[nextpage title=”Εισαγωγή” ]

KIA Pro_Ceed GT 59

Σχεδιασμένο, εξελιγμένο και κατασκευασμένο στην Ευρώπη, αποκλειστικά για την Ευρωπαϊκή αγορά, το KIA pro_cee’d GT είναι η πρώτη προσπάθεια της Κορεατικής εταιρίας για ένα αυτοκίνητο επιδόσεων. Ένα ταχύ hatchback που θα μπορεί να σταθεί επάξια απέναντι στον Ευρωπαϊκό (και όχι μόνο) ανταγωνισμό και θα αποτελέσει το πρώτο δείγμα γραφής αλλά και μία επίδειξη του τι είναι ικανός να καταφέρει ο κατασκευαστής. Όλα καλά στη θεωρία, αλλά η KIA δεν μου έκανε τη χάρη να κατασκευάσει ένα “ξεκάθαρο” αυτοκίνητο… Οπότε στην πράξη, τα πράγματα είναι περισσότερο πολύπλοκα απ’ ότι θα περίμενε κανείς. Επειδή έχουμε πολλά να πούμε και είμαι σίγουρος, ακόμα περισσότερα να συζητήσουμε, ας προχωρήσουμε στο ζουμί.

[one_half]

Στα συν

[custom_list]

  • Εμφάνιση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Τιμή – Εξοπλισμός
  • Κινητήρας – Κιβώτιο
  • Ποιότητα

[/custom_list] [/one_half] [one_half_last]

Στα μείον

[custom_list type=”x”]

  • Υψηλότατα τέλη κυκλοφορίας
  • Κατανάλωση
  • Μακριές σχέσεις κιβωτίου
  • Αίσθηση τιμονιού

[/custom_list] [/one_half_last]

[/nextpage]

[nextpage title=”Το αυτοκίνητο” ]

KIA Pro_Ceed GT 13

Η δεύτερη γενιά του Cee’d και Pro_Cee’d, παρουσιάστηκε στο κοινό κατά τη διάρκεια της έκθεσης αυτοκινήτου της Γενεύης το 2012, όμως το αντικείμενο του ενδιαφέροντος, η GT έκδοση του hatchback της KIA, έκανε το ντεμπούτο της το καλοκαίρι του επόμενου έτους. Οι διαφορές σε σύγκριση με τις απλές εκδόσεις είναι πολλές και σημαντικές. Εμφανισιακά, το pro_cee’d GT, είναι εφοδιασμένο με ένα άκρως εντυπωσιακό και επιθετικό bodykit που αποτελείται από έναν νέο, sport προφυλακτήρα εμπρός που έχει ενσωματωμένα LED φώτα ημέρας με 4 φωτιστικές πηγές, νέο προφυλακτήρα πίσω, πλαϊνές ποδιές, 2 μονές, οβάλ απολήξεις της εξάτμισης και δίχρωμες ζάντες ελαφρού κράματος 18 ιντσών.

KIA Pro_Ceed GT 18

Αυτό που κατάφερε ο αρχισχεδιαστής και πρόεδρος της KIA, Peter Schreyer, είναι να δημιουργήσει ένα σύνολο που ενώ με την πρώτη ματιά φαντάζει υπερβολικό στο μάτι, όσο το περιεργάζεσαι, διαπιστώνεις πως όλα τα στοιχεία δένουν αρμονικά μεταξύ τους. Όχι μόνο αυτό, αλλά όσο συνηθίζεις το βασικό σχήμα με όλα αυτά που προανέφερα, το αυτοκίνητο “ανοίγεται” και σου δίνει την ευκαιρία να παρατηρήσεις μικρές, ή μεγαλύτερες λεπτομέρειες, όπως η κυψελοειδής γρίλια με το λογότυπο GT στο πλάι, η κόκκινου χρώματος γραμμή στο κάτω μέρος του εμπρός προφυλακτήρα –που στην περίπτωση του αυτοκινήτου της δοκιμής “χάνεται” λόγω του κόκκινου χρώματος του αμαξώματος-, η διακριτική ακμή στο πλάι του αυτοκινήτου, οι όμορφοι καθρέπτες κτλ.

Το ίδιο sportif μοτίβο συνεχίζεται και στο εσωτερικό. Εκεί, την παράσταση κλέβουν τα δερμάτινα bucket καθίσματα της Recaro, το δερμάτινο τιμόνι και ο επιλογέας ταχυτήτων, τα αλουμινένια πεντάλ και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων . Ενδιαφέρουσα είναι και η επιλογή της KIA να τοποθετήσει ουρανό σκούρου γκρι χρώματος. “Sport” επιλογή που δημιουργεί μία ενδιαφέρουσα ατμόσφαιρα στην καμπίνα,  αλλά χωρίς όμως αυτό να σημαίνει πως δεν έχει και τα μειονεκτήματα της.

[/nextpage]

[nextpage title=”Κινητήρας” ]

KIA Pro_Ceed GT 54

Αυτό που κάνει όμως το pro_cee’d , GT, είναι τα μηχανικά του μέρη. Κάτω από το καπό, βρίσκουμε τον 1.6 λίτρων T-GDI τετρακύλινδρο turbo κινητήρα της αδερφής Hyundai. Το μοτέρ, έχει χωρητικότητα 1.591 κ.εκ. (διάμετρος 77mm, διαδρομή 85mm), σχέση συμπίεσης 9.5:1 και επωφελούμενο από το twin-scroll turbo, τον άμεσο ψεκασμό καυσίμου και το διπλό CVVT, παράγει 204 άλογα στις 6.000 σ.α.λ. και 265 Nm ροπής από τις 1.750 έως και τις 4.500 σ.α.λ. Είναι δηλαδή 51% ισχυρότερος από την ατμοσφαιρική έκδοση! Συνδυάζεται δε αποκλειστικά με ένα 6-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο το οποίο ικανοποιεί σε αίσθηση, σαφήνεια και ταχύτητα. Οι σχέσεις μπορεί να είναι εξαιρετικά μακριές αλλά οι διαδρομές του λεβιέ είναι μικρές ενώ οι ταχύτητες κουμπώνουν με σιγουριά. Να σημειώσουμε επίσης πως σύμφωνα με πληροφορίες, από το 2015, το (pro) cee’d GT, θα προσφέρεται και με ένα εξελιγμένο από την ίδια την KIA, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη.

[/nextpage]

[nextpage title=”Ποιότητα” ]

KIA Pro_Ceed GT 23

Παρότι, χωρίς καμία αμφιβολία, αυτό που διαφοροποιεί την GT έκδοση από τις απλές του Cee’d και Pro_Cee’d είναι τα δυναμικά του χαρακτηριστικά, δεν γίνεται να προσπεράσουμε ή/και να αγνοήσουμε κάποια από τα πιο “πεζά” θέματα όπως η προσφερόμενη ποιότητα, η πολυτέλεια, η εργονομία, η ευκολία στη χρήση κ.ο.κ. Η στροφή που επιχειρούν μαζί η Hyundai και η KIA, από τα “τίμια” αυτοκίνητα με υψηλό value-for-money, σε πραγματικά ανταγωνιστικά οχήματα είναι εμφανής από την πρώτη στιγμή που θα κοιτάξεις το pro_cee’d GT. Το design είναι άκρως εντυπωσιακό. Αν σαν αγοραστής, θέλεις κάτι πιο διακριτικό, κάτι πρακτικά “διάφανο”, κάτι που θα σου επιτρέπει να κυκλοφορείς incognito εντός και εκτός πόλης, τότε το pro_cee’d GT δεν είναι για εσένα. Πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που λόγω σχεδιασμού αλλά και λόγω σπανιότητας, τραβάει βλέμματα. Το ποσοστό των ανθρώπων που το παρατηρούσαν είτε στον δρόμο, είτε παρκαρισμένο, ήταν εξαιρετικά υψηλό ενώ δεν ήταν λίγοι αυτοί που ρωτούσαν στον δρόμο τι είναι, πόσο κοστίζει και πόσο καλό είναι. Η αλήθεια είναι ότι είχα πολύ καιρό να βιώσω προσωπικά τόσο έντονο ενδιαφέρον για ένα αυτοκίνητο…

KIA Pro_Ceed GT 30

Το design όμως είναι μονάχα ένα κομμάτι της προσωπικότητας του pro_cee’d GT αλλά και της προαναφερθείσας στροφής της εταιρίας και κάποιος θα πει, το πιο υποκειμενικό. Πιο σημαντικό είναι το εσωτερικό, ο χώρος στον οποίο ο οδηγός και οι συνεπιβάτες του θα περνούν ένα κομμάτι της ζωής τους ταξιδεύοντας  με το αυτοκίνητο. Εκεί, η έμφαση στα “ευρωπαϊκά standards” και στην πραγματική ανταγωνιστικότητα των οχημάτων των Κορεατών ίσως να είναι ακόμα πιο εμφανής. Ο σχεδιασμός της καμπίνας είναι συγκρατημένα sport, ελαφρώς οδηγοκεντρικός και συμπληρώνει πολύ όμορφα το εξωτερικό design χωρίς να ξενίζει με ανούσιες υπερβολές ή από την αντίθετη πλευρά, με υπέρμετρη συντηρητικότητα. Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι σε γενικές γραμμές ποιοτικότατα ενώ πινελιές όπως οι κόκκινες ραφές σε οτιδήποτε δερμάτινο και τα piano black διακοσμητικά σε κάποια σημεία προσδίδουν χαρακτήρα χωρίς να είναι κιτς.

[/nextpage]

[nextpage title=”Εσωτερικό” ]

KIA Pro_Ceed GT 41

Η KIA επέλεξε μαλακά πλαστικά για το πάνω μέρος του ταμπλό και τα περισσότερα σημεία εντός του οπτικού πεδίου του οδηγού , ενώ οι υπόλοιπες επιφάνειες είναι κατασκευασμένες από σκληρότερα υλικά. Μοναδική παραφωνία όσον αφορά στην επιλογή των υλικών είναι το γεγονός ότι για το πίσω μέρος, η χρήση μαλακών πλαστικών έχει περιοριστεί στο ελάχιστο χωρίς κάποιον ιδιαίτερο λόγο. Πέραν αυτού, η ποιότητα κατασκευής δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τον ανταγωνισμό ενώ το ίδιο ισχύει και για την συναρμογή. Το επιβεβαιώνει η παντελής απουσία τριγμών αλλά και η αξιοπρεπέστατη ποιότητα κύλισης, παρά την σφιχτή ανάρτηση και τις 18άρες ζάντες. Μιας που είμαστε στο θέμα, να επισημάνω πως η ηχομόνωση στην καμπίνα είναι απλά εξαιρετική.

KIA Pro_Ceed GT 40

Οι μηχανικοί της KIA κατάφεραν να απομονώσουν τους αεροδυναμικούς θορύβους αλλά και τον κινητήρα –καλώς ή κακώς– με αποτέλεσμα ο βασικός ήχος που ακούγεται στο εσωτερικό να είναι αυτός της κύλισης των ελαστικών. Η εργονομία δεν θα προβληματίσει κανέναν αφού τα χειριστήρια είναι σε “λογικά” σημεία και η λειτουργία τους σαφής από την αρχή. Φυσικά απαιτείται μία περίοδος προσαρμογής αλλά αυτή είναι πολύ συντομότερη από άλλα αυτοκίνητα που έχω δοκιμάσει (ονόματα δεν λέμε, υπολήψεις δεν θίγουμε). Επίσης, δεν θα μπορούσα να μην αναφερθώ στην αίσθηση που σου δίνουν οι διακόπτες κατά τον χειρισμό (ένα προσωπικό φετίχ). Για τους περισσότερους αυτό είναι λεπτομέρεια της λεπτομέρειας αλλά για εμένα δείχνει προσοχή και καλό engineering. Οι διακόπτες στο pro_cee’d παράγουν έναν καθησυχαστικό για την υποκείμενη ποιότητα ήχο ενώ το βάρος και η ακρίβεια τους κατά τον χειρισμό είναι στα επιθυμητά επίπεδα.

Τέλος, οι χώροι. Για τους εμπρός επιβάτες δεν πρόκειται να υπάρξει πρόβλημα. Ακόμα και οι ψηλότεροι θα βολευτούν άνετα, με άπλετο χώρο για τα γόνατα και το κεφάλι. Πρόβλημα δημιουργείται στο πίσω μέρος όταν πρέπει να μετακινηθούν περισσότερα από 2 άτομα και κάποιο είναι ψηλότερο από τον μέσο όρο. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η φωτογραφία.

KIA Pro_Ceed GT 48

Η θέση του οδηγού είναι ρυθμισμένη για την αυτού μεγαλειότης… 1 μέτρο και 78 εκατοστά μετράω σε ύψος όμως ο “συνεπιβάτης” στην προκειμένη περίπτωση είναι άνω του 1.90 οπότε τα γόνατα του ακουμπούν στο εμπρός κάθισμα. Αντίστοιχη, αν και λίγο καλύτερα, είναι η κατάσταση στο κεφάλι ωστόσο όπως προείπα, φαινόμενα στριμώγματος εμφανίζονται μόνο σε περιπτώσεις που κάποιοι από τους επιβάτες είναι άνω του 1.85. Ο χώρος αποσκευών από την άλλη, έχει χωρητικότητα 380 λίτρα που μπορούν να επεκταθούν στα 1.225 αν αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα.

KIA Pro_Ceed GT 32

Επιπλέον, το πάτωμα του πορτ-μπαγάζ είναι επίπεδο και άρα πλήρως εκμεταλλεύσιμο όμως το ύψος του ανοίγματος θα δυσκολέψει την φόρτωση βαριών αντικειμένων τα οποία θα πρέπει να σηκωθούν αρκετά ψηλά από το έδαφος για να τοποθετηθούν εντός του αυτοκινήτου. Άξιο αναφοράς και το ότι οι χώροι για μικροαντικείμενα εντός της καμπίνας είναι άπλετοι με θήκες στις πόρτες, μεγάλο ντουλαπάκι μπροστά από τον συνοδηγό και έναν extra χώρο πίσω από το χειρόφρενο. Για να κλείσουμε με το εσωτερικό, να αναφέρω πως ο σκούρου χρώματος ουρανός, η ψηλή πλαϊνή γραμμή του αυτοκινήτου και τα ψηλά τοποθετημένα, μικρά πίσω παράθυρα, δημιουργούν μία ελαφρώς κλειστοφοβική ατμόσφαιρα.

[/nextpage]

[nextpage title=”GT !!!!” ]

KIA Pro_Ceed GT 15

Στα χέρια όμως εμείς δεν είχαμε ένα απλό pro_cee’d. Είχαμε το GT… οπότε ας δούμε τι κάνει αυτή την έκδοση ξεχωριστή και πολύ παραπάνω, γιατί τα πράγματα δεν είναι όπως φαίνονται ή όπως κάποιοι θέλουν να τα κάνουν να φαίνονται…. Χωρίς καμία απολύτως αμφιβολία, το pièce de résistance του εν λόγω οχήματος είναι ο κινητήρας. Είναι όμως; Εγώ προσωπικά, έπειτα από την ολιγοήμερη συμβίωση μου με το αυτοκίνητο, τείνω να διαφωνήσω. Ο λόγος δεν έχει να κάνει με τον κινητήρα καθεαυτό. Ο 1600άρης T-GDI είναι εξαιρετικός στα χαρακτηριστικά του. Γραμμικότατος –το φάσμα στροφών στο οποίο παράγεται η μέγιστη ροπή μιλάει από μόνο του– και αρκούντως ισχυρός –204 άλογα είναι κάτι παραπάνω από αρκετά– θα καλύψει κυριολεκτικά όλες τις ανάγκες του οδηγού. Σε κίνηση εντός πόλης, σου δίνει την δυνατότητα να κινηθείς με 1-2 ταχύτητες “πάνω”, έχοντας παράλληλα τη σιγουριά πως οτιδήποτε γίνει, μπορείς να πατήσεις το γκάζι ακόμα και κάτω από τις 1.500 σ.α.λ. και να νιώσεις πως δεν χρειάζεται να ακουμπήσεις τον λεβιέ αλλαγής ταχυτήτων. Εκτός πόλης, θα συνειδητοποιήσεις πολύ γρήγορα πως αν κινείσαι με περισσότερα από 60-70 χιλιόμετρα την ώρα, έχεις κουμπωμένη την 6η σχέση και ξεχνάς το κιβώτιο γιατί η ροπή που παράγει ο κινητήρας είναι επαρκής για ταχύτατες –και κατά συνέπεια ασφαλέστατες– προσπεράσεις. Τέλος, σε “εμπνευσμένες” διαδρομές θα σε εκπλήξει. Με το δεξί πόδι βυθισμένο στο πάτωμα και τις στροφές να ανεβαίνουν πάνω από τις 5.000, θα νιώσεις πως δεν κρεμάει όταν η βελόνα πλησιάζει τον κόφτη! Το 0-100 των 7.7 δευτερολέπτων δεν λέει όλη την αλήθεια και όπως προείπα, οφείλεται ως έναν βαθμό στις μακριές σχέσεις. Το 60-100 με 4η που ολοκληρώνεται σε 5.4 δευτερόλεπτα, το 80-120 με 5η σε 7.3 και το 80-120 με 6η σε 8.8 είναι περισσότερο ενδεικτικά των χαρακτηριστικών του κινητήρα. Όπως και να έχει, ναι, ο Gamma της Hyundai είναι ένας εξαιρετικός κινητήρας, πρόθυμος να στροφάρει και “γεμάτος” από το ρελαντί!

Αυτό δεν σημαίνει πως δεν έχει τα μειονεκτήματα του. Δυστυχώς και τα δύο ελαττώματα που εντόπισα, έχουν αντίκτυπο στην τσέπη του οδηγού. Πρώτον, η κατανάλωση. Δεν είμαι ανόητος, ξέρω ότι ένας ισχυρός κινητήρας, όταν πιεστεί θα καταναλώσει. Δεν υπάρχει δικαιολογία όμως για έναν κινητήρα 1.600 κ.εκ., ακόμα και με 200+ άλογα, να καταναλώνει περισσότερα από 11 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα εντός πόλης και κοντά στα 8 έξω από αυτήν. Η KIA δηλώνει κατανάλωση της τάξης των 7.4 λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα στον μικτό κύκλο αλλά ακόμα και με αρκετή προσπάθεια, δεν κατάφερα να την κάνω να πέσει κάτω από τα 9! Πριν προχωρήσω στο δεύτερο ελάττωμα, οφείλω να κουνήσω επικριτικά το δάχτυλο μου στην KIA. Εν έτη 2014, θεωρώ μεγάλο παράπτωμα την έλλειψη συστήματος Start&Stop (ISG στην ορολογία της φίρμας). Δεν γίνεται να λείπει ένα σύστημα που αποδεδειγμένα έχει ευεργετικά αποτελέσματα στην κατανάλωση εντός πόλης, από ένα αυτοκίνητο όπως το pro_cee’d GT. Για εμένα, δεν υπάρχει δικαιολογία. Έπειτα, οι εκπομπές ρύπων. Σε αυτό, φταίει τόσο η KIA, όσο και το Ελληνικό φορολογικό σύστημα. Όποιος και να φταίει πάντως, το γεγονός πως το pro_cee’d GT επιβαρύνεται με τέλη κυκλοφορίας της τάξης των 384.75 ευρώ, αποτελεί ανασταλτικό παράγοντα από όποια πλευρά και να το κοιτάξεις!

[/nextpage]

[nextpage title=”GT(i) ?!?!?” ]

KIA Pro_Ceed GT 2

Αφού δεν είναι ο κινητήρας το highlight του αυτοκινήτου, τι είναι; Η οδική του συμπεριφορά! Με δεδομένο πως η KIA από την αρχή τόνιζε πως το pro_cee’d GT δεν είναι hot hatch αλλά και το γεγονός ότι αυτό το αυτοκίνητο, είναι μόλις η πρώτη προσπάθεια των Κορεατών στην εξαιρετικά δύσκολη και απαιτητική κατηγορία των “γρήγορων” hatchbacks, η οδική του συμπεριφορά κλέβει την παράσταση χωρίς δεύτερη σκέψη. Σε σύγκριση με τα απλά Cee’d και Pro_Cee’d, το GT διατηρεί τα γόνατα McPherson εμπρός και την διάταξη πολλαπλών συνδέσμων πίσω αλλά έχει σκληρότερα ελατήρια και αμορτισέρ, παχύτερες αντιστρεπτικές και νέα silentblocks. Αυτό σημαίνει πως ο έλεγχος του αμαξώματος από την ανάρτηση είναι υποδειγματικός. Σίγουρα, σε χαμηλές ταχύτητες οι 18άρες και η σφιχτή ανάρτηση δεν κάνουν το GT και το πιο άνετο αυτοκίνητο του κόσμου, αλλά δεν κοπανάει, διαχειρίζεται τους ελληνικούς δρόμους με χάρη, φιλτράρει ικανοποιητικά τις χειρότερες εγκάρσιες ανωμαλίες και έχει το επιπλέον θετικό, ότι όσο ανεβαίνει η ταχύτητα, τόσο καλύτερη γίνεται η απόσβεση.

KIA Pro_Ceed GT 42

Στις στροφές, το αυτοκίνητο στρίβει χωρίς ιδιαίτερες κλίσεις ενώ η προδιάθεση του όταν πιεστεί, είναι φυσικά να υποστρέψει. Όταν γίνει αυτό, η επαναφορά του στην τάξη γίνεται αρκετά εύκολα και γρήγορα. Το όχημα θα υποστρέψει επίσης, αν ο οδηγός ξεχάσει –ή αδιαφορήσει για το- ότι έχει 265 Nm να περάσει από τους εμπρός τροχούς χωρίς διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, ηλεκτρονικό ή μηχανικό. Τι να σου κάνουν τα Michelin Pilot Sport 3 σε διάσταση 225/40/18 αν είσαι κανίβαλος με το γκάζι; Μέχρι εδώ, όλα είναι πάνω-κάτω φυσιολογικά. Αυτό θα περίμενε κάποιος από το KIA. Politically correct, “προβλέψιμα υποστροφική” συμπεριφορά. Το pro_cee’d GT όμως μπορεί να γίνει και παιχνιδιάρικο. Με τους κατάλληλους χειρισμούς και έχοντας πάντα υπόψιν πως το ESP δεν απενεργοποιείται ποτέ πλήρως, το αυτοκίνητο μπορεί να τοποθετηθεί πριν από την στροφή ενώ όταν το παρακάνεις με το trailbraking, το πίσω μέρος θα ανοίξει ομαλά την τροχιά του για να το συμμαζέψει ο οδηγός με τιμόνι και γκάζι ή το ESP με τα φρένα. Το ίδιο μπορεί να γίνει, αναλόγως της πρόσφυσης της ασφάλτου και σε απότομο άφημα του γκαζιού μέσα στην στροφή. Το δυνατό σημείο του pro_cee’d GT όμως δεν είναι οι κλειστές ορεινές διαδρομές… εκεί που πραγματικά διαπρέπει είναι στις ανοιχτές καμπές μέσης/υψηλής ταχύτητας. Το αμάξι παραμένει βιδωμένο στο οδόστρωμα, εμπνέει εμπιστοσύνη και ανεβάζει την αυτοπεποίθηση του οδηγού. Τέλος, στις γρήγορες αλλαγές πορείας, ανάλογα με το πόσο ομαλός είναι ο άνθρωπος πίσω από τα χειριστήρια, το αυτοκίνητο θα ακολουθήσει πρόθυμα τις υποδείξεις. Το pro_cee’d GT είναι προβλέψιμο αλλά όχι βαρετό και αυτό είναι πολύ μεγάλος έπαινος για μία εταιρία που δεν έχει βγάλει στην παραγωγή παρόμοιο όχημα στο παρελθόν. Σίγουρα, δεν είναι Megane RS ή Focus RS (βάλε όποιο hot hatch θέλεις στη θέση τους) και ποτέ δεν ήταν αυτός ο στόχος. Αν όμως θελήσεις το κάτι παραπάνω, σε λογικά πάντοτε πλαίσια, θα το προσφέρει. Όμως κανείς δεν είναι τέλειος…

KIA Pro_Ceed GT 60

Κατώτερα των περιστάσεων κατά τη γνώμη μου είναι τα φρένα και το σύστημα διεύθυνσης. Όχι όμως επειδή είναι αντικειμενικά κακά αλλά επειδή δεν είναι στο ίδιο επίπεδο με το υπόλοιπο αυτοκίνητο. Όσον αφορά το σύστημα διεύθυνσης, εξαιρετικό ενδιαφέρον έχει το γεγονός ότι για το GT, η KIA αποφάσισε να αφαιρέσει το σύστημα FlexSteer μέσω του οποίου ο οδηγός μπορούσε να επιλέξει την υποβοήθηση του τιμονιού. Αυτό έγινε για να αποκτήσει καλύτερη αίσθηση το σύστημα διεύθυνσης αλλά δυστυχώς η κίνηση αυτή δεν έφερε τα επιθυμητά αποτελέσματα. Για τις εντός πόλης μετακινήσεις το τιμόνι είναι ευχάριστα ελαφρύ και βοηθά στους ελιγμούς αλλά όταν οι ρυθμοί ανεβαίνουν, η μέχρι πρότινος ευχάριστη ελαφρότητα γίνεται ενοχλητική και από πληροφόρηση… λίγα πράγματα. Θα μπορούσε να υπάρχει ένας ακόμα “χάρτης” για την υποβοήθηση του τιμονιού που θα ενεργοποιείται με το πάτημα του “GT” κουμπιού στο τιμόνι. Ως έχουν τα πράγματα, το “GT” mode αλλάζει μόνο τον πίνακα οργάνων αφήνοντας ανεπηρέαστη την απόκριση του γκαζιού, την επεμβατικότητα του ESP ή το βάρος του τιμονιού και δεν είναι τίποτε περισσότερο από gadget, ενώ θα μπορούσε να είναι πιο σημαντικό κομμάτι του αυτοκινήτου “φορτώνοντας” ένα σετ ρυθμίσεων που θα άλλαζαν λίγο τον χαρακτήρα του οχήματος. Τα φρένα από την άλλη, ενώ έχουν επαρκή ισχύ αλλά και καλή αίσθηση, όταν πιεστούν θα υπερθερμανθούν. Αυτό δεν έχει ως αποτέλεσμα την απώλεια δύναμης πέδησης αλλά την αύξηση της νεκρής διαδρομής στο πεντάλ. Δεν είναι κάτι το τραγικό αλλά “κλέβει” λίγη από τη σιγουριά που σου παρέχει κατά τα άλλα το αυτοκίνητο…

[/nextpage]

[nextpage title=”Τελικά, GT !!!!!” ]

KIA Pro_Ceed GT 16

Στην τελική όμως, το pro_cee’d GT είναι ακριβώς αυτό που λέει… GT, Grand Tourer. Δεν βλέπει ως αντιπάλους το Opel Astra OPC ή το Renault Megane RS κτλ… Το φωνάζει η KIA αλλά κάποιοι (κάνουν πως) δεν ακούν. Δεν έχει την ωμή δύναμη του OPC, το κοφτερό σαν ξυράφι στήσιμο του RS. Δεν βρίσκεται στο φυσικό του περιβάλλον σε πίστες ή στριφτερές ορεινές διαδρομές. Είναι ένα “warm hatch”, ένα “θερμό” αυτοκίνητο με sport χαρακτήρα. Όχι λόγω επιδόσεων. Το 7.7 για τα 100km/h δεν είναι αντιπροσωπευτικό της αίσθησης δύναμης που σου δίνει. Αυτό το νούμερο σε μεγάλο βαθμό οφείλεται στις εξαιρετικά ψηλές σχέσεις του κατά τα άλλα υπέροχου 6-τάχυτου κιβωτίου. Λόγω χαρακτήρα. Είναι κάτι που δεν μπορώ να το εξηγήσω επαρκώς με λόγια. Ολόκληρο το αυτοκίνητο, μοιάζει σαν να είναι πιο υποτονικό από ότι θα ήθελε… από επιλογή! Προσπαθεί να βρει τη χρυσή τομή ανάμεσα σε δύο διαφορετικούς κόσμους και σε μεγάλο βαθμό τα καταφέρνει. Επιπλέον, η τιμή του είναι ελκυστική. Ξεκινά από τις 25.550€ με υπερπλήρη εξοπλισμό που περιλαμβάνει σχεδόν τα πάντα εκτός από xenon φώτα, ηλιοροφή και μεγάλη οθόνη αφής (αυτή που βλέπεις στις φωτογραφίες μαζί με την κάμερα οπισθοπορείας είναι standard). Με την προσφορά που τρέχει αυτή την περίοδο, πέφτει στα 24.150€ ενώ συνυπολογίζοντας και την απόσυρση, μπορεί να γίνει δικό σου με 22.720€. Bonus είναι και η 7-ετής εγγύηση.

KIA Pro_Ceed GT 8

Εγώ δεν μπορώ να σου πω τίποτε περισσότερο για το KIA pro_cee’d GT (κάτι πρέπει να κάνει η KIA για το όνομα). Θέλεις να μείνεις κολλημένος σε αλλοτινές εποχές και να μου πεις ότι 22.720€ είναι πολλά “για KIA” ή θέλεις να ανοίξεις τα μάτια και να δεις ότι το εν λόγω όχημα αποτελεί βιώσιμη εναλλακτική και άξιο αντίπαλο για οποιοδήποτε όχημα στην κατηγορία; Δεν πρόκειται να πω σε κανέναν πως πρέπει να το αγοράσει. Δεν είναι θέση μου να κάνω κουμάντο στο πορτοφόλι οποιουδήποτε. Αν όμως σκοπεύεις να αγοράσεις καινούριο αυτοκίνητο στην κατηγορία αυτή και σκέφτεσαι να δώσεις αυτά τα λεφτά, θα ήταν σοβαρότατη παράλειψη να το αγνοήσεις.

[/nextpage]

[nextpage title=”Φωτογραφίες” ]

[/nextpage]

[nextpage title=”Τεχ/κά Χαρ/κά” ]

Κινητήρας

1.6 GT

Κυβισμός (κ.εκ.)

1.591

Μέγιστη Ιπποδύναμη (HP/σ.α.λ.)

204 / 6.000

Μέγιστη Ροπή (Kg.m/σ.α.λ.) 27,0/1750-4500
Καυσιμο

Βενζίνη

Χωριτικότητα βενζίνης lt

53

Διαστάσεις (σε χιλοστά )

Pro -Cee’d

Εξωτερικο Μήκος x Πλάτος x Ύψος

4310 x 1780 x 1430

Μεταξόνιο

2.650

Εσωτερικό μήκος x πλάτος x ύψος

Χώρος για πόδια (εμπρός/πίσω) σε mm

1067 / 893

Χώρος για κεφάλι (εμπρ./πίσω) σε mm

986 / 939

Χώρος για ώμους (εμπρός/πίσω) σε mm

1362 / 1308

Χώρος αποσκευών σε lt VDA

380 / 1225

Μετάδοση

1.6 GT

6τάχυτο χειροκίνητο

Σχέσεις

3,308

1,962

1,323

1,024

0,825

0,702

όπισθεν

3,583

Τελική σχέση μετάδοσης

4,467

Βάρος

1.6 GT

Aπόβαρο με οδηγό (κιλά) ελάχιστο

1 .359

Aπόβαρο με οδηγό (κιλά) μέγιστο

1.448

Ικανότητα έλξης με φρένα (κιλά)

1.400

Ικανότητα έλξης χωρίς φρένα (κιλά)

600

Επιδόσεις

1.6 GT

Μέγιστη ταχύτητα χλμ./ώρα

230

Επιτάχυνση 0-100 χλμ.

7,7″

Καταναλώσεις

1.6 GT

Με ζάντα 15″
Αστικός κύκλος (lt/100 km)
Εκτός αστικού κύκλου (lt/100 km)
Μικτός κύκλος (lt/100 km)
Με ζάντα 16″(18″ για το GT)

χωρίς ISG

Αστικός κύκλος (lt/100 km)

9.

Εκτός αστικού κύκλου (lt/100 km)

6.1

Μικτός κύκλος (lt/100 km)

7.4

Εκπομπές CO2

1.6 GT

Με ζάντα 15″
Αστικός κύκλος (g/km)
Εκτός αστικού κύκλου (g/km)
Μικτός κύκλος (g/ km)
Με ζάντα 16″ (18″ για το GT)

χωρίς ISG

Αστικός κύκλος (g/km)

223

Εκτός αστικού κύκλου (g/km)

142

Μικτός κύκλος (g/ km)

171

[/nextpage]

Με μια ματιά
Εμφάνιση
9.0
Οδική Συμπεριφορά
9.0
Επιδόσεις
8.5
Κατανάλωση
6.0
Τιμή
9.0
Μοιράσου το!
Προηγούμενο άρθροTest Drive: Πρώτη δοκιμή Honda Civic Tourer
Επόμενο άρθροΕπίσημο: 2015 Kia Sedona