ATS logo badge

Η μικρή ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία ATS (Automobili Turismo e Sport) αναστήθηκε από τις στάχτες της το 2012, όταν ο Ιταλός σχεδιαστής και επιχειρηματίας Gianluca Gegis αγόρασε τα δικαιώματα του brand και ανακοίνωσε ότι ετοιμάζει όχι ένα, αλλά δύο νέα μοντέλα.

Το πρώτο ήταν το νέο 2500 GT το οποίο είχε πρωτοπαρουσιαστεί το 1963 στην έκθεση της Γενεύης. Τότε, ήταν το πρώτο κεντρομήχανο αυτοκίνητο του κόσμου και μηχανικά φορούσε έναν V8 2,5-λίτρων κινητήρα απόδοσης 210 ίππων που ήταν ικανά να πιάσει τα 241 χλμ/ώρα. Έναν χρόνο αργότερα, το 1964, κυκλοφόρησε μια δυνατότερη και ελαφρύτερη έκδοση, γνωστή ως 2500 GTS και απέδιδε 260 άλογα.

Το δεύτερο μοντέλο είναι το Sport 1000 το οποίο αν και μοιάζει αγωνιστικό, μπορεί να κινηθεί νόμιμα στον δρόμο. Θα τεθεί απέναντι από το Radical SR3 και θα είναι διαθέσιμο με έναν από τους τρεις κινητήρες των μηχανών Suzuki Hayabusa, Yamaha R1 και Honda CBR, ενώ ετοιμάζεται και ένα μοντέλο με κινητήρα της Augusta απόδοσης 200 ίππων.

ATS Sport 1000

Κατά καιρούς είχαν ακουστεί κάποια καλά νέα και κάποια όχι και τόσο καλά, με τα πρώτα να είναι πως ο Gregis είχε βρει νέους επενδυτές, κάτι που την ανάγκασε να αποχωρήσει από την Ιταλία και πιο συγκεκριμένα το Borgomanero για τις νέες εγκαταστάσεις της στις Κανάριες Νήσους και την Τενερίφη. Η “ανάγκη” της μετακόμισης ήταν γιατί οι ιθύνοντες της εταιρίας έκριναν πως τα φορολογικά οφέλη που προκύπτουν από την μετακίνηση αλλά και η ευκολότερη αποστολή των προϊόντων της σε ολόκληρο τον κόσμο, ήταν πλεονεκτήματα που δεν μπορούσαν να αρνηθούν.

automobili-turismo-e-sport-ats-leggera_100473932_l

Από την άλλη, τα άσχημα νέα ήταν ότι πρώτον η ATS απέσυρε την προσφορά της για την De Tomaso και δεύτερον, πούλησε το πιο πρόσφατο πρόγραμμα της, αυτό του Leggera roadster, σε άλλον κατασκευαστή, χωρίς να διευκρινίζει ποιος είναι αυτός. Από τη νέα βάση της λοιπόν, η ATS θα εστιάσει στο Sport που ήδη παράγει και στο 2500 GT που εξελίσσεται με ταχύτατο ρυθμό.

Φαίνεται, όμως, ότι ο σχεδιασμός δεν πήγε όπως είχε προγραμματιστεί και στο δελτίο τύπου που έστειλε ανακοινώνει απλά και λιτά, ότι η εταιρία βρίσκεται προς πώληση, μαζί με όλα τα περιουσιακά στοιχεία.

Δελτίο Τύπου

Tenerife, 12 February 2015

Official ATS Statement

The manufacturer ATS (acronym of Automobili Turismo e Sport) was founded in 1962 by Engineer Carlo Chiti in collaboration with Romolo Tavoni and Giotto Bizzarrini. Together with three prominent men, all the technicians of the Ferrari F1 racing team that collected of victories in the World Championship of the time, in direct disagreement with the thought of Enzo Ferrari, formed this new project in an attempt to mount an Italian competitor versus Scuderia Ferrari, together with the financial support of Count Giovanni Volpi, wealthy Venetian businessman already owner of Scuderia Serenissima and already Ferrari’s customer.

In 1963, the ATS began with two cars in the Grand Prix of Belgium under the leadership of the World Champion Phil Hill and Giancarlo Baghetti, the best Italian talent of the period.

In March of the same year was presented at the Geneva International Motor Show also the 2500 GT coupe road built in two versions. Engineered by Chiti and Bizzarrini was designed by Franco Scaglione and assembled by Allemano. The 2500 GT with steel body and a 2.5-liter V8 engine derived from the F1 was credited with 210 hp while the “GTS” was the lighter version of 750 kg with aluminum body and engine power increased to 245 hp. Both version had a tubular steel and for the first time in the world a sports car road coupe had the engine installed in the rear middle.

In 1964, after only two years as a result of internal disagreements between investors and technicians, ATS unfortunately closed its doors but with the satisfaction of having enclosed under one name the best Italian automobilistics minds of the time, which helped to create and consolidate years after, famous names, from Lamborghini to Autodelta, from Iso to Bizzarrini, from Alfa Romeo to the stables of the 80 F1.

In 2012 the italian designer and businessman Gianluca Gegis bought the ATS brand copyrights that still own today and presented two remakes of the original ATS cars from the sixties: the ATS SPORT 1000 and the ATS 2500 GT. Today this prestigious brand is for sale with all the car project assets.

A big opportunity for new investors to buy the only one car brand today on the sales market that run a F1 Canpionship and got huge heritage in italian sportscars history.