[nextpage title=”Εισαγωγή” ]

Volvo_V40_Τ4_R_Design_Polestar04

Έχοντας δοκιμάσει και τους τρεις “παίχτες” της premium hatchback κατηγορίας, δε μπορείς να αφήσεις έξω τη Volvo. Η πρόταση της σουηδικής εταιρίας είναι το V40, με το αυτοκίνητο να βρίσκεται στην αγορά περίπου δυόμιση χρόνια.

Όπως μπορεί να ξέρεις, από το 2010 η Volvo ανήκει στον κινεζικό όμιλο Zhejiang Geely Holding Group. Όμως, η ιστορία της είναι μεγάλη καθώς ιδρύθηκε το 1927 στο Gothenburg της Σουηδίας από την SKF, παγκόσμιο κολοσσό στην κατασκευή ρουλεμάν, και έως το 1999 ανήκε στη μητρική AB Volvo, οπότε και πωλήθηκε στη Ford. H τελευταία ίδρυσε την ίδια χρονιά την PAG (Premier Automotive Group), ένα θυγατρικό οργανισμό του οποίου σκοπός ήταν η διαχείριση και επίβλεψη των high-end brands της μητρικής, όπως τη Lincoln και Mercury, την Aston Martin, τη Jaguar, τη Land Rover και τη Volvo. Το Σεπτέμβρη του 2006, ο Allan Mulally έγινε πρόεδρος της Ford, η PAG αρχίζει να διαλύεται και οι εταιρίες να πωλούνται, με τη Volvo να πέφτει στα χέρια των Κινέζων μετά από δύο χρόνια διαπραγματεύσεων έναντι του ποσού των $1,8 δισεκατομμυρίων. Με τα σημερινά δεδομένα παρατηρώντας όλες τις εταιρίες που ακολούθησαν το δρόμο τους, αλλά και για την Ford, δείχνουν ότι η συνύπαρξη τους κάτω από την ίδια στέγη μόνο ζημιογόνα ήταν.

Η Volvo στο συγκεκριμένο segment δεν είναι πρωτοεμφανιζόμενη, καθώς το 1975 υπήρξε το Volvo 66, για να ακολουθήσει το Volvo 300 και αρκετά αργότερα και μέσα στη δεκαετία των ’00s, το γνωστό σε όλους C30, με την εμπορική του επιτυχία να αμφισβητείται. Το όνομα V40, επίσης, δεν είναι νέο στη γκάμα της εταιρίας, καθώς αποτελούσε την station wagon έκδοση του S40, που κυκλοφορούσε από το 1995 μέχρι το 2004, για να καταλήξουμε στο σημερινό V40, που παρουσιάστηκε το 2012. Ο σχεδιασμός του είναι αποτέλεσμα του Αμερικάνου Chris Benjamin και είναι το τελευταίο μοντέλο της σουηδικής εταιρίας που διατηρεί κοινή καταγωγή με τη Ford, και συγκεκριμένα το Focus, ενώ προσφέρεται αποκλειστικά σε πεντάπορτη έκδοση

H μέχρι τώρα πορεία του έχει δείξει ότι έχει καταφέρει να “κλέψει” πωλήσεις τόσο από τους premium ανταγωνιστές του, όσο και από τα υπόλοιπα φθηνότερα μοντέλα της κατηγορίας, καθώς στα δυόμιση αυτά χρόνια έχει πουλήσει περίπου 200.000 αυτοκίνητα, κυρίως μέσω του ελκυστικού και νεανικού σχεδιασμού, της ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας, αλλά και του value for money.

[one_half]

Στα συν

[custom_list]

  • Εμφάνιση
  • Ποιότητα εσωτερικού
  • Ροπή
  • Φρένα
  • Ποιότητα κύλισης
  • Κυβισμός – Δύναμη
  • Συστήματα ασφαλείας
  • Τιμή

[/custom_list] [/one_half] [one_half_last]

Στα μείον

[custom_list type=”x”]

  • Χώροι για τους επιβάτες
  • Αίσθηση τιμονιού
  • Μικρό πορτ-παγκάζ

[/custom_list] [/one_half_last]

[/nextpage]

[nextpage title=”Το αυτοκίνητο” ]

Volvo_V40_Τ4_R_Design_Polestar06

Το Volvo V40 Τ4 R-Design Polestar της δοκιμής διαθέτει το πακέτο αισθητικής αναβάθμισης R-Design (αντίστοιχο με το S-Line της Audi), ενώ μηχανικά η Polestar έχει βάλει το χεράκι της. Ο βελτιωτικός οίκος φιλοδοξεί να γίνει ότι η AMG για τη Mercedes, το M Division για την BMW και το quattro GmbH για την Audi, και μαρτυρά ότι στο μοτέρ έχουν γίνει μηχανικές βελτιώσεις, με την εταιρία να έχει αναλάβει την αγωνιστική εμπλοκή της Volvo στα πρωταθλήματα του STCC, BTCC και WTCC.

Volvo_V40_Τ4_R_Design_Polestar07

Ας τα πάρουμε από την αρχή, με τη R-Design έκδοση του V40, να κάνει το ντεμπούτο της στην έκθεση του Παρισιού το 2012 και να διαθέτει διακριτικές επεμβάσεις, με το πιο τρανταχτό πράγμα πάνω του να είναι το έντονο Rebel Blue χρώμα. Αυτό μόνο τυχαίο δεν είναι, καθώς είναι το επίσημο χρώμα των αγωνιστικών Volvo Polestar στους αγώνες και μαγνητίζει τα βλέμματα στο δρόμο, όπως όταν παρακολουθείς επίδειξη της Victoria Secret, δε παύει όμως, να έχεις τη δυνατότητα να επιλέξεις ανάμεσα σε επτά ακόμα εξωτερικές αποχρώσεις.

Το εμπρός μέρος αποπνέει τον συγκρατημένο δυναμισμό της σχεδιαστικής φιλοσοφίας R-Design, και χαρακτηρίζεται από το χρωμιωμένο περίγραμμα της μάσκας, με την sport εμφάνιση να συμπληρώνεται από το ενσωματωμένο σπόιλερ στο κάτω μέρος του εμπρός προφυλακτήρα, τη πίσω αεροτομή, τις λεπτομέρειες «βουρτσισμένου» αλουμινίου στα καπάκια των καθρεφτών και στον πίσω διαχύτη, ο οποίος φιλοξενεί στα άκρα και τις διπλές απολήξεις των εξατμίσεων. Τέλος, υπάρχουν οι νέου σχεδιασμού πεντάκτινες ζάντες 17 ιντσών, με ελαστικά 225/45, ενώ προαιρετικά προσφέρεται και με ζάντες διαμέτρου 18 ιντσών, με ελαστικά διαστάσεων 225/40.

Volvo_V40_Τ4_R_Design_Polestar15

Το μήκος του αυτοκινήτου φτάνει τα 4.369 χλστ., το πλάτος τα 1.802 χλστ, το ύψος 1.439 χλστ., ενώ το μεταξόνιο του τα 2.647 χλστ. Στο γενικό σουλούπι του αυτοκινήτου, το πρώτο πράγμα που σου κάνει εντύπωση, θετική ή αρνητική, είναι ο εξωτερικός του σχεδιασμός. Η σουηδική εταιρία έχει αποτάξει από πάνω της την γεροντίστικη, συντηρητική και boxy σχεδιαστική ταυτότητα του παρελθόντος, με τα αυτοκίνητα της παλιότερα να χαρακτηρίζονταν από αδιάφορα έως και βαρετά. Ο λόγος ήταν, σαφώς, η προσέλκυση πιο νεανικού κοινού, κάτι που προφανώς και τα κατάφερε, αν και ο αντίλογος λέει ότι πιθανών να έχασε τις μεγαλύτερες ηλικίες.

Volvo_V40_Τ4_R_Design_Polestar09

Το σουηδικό hatchback δείχνει πολύ μοντέρνο, νεανικό, χαμηλό, και συμπαγές. Η παλιά ορθογώνια μάσκα που φιλοξενούσε το θυρεό της εταιρείας, πλέον έχει σχεδόν τραπεζοειδές σχήμα και “κλείνει” στο κάτω μέρος. Τα LED ημέρας είναι τοποθετημένα κάθετα και χαμηλά στον προφυλακτήρα, ενώ στο καπό διατρέχουν δύο νεύρα, δίνοντας ένα επιθετικό τόνο. Πάνω του υπάρχουν τρεις ψεκαστήρες νερού για το παρμπρίζ, του οποίου η κλίση είναι μεγάλη, βοηθώντας έτσι στο σχεδιασμό του χαμηλού, σφηνοειδούς προφίλ του αυτοκινήτου. Τα πλαϊνά του αυτοκινήτου διατρέχουν, επίσης, δύο νεύρα, ένα στο κάτω μέρος των θυρών, που αποτελεί συνέχεια της ακμής του εμπρός προφυλακτήρα και ένα στο πάνω μέρος, που ξεκινά από το τελείωμα των εμπρός φαναριών και σβήνει στο τελείωμα της πίσω πόρτας αλλάζοντας φορά προς τα πάνω και διαγώνια. Το πίσω μέρος διαθέτει τα σήμα κατατεθέν της Volvo, τα κάθετα φωτιστικά σώματα, με τη πόρτα του χώρου αποσκευών να διαθέτει μια μαύρα “φάσα” που δημιουργεί ψευδαίσθηση μεγαλύτερου πίσω τζαμιού. Αποτέλεσμα των παραπάνω είναι μια πολύ καλή τιμή για την αεροδυναμική του, καθώς ο συντελεστής οπισθέλκουσας Cd είναι 0,29.

Από θέμα ασφάλειας, αν και το V40 βασίζεται πάνω στη τροποποιημένη C1 πλατφόρμα της Ford, που χρονολογείται από το 2003, πέτυχε πέντε αστέρια στις δοκιμές σύγκρουσης του ευρωπαϊκού οργανισμού EuroNCAP. Συγκεκριμένα στις επιμέρους κατηγορίες απέσπασε 98% στη προστασία ενηλίκων επιβατών, 75% στη προστασία παιδιών, 88% στη προστασία πεζών και 100% στα συστήματα ασφαλείας.

[/nextpage]

[nextpage title=”Κινητήρας” ]

Volvo_V40_Τ4_R_Design_Polestar13

Στα χαρτιά, αλλά και στη πράξη ο κινητήρας και κατ’επέκταση το αυτοκίνητο έχει ως θεωρητικό αντίπαλο το Kia cee’d GT. Μπορεί να σου φαίνεται υπερβολική σαν δήλωση αλλά κοιτώντας τα τεχνικά χαρακτηριστικά βλέπεις ότι δε κάνω λάθος.

Κάτω από το καπό του “καυτού” Volvo που είχαμε για δοκιμή υπάρχει ο εξαιρετικά δυνατός και αποδοτικός Τ4 κινητήρας. Βάση του είναι ο 1.600άρης EcoBoost που φορούσε μέχρι πρότινος το Ford Focus, το οποίο απέδιδε 180 ίππους. Με την υπογραφή της Polestar, όμως, η ιπποδύναμη ανεβαίνει στα 200 άλογα στις 5.750 σ.α.λ. και η ροπή από τα 240 Nm (270 Nm σε overboost), πλέον έχει σκαρφαλώσει στα 295 Nm, διαθέσιμη από τις 1.600 σ.α.λ., μέχρι τις 5.000 σ.α.λ.

Η αύξηση της ιπποδύναμης του Β416Τ4 GDTi (Gasoline Turbocharged Direct Injection) κινητήρα, χωρητικότητας 1.596 κ.εκ., οφείλεται στον επαναπρογραμματισμό της ECU με το πρόγραμμα της Polestar, και φυσικά η μετατροπή δεν επηρεάζει την εγγύηση. Διαθέτει τροφοδοσία με άμεσο ψεκασμό, που ψεκάζει με πίεση 100bar μέσω μπεκ έξι οπών, τουρμπίνα σταθερής γεωμετρίας της Borg Warner, ενώ υπάρχει σύστημα μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων και στους δύο εκκεντροφόρους.

Volvo_V40_Τ4_R_Design_Polestar12

Κύριο μέλημα της Polestar, κατά την βελτίωση του κινητήρα, ήταν η διατήρηση της κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων στα επίπεδα του stock T4. Έτσι, η Volvo ανακοινώνει μέση κατανάλωση 5,5 λίτρα/100 χλμ., με τη πραγματική που έγραψε το αυτοκίνητο κατά την εβδομαδιαία δοκιμή να ήταν 8,6 λίτρα/100 χλμ., συμπαθητικό νούμερο, αν αναλογιστείς την πρόκληση των ίππων που έχεις κάτω από το δεξί σου πόδι. Σε ήρεμες καταστάσεις και κινούμενος μέσα στη πόλη μπορείς να δεις κατανάλωση της τάξης των 7 λίτρων, ενώ στον αυτοκινητόδρομο και με σταθερή ταχύτητα στα 130 χλμ/ώρα αυτή πέφτε κοντά 6 λίτρα. Γενικά με το μεγάλο ρεζερβουάρ των 62 λίτρων μπορείς να έχει αυτονομία από 650 χλμ μέχρι 900. Το ξέρω είναι μεγάλο εύρος, αλλά αν είσαι φειδωλός στο γκάζι σε ανταμείβει.

Οι εκπομπές CO2 129 γρ/χλμ., ενώ συμμορφώνεται με τους κανονισμούς του Euro5, κάτι που σημαίνει ότι μπορείς να κυκλοφορείς στον Πράσινο Δακτύλιο, ενώ πληρώνεις ετήσια τέλη €141,9. Συνδυάζεται με ένα 6-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο, με τις επιδόσεις του είναι βελτιωμένες και για τα 0-100 χλμ/ώρα χρειάζεται 8,5 δευτ., ενώ η τελική του ταχύτητα φτάνει και ξεπερνά τα 225 χλμ/ώρα. Τα νούμερα δεν αποτελούν έκπληξη, ειδικά αν σκεφτείς τα 1.474 κιλά του βάρους του.

[/nextpage]

[nextpage title=”Εσωτερικό” ]

Volvo_V40_Τ4_R_Design_Polestar21

Στο εσωτερικό τα πράγματα είναι πιο γνώριμα, με τις σχεδιαστικές γραμμές να ακολουθούν πιστά τα χνάρια των XC60, S60 και V60, όπως συμβαίνει και στις υπόλοιπες εταιρίες, χωρίς αυτό να είναι απαραίτητα κακό. Το εσωτερικό του V40 είναι σύγχρονο και καλαίσθητα σχεδιασμένο, δημιουργώντας μια ευχάριστη και ξεκούραστη καμπίνα τόσο για ταξίδια όσο και για τη καθημερινή ρουτίνα.

Volvo_V40_Τ4_R_Design_Polestar29

Η συναρμογή είναι σε ικανοποιητικά υψηλό επίπεδο, ενώ τα πλαστικά στο σύνολο τους είναι ποιοτικά, αν και δεν φτάνουν αυτά της BMW. Η premium αίσθηση που αποπνέει το εσωτερικό είναι αισθητή, ενώ οι προσθήκες του R-Design πακέτου το κάνουν πιο sport. Στο κέντρο της κονσόλας βρίσκεται η οθόνη πληροφοριών του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, η οποία ελέγχεται από τους περιστροφικούς διακόπτες της κονσόλας. Όχι ο πιο εύκολος αλλά συνηθίζεται. Σε γενικές γραμμές, όμως το αυτοκίνητο δεν απαιτεί ιδιαίτερη εξοικείωση με τα χειριστήρια του, καθώς η εργονομία είναι εξαιρετική. Τα πάντα βρίσκονται εκεί ακριβώς που τα περιμένεις και δεν χρειάζεται να αποστηθίσεις τις θέσεις των διακοπτών.

Μπροστά από το τιμόνι τη παράσταση κλέβει ο interactive ψηφιακός πίνακας οργάνων και η δυνατότητα επιλογής τριών διαφορετικών θεμάτων (Elegance, Eco, Performance). Το κόστος (όπως και στο απλό V40) είναι €392, με την default κλασσική επιλογή να είναι η Elegance και να έχει χρωματικό background σε racing blue (γαλάζιο), αντικαθιστώντας το καφέ χρώμα φόντου των απλών εκδόσεων. Έπειτα, η Eco δίνει έμφαση στην πληροφόρηση σχετικά με την οικονομία και φόντο σε πράσινο χρώμα, και τέλος η Performance, όπου αλλάζουν τα γραφικά των οργάνων, με κεντρικό όργανό να είναι το στροφόμετρο και την ένδειξη ταχύτητας με ψηφία στο κέντρο του πίνακα, με φόντο σε κόκκινο χρώμα, κάτι που χαρίζει μια πιο σπορ ατμόσφαιρα.

Volvo_V40_Τ4_R_Design_Polestar26

Στο σαλόνι κυριαρχεί το μαύρο χρώμα, με τις επενδύσεις να είναι μια μίξη διάτρητου δέρματος και μαύρου υφάσματος Nubuck. Τα καθίσματα δηλώνουν το ξεχωριστό χαρακτήρα του αυτοκινήτου με το κεντημένο λογότυπο R-Design στη πλάτη, ενώ εμφανείς είναι και οι ραφές στο δέρμα. Προσφέρουν ικανοποιητική πλευρική στήριξη, αλλά δεν έχουν τόσο καλή όση αυτή των αντίστοιχων καθισμάτων της BMW 118i M Sport Package ή της Mercedes-Benz A200. Επιπλέον, οι διαφορές με τις νορμάλ εκδόσεις εντοπίζονται στον κακόγουστο, κατά προσωπική εκτίμηση, φωτιζόμενο επιλογέα, την γνωστή “ρέουσα” κεντρική κονσόλα με πινελιά Polestar, που κρύβει από πίσω της ένα χώρο για αντικείμενα, τα sport πεντάλ και τέλος τον όμορφο frameless εσωτερικό καθρέπτη.

Volvo_V40_Τ4_R_Design_Polestar34

Volvo_V40_Τ4_R_Design_Polestar36 Volvo_V40_Τ4_R_Design_Polestar37

Από θέμα χώρων, το αρκετά σφηνοειδές σουλούπι του αυτοκινήτου, ίσως περιορίσει τον αέρα για τα κεφάλια για ενήλικες με ανάστημα άνω του 1, 85 μέτρων στα πίσω καθίσματα, με τους εμπρός επιβάτες, ενδεχομένως, να ενοχληθούν από τη “κοφτερή” κεντρική κονσόλα, όταν ακουμπάνε τα γόνατα τους δεξιά και αριστερά αντίστοιχα. Τέλος, ο χώρος για τις αποσκευές είναι ο μικρότερος από τους 3 ανταγωνιστές του, με τη χωρητικότητα του να φτάνει τα 335 λίτρα, όταν η A-Class έχει 341 λίτρα, το Audi A3 έχει 380 λίτρα και η BMW Σειράς 1 έχει 360 λίτρα.

[/nextpage]

[nextpage title=”Τιμή” ]

Volvo_V40_Τ4_R_Design_Polestar35

Σε ότι αφορά στην τιμή το Volvo V40 Τ4 R-Design Polestar κοστίζει από €26.500, με τη τιμή να περιλαμβάνει το όφελος της απόσυρσης, με τον εξοπλισμό του να είναι αρκετά καλός, αλλά όπως πάντα στις premium εταιρίες αν τικάρεις αρκετά από τον προαιρετικό, η τιμή ανεβαίνει. Τον πλήρη τιμοκατάλογο της γκάμας του V40 μπορείς να τον βρεις κατεβάζοντας αυτό το PDF.

Εκτός από τους αερόσακους, τον αερόσακο πεζών που αποτελεί μια πρωτοπορία της Volvo, υπάρχει το City safety το οποίο φρενάρει μόνο του το αυτοκίνητο με ταχύτητες έως 50 χλμ./ώρα. Η λίστα συνεχίζεται με ένα υψηλής απόδοσης ηχοσύστημα με τα χειριστήρια στο τιμόνι, Bluetooth, σύστημα πλοήγησης, μια σειρά από ηλεκτρονικά βοηθήματα που μέσω του “my Volvo” (ο διακόπτης βρίσκεται στην κεντρική κονσόλα) ρυθμίζονται αναλόγως του στιλ οδήγησης, ο φωτισμός Led στο εσωτερικό, τα φώτα ημέρας και οι υπόλοιπες ηλεκτρικές ευκολίες.

[/nextpage]

[nextpage title=”Στο δρόμο” ]

Volvo_V40_Τ4_R_Design_Polestar40

Με το που κάθεσαι και κλείνεις τη πόρτα, νιώθεις αυτό το κλειστοφοβικό αίσθημα που πρέπει να έχουν τα sport μοντέλα, αν και κάποιους σε συνδυασμό με τα πολύ μικρά παράθυρα μπορεί να τους κουράσει. Η θέση οδήγησης είναι σχετικά χαμηλά και μπορεί, προσωπικά, να μην αντιμετώπισα πρόβλημα (ανάστημα 1,92 μέτρων), κάποιος πιο κοντός θα πρέπει να ανασηκώσει αρκετά το κάθισμα για να έχει καλή ορατότητα, αν και σχεδόν πάντα θα μαντεύεις που βρίσκεται ο εμπρός προφυλακτήρας. Οι εμπρός αισθητήρες παρκαρίσματος θα ήταν καλοδεχούμενοι.

Η εκκίνηση του κινητήρα γίνεται μέσω του start button που βρίσκεται πίσω από το τιμόνι, ψηλά στη κονσόλα και δίπλα από την κεντρική οθόνη. Ο ήχος του διακριτικός και πολιτισμένος, χωρίς τίποτα να μαρτυράει την βελτίωση του αυτοκινήτου, έστω και εργοστασιακή. Το αυτοκίνητο εφοδιάζεται με γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης και αντιστρεπτική ράβδο στον εμπρός άξονα και πολλαπλούς συνδέσμους και αντιστρεπτική για τον πίσω. Πίσω, το V40 Τ4 R-Design Polestar διαθέτει αμορτισέρ μονού σωλήνα, στα οποία η απόσβεση κατά το bound και rebound (συμπίεση και επαναφορά) πραγματοποιούνται μέσω της ίδιας βαλβίδας. To αποτέλεσμα είναι μικρότερη σε μήκος και ταχύτερη ροή του λαδιού, κάτι που μεταφράζεται σε αμεσότερες αντιδράσεις του αμορτισέρ.

Volvo_V40_Τ4_R_Design_Polestar42

Παράλληλα η σουηδική εταιρία προσφέρει δυο επιλογές το set-up των αναρτήσεων, καθώς υπάρχει το Dynamic Chassis στο στάνταρντ εξοπλισμό, είτε το, προαιρετικό, Sport Chassis, το οποίο χαμηλώνει το αμάξωμα (και το κέντρο βάρους) κατά 10 χλστ. Επίσης, έχει σκληρότερα ελατήρια, σφιχτότερες μπουκάλες, με τη διάμετρο των εμβόλων να είναι 25 χλστ. (ίδια με το S60) και παχύτερες σε διάμετρο αντιστρεπτικές ράβδούς, ώστε να περιορίζονται στο ελάχιστο οι κλίσεις, κάνοντας το και πιο άκαμπτο. Η εξέλιξη του Sport Chassis έχει γίνει σε συνεργασία με τον Σουηδό οδηγό αγώνων της ομάδας Volvo Polestar Black R, Robert Dahlgren, με τις αλλαγές στη δυναμική συμπεριφορά του αυτοκινήτου να έχουν στόχο τις πιο άμεσες αντιδράσεις για να σου προσφέρουν δόσεις απόλαυσης κατά την οδήγηση. Προσωπικά κατατάσσω το αυτοκίνητο στη GT κατηγορία, καθώς δεν έχει αυτό το κάτι παραπάνω για να χαρακτηριστεί GTi, χωρίς αυτό να είναι απαραίτητα κακό.

Volvo_V40_Τ4_R_Design_Polestar41

Το αποτέλεσμα είναι ένα εξαιρετικά ομοιογενές και προοδευτικό στις αντιδράσεις του σύνολο. Η Polestar είναι φανερό ότι βελτίωσε το V40 σκεπτόμενη τη πραγματική καθημερινή χρήση και όχι τις απόλυτες επιδόσεις στην ευθεία. Ο κινητήρας είναι γεμάτος ροπή στις μεσαίες στροφές και σε βοηθά να κινηθείς πολύ γρήγορα, ξεκούραστα, με τα χλμ/ώρα να ανεβαίνουν ακόπιαστα. Υπάρχει μια ανεπαίσθητη κλωτσιά στις 2.500 σ.α.λ. και έτσι δεν θα σε ενοχλήσει. Οι στροφές ανεβαίνουν γρήγορα αλλά δεν κολλάς στο κάθισμα. Μπορεί να είχα θέσει πολύ ψηλά το πήχη για τις επιδόσεις, μπορεί να είναι καθαρά ψυχολογικό, αλλά δε νιώθεις ότι έχεις 200 άλογα. Τραβάει, αλλά όχι όσο άμεσα θα ήθελες, και αυτός είναι ο λόγος που το καταχωρώ στη GT κατηγορία.

Volvo_V40_Τ4_R_Design_Polestar39

Ψυχρά μιλώντας, ο κινητήρας διαθέτει αρκετή δύναμη για να κινηθείς και για να προσπεράσεις με ασφάλεια, ενώ έχει και μεγάλα αποθέματα ροπής όταν θελήσεις να ανεβάσεις ρυθμούς στους όμορφους ελληνικούς επαρχιακούς δρόμους. Σε μεσαίες και ανοιχτές καμπές, όπου κρίνεις τη δυναμική συμπεριφορά του αμαξώματος, είσαι με 5η σχέση στο κιβώτιο και το αυτοκίνητο ανταποκρίνεται άψογα. Έχει στιβαρό και σίγουρο πάτημα, με τις κλίσεις του αμαξώματος να είναι σχετικά μικρές, ενώ τα περιθώρια πρόσφυσης πάρα πολύ υψηλά, με τη μούρη να βεντουζώνει σε καλή άσφαλτο, κάτι που βοηθάει και η ακαμψία του πλαισίου. Σε ορεινές αναβάσεις θα νιώσεις το βάρος του, αλλά κυρίως δε θα σε ικανοποιήσει το τιμόνι. Ασχέτως του αισθητικού, που είναι σχετικά ογκώδες αλλά έχει καλό “πιάσιμο” και grip, η ηλεκτρική κρεμαργιέρα είναι σχετικά βαριά, αλλά πάσχει σε πληροφόρηση και της λείπει η απόκριση, ώστε να νιώσεις το δέσιμο με το δρόμο και να ελέγχεις την υποστροφή εν τη γενέσει, ενώ το torque steer κάνει τη παρουσία του και με 2α στο κιβώτιο.

Volvo_V40_Τ4_R_Design_Polestar18

Η άνεση σε χαλαρή οδήγηση υπάρχει, αλλά τα χαμηλοπρόφιλα ελαστικά μειώνουν κάπως την ικανότητα αποτελεσματικής απόσβεσης των ανωμαλιών. Παρόλα αυτά, δεν χρειάζεται να κάνεις μεγάλους συμβιβασμούς, εκτός αν θες να επιλέξεις τις 18άες ζάντες. Στον αυτοκινητόδρομο το αυτοκίνητο είναι ξεκούραστο και προσφέρει πολύ καλή ηχομόνωση, τόσο από τους θορύβους κύλισης όσο και από το περιβάλλον. Τα καθίσματα είναι άνετα και θα απολαύσεις ακόμα και διαδρομές μεγάλων αποστάσεων αδιαφορώντας τα χλμ/ώρα που γράφει το κοντέρ.

Τέλος, τα φρένα του, αν και αποτελούνται από αεριζόμενους δίσκους εμπρός και απλούς πίσω, με μονοπίστονες δαγκάνες είναι κορυφαία σε αποτελεσματικότητα και αίσθηση. Σίγουρα κάποιο επιπλέον πακέτο πολυπίστονων δαγκάνων θα αναβάθμιζε ακόμα περισσότερο την πέδηση, αλλά δεν κρίνονται απαραίτητα για τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Η διακριτική επέμβαση του ABS σε βοηθάει να φρενάρεις πιο αργά, και πιο δυνατά, και τότε μόνο παρατήρησα μια ελαφριά “πλεύση” του πίσω μέρους.

[/nextpage]

[nextpage title=”Συμπέρασμα” ]

Volvo_V40_Τ4_R_Design_Polestar10

Το Volvo V40 T4 R-Design Polestar έχει μεγάλο πλεονέκτημα σε σχέση με τον ανταγωνισμό στη σχέση απόδοσης-τιμής, καθώς και τον φυσιολογικό για τα ελληνικά δεδομένο κυβισμό του. Η Polestar δεν μεταμορφώνει συνολικά το αυτοκίνητο, αλλά δίνει αυτό το κάτι παραπάνω για να πιστέψεις ότι ξεχωρίζεις, τόσο με βάση την εμφάνιση όσο και μηχανικά. Απευθύνεται σε αυτούς που θέλουν κάτι παραπάνω από πολυτέλεια και άνεση από ένα αυτοκίνητο της κλάσης του, αλλά δε θέλουν να κάνουν πολλούς συμβιβασμούς. Δεν είναι το αγνό GTi αλλά παίρνεις πολλά πράγματα, καθώς εκτός από εμφάνιση, ποιοτική καμπίνα, οι μετατροπές στο στήσιμο και στον κινητήρα, που συνοδεύονται με πλήρη εργοστασιακή εγγύηση, είναι αρκετά δελεαστικά. Χάνει, όμως, σε χώρους και στην αίσθηση του τιμονιού.

[/nextpage]

[nextpage title=”Φωτογραφίες” ]

[/nextpage]

[nextpage title=”Τεχ/κά Χαρ/κά” ]

Volvo V40 T4 R-Design Polestar
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 4.369×1.802×1.420 χλστ.
Μεταξόνιο: 2.647 χιλ.
Πορτμπαγκάζ: 335 λίτρα
Βάρος: 1.474 κιλά
Κινητήρας: 1.596 κ.εκ., 4 κύλ., Turbo
Ισχύς: 200 PS/5.700 σ.α.λ.
Ροπή: 285 Nm/1.600-5.000 σ.α.λ.
0-100 χλμ/ώρα: 8,5 δευτ.
Τελική ταχύτητα 225 χλμ./ώρα
Εκπομπές CO2: 129 γρ./χλμ.
Τέλη: €141,9
Τιμή με απόσυρση: 26.500 €

[/nextpage]