχή κάρτας SD.

Από θέμα χώρων το αυτοκίνητο είναι πολύ άνετο για πέντε επιβάτες, καθώς ο σχεδιασμός του αμαξώματος συνεισφέρει στην εκμετάλλευση κάθε διαθέσιμου εκατοστού. Οι εμπρός επιβάτες κάθονται αναπαυτικά στα καθίσματα, αν και θα προτιμούσα να είχαν λίγο μεγαλύτερη βάση, ενώ οι πίσω έχουν άπλετο χώρο για τα κεφάλια, καθώς η οροφή με τις επίπεδες γραμμές του δε κλέβει καθόλου από αυτόν, ενώ για τα γόνατα, θα βολευτούν άνετα ενήλικες μέχρι και 1,85 μέτρα ύψος.

Jeep Renegade 2014

Σαν επιβάτης έχεις αρκετούς χώρους για μικροαντικείμενα με το εσωτερικό του Renegade να είναι σχεδιασμένο με την απαραίτητη ευελιξία. Το δάπεδο του χώρου αποσκευών είναι αφαιρούμενο και επιδέχεται διαφορετικές θέσεις τοποθέτησης που μεταβάλλουν το βάθος του πορτ-μπαγκάζ, ενώ η πλάτη του εμπρός δεξιού καθίσματος αναδιπλώνεται προς τα εμπρός για να αφήνει χώρο για τη φόρτωση μακριών αντικειμένων, και γενικά αντικείμενα για extreme αθλήματα. Ο χώρος αποσκευών μπορεί να φιλοξενήσει μέχρι και 351 λίτρα, ενώ με την αναδίπλωση των διαιρούμενων 60/40 πίσω καθισμάτων (προαιρετικά 40/20/40) φτάνει τα 1.297 λίτρα.

[/nextpage]

[nextpage title=”Τιμές-Εξ/σμός” ]

jeep renegade (3)

Το Renegade είναι διαθέσιμο με τέσσερα επίπεδα εξοπλισμού, το Sport, το Longitude, το Limited και το Trailhawk. To πρώτο είναι διαθέσιμο μόνο με τον 1,6-λίτρων E-TorQ κινητήρα και κοστίζει €22.800 όπου με απόσυρση και bonus πέφτει στα €19.370 και περιλαμβάνει ABS, ESC, Traction Control, ERM, Hill Start Assist, ατσάλινες ζάντες 16 ιντσών με ελαστικά 215/65, φώτα ημέρας, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, μοχλός ταχυτήτων με επένδυση χρωμίου, μετωπικοί αερόσακοι, οδηγού/συνοδηγού πολλαπλών σταδίων, πλευρικοί αερόσακοι εμπρόσθιων καθισμάτων, αερόσακοι τύπου κουρτίνας εμπρός και πίσω, τιμόνι με ηλεκτρική υποβοήθηση ρυθμιζόμενο καθ’ύψος και βάθος με ενσωματωμένα χειριστήρια, ηλεκτρικό χειρόφρενο, ψηφιακή ένδειξη πίεσης ελαστικών, σύστημα πολυμέσων Uconnect με οθόνη αφής 5 ιντσών, ηχοσύστημα 4 ηχείων, συνδεσιμότητα Bluetooth και audio streaming, θύρα USB και AUX, πίνακας οργάνων 3.5”, υποβραχιόνιο, ηλεκτρικά παράθυρα, κάθισμα οδηγού ρυθμιζόμενο καθ’ ύψος, air-condition, εξωτερικοί καθρέπτες ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι με ενσωματωμένα φλας και άγκιστρα πρόσδεσης στο χώρο αποσκευών.

jeep renegade (2)

Η αμέσως επόμενη Longitude είναι διαθέσιμη με τον κινητήρα βενζίνης 140 ίππων και με τον 1.600άρη πετρελαίου. Με τον βενζινοκινητήρα κοστίζει €24.400 με το χειροκίνητο κιβώτιο και €25.900 με το αυτόματο κιβώτιο, όπου με απόσυρση και bonus οι τιμές πέφτουν στα €21.440 και €22.940 αντίστοιχα. Με τον πετρελαιοκινητήρα η τιμή από τις €26.900 πέφτει στα €23.470 με bonus και απόσυρση. Διαθέτει επιπλέον ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών με ελαστικά 215/65, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, cruise control και περιοριστή ταχύτητας, 6 ηχεία, ηλεκτρικά θερμαινόμενοι εξωτερικοί καθρέπτες στο χρώμα του αμαξώματος, εξωτερικές χειρολαβές στο χρώμα του αμαξώματος, ράγες οροφής, προβολείς ομίχλης, κάθισμα οδηγού με ηλεκτρική οσφυϊκή υποστήριξη 2 ρυθμίσεων, δερμάτινο τιμόνι, εσωτερικός φωτισμός Ambient LED και φωτιζόμενα σκιάδια.

jeep renegade (5)

Το Renegade Limited είναι διαθέσιμο με όλους του κινητήρες και κοστίζει €26.100 με το χειροκίνητο κιβώτιο με τα 140 άλογα και €29.900 με το 9-τάχυτο αυτόματο και τα 170 άλογα, όπου με απόσυρση και bonus πέφτει στα €23.140 και €26.940. Από πλευρά πετρελαιοκινητήρων ο 1.600άρης κοστίζει €28.900 και ο 2,0-λιτρος με τα 140 άλογα €38.200, με τις τιμές να πέφτουν στις €25.470 και €33.400 αντίστοιχα με απόσυρση και bonus. Έχει επιπλέον της Longitude ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών με ελαστικά 215/60, χρωμιωμένη απόληξη εξάτμισης, δερμάτινη επένδυση μοχλού ταχυτήτων για τις εκδόσεις με αυτόματο κιβώτιο, σύστημα έγκαιρης προειδοποίησης αποφυγής σύγκρουσης (Forward collision warning plus), σύστημα προειδοποίησης παρέκκλισης πορείας (Lane departure warning plus), ράγες οροφής με επένδυση χρωμίου, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, σύστημα πολυμέσων Uconnect (οθόνη αφής 5’’) με Navigation, εσωτερικό θυρών με επένδυση βινυλίου, πίνακας οργάνων 7 ιντσών, υφασμάτινες επενδύσεις καθισμάτων Premium, σύστημα διαχείρισης πρόσφυσης Selec-Terrain (στις 4WD εκδόσεις) με επιπλέον ρύθμιση Rock (στις 4WD LOW εκδόσεις), επιλογή κοντής σχέσης με αναλογία 20:1 (στις 4WD LOW εκδόσεις), hill descent control (στις 4WD LOW εκδόσεις).

Jeep Renegade (1)

Τέλος, η πιο σκληροπυρηνική Trailhawk, που έχει τη πιστοποίηση Trail rated, είναι διαθέσιμη μόνο με τον 2-λιτρο πετρελαιοκινητήρα και κοστίζει €38.500, όπου με απόσυρση και bonus πέφτει στα €33.700. Έχει επιπλέον της Limited σύστημα διαχείρισης πρόσφυσης Selec-Terrain με επιπλέον ρύθμιση Rock, επιλογή́ κοντής σχέσης σε αναλογία 20:1, hill descent control, προστατευτικές ποδιές, ειδικές αναρτήσεις off-road με αυξημένη εδαφική απόσταση 210 χλστ., ειδικά σχεδιασμένες μάσκες μπροστά και πίσω για βελτιωμένες τιμές γωνιών προσέγγισης φυγής και προσπέλασης εμποδίων, ράγες οροφής σε χρώμα Satin Gray, πίνακας οργάνων 7”, δερμάτινη επένδυση μοχλού ταχυτήτων, εσωτερικό θυρών με επένδυση βινυλίου, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, σύστημα πολυμέσων Uconnect με οθόνη αφής 5’’ και navigation, ζάντες αλουμινίου 17” με ελαστικά εκτός δρόμου διαστάσεων 215/65, αποσπώμενο/επαναφορτιζόμενο φωτιστικό σώμα στο χώρο αποσκευών και φιμέ κρύσταλλα.

[/nextpage]

[nextpage title=”Στο δρόμο” ]

jeep renegade (1)

Το Renegade διαθέτει ανεξάρτητη ανάρτηση σε όλους τους τροχούς, με γόνατα McPherson μπροστά και πολλαπλών συνδέσμων πίσω. Αυτή έχει τέτοια γεωμετρία που επιτρέπει έως και 205 χλστ. διαδρομή στους τροχούς του και 200 χλστ ελάχιστη απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος (220 χλστ. στο Renegade Trailhawk). Είναι το πρώτο Jeep που χρησιμοποιεί τα νέα αυτορυθμιζόμενα αμορτισέρ (frequency selective damping – FSD) της Koni, τα οποία χαρίζουν στο αυτοκίνητο κορυφαίο κράτημα στο δρόμο και πολύ ασφαλή οδικά χαρακτηριστικά.

Το αυτοκίνητο ήταν εξαιρετικά άκαμπτο και έδειξε ότι θα έχει μεγάλη αντοχή στο χρόνο, εξαιτίας της εκτεταμένης χρήσης προηγμένων κραμάτων χάλυβα, σύνθετων υλικών και αναρίθμητων προσομοιώσεων συγκρούσεων. Το ηλεκτρικό τιμόνι είχε βαριά αίσθηση, αλλά προσέφερε αυξημένη ακρίβεια χειρισμών, που με το σύστημα DST (Dynamic Steering Torque) βελτιώνει την οδηγησιμότητα του αυτοκινήτου.

jeep renegade (4)

Στη μικρή διαδρομή που είχε το roadbook κατάφερα να διακρίνω αρκετή διαφορά στην αίσθηση και στο πάτημα στο δρόμο, και παρά τις εξαιρετικά βροχερές σημερινές συνθήκες ήταν προβλέψιμο και σφιχτό στις αντιδράσεις, φιλτράροντας όλες τις ανωμαλίες του οδοστρώματος χωρίς να κοπανάει. Οι κλίσεις στις στροφές ήταν πιο αισθητές, με τα εκτός δρόμου ελαστικά να έχουν περιορισμένη πρόσφυση στο δρόμο, αλλά να σε ανταμείβουν στο χώμα και στις λάσπες.

Στον ανοιχτό δρόμο ήταν αρκετά ξεκούραστο, ενώ προσφέρει πάρα πολύ καλά επίπεδα άνεσης και του τρίπτυχου NHV (noise, vibration and harshness – θόρυβος, κραδασμοί, τραχύτητα) χάρη στη μελετημένη κατασκευή του αμαξώματος και την εκτεταμένη χρήση ηχομονωτικών υλικών. Όμως, σε σχέση με το 500X οι αεροδυναμικοί θόρυβοι είναι πιο αισθητοί, εξαιτίας του boxy σχεδιασμού, όπως επίσης φάνηκε πιο επιρρεπές στους πλευρικούς ανέμους.

Σε εκτός δρόμου διαδρομή στο χώρο τα ελαστικά αλλά και τα ηλεκτρονικά συστήματα ήταν μεγάλος σύμμαχος και σε βοηθούν να αισθανθείς κυρίαρχος κάθε επιφάνειας, αυξάνοντας κατακόρυφα την αυτοπεποίθηση σου και την ασφάλεια σε κάθε διαδρομή.

jeep renegade (5)

Το σύστημα πέδησης χρησιμοποιεί αεριζόμενους δίσκους εμπρός και απλούς δίσκους πίσω και είναι αρκετά δυνατά, με τα 500Χ με τον 1.4 Turbo MultiAir και 1.6 Multijet να εφοδιάζονται με αεριζόμενους δίσκους διαμέτρου 281 χιλιοστών εμπρός, ενώ με τον κινητήρα 2-λίτρων Multijet αεριζόμενους δίσκους διαμέτρου 305 χιλιοστών, ενώ πίσω 278 χλστ. σε όλες τις εκδόσεις. Περισσότερα και ασφαλέστερα συμπεράσματα στην καθιερωμένη εβδομαδιαία δοκιμή σε λίγο καιρό.

[/nextpage]

[nextpage title=”Φωτογραφίες” ]

[/nextpage]