2016 Opel Corsa OPC 2

Αυτό είναι, επίσημα πλέον, το ολοκαίνουριο 2016 Opel Corsa OPC. Μετά από την χθεσινή διαρροή, η Opel μας παρουσιάζει επίσημα την καυτή έκδοση του νέου της hatchback.


Το νέο Corsa OPC έχει τολμηρή εμφάνιση. Ο εξωτερικός του σχεδιασμός, κυριαρχείται από τις έντονες, αθλητικές γραμμές, τους αεραγωγούς στον εμπρός προφυλακτήρα και το καπό, την μεγάλη αεροτομή στο τελείωμα της οροφής –είναι διαθέσιμη και μία πιο διακριτική– αλλά και την διπλή απόληξη της εξάτμισης της Remus. Χαρακτηριστικό είναι επίσης και το αποκλειστικό για το OPC, μπλε χρώμα που μαγνητίζει το βλέμμα.

2016 Opel Corsa OPC 6

Το ίδιο μοτίβο συνεχίζεται και στο εσωτερικό. Τα καθίσματα είναι της Recaro και προσφέρουν άφθονη στήριξη, το δερμάτινο τιμόνι έχει επίπεδο κάτω μέρος και το πακέτο συμπληρώνουν ο λεβιές OPC, τα sport πεντάλ και τα νέου σχεδιασμού όργανα.

2016 Opel Corsa OPC 8

Κάτω από το καπό με τον αεραγωγό, βρίσκεται ο 1600άρης Turbo Ecotec που αποδίδει 207 άλογα και 245 Nm ροπής από τις 1.900 έως και τις 5.800 σ.α.λ. –η ροπή φτάνει τα 280 Nm με τη λειτουργία overboost. Όπως αναφέρει η Opel, οι μηχανικοί έδωσαν ιδιαίτερη σημασία στην γρήγορη αύξηση της ροπής στη μέγιστη τιμή της και την διατήρηση της σε εκείνο το επίπεδο για όσο το δυνατόν ευρύτερο φάσμα στροφών. Ο κινητήρας συνδυάζεται με ένα 6-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο ενώ όπως είναι αναμενόμενο, η ισχύς περνά στον δρόμο από τους εμπρός τροχούς. Τα 100 km/h από στάση έρχονται σε μόλις 6.8 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα είναι 230 km/h. Από την άλλη, η μέση κατανάλωση διαμορφώνεται στα 7.5 λίτρα βενζίνης ανά 100 χιλιόμετρα ενώ οι εκπομπές ρύπων είναι 174 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο.

2016 Opel Corsa OPC 10

Όσον αφορά στο στήσιμο, το 2016 Corsa OPC, “κάθεται” 10 χιλιοστά χαμηλότερα σε σύγκριση με τα απλά Corsa ενώ για πρώτη φορά, οι μηχανικοί της Opel συνεργάστηκαν με την Koni για να εξοπλίσουν το γρήγορο Corsa με τα Frequency Selective Damping αμορτισέρ της τελευταίας και να στήσουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο το chassis. Επίσης, να αναφέρουμε πως το αυτοκίνητο “πατάει” σε ζάντες ελαφρού κράματος 17 ιντσών με ελαστικά της Michelin, διάστασης 215/45 και ότι το σύστημα πέδησης έχει επίσης δεχθεί τις περιποιήσεις του Opel Performance Center με δίσκους διάστασης 308 χιλιοστών στον εμπρός άξονα. Φυσικά, το νέο Corsa OPC είναι εξοπλισμένο με ESP και traction control αλλά παρέχει στον οδηγό ένα “Competition Mode” στο οποίο το traction control απενεργοποιείται και το ESP είναι λιγότερο παρεμβατικό. Οι πιο πεπειραμένοι οδηγοί δε, θα μπορούν να απενεργοποιήσουν και το ESP αν αυτό επιθυμούν.

Τέλος, διαθέσιμο για το 2016 Corsa OPC είναι και το “Performance Package”. Αυτό περιλαμβάνει το εξαιρετικό “δισκάτο” διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης της Drexler που μας εντυπωσίασε στο Corsa OPC Nurburgring Edition, ζάντες ελαφρού κράματος 18 ιντσών και πιο σκληροπυρηνικό set-up. Επιπλέον, το πακέτο περιλαμβάνει σύστημα πέδησης της Brembo με δίσκους 330 χιλιοστών στον εμπρός άξονα.

Δελτίο Τύπου

Νέο Opel Corsa OPC: Αθλητής Πέμπτης Γενιάς

  • Πανίσχυρο: 1.6 turbo με 152 kW/207 hp και ροπή 280 Nm
  • Γρήγορο: Επιτάχυνση 0-100 km/h σε 6,8 δευτ., τελική ταχύτητα 230 km/h
  • Συναρπαστικό: Δοκιμασμένο στο Nürburgring, σπορ εμφάνιση, πλούσιες επιδόσεις
  • Πολυαναμενόμενο: Παγκόσμια πρεμιέρα στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης

Το νέο Opel Corsa OPC είναι ένα αυτοκίνητο που κινείται με άνεση παντού, από την Πράσινη Κόλαση του Nürburgring μέχρι τη ζούγκλα της πόλης τις ώρες κυκλοφοριακής αιχμής. Πολύ απλά γιατί το ταχύτερο μέλος της νέας γενιάς Corsa συνδυάζει ασυμβίβαστες, ακραίες σπορ επιδόσεις και άριστη πρακτικότητα για καθημερινή χρήση. Αυτό το πανίσχυρο εργαλείο μήκους σχεδόν 4 m εντυπωσιάζει με το υψηλόρροπο, υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 1.600 κυβ. εκ, 207 hp, την ευέλικτη συμπεριφορά και ασφαλώς με την σπορτίφ εμφάνιση. Ωστόσο, ούτε η γνώριμη ευρυχωρία Corsa, ούτε το υψηλό επίπεδο άνεσης υπονομεύονται. Το Corsa OPC είναι ο αθλητής της οικογένειας. Θα γιορτάσει την παγκόσμια πρεμιέρα του στο προσεχές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης (5-15 Μαρτίου, 2015).

«Τα OPC μοντέλα μας αποτελούν την αιχμή του δόρατος κάθε προϊοντικής οικογένειας. Αντανακλούν τη σπορ παράδοση Opel, ενσαρκώνουν τη Γερμανική μηχανολογία, τη συναισθηματική σχεδίαση και τη μοναδική δυναμική συμπεριφορά. Το νέο Corsa OPC αποδεικνύει περίτρανα πόσο ψηλά οι μηχανικοί μας έχουν ανεβάσει την πήχη στη σπορ μικρή κατηγορία.  Αποκαλύπτει τις δυνατότητές του σε ορεινούς δρόμους γεμάτους στροφές – ακόμα και στην αγωνιστική πίστα, ενώ είναι τόσο απολαυστικό ώστε δεν έχεις καμία διάθεση να το εγκαταλείψεις. Κλασικό OPC – σημαίνει απλά γνήσιο πάθος,» δήλωσε ενθουσιασμένος ο Dr. Karl-Thomas Neumann, CEO του Opel Group μετά την ολοκλήρωση των τελευταίων γύρων εξέλιξης σεταρίσματος του νέου Corsa OPC στο Κέντρο Δοκιμών της Opel στο Dudenhofen.

Σχεδίαση OPC: Δυναμική εμφάνιση

Πιστό στην παράδοση OPC, το κορυφαίο μοντέλο Corsa αναγνωρίζεται άμεσα σαν μέλος του Opel Performance Center. Εκτός από τη νέα αποκλειστική OPC βαφή σε ιριδίζουσα μπλε απόχρωση, το Corsa έχει νέα σχεδίαση μπροστά με νέους μεγάλους αεραγωγούς. Ειδικότερα, τα ανοίγματα με αλουμινένια πλαίσια κάτω από τους προβολείς δημιουργούν μία οπτική συγγένεια με το μεγαλύτερο σπορ μοντέλο, Astra OPC. Μία μικρή εισαγωγή αέρα βρίσκεται μπροστά από το καπό χαρίζοντας στο Corsa OPC μία πρόσθετη σπορ νότα. Τα δυναμικά σχεδιασμένα πλευρά με τις ανάγλυφες ποδιές δημιουργούν άμεση σύνδεση με το πίσω τμήμα.

Η ασυμβίβαστη σπορ σχεδίαση του Corsa OPC συνεχίζεται στη πίσω όψη. Η αεροτομή του πορτμπαγκάζ διατίθεται σε δύο εκδόσεις – μία διακριτική που προσφέρεται στάνταρ και μία πιο εντυπωσιακή που δημιουργεί μεγαλύτερη αεροδυναμική πίεση στον πίσω άξονα. Η διπλή εξαγωγή Remus που ενσωματώνει ο διαχύτης προσδίδει σπορ χαρακτήρα τόσο οπτικά όσο και ακουστικά που γίνεται εμφανής με το πάτημα του γκαζιού.

Το εσωτερικό αποπνέει επίσης μία έντονα σπορ αίσθηση. Καθίσματα Recaro που παρέχουν στους επιβάτες βέλτιστη πλευρική στήριξη σε απαιτητικές συνεχείς στροφές είναι κυρίαρχο στοιχείο. Το δερμάτινο τιμόνι – κομμένο στο κάτω τμήμα, ο επιλογέας ταχυτήτων OPC, τα σπορ πεντάλ και τα χαρακτηριστικά όργανα σχεδίασης OPC ολοκληρώνουν το πακέτο. Επιπλέον, οι οδηγοί δεν θα χρειαστεί να χάσουν την σύνδεσή τους με τον έξω κόσμο. Το IntelliLink infotainment της Opel θα διατίθεται προαιρετικά, φέρνοντας τον κόσμο των smartphones, Apple iOS και Android, στο Corsa OPC.

1.6 Turbo ECOTEC: 207 hp και μέχρι 280 Nm

Κάτω από το καπό, ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας 152 kW/207 hp της νέας γενιάς Corsa OPC είναι έτοιμος για δράση. Η OPC μονάδα των 1.600 κυβ. εκ. αποδίδει τώρα μέγιστη ροπή 245 Nm μεταξύ 1.900 και 5.800 rpm – ενώ επιπλέον 35 Nm διατίθενται όταν είναι απαραίτητο μέσω της λειτουργία στιγμιαίας υπερπλήρωσης (overboost). Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην ταχεία ανάπτυξη της ροπής και στην αύξηση του εύρους μέγιστης ροπής συγκριτικά με την προηγούμενη γενιά (η μέγιστη ροπή ήταν εφικτή από τις 2.250 rpm στην αποκλειστική Nürburgring Edition), έτσι το αυτοκίνητο έχει πολύ ταχύτερη απόκριση στις χαμηλές στροφές. Η ισχύς OPC μεταφέρεται στους εμπρός τροχούς μέσω εξατάχυτου κιβωτίου με κοντές και ακριβείς διαδρομές του επιλογέα. Έτσι, το νέο Corsa OPC επιταχύνει στα 100 km/h από στάση σε 6,9 δεύτερα. Η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 230 km/h. Παρά τις σπορ επιδόσεις η κατανάλωση είναι μόλις 7,5 lit / 100 km για το μικτό κύκλο (174 g/km CO2).

Σπορ πλαίσιο FSD: Πάντα στη σωστή συχνότητα

Για βέλτιστη μεταφορά ισχύος στο δρόμο, οι μηχανικοί της Opel συνεργάστηκαν με τους ειδικούς της Koni στην εξέλιξη ενός πλαισίου με καινοτόμο απόσβεση. Η νέα τεχνολογία Frequency Selective Damping (FSD) επιτρέπει την προσαρμογή των δυνάμεων απόσβεσης στη συχνότητα του αυτοκινήτου, επιτυγχάνοντας να εξισορροπήσει ένα ασυμβίβαστο σπορ πνεύμα με επάρκεια άνεσης. Τα υπόλοιπα εξαρτήματα του πλαισίου σεταρίστηκαν ανάλογα. Το Corsa OPC είναι κατά 10 mm χαμηλότερο από το στάνταρ μοντέλο Corsa. Χάρη στην τελευταία γενιά ηλεκτρονικών συστημάτων ελέγχου υπάρχει δυνατότητα επιλογής διαφορετικών προγραμμάτων στο ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας (EPS) και το σύστημα πρόσφυσης (TC). Στο ‘Competition Mode’ για παράδειγμα ο έλεγχος πρόσφυσης είναι ανενεργός, ενώ το ESP δίνει στο προσφέρει ελαφρώς μεγαλύτερες δυνατότητες ολίσθησης στο Corsa OPC. Οι έμπειροι οδηγοί μπορούν ακόμα και να απενεργοποιήσουν το ESP εντελώς όταν πιέζουν το όχημα στα όριά του στην αγωνιστική πίστα.

Το τιμόνι έχει βελτιστοποιηθεί. Αντιδρά με μεγαλύτερη αμεσότητα και ακρίβεια και προσφέρει στους οδηγούς OPC πολύ καλύτερη πληροφόρηση. Ελαστικά υψηλών επιδόσεων Michelin 215/45 R17 που προσφέρονται στάνταρ διασφαλίζουν άριστη πρόσφυση. Ένα σύστημα πέδησης βελτιστοποιημένο για OPC με δισκόφρενα 308 mm εντυπωσιάζει στον εμπρός άξονα.

Performance Package: Γνήσια αγωνιστική αίσθηση για χρήση στο δρόμο

Οι οδηγοί που αναζητούν υψηλότερες δόσεις αδρεναλίνης μπορούν να επιλέξουν το Corsa OPC Performance Package. Αυτό περιλαμβάνει μηχανικό, πολύδισκο μπλοκέ διαφορικό της Drexler, 18άρες ζάντες με ελαστικά ισχυρής πρόσφυσης Michelin και ακόμα πιο σπορ σετάρισμα πλαισίου. Επιπλέον, το Performance Package περιλαμβάνει σύστημα φρένων υψηλών επιδόσεων Brembo με δισκόφρενα 330-mm στον εμπρός άξονα, για βέλτιστη επιβράδυνση. Με το Performance Package, το Corsa OPC γίνεται πραγματικός αθλητής που μπορεί να αντιμετωπίσει όλες τις απαιτήσεις της ζούγκλας της πόλης αλλά και της Πράσινης Κόλασης: αν και γνωρίζουν ότι το Corsa OPC θα περνά αρκετό χρόνο στους δρόμους της πόλης, οι μηχανικοί εξέλιξης έχουν διασφαλίσει με τις δοκιμές OPC στο Nürburgring Nordschleife, ότι μπορεί να ανταπεξέλθει σε όλες τις προκλήσεις που θέτει η σκληρότερη αγωνιστική πίστα στον κόσμο.