Opel-Corsa-OPC-Exterior-294181

Ανακοινώθηκε η τιμή πώλησης του νέου Opel Corsa OPC στην Ελλάδα. Αυτό ξεκινά από τις 21.095 ευρώ με όφελος απόσυρσης (22.500 ευρώ χωρίς απόσυρση) και αναμένεται σύντομα στις κατά τόπους αντιπροσωπείες. Το νέο Corsa OPC έχει τολμηρή εμφάνιση. Ο εξωτερικός του σχεδιασμός, κυριαρχείται από τις έντονες, αθλητικές γραμμές, τους αεραγωγούς στον εμπρός προφυλακτήρα και το καπό, την μεγάλη αεροτομή στο τελείωμα της οροφής –είναι διαθέσιμη και μία πιο διακριτική– αλλά και την διπλή απόληξη της εξάτμισης της Remus. Χαρακτηριστικό είναι επίσης και το αποκλειστικό για το OPC, μπλε χρώμα που μαγνητίζει το βλέμμα.

Το ίδιο μοτίβο συνεχίζεται και στο εσωτερικό. Τα καθίσματα είναι της Recaro και προσφέρουν άφθονη στήριξη, το δερμάτινο τιμόνι έχει επίπεδο κάτω μέρος και το πακέτο συμπληρώνουν ο λεβιές OPC, τα sport πεντάλ και τα νέου σχεδιασμού όργανα.

Opel-Corsa-OPC-Interior-292990

Κάτω από το καπό με τον αεραγωγό, βρίσκεται ο 1600άρης Turbo Ecotec που αποδίδει 207 άλογα και 245 Nm ροπής από τις 1.900 έως και τις 5.800 σ.α.λ. –η ροπή φτάνει τα 280 Nm με τη λειτουργία overboost. Όπως αναφέρει η Opel, οι μηχανικοί έδωσαν ιδιαίτερη σημασία στην γρήγορη αύξηση της ροπής στη μέγιστη τιμή της και την διατήρηση της σε εκείνο το επίπεδο για όσο το δυνατόν ευρύτερο φάσμα στροφών. Ο κινητήρας συνδυάζεται με ένα 6-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο ενώ όπως είναι αναμενόμενο, η ισχύς περνά στον δρόμο από τους εμπρός τροχούς. Τα 100 km/h από στάση έρχονται σε μόλις 6.8 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα είναι 230 km/h. Από την άλλη, η μέση κατανάλωση διαμορφώνεται στα 7.5 λίτρα βενζίνης ανά 100 χιλιόμετρα ενώ οι εκπομπές ρύπων είναι 174 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο.

Opel-Corsa-OPC-Exterior-292965

Όσον αφορά στο στήσιμο, το Corsa OPC, “κάθεται” 10 χιλιοστά χαμηλότερα σε σύγκριση με τα απλά Corsa ενώ για πρώτη φορά, οι μηχανικοί της Opel συνεργάστηκαν με την Koni για να εξοπλίσουν το γρήγορο Corsa με τα Frequency Selective Damping αμορτισέρ της τελευταίας και να στήσουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο το chassis. Επίσης, να αναφέρουμε πως το αυτοκίνητο “πατάει” σε ζάντες ελαφρού κράματος 17 ιντσών με ελαστικά της Michelin, διάστασης 215/45 και ότι το σύστημα πέδησης έχει επίσης δεχθεί τις περιποιήσεις του Opel Performance Center με δίσκους διάστασης 308 χιλιοστών στον εμπρός άξονα. Φυσικά, το νέο Corsa OPC είναι εξοπλισμένο με ESP και traction control αλλά παρέχει στον οδηγό ένα “Competition Mode” στο οποίο το traction control απενεργοποιείται και το ESP είναι λιγότερο παρεμβατικό. Οι πιο πεπειραμένοι οδηγοί δε, θα μπορούν να απενεργοποιήσουν και το ESP αν αυτό επιθυμούν.

Opel-Corsa-OPC-Exterior-292968

Τέλος, διαθέσιμο για το Corsa OPC είναι και το “Performance Package”. Αυτό περιλαμβάνει το εξαιρετικό “δισκάτο” διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης της Drexler που μας εντυπωσίασε στο Corsa OPC Nurburgring Edition, ζάντες ελαφρού κράματος 18 ιντσών και πιο σκληροπυρηνικό set-up. Επιπλέον, το πακέτο περιλαμβάνει σύστημα πέδησης της Brembo με δίσκους 330 χιλιοστών στον εμπρός άξονα. Αναλυτικά τον εξοπλισμό και τις τιμές του μπορεις να τις βρεις εδώ.

Δελτίο Τύπου

Νέο Opel Corsa OPC: Ανταγωνιστικός Αθλητής Πέμπτης Γενιάς

  • Ισχυρό: 1.6 turbo με 152 kW/207 hp και ροπή 280 Nm
  • Γρήγορο: Επιτάχυνση 0-100 km/h σε 6,8 δευτ., τελική ταχύτητα 230 km/h
  • Συναρπαστικό: Δοκιμασμένο στο Nürburgring, σπορ εμφάνιση, πλούσιες επιδόσεις
  • Ανταγωνιστικό: Διατίθεται από 22.500 ευρώ με πλούσιο εξοπλισμό

Αφού γιόρτασε πρόσφατα την επιτυχημένη παγκόσμια πρεμιέρα του στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, το νέο Corsa OPC είναι έτοιμο να κυκλοφορήσει στο δρόμο. Το ταχύτερο μέλος της νέας γενιάς Corsa συνδυάζει ασυμβίβαστο σπορ πνεύμα με καταλληλότητα για καθημερινή χρήση. Αυτό το πανίσχυρο εργαλείο μήκους σχεδόν 4 m εντυπωσιάζει με το υψηλόρροπο, υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 1.600 κυβ. εκ, 207 hp, την ευέλικτη συμπεριφορά και ασφαλώς με την σπορτίφ εμφάνιση. Ωστόσο, ούτε η γνώριμη ευρυχωρία Corsa, ούτε το υψηλό επίπεδο άνεσης υπονομεύονται. Η τελευταία προσθήκη στην οικογένεια OPC διατίθεται τώρα για παραγγελία από 22.500 ευρώ (Λιανική τιμή συμπερ. ΦΠΑ) και αναμένεται σύντομα στα καταστήματα των Διανομέων.

«Τα OPC μοντέλα μας αποτελούν την αιχμή του δόρατος κάθε προϊοντικής οικογένειας. Αντανακλούν τη σπορ παράδοση Opel, ενσαρκώνουν τη Γερμανική μηχανολογία, τη συναισθηματική σχεδίαση και τη μοναδική δυναμική συμπεριφορά. Το νέο Corsa OPC αποδεικνύει περίτρανα πόσο ψηλά οι μηχανικοί μας έχουν ανεβάσει την πήχη στη σπορ μικρή κατηγορία. Αποκαλύπτει τις δυνατότητές του σε ορεινούς δρόμους γεμάτους στροφές – ακόμα και στην αγωνιστική πίστα, ενώ είναι τόσο απολαυστικό ώστε δεν έχεις καμία διάθεση να το αποχωριστείς. Κλασικό OPC – σημαίνει απλά γνήσιο πάθος,» δήλωσε ενθουσιασμένος ο Dr. Karl-Thomas Neumann, CEO του Opel Group.

Σχεδίαση OPC: Δυναμική εμφάνιση

Πιστό στην παράδοση OPC, το κορυφαίο μοντέλο Corsa αναγνωρίζεται άμεσα σαν μέλος του Opel Performance Center. Εκτός από τη νέα αποκλειστική OPC βαφή σε ιριδίζουσα μπλε απόχρωση, το Corsa έχει νέα σχεδίαση μπροστά με νέους μεγάλους αεραγωγούς. Μία μικρή εισαγωγή αέρα βρίσκεται μπροστά από το καπό χαρίζοντας στο Corsa OPC μία πρόσθετη σπορ νότα. Τα δυναμικά σχεδιασμένα πλευρά με τις ανάγλυφες ποδιές δημιουργούν άμεση σύνδεση με το πίσω τμήμα.

Η ασυμβίβαστη σπορ σχεδίαση του Corsa OPC συνεχίζεται στη πίσω όψη. Η αεροτομή του πορτμπαγκάζ διατίθεται σε δύο εκδόσεις – μία διακριτική που προσφέρεται στάνταρ και μία πιο εντυπωσιακή που δημιουργεί μεγαλύτερη αεροδυναμική πίεση στον πίσω άξονα. Η διπλή εξαγωγή Remus που ενσωματώνει ο διαχύτης προσδίδει σπορ χαρακτήρα τόσο οπτικά όσο και ακουστικά που γίνεται εμφανής με το πάτημα του γκαζιού.

Το εσωτερικό αποπνέει επίσης μία έντονα σπορ αίσθηση. Καθίσματα Recaro που παρέχουν στους επιβάτες βέλτιστη πλευρική στήριξη σε απαιτητικές συνεχείς στροφές είναι κυρίαρχο στοιχείο. Το δερμάτινο τιμόνι – επίπεδο στο κάτω τμήμα, ο επιλογέας ταχυτήτων OPC, τα σπορ πεντάλ μαζί με τα χαρακτηριστικά όργανα σε σχεδίαση OPC διατίθενται στάνταρ και ολοκληρώνουν το πακέτο.

1.6 Turbo ECOTEC: 207 hp και μέχρι 280 Nm

Κάτω από το καπό, ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας 152 kW/207 hp της νέας γενιάς Corsa OPC είναι έτοιμος για δράση. Η OPC μονάδα των 1.600 κυβ. εκ. αποδίδει τώρα μέγιστη ροπή 245 Nm μεταξύ 1.900 και 5.800 rpm – ενώ επιπλέον 35 Nm διατίθενται όταν είναι απαραίτητο μέσω της λειτουργίας στιγμιαίας υπερπλήρωσης (overboost. Η ισχύς OPC μεταφέρεται στους εμπρός τροχούς μέσω εξατάχυτου κιβωτίου με κοντές και ακριβείς διαδρομές του επιλογέα. Το νέο Corsa OPC επιταχύνει στα 100 km/h από στάση σε 6,8 δεύτερα – σχεδόν μισό δευτερόλεπτο ταχύτερα από το Corsa OPC της προηγούμενης γενιάς. Η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 230 km/h, αυξημένη κατά 5 km/h. Παρά τις σπορ επιδόσεις η κατανάλωση είναι μόλις 7,5 lit / 100 km στο μικτό κύκλο (174 g/km CO2).

Σπορ πλαίσιο FSD: Πάντα στη σωστή συχνότητα

Για βέλτιστη μεταφορά ισχύος στο δρόμο, οι μηχανικοί της Opel συνεργάστηκαν με τους ειδικούς της Koni στην εξέλιξη ενός πλαισίου με καινοτόμο απόσβεση. Η νέα τεχνολογία Frequency Selective Damping (FSD) επιτρέπει την προσαρμογή των δυνάμεων απόσβεσης στη συχνότητα του αυτοκινήτου, επιτυγχάνοντας να εξισορροπήσει ένα ασυμβίβαστο σπορ πνεύμα με επάρκεια άνεσης. Οι έμπειροι οδηγοί μπορούν ακόμα και να απενεργοποιήσουν το ESP εντελώς όταν πιέζουν το όχημα στα όριά του στην αγωνιστική πίστα. Επιπλέον, το τιμόνι αντιδρά με μεγαλύτερη αμεσότητα και ακρίβεια και προσφέρει στους οδηγούς OPC πολύ καλύτερη πληροφόρηση.

Performance Package: Γνήσια αγωνιστική αίσθηση στο δρόμο

Οι οδηγοί που αναζητούν υψηλότερες δόσεις αδρεναλίνης μπορούν να επιλέξουν το Corsa OPC Performance Package. Αυτό περιλαμβάνει μηχανικό, πολύδισκο μπλοκέ διαφορικό της Drexler, 18άρες ζάντες με ελαστικά ισχυρής πρόσφυσης Michelin και ακόμα πιο σπορ σετάρισμα πλαισίου. Επιπλέον, το Performance Package περιλαμβάνει σύστημα φρένων υψηλών επιδόσεων Brembo με δισκόφρενα 330-mm στον εμπρός άξονα, για βέλτιστη επιβράδυνση. Με αυτό το Πακέτο, το νέο Corsa OPC είναι άριστα εφοδιασμένο για τις απαιτήσεις της πιο σκληρής αγωνιστικής πίστας στον κόσμο, Nürburgring Nordschleife, όπου εξελίχθηκε και δοκιμάστηκε εκτενώς και σε κανονικές συνθήκες κυκλοφορίας πόλης.

Κινητήρας & Επιδόσεις

Γνήσια Ισχύς OPC: Πλούσιες Επιδόσεις

  • Κορυφαίες επιδόσεις με γνήσια ισχύ turbo 152 kW/207 hp
  • Πλούσια ροπή από 1.900 rpm, μέγιστη ροπή 280 Nm με overboost
  • Επιτάχυνση 0 – 100 km/h σε 6,8 δευτ., τελική ταχύτητα 230 km/h
  • Σπορ εξάρι κιβώτιο με κοντές διαδρομές επιλογέα

Το P στο OPC συμβολίζει τις επιδόσεις (performance) – και αυτό ακριβώς είναι το μεγαλύτερο ατού του νέου Corsa OPC. Κάτω από το καπό 207 άγρια άλογα περιμένουν να ξεχυθούν στο δρόμο. Ξεκινώντας από στάση, επιταχύνουν το μικρό αθλητή στα 100 km/h σε 6,8 δευτ. μέχρι την τελική ταχύτητα των 230 km/h. Το νέο Corsa OPC προσφέρει 11 kW/15 hp παραπάνω από τον προκάτοχό του. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα ειδική ισχύ 129,5 hp / lit – εξαιρετική τιμή σε αυτή την κατηγορία κινητήρα. Με τη λειτουργία στιγμιαίας υπερπλήρωσης (overboost), ο τετρακύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας αποδίδει ροπή 280 Nm στον στρόφαλο. Επιπλέον, ο 1.600άρης turbo προσφέρει μέγιστη ροπή 245 Nm μεταξύ 1.900 και 5.800 rpm – άφθονη ισχύ από τις χαμηλές στροφές και εξαιρετική απόκριση για γνήσια οδηγική απόλαυση. Τυπικό χαρακτηριστικό OPC.

Πιο γρήγορο, πιο ευέλικτο, πιο οικονομικό – το νέο Corsa OPC εντυπωσιάζει

Οι μηχανικοί της Opel χρειάστηκε να αναθεωρήσουν πολλά εξαρτήματα του κινητήρα του OPC για να πετύχουν τέτοιες εντυπωσιακές επιδόσεις. Το μπλοκ του κινητήρα ανήκει σε ‘δική του κατηγορία’ και αποτελεί την τεχνική βάση για το κινητήριο σύνολο του ADAM R2 rallye car. Οι ειδικοί OPC εκμεταλλεύτηκαν πλήρως την εμπειρία από το μηχανοκίνητο αθλητισμό κατά την εξέλιξη του νέου Corsa OPC.

«Αρχικά θεωρήσαμε ότι η Nürburgring Edition’ του Corsa D αντιπροσώπευε την οροφή της εξέλιξης του μοντέλου,» δήλωσε ο Volker Strycek, Διευθυντής Αυτοκινήτων Επιδόσεων & Μηχανοκίνητου Αθλητισμού. «Αλλά τελικά, μπροστά στο νέο Corsa OPC οι προκάτοχοί του ωχριούν. Βελτιωμένη καμπύλη ισχύος σε όλη την κλίμακα στροφών, αυξημένη ισχύς κυρίως στις χαμηλές στροφές και μέτρια κατανάλωση για ένα αυτοκίνητο τέτοιων επιδόσεων και η συμμόρφωσή του με τις προδιαγραφές Euro 6 κάνουν το νέο Corsa OPC σημείο αναφοράς στην κατηγορία.»

Οι τεχνικοί αναγνώρισαν κάποιες προοπτικές βελτιστοποίησης, για παράδειγμα, στην υπερπλήρωση του κινητήρα και κατασκεύασαν νέα εισαγωγή προς τον υπερσυμπιεστή. Επίσης χρησιμοποιείται ένα νέο intercooler, που ψύχει τον αέρα πολύ καλύτερα από πριν. Νέα μπεκ καυσίμου, ελεγχόμενα από το νέο σύστημα διαχείρισης κινητήρα διασφαλίζουν καλύτερο σπρέι και ακόμα πιο ακριβή ποσότητα καυσίμου. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα αισθητή βελτίωση στην απόκριση κυρίως στις χαμηλές στροφές και οι μηχανικοί κατάφεραν να βελτιστοποιήσουν και την απόδοση ισχύος στις υψηλές στροφές.

Το σύστημα εξαγωγής του κινητήρα είναι σχεδόν εντελώς νέο. Σε συνεργασία με τους ειδικούς στις εξατμίσεις Remus, οι τεχνικοί OPC εξέλιξαν μία νέα εξάτμισή που ξεκινά στην έξοδο του υπερσυμπιεστή. Η διαδικασία περιλάμβανε και το σχεδιασμό ήχου. Η πιστοποίηση βασίστηκε στη λεγόμενη Οδηγία “Lex Ferrari”, αναφορικά με τον εξωτερικό θόρυβο: Αυτή η τροποποίηση στον Ευρωπαϊκό Κανονισμό επιτρέπει στα οχήματα επιδόσεων άνω των 140 kW και 75 kW/ ton να παράγουν ένα έξτρα decibel. Η διπλή εξαγωγή του νέου Corsa OPC συμμορφώνεται απόλυτα με τους κανονισμούς θορύβων – κάτι που θα χαροποιήσει τους λάτρεις του πλούσιου και σπορ ήχου του κινητήρα.

Αναθεωρημένο εξάρι κιβώτιο με κοντές διαδρομές επιλογέα για μεγαλύτερη οδηγική απόλαυση

Το νέο Corsa OPC προσφέρει επίσης μεγαλύτερη ακρίβεια κατά την επιλογή σχέσεων. Η ισχύς OPC μεταφέρεται στους εμπρός τροχούς μέσω ενός εξατάχυτου κιβωτίου με κοντύτερες διαδρομές και τροποποιημένο σύστημα εμπλοκής γραναζιών. Συγκριτικά με το στάνταρ Corsa, το Corsa OPC έχει τροποποιημένη αναλογία μοχλικού επιλογέα, νέο ένθετο φουρκέτας στο κέλυφος των ρουλεμάν και νέα ντίζα. Αυτά μειώνουν τις αποστάσεις κατά 13%. Σε συνδυασμό με ένα νέο συμπλέκτη, οι οδηγοί του Corsa OPC θα απολαμβάνουν ζωηρές και ακριβείς αλλαγές σχέσεων. Η επιτάχυνση 0 – 100 km/h ολοκληρώνεται σε 6,8 δευτ. – σχεδόν μισό δευτερόλεπτο ταχύτερα από το προηγούμενο μοντέλο. Οι προσπεράσεις με 5η σχέση ολοκληρώνονται κατά τρία δέκατα του δευτερολέπτου ταχύτερα με το νέο Corsa OPC να επιταχύνει από 80 σε 120 km/h σε 6,4 δευτ. μόνο. Η τελική ταχύτητα είναι αυξημένη κατά 5 km/h στα 230 km/h. Παρά τις εντυπωσιακές επιδόσεις, η κατανάλωση είναι μόλις 7,5 lit / 100 km στο μικτό κύκλο (174 g/km CO2).

Performance Pack με αγωνιστικές προδιαγραφές

Ακόμα και στο στάνταρ επίπεδο εξοπλισμού, το νέο Corsa OPC προσφέρει γνήσια οδηγική απόλαυση αλλά η ομάδα OPC βρήκε τρόπο να ανεβάσει ακόμα περισσότερο τον πήχη για οδηγούς αγαπούν την αγωνιστική πρόκληση – το Performance Pack. Αυτό περιλαμβάνει μηχανικό, πολύδισκο μπλοκέ διαφορικό της Drexler για ακόμα καλύτερη πρόσφυση, πιο σπορ σετάρισμα πλαισίου, 18άρες ζάντες με ελαστικά επιδόσεων Michelin και σύστημα φρένων υψηλών επιδόσεων Brembo (Περισσότερες πληροφορίες για το Performance Pack υπάρχουν στο κεφάλαιο Οδική Συμπεριφορά & Σετάρισμα).

Νέο Corsa OPC: Οδική συμπεριφορά & Σετάρισμα

Ζωηρό, Ισχυρό, Άμεσο για Γνήσια Αίσθηση OPC

  • Πλήρως αναθεωρημένο πλαίσιο για άριστη οδική συμπεριφορά
  • Σύστημα αποσβεστήρων Koni με τεχνολογία FSD
  • Τα συστήματα ESP και ελέγχου πρόσφυσης μπορούν να απενεργοποιηθούν
  • Performance Pack για αγωνιστικές επιδόσεις και φιλόδοξους οδηγούς OPC

Το νέο Corsa OPC είναι το ταχύτερο μέλος της νέας γενιάς Corsa και οι οδηγοί μπορούν άμεσα να νιώσουν την αίσθηση OPC. Ο ασυμβίβαστος σπορ χαρακτήρας και η καθημερινή χρηστικότητα συμβαδίζουν. Ο κινητήρας 1.6 turbo 152 kW/207 hp υπόσχεται εξαιρετικές επιδόσεις. Η ισχύς OPC μεταφέρεται στον εμπρός άξονα μέσω ενός εξατάχυτου κιβωτίου. Οι μηχανικοί της Opel αναθεώρησαν πλήρως το πλαίσιο προκειμένου να διασφαλίσουν ότι η ισχύς φτάνει ελεγχόμενα το δρόμο χωρίς να επηρεάζεται η οδηγική απόλαυση. Για να το πετύχουν, έδωσαν σπορ χροιά σε όλα τα εξαρτήματα.

Το νέο Corsa OPC ήδη εντυπωσιάζει με την ισχυρή του επιτάχυνση από στάση. Χάρη στα νέα ελατήρια ‘κάθεται’ ακριβώς όπως πρέπει – πιο κοντά στην άσφαλτο. Για να ακριβολογούμε 10 mm πιο κοντά από τα στάνταρ μοντέλα Corsa. Ακόμα περισσότερες αλλαγές σε ολόκληρο το πλαίσιο έχουν σαν αποτέλεσμα ένα αυτοκίνητο που τηρεί τις υποσχέσεις του. Για παράδειγμα, οι μηχανικοί σχεδίασαν για το νέο Corsa OPC ένα εντελώς νέο πίσω άξονα με νέα γεωμετρία για βελτιστοποίηση των κλίσεων αμαξώματος. Σε συνδυασμό με ένα νέο προφίλ ράβδου στρέψης, επιτυγχάνεται βελτιωμένη απόκριση συγκριτικά με τον προκάτοχό του. Οι συντελεστές ελατηρίων και οι αντιστρεπτικές δοκοί μαζί με τα σάιλεντ μπλοκ των ελατηρίων για ενσωμάτωση του πίσω άξονα στο πλαίσιο είναι επίσης εντελώς νέα.

Καινοτόμος τεχνολογία FSD

Οι οδηγοί του Corsa OPC μπορούν να προσβλέπουν σε μία ακόμα σημαντική βελτίωση συγκριτικά με τον προκάτοχό του: ένα καινοτόμο σύστημα απόσβεσης με τεχνολογία FSD (Frequency Selective Damping) που οι μηχανικοί της Opel εξέλιξαν με τους ειδικούς της Koni. Αυτή η τεχνολογία απόσβεσης επιτρέπει την προσαρμογή στη συχνότητα κραδασμών του αυτοκινήτου, εξισορροπώντας το ασυμβίβαστο σπορ στυλ με επάρκεια άνεσης. Περισσότερη πρόσφυση στα γρήγορα περάσματα ή σε στροφές αυξάνουν την αυτοπεποίθηση του οδηγού ενός Corsa. Ταυτόχρονα, η τεχνολογία FSD των αποσβεστήρων επιτρέπει ένα σετάρισμα κατάλληλο για την καθημερινή κυκλοφορία. Το σύστημα είναι μία καθαρά μηχανική λύση και δεν απαιτεί ηλεκτρονικά εξαρτήματα.

Εύλογα, ένα τέλειο σετάρισμα πλαισίου απαιτεί πιο εξελιγμένο σύστημα διεύθυνσης. Οι μηχανικοί εφάρμοσαν στοχευμένα μέτρα που βελτιώνουν σημαντικά τη συμπεριφορά και την αίσθηση του συστήματος διεύθυνσης συγκριτικά με το προηγούμενο μοντέλο. Μεταξύ άλλων, νέα ακραξόνια διασφαλίζουν ότι το Corsa OPC αντιδρά ακόμα πιο άμεσα και με μεγαλύτερη ακρίβεια στις κινήσεις του τιμονιού και χαρίζουν στον οδηγό ακριβή πληροφόρηση σε κάθε οδηγική κατάσταση. Επομένως, ο οδηγός ενός OPC γνωρίζει πάντα το βαθμό της επαφής του με το δρόμο – στην πραγματικότητα τον αισθάνεται. Στάνταρ ελαστικά υψηλών επιδόσεων Michelin 215/45 R17 συνδέουν το αυτοκίνητο με την άσφαλτο. Ένα σύστημα πέδησης με δισκόφρενα 308 mm στον εμπρός άξονα διασφαλίζει την απαιτούμενη απόδοση φρεναρίσματος.

Ασφάλεια και απεριόριστη οδηγική απόλαυση

Το νέο Corsa OPC έχει ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου τελευταίας γενιάς για όσους επιθυμούν ακόμα πιο έντονη αγωνιστική οδηγική αίσθηση. Στο προηγούμενο μοντέλο, τα συστήματα ελέγχου ευστάθειας ESP και πρόσφυσης (TC) ήταν είτε ενεργοποιημένα ή μπορούσαν να απενεργοποιηθούν. Τώρα, οι οδηγοί του OPC μπορούν να επιλέξουν διαφορετικά προγράμματα για τα ESP και TC. Και τα δύο συστήματα είναι ενεργοποιημένα στο στάνταρ πρόγραμμα. «Η οδηγική απόλαυση είναι ήδη τρομερή στη στάνταρ ρύθμιση και το νέο Corsa OPC αντέχει οποιαδήποτε σύγκριση,» τόνισε ο Volker Strycek, Διευθυντής Αυτοκινήτων Υψηλών Επιδόσεων & Μηχανοκίνητου Αθλητισμού Performance Cars & Motorsport. Στο “Competition Mode” τα ESP και TC παραμένουν σε κατάσταση αναμονής (stand-by mode) και δεν παρεμβαίνουν ακόμα και με δυναμικό στυλ οδήγησης. Ωστόσο, εάν οι αισθητήρες ανιχνεύσουν κρίσιμες καταστάσεις, τα συστήματα ενεργοποιούνται και υποστηρίζουν τον οδηγό. Έμπειροι οδηγοί που θέλουν να πιέσουν στα όρια, μπορούν ακόμα και να απενεργοποιήσουν πλήρως το ESP.

OPC Performance Pack για γνήσια αγωνιστική αίσθηση

Αποτελώντας τη σπορ κορωνίδα της γκάμας Opel, τα μοντέλα OPC ήδη προσφέρουν γνήσια οδηγική απόλαυση. Ωστόσο, οι ειδικοί OPC επιφυλάσσουν κάτι ξεχωριστό για τους οδηγούς του Corsa OPC που δεν είναι πλήρως ικανοποιημένοι θέλοντας να κάνουν με το αυτοκίνητό τους μία βόλτα στην αγωνιστική πίστα: Πρόκειται για το OPC Performance Pack. «Το Corsa OPC είναι ήδη ένα τρομερό αυτοκίνητο – χωρίς το Performance Pack, αλλά το πακέτο αποτελεί εισιτήριο εισόδου στην αγωνιστική πίστα,» εξήγησε ο Strycek.

Η ήδη ανυπέρβλητη δυναμική συμπεριφορά του Corsa OPC αναβαθμίζεται περαιτέρω με το Performance Pack. Αυτό περιλαμβάνει μηχανικό, πολύδισκο μπλοκέ διαφορικό της Drexler που κατανέμει την πρόσφυση άριστα στους κινητήριους τροχούς. 18άρες ζάντες με ελαστικά επιδόσεων Michelin μεταφέρουν την ισχύ OPC στο δρόμο. Το ακόμα πιο άκαμπτο σετάρισμα του πλαισίου (εμπρός και πίσω ελατήρια και αμορτισέρ) δημιουργεί ακόμα καλύτερη αίσθηση επιδόσεων. Επιπλέον, το Performance Package περιλαμβάνει σύστημα πέδησης υψηλής απόδοσης Brembo με δισκόφρενα 330-mm στον εμπρός άξονα για βέλτιστη επιβράδυνση.

Με το Performance Package, το Corsa OPC γίνεται πραγματικός αθλητής που μπορεί να τρέξει στη σκληρότερη αγωνιστική πίστα του κόσμου, εκεί όπου εξελίχθηκε και δοκιμάστηκε εκτενώς – στο Nürburgring Nordschleife.

Νέο Opel Corsa OPC: Σχεδίαση και Χαρακτηριστικά

Corsa OPC με Αγωνιστική Αίσθηση και Πλούσιο Εξοπλισμό

  • Ασυμβίβαστα δυναμικό εξωτερικό προδίδει τι υπάρχει κάτω από το καπό
  • Όργανα OPC, δερμάτινο τιμόνι και επιλογέας για αγωνιστική αίσθηση
  • Έμφαση στην ασφάλεια με πολυάριθμα συστήματα υποστήριξης

Απλά μοναδικό και άμεσα αναγνωρίσιμο σαν μέλος του Opel Performance Center – το νέο Corsa OPC συνδυάζει το πάθος του μηχανοκίνητου αθλητισμού με τη μυώδη σχεδίαση. Η άκρως χαρισματική σχεδίαση του εμπρός τμήματος με τους εκτεταμένους αεραγωγούς προσελκύει άμεσα την προσοχή. Μία διακριτική εισαγωγή αέρα τοποθετημένη μπροστά από το καπό προσδίδει στο Corsa OPC μία πρόσθετη σπορ πινελιά. Τα δυναμικά πλευρά με τα τολμηρά ένθετα των μαρσπιέ εναρμονίζονται με το πίσω τμήμα. Προφυλακτήρες OPC στην αντίστοιχη απόχρωση του αυτοκινήτου ολοκληρώνουν τη συνολική εικόνα.

Οι προβολείς και τα νέα φώτα ημέρας LED υιοθετούν τη χαρακτηριστική σχεδίαση φτερού της Opel. Η χαμηλή, σπορ τραπεζοειδής μάσκα με δυναμική μπάρα σε γυαλιστερή μαύρη απόχρωση φιλοξενεί το έμβλημα της Opel. Δυο κάτω πλαϊνοί αεραγωγοί που συνδέονται οπτικά μέσω γραφιστικών στοιχείων προσδίδουν στο Corsa OPC ακόμα μεγαλύτερο πλάτος.

Η ασυμβίβαστη σπορ σχεδίαση του Corsa OPC συνεχίζεται και στο πίσω τμήμα. Η αεροτομή πορτμπαγκάζ διατίθεται σε δύο διαφορετικές εκδόσεις – ανάλογα με το προσωπικό γούστο του πελάτη. Όσοι προτιμούν ένα λιτό αθλητικό στυλ μπορούν να επιλέξουν τη διακριτική πίσω αεροτομή που προσφέρεται στάνταρ. Όσοι πάλι θέλουν να επιδείξουν τη δύναμη του νέου Corsa OPC μπορούν να επιλέξουν μία πιο εντυπωσιακή έκδοση με γνήσια αγωνιστική εμφάνιση που παρέχει πρόσθετη αεροδυναμική πίεση στον πίσω άξονα.

Η διπλή εξαγωγή της Remus που πλαισιώνεται από τον διαχύτη αναδεικνύει τις σπορ αρετές τόσο οπτικά όσο και ακουστικά σε κάθε πάτημα του γκαζιού. Οι θέσεις των πίσω φώτων που είναι ανεξάρτητες από το πορτμπαγκάζ έχουν τη δική τους συμβολή στη συνολική εμφάνιση. Προσδίδουν μεγαλύτερο οπτικό πλάτος στο πίσω τμήμα και χαρίζουν στο Corsa OPC μια δυναμική πίσω άποψη. Το κλασικό πλέον σχήμα φτερού αναδεικνύεται όταν τα πίσω φώτα είναι αναμμένα και οι άλλοι οδηγοί αναγνωρίζουν άμεσα το νέο Opel υψηλών επιδόσεων.

Το νέο Corsa OPC προσελκύει την προσοχή και με τα χρώματά του. Εκτός από την αποκλειστική για το OPC ιριδίζουσα μπλε απόχρωση, διατίθενται επτά ακόμα αποχρώσεις, από snow white μέχρι magma red ή apple green. Επίσης εφοδιάζεται με 17άρες ζάντες αλουμινίου με δαγκάνες σε carbon grey. Όσοι επιλέξουν το προαιρετικό Performance Pack θα αποκτήσουν δίχρωμες 18άρες ζάντες αλουμινίου με ελαστικά υψηλών επιδόσεων Michelin. Το Corsa OPC μπορεί να εξατομικευτεί ακόμα περισσότερο με το προαιρετικό Carbon Pack. Με το Carbon Pack, οι εξωτερικοί καθρέπτες και η μπάρα της μάσκας έχουν φινίρισμα cool carbon.

Καθίστα άνετα και απολαύστε αγωνιστική αίσθηση: οι ενδότερες αξίες OPC

Το εσωτερικό περιβάλλον αποπνέει επίσης μία σπορ αίσθηση. Καθίσματα υψηλών επιδόσεων Recaro παρέχουν βέλτιστη πλευρική στήριξη στους επιβάτες ακόμα και στις πιο απαιτητικές στροφές. Αυτά διατίθενται σε μαύρο δέρμα nappa ή μαύρο Morrocana. Στην έκδοση με μαύρο δέρμα nappa, οι επιβάτες απολαμβάνουν ζεστασιά το χειμώνα χάρη στη θέρμανση των καθισμάτων. Το δερμάτινο τιμόνι, με επίπεδο κάτω τμήμα, ο λεβιές ταχυτήτων OPC, τα μαρσπιέ με λογότυπο OPC και τα σπορ πεντάλ από ανοξείδωτο ατσάλι ολοκληρώνουν το εσωτερικό και δημιουργούν το περιβάλλον που αρμόζει σε έναν αθλητή όπως το Corsa OPC. Τα χαρακτηριστικά όργανα σε σχεδίαση OPC ολοκληρώνουν την εμφάνιση και αίσθηση OPC.

Ισχυρότερο, ευφυέστερο, ασφαλέστερο: Corsa OPC με σύγχρονα συστήματα υποστήριξης οδηγού

Το νέο Opel Corsa OPC είναι δυναμικότερο, ισχυρότερο και ακριβέστερο από πριν αλλά και ασφαλέστερο, χάρη σε νέα χαρακτηριστικά και συστήματα υποστήριξης. Οι σύγχρονοι προβολείς bixenon και φωτισμό στροφών και φώτα ημέρας LED καταναλώνουν λιγότερη ενέργεια, προσφέροντας βελτιωμένη αντοχή, εμβέλεια, φωτεινότητα και χρωματική ένταση. Το Hill Start Assist επίσης προσφέρεται στάνταρ. Αυτό διατηρεί την πίεση πέδησης για δύο δευτερόλεπτα περίπου, αποτρέποντας την προς τα πίσω κύλιση του Corsa όταν ξεκινά από κεκλιμένη επιφάνεια. Το προαιρετικό εμπρός & πίσω Parking Pilot προσφέρει ακουστική υποστήριξη σε ελιγμούς παρκαρίσματος. Η προαιρετική κάμερα οπισθοπορείας Rearview Camera διασφαλίζει ότι οι οδηγοί OPC γνωρίζουν πάντα τι υπάρχει πίσω τους.

Η δεύτερη γενιά του συστήματος εμπρός κάμερας Opel Eye με Σύστημα Αναγνώρισης Οδικής Σήμανσης (Traffic Sign Recognition), Προειδοποίηση Αλλαγής Λωρίδας Οχήματος (Lane Departure Warning), Υποβοήθηση Μεγάλης Σκάλας Φώτων, (High Beam Assist), Ένδειξη Απόστασης Προπορευόμενου Οχήματος (Following Distance Indication) και Σύστημα Αναγνώρισης Επικείμενης Σύγκρουσης (Forward Collision Warning) παρέχει πρόσθετη ασφάλεια στο δρόμο. Η Προειδοποίηση Αλλαγής Λωρίδας Οχήματος (Lane Departure Warning), προειδοποιεί τους οδηγούς με ένα ακουστικό και οπτικό σήμα όταν άθελά τους παρεκκλίνουν από τη λωρίδα κυκλοφορίας τους. Το Σύστημα Αναγνώρισης Οδικής Σήμανσης (Traffic Sign Recognition) διαβάζει όρια ταχύτητας, απαγορευτικά προσπέρασης και συμπληρωματικά οδικά σήματα. Το Σύστημα Αναγνώρισης Επικείμενης Σύγκρουσης (Forward Collision Warning) χρησιμοποιεί μία ακουστική προειδοποίηση και μία ένδειξη LED όποτε η απόσταση από το προπορευόμενο όχημα πέσει κάτω από το προκαθορισμένο ελάχιστο όριο. Η Ένδειξη Απόστασης Προπορευόμενου Οχήματος (Following Distance Indication) προσφέρει στον οδηγό την απόσταση από άλλα προπορευόμενα οχήματα, μέσα σε δευτερόλεπτα.

Και όταν οι οδηγοί OPC θέλουν να ταξιδεύουν πιο χαλαρά μπορούν να ενεργοποιήσουν τη λειτουργία του περιοριστή ταχύτητας που προσφέρεται στάνταρ. Αυτό είναι ιδιαίτερα χρήση στην πόλη για παράδειγμα για να μην ξεπεραστεί κατά λάθος το όριο των 30 km/h.

Εξαιρετική συνδεσιμότητα με σύστημα infotainment IntelliLink

Και ενώ ο κινητήρας και το πλαίσιο αποτελούν συντελεστές οδηγικής απόλαυσης, το σύστημα infotainment αναλαμβάνει την ψυχαγωγία μέσα στο αυτοκίνητο. Και η Opel αποφάσισε ότι το Corsa OPC άξιζε τα καλύτερα και σε αυτό τον τομέα. Το σύστημα CD 3.0 BT με ραδιόφωνο και CD player συμβατό με MP3/WMA που περιλαμβάνει Bluetooth και συνδέσεις USB προσφέρεται στάνταρ. Υπάρχει δυνατότητα audio streaming μέσω smartphones ή iPods. Έξι ηχεία προσφέρουν πλούσιο ήχο. Διατίθενται DAB+ που υπόσχεται ακόμα μεγαλύτερη γκάμα καναλιών και βελτιωμένη ποιότητα ήχου.

Ακόμα και ο πιο δυναμικός οδηγός δεν χρειάζεται να στερείται την επικοινωνία ή την πληροφόρηση όταν βρίσκεται μέσα στο Corsa OPC. Το σύστημα infotainment IntelliLink της Opel φέρνει τον κόσμο των smartphones και εφαρμογών μέσα στο αυτοκίνητο. Το IntelliLink είναι πλήρως συμβατό με τα τελευταία smartphones βασισμένα σε ANDROID και Apple iOS.. Μέχρι πέντε κινητά τηλέφωνα τηλέφωνα μπορούν να συνδέονται ταυτόχρονα μέσα στο αυτοκίνητο μέσω Bluetooth. Το BringGo είναι η εφαρμογή πλοήγησης του IntelliLink. Εφαρμογές όπως τα Stitcher και TuneIn διασφαλίζουν ότι οι οδηγοί OPC έχουν πρόσβαση σε όλους τους αγαπημένους τους ραδιοφωνικούς σταθμούς. Η ενσωμάτωση συσκευών Apple iOS στο IntelliLink επιτρέπει φωνητικό έλεγχο SIRI EYES FREE. Με αυτό, οι οδηγοί θα μπορούν να ακούνε ένα SMS να διαβάζουν ή να απαγγέλουν SMS και emails – χωρίς να αφήνουν το τιμόνι του Corsa OPC 152 kW/207 hp.

Νέο Opel Corsa OPC: Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Βενζινοκινητήρας 1.6 Turbo
Προδιαγραφές ρύπων EURO6
Καύσιμο Super Plus
Αριθμός Κυλίνδρων 4
Κυβισμός cm3 1.598
Διάμετρος/Διαδρομή mm 79,0 / 81,5
Μέγιστη Ισχύς kW(hp) / rpm 152 (207) / 5.800
Μέγιστη Ροπή Nm / rpm 245 (280 με overboost) / 1.900-5.800
Λόγος συμπίεσης 8.8 +/- 0.2 : 1
Ρεζερβουάρ καυσίμου l 45
Βάρη και φορτία άξονα kg
Απόβαρο συμπερ. οδηγού σύμφωνα με 70/156/EWG) 1.293
Επιτρεπόμενο μικτό βάρος οχήματος 1.670
Ωφέλιμο φορτίο 377
Επιτρεπόμενο φορτίο άξονα εμπρός / πίσω 910 / 800
Επιτρεπόμενο φορτίο οροφής1 75

1) Λαμβάνοντας υπόψη το μικτό βάρος οχήματος. Για λόγους ασφάλειας συνιστάται να μην υπερβαίνεται η ταχύτητα των 120 km/h με φορτίο στην οροφή.

Όλα τα δεδομένα υπόκεινται σε αλλαγές και αναφέρονται στο Ευρωπαϊκό βασικό μοντέλο με στάνταρ εξοπλισμό. Ο πρόσθετος εξοπλισμός ενδέχεται να αυξήσει το απόβαρο του οχήματος και σε μερικές περιπτώσεις να αυξήσει το μέγιστο συνολικό βάρος οχήματος, τα μέγιστα επιτρεπόμενα φορτία άξονα και αντίστοιχα να μειώσει το επιτρεπόμενο φορτίο τρέιλερ. Το απόβασρο για τα οχήματα Opel περιλαμβάνει βάρος 68 kg για τον οδηγό και 7 kg για αποσκευές. Το ωφέλιμο φορτίο αναφέρεται μόνο στο βάρος των επιβατών και/ή των αποσκευών, εξαιρουμένου του οδηγού.

Corsa OPC
6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο Τελική ταχύτητα km/h Επιτάχυνση0 – 100 km/h in s Ρεπρίζ 80 – 120 km/h με 5η σχέση s Κατανάλωση l / 100 km Εκπομπές CO2 g / km στο μικτό κύκλο Κατηγορία απόδοσης
Εντός πόλης Εκτός πόλης Μικτός κύκλος
1.6Turbo (152 kW/207 hp) 230 6.8 6.4 9.9 6.2 7.5 174 F

Όλα τα δεδομένα υπόκεινται σε αλλαγές και αναφέρονται στο Ευρωπαϊκό βασικό μοντέλο με στάνταρ εξοπλισμό. Στα δεδομένα της κατανάλωσης και εκπομπών CO2 σύμφωνα με την οδηγία 2007/715/EC λαμβάνεται υπόψη το βάρος του οχήματος έτοιμο για χρήση, όπως ορίζεται από αυτό τον κανονισμό. Ο πρόσθετος εξοπλισμός ενδέχεται να αυξήσει ελαφρώς την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές CO2 σε σχέση με τις αναφερόμενες τιμές. Επιπλέον, μπορεί να αυξήσει το απόβαρο του οχήματος και σε μερικές περιπτώσεις να αυξήσει το μέγιστο συνολικό βάρος οχήματος, τα μέγιστα επιτρεπόμενα φορτία άξονα και αντίστοιχα να μειώσει το επιτρεπόμενο φορτίο τρέιλερ. Αυτό μπορεί να επιφέρει μείωση της μέγιστης ταχύτητας και αύξηση του χρόνου επιτάχυνσης. Οι τιμές επιδόσεων που δίνει ο κατασκευαστής έχουν μετρηθεί με το απόβαρο του οχήματος, χωρίς οδηγό και φορτίο 200 κιλών

Σχέσεις μετάδοσης
1η σχέση 2η σχέση 3η σχέση 4η σχέση 5η σχέση 6η σχέση Τελική μετάδοση
3,82 2,16 1,48 1,07 0,88 0,74 4,18
Τροχοί/Ελαστικά Φρένα
Στάνταρ: 215/45 R17 Εμπρός δισκόφρενα 308 mm(Performance Package 330 mm), Πίσω δισκόφρενα 264 mm
Προαιρετικά: 215/40 R18
Διαστάσεις
Διαστάσεις οχήματος (mm)
Μήκος 4.021
Πλάτος με εξωτερικούς καθρέπτες 1.944
Ύψος (στο απόβαρο) 1.479
Μεταξόνιο 2.510
Μετατρόχιο, εμπρός 1.472
Μετατρόχιο, πίσω 1.464
Κύκλος στροφής m
Από τοίχο σε τοίχο 11,3
Από κράσπεδο σε κράσπεδο 10,6
Διαστάσεις χώρου αποσκευών (mm)
Μήκος πατώματος μέχρι τις πλάτες των πίσω καθισμάτων 705
Μήκος πατώματος με τις πλάτες των πίσω καθισμάτων αναδιπλωμένες 1.372
Πλάτος μεταξύ των θόλων των τροχών 944
Ύψος φόρτωσης 691
Μέγιστο ύψος ανοίγματος 650
Μέγιστο πλάτος ανοίγματος 969
Χωρητικότητα (λίτρα, σύμφωνα με ECIE)
Χώρος αποσκευών μέχρι το ράφι 285
Με τις πλάτες των πίσω καθισμάτων αναδιπλωμένες, μέχρι την οροφή 1.090

Όλα τα δεδομένα υπόκεινται σε αλλαγές και αναφέρονται στο Ευρωπαϊκό βασικό μοντέλο με στάνταρ εξοπλισμό.

Η Μακροχρόνια Παράδοση των Σπορ Μοντέλων Opel OPC

  • Ξεκίνημα νέας εποχής το 1999: Astra OPC με 118 kW/160 hp έτοιμο για την αγωνιστική πίστα
  • Ντεμπούτο του Turbo το 2001: Υπερτροφοδοτούμενο Zafira OPC, το ταχύτερο συμπαγές πολυμορφικό του κόσμου
  • Δοκιμασμένα στην Πράσινη Κόλαση: Εξέλιξη μοντέλων OPC στο Nürburgring
  • Οι ναυαρχίδες OPC σήμερα: Astra με διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης και Insignia OPC με AWD
  • Καινοτόμος τεχνολογία: νέο Corsa OPC με Frequency Selective Damping (FSD)

Στην Opel οι εξαιρετικοί αθλητές συνοδεύονται από το αρτικόλεξο OPC. Το 1999, το πρώτο μοντέλο παραγωγής του Opel Performance Center κυκλοφόρησε στο δρόμο. Από εκείνη την ημέρα, η Opel έχει συνδυάσει την αγωνιστική τεχνογνωσία με την εξέλιξη αυτοκινήτων υψηλών επιδόσεων για το δρόμο, μεταφέροντας με αξιοπιστία την τεχνολογία που έχει αποκτήσει στο μηχανοκίνητο αθλητισμό στη μαζική παραγωγή.

«Το Opel Performance Center προσφέρει στους πελάτες μας που διψούν για επιδόσεις οχήματα τα οποία είναι ακαταμάχητα δυναμικά, έχουν σπορ εμφάνιση και διαφέρουν πολύ από τα μεγάλα μοντέλα παραγωγής, αλλά χωρίς να υστερούν σε καθημερινή χρηστικότητα. Τα OPC μοντέλα μας ξεχωρίζουν για τις έξοχες επιδόσεις και το γνήσιο πάθος» εξήγησε ο Dr. Karl-Thomas Neumann, CEO του Opel Group.

Εμπνευσμένη σχεδίαση OPC

«Ένα μοντέλο OPC πρέπει να είναι άμεσα αναγνωρίσιμο,» δήλωσε ο Mark Adams, Αντιπρόεδρος Σχεδίασης της Opel. Το Astra OPC, για παράδειγμα, προβάλλει ένα τέλεια γραμμωμένο αμάξωμα με ανάγλυφους εμπρός και πίσω προφυλακτήρες, πλαϊνές ποδιές, αεροδυναμική αεροτομή οροφής και δύο πλήρως ενσωματωμένες απολήξεις εξαγωγής τραπεζοειδούς διατομής, διαμορφώνοντας μία ξεχωριστή εμφάνιση OPC. Επιπλέον, για το Insignia OPC οι σχεδιαστές δημιούργησαν μία ιδιόμορφη λύση για τις ογκώδεις εισαγωγές αέρα. Όλα τα μοντέλα OPC πληρούν τις προϋποθέσεις που ορίζει ο Mark Adams. «Κάθε λεπτομέρεια και κάθε γραμμή πρέπει να αποπνέει τις επιδόσεις του αυτοκινήτου.»

Νέο αγωνιστικό πρότυπο: το OPC αντικαθιστά το GSI

Όταν το Astra G αντικατέστησε το Astra F το 1998, το bestseller της Opel προσέφερε αυξημένη ποιότητα, απόδοση και ευρυχωρία αλλά ο θρύλος του μηχανοκίνητου αθλητισμού της Opel και συνιδρυτής του OPC Volker Strycek θυμάται ένα ψεγάδι. «Το αυτοκίνητο απείχε πολύ από μία έκδοση αγωνιστικών προδιαγραφών. Καθώς δεν υπήρχαν σχέδια για μία έκδοση GSI, έλειπαν τόσο ένας ανταγωνιστικός κινητήρας όσο και ένα αντίστοιχο πλαίσιο. Στρωθήκαμε λοιπόν στη δουλειά και μέσα σε ένα μόλις χρόνο δημιουργήσαμε και δοκιμάσαμε το πρώτο μας μοντέλο, το Opel Astra OPC 1,» εξήγησε ο Strycek. Ακολούθησαν πολυάριθμα μοντέλα Opel OPC τα οποία και κυκλοφόρησαν στο δρόμο, σε μερικές περιπτώσεις αμέσως μόλις είχαν καταρρίψει νέα ρεκόρ γύρου στο Nürburgring.

Αυτή τη στιγμή, η σπορ ναυαρχίδα OPC είναι το 239 kW/325 hp Insignia OPC αλλά το Astra OPC με 206 kW/280 hp ακολουθεί κατά πόδας: Με συμπαγείς διαστάσεις, πιο επαναστατικό συνολικό σετάρισμα, το πανίσχυρο Astra είναι σχεδόν το ίδιο γρήγορο όσο ο μεγάλος αδερφός του. Η σημερινή γκάμα OPC ολοκληρώνεται από το νέο Corsa OPC με 152 kW/207 hp κάτω από το καπό.

1999: Opel Astra OPC με 118 kW/160 hp γράφει ιστορία

 

Βασισμένη στον δίλιτρο κινητήρα ECOTEC 100 kW/136 hp, η νεοσυσταθείσα ομάδα OPC εξέλιξε έναν εύστροφο κινητήρα άμεσης απόκρισης που ήταν τελείως διαφορετικός από το οικονομικό, βασικό μοντέλο. Ο κινητήρας διαθέτει σφυρήλατα έμβολα, πιο ‘άγριους’ εκκεντροφόρους, μεγαλύτερους αυλούς εισαγωγής και εξαγωγής, ένα σύστημα πολλαπλής εξαγωγής και βελτιστοποιημένη διαχείριση, με αποτέλεσμα να παράγει 118 kW/160 hp. Ένα πρόσθετο ψυγείο λαδιού και ένας προσαρμοσμένος θερμοστάτης διασφάλιζαν τη σωστή θερμοκρασία σε κάθε περίπτωση.

Το πλαίσιο εμφανώς χρειαζόταν κάποια βελτίωση για να εναρμονιστεί με τις επιδόσεις του κινητήρα, καθώς η Opel ήθελε οι επιδόσεις να αντανακλώνται στα χαρακτηριστικά οδήγησης και την οδική συμπεριφορά. Το κέντρο βάρους του αυτοκινήτου ήταν χαμηλωμένο κατά δύο εκατοστά, ενώ περιλάμβανε αποσβεστήρες Bilstein, μεγαλύτερα δισκόφρενα σε 17άρες ζάντες BBS, νέας σχεδίασης ψαλίδια και πιο άμεσο σύστημα διεύθυνσης. Επιπλέον, το Opel OPC ξεχώριζε με ένα αεροδυναμικό πακέτο και τα καθίσματα μπάκετ της Recaro. Μέχρι σήμερα το Astra G OPC παραμένει ένα δημοφιλές αγωνιστικό αυτοκίνητο που εξακολουθεί να κερδίζει στην κατηγορία δίλιτρων ατμοσφαιρικών κινητήρων.

Ο Volker Strycek ήταν υπεύθυνος για τη μαζική παραγωγή 2.500 Sport-Astra, που ήταν η απαίτηση για να δοθεί η σχετική έγκριση τύπου. Ωστόσο, ο ενθουσιασμός ήταν πολύ μεγαλύτερος. Πριν καν κυκλοφορήσει στην αγορά, οι οπαδοί του μηχανοκίνητου αθλητισμού ήταν ξετρελαμένοι με το Astra OPC. Σαν αποτέλεσμα, ο αριθμός αυξήθηκε στα 3.000 και αυτά είχαν εξαντληθεί μετά από μόλις τέσσερις μήνες.

2001: Έρχεται η υπερσυμπίεση

Η αυτοπεποίθηση της ομάδας OPC αυξήθηκε με την αγωνιστική και εμπορική επιτυχία και τέθηκε ο στόχος για ένα πολύ ξεχωριστό project. Η ομάδα φιλοδοξούσε να δημιουργήσει το ταχύτερο συμπαγές πολυμορφικό στον κόσμο. Το ντεμπούτο του Zafira OPC σηματοδότησε τον ερχομό της υπερσυμπίεσης. Από τότε και μετά, όλα τα μοντέλα του Opel Performance Center εφοδιάζονταν επίσης με αποδοτική τεχνολογία turbo.

Οι επιδόσεις των κινητήρων 2.0L σταδιακά αυξήθηκαν από 141kW/192 hp στην πρώτη γενιά Zafira OPC στα 147 kW/200 hp στη δεύτερη γενιά Astra OPC, και στη συνέχεια από 176 kW/240 hp στα 206 kW/280 hp του σημερινού Opel Astra OPC. Η ροπή αυξήθηκε παράλληλα με την ισχύ. Η πρώτη γενιά του δίλιτρου turbo κινητήρα είχε 250 Nm και η τελευταία 400 Nm.

Κυνηγώντας ρεκόρ στο Nürburgring

Τα μοντέλα OPC έχουν αποδείξει πόσο καλά είναι σε ετήσια βάση και καταρρίπτουν συχνά το ρεκόρ γύρου στην πίστα μήκους 20,8 km του Nürburgring-Nordschleife. Η δεύτερη γενιά Astra OPC σημείωσε νέο ρεκόρ κατηγορίας 8:35:94 το 2005. Την επόμενη χρονιά το Zafira OPC πέτυχε νέο ρεκόρ στην κατηγορία συμπαγών πολυμορφικών (8:54:38) που παραμένει μέχρι σήμερα. Και το Corsa OPC έθεσε νέα πρότυπα στη μικρή κατηγορία το 2007, όταν ένα αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής ολοκλήρωσε την διαδρομή σε 8:47:99.

Εκτός από τους γύρους για την κατάρριψη ρεκόρ, όλα τα οχήματα OPC υποβάλλονται σε σκληρές δοκιμασίες αντοχής στη λεγόμενη ‘Πράσινη Κόλαση’, που θεωρείται η πιο απαιτητική αγωνιστική πίστα στον κόσμο. Η θρυλική Nordschleife είναι παραδοσιακή περιοχή της Opel. Τα αυτοκίνητα της μάρκας υποβάλλονται σε επίπονες και ακραίες δοκιμές εδώ από τη δεκαετία του 1960. Σήμερα, η Opel έχει συμφωνία συνεργασίας με την Nürburgring Ltd και επιπλέον το 2006 δημιούργησε το δικό της κέντρο δοκιμών πολύ κοντά στην πίστα.

Nürburgring Edition: Όνομα Βαρύ

Μέχρι σήμερα, η Opel έχει κατασκευάσει δύο ειδικές εκδόσεις “Nürburgring”, το Astra OPC το 2008 και το Corsa OPC το 2011. Το Astra H με ειδική αγωνιστική περιβολή είχε τις ίδιες επιδόσεις με το the Astra OPC αλλά δικά της, εντυπωσιακά χρώματα. Το 2011, το Nürburgring Edition Corsa OPC, βασισμένο στο μοντέλο τέταρτης γενιάς, απέδιδε επιπλέον 14 kW/18 hp, φτάνοντας συνολικά στα 210 hp από τον 1.6 turbo και ένα διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης συγκριτικά με το απλό Corsa OPC.

Υπερτροφοδοτούμενος πύραυλος τσέπης: Νέο Corsa OPC

Το νέο Corsa OPC έχει όλα τα διαπιστευτήρια για να συνεχίσει την επιτυχία των προκατόχων του. Ο 1.600άρης turbo βενζινοκινητήρας του αποδίδει 152 kW/207 hp. Επιταχύνει από 0 – 100 km/h σε 6,8 δευτ.– σχεδόν μισό δευτερόλεπτο ταχύτερο από το Corsa OPC προηγούμενης γενιάς. Προσπερνώντας με 5η σχέση, η νέα έκδοση χρειάζεται τρία δέκατα του δευτερολέπτου λιγότερο -τώρα μόλις 6,4 δευτ. για να επιταχύνει από 80 στα 120 km/h. Η τελική ταχύτητα έχει επίσης αυξηθεί κατά 5 km/h και φτάνει τώρα στα 230 km/h. Το νέο Corsa OPC μεταφέρει την ισχύ του στο δρόμο με ασφάλεια και αξιοπιστία χάρη στην πρωτοποριακή τεχνολογία Frequency Selective Damping (FSD). Έμπειροι οδηγοί μπορούν ακόμα και να απενεργοποιήσουν εντελώς το ESP όταν πιέζουν το όχημα στα όριά του.

Αθλητής συμπαγούς κατηγορίας: το τρέχον Astra OPC με εντυπωσιακές επιδόσεις

 

Το Astra OPC είναι το κορυφαίο μοντέλο της συμπαγούς κατηγορίας από το καλοκαίρι του 2012. Ένας δίλιτρος turbo με 206 kW/280 hp και ροπή 400 Nm του χαρίζει εξαιρετική επιτάχυνση. Το αθλητικό Astra έχει επιτάχυνση 0 – 100 km/h σε έξι δεύτερα και τελική ταχύτητα 250 km/h – ταχύτερο από οποιοδήποτε προηγούμενο Astra. Σεταρίστηκε στο Nürburgring Nordschleife. Η εμπρός ανάρτηση HiPerStrut (High Performance Strut) και το μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης εγγυώνται εξαιρετικό κράτημα στο δρόμο και βέλτιστη πρόσφυση κατά την έξοδο από κλειστές στροφές ακόμα και σε βρεγμένο οδόστρωμα. Οι οδηγοί OPC μπορούν να βασίζονται στο πολύ ισχυρό σύστημα πέδησης Brembo αν χρειαστεί να ακινητοποιήσουν άμεσα το όχημά τους.

Insignia OPC: Τετρακίνηση με γονίδια Αυτοκινήτου Τουρισμού

Το Insignia OPC είναι η ναυαρχίδα της οικογένειας. Ο υπερτροφοδοτούμενος V6 κινητήρας 2.8L παράγει 239 kW/325 hp και στέλνει ροπή 435 Nm σε όλους τους τροχούς. Για να φτάνει αυτή η ισχύς αξιόπιστα στο δρόμο, η ομάδα OPC εξέλιξε ένα σύστημα τετρακίνησης βασισμένο στην εμπειρία που είχε αποκομίσει μέσω του Calibra στο Γερμανικό Πρωτάθλημα Αυτοκινήτων Τουρισμού (Νικητής Διεθνούς Πρωταθλήματος Αυτοκινήτων Τουρισμού 1996). Με αυτό τον ισχυρό κινητήρα, το Insignia OPC επιταχύνει από 0 – 100 km/h σε έξι δευτ. (Sports Tourer 6,3 δευτ.) και φτάνει μέχρι την τελική, ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ταχύτητα των 250 km/h. Ωστόσο, το Insignia μπορεί να πάει ακόμα ταχύτερα. Η μηχανική Unlimited-Version φτάνει στα 270 km/h (Sports Tourer 265 km/h).

Ορόσημα στην ιστορία OPC μέχρι σήμερα:

  • 2015: Λανσάρισμα του Corsa (E) OPC με 1.6 turbo με 152 kW/207 hp και πλαίσιο FSD (Frequency Selective Damping)
  • 2013: Περαιτέρω εξέλιξη του Insignia OPC με βελτιωμένο πλαίσιο
  • 2012: Astra (J) OPC με 0 turbo 206 kW/280 hp
  • 2011: Opel Corsa (D) „Nürburgring Edition“ με 155 kW/210 hp
  • 2009: Λανσάρισμα Insignia OPC Limousine και Insignia OPC Sports Tourer (2.8 L V6 turbo με 239 kW/325 hp)
  • 2009: Λανσάρισμα Astra (H) OPC Race Camp Edition
  • 2008: Πλαίσιο IDS Plus 2 στάνταρ για το Astra (H) OPC
  • 2008: Έκδοση περιορισμένης παραγωγής γνωστή ως Astra (H) OPC „Nürburgring Edition“
  • 2007: Το Corsa (D) OPC καταρρίπτει ρεκόρ γύρου μικρού αυτοκινήτων με 8:47:99 στο Nürburgring Nordschleife
  • 2007: Λανσάρισμα Corsa (D) OPC (1.6 turbo με 141kW/192 hp)
  • 2006: Το Zafira (B) OPC σημειώνει ρεκόρ γύρου πολυμορφικού μοντέλου 8:54:38 στο Nürburgring Nordschleife
  • 2006: Λανσάρισμα Meriva OPC (1.6 turbo με 132kW/180 hp)
  • 2005: Το Astra OPC σημειώνει ρεκόρ γύρου στη συμπαγή κατηγορία 8:35:94 στο Nürburgring Nordschleife
  • 2005: Λανσάρισμα Vectra OPC και Vectra Caravan OPC (2.8 V6 turbo με 188kW/255 hp)
  • 2005: Δεύτερη γενιά Zafira (B) OPC (2.0 turbo, 177kW/240 hp)
  • 2005: Λανσάρισμα Astra (H) OPC (2.0 turbo, 177kW/240 hp)
  • 2005: 20.000 οχήματα OPC πουλήθηκαν σε όλη την Ευρώπη σε πέντε χρόνια μόλις
  • 2002: Λανσάρισμα της δεύτερης γενιάς Astra (G) OPC-Generation (2.0 turbo, 147kW/200 hp, τρίθυρες και station wagon εκδόσεις)
  • 2001: Λανσάρισμα Zafira (A) OPC (2.0 turbo με 141kW/192 hp)
  • 1999: Λανσάρισμα Astra (G) OPC (2.000 ατμοσφαιρικός κινητήρας με 118kW/160 hp)