GP CINA F1/2015

Η Mercedes επέστρεψε στις νίκες, στο Κινεζικό Grand Prix, ωστόσο η ανάσα της Ferrari ήταν αντιληπτή από τους Πρωταθλητές. Το Αυτοκίνητο Ασφαλείας βοήθησε ώστε να διαμορφωθεί μόλις στα 3 δευτερόλεπτα η διαφορά του Sebastian Vettel από τον Lewis Hamilton στο πέσιμο της καρώ σημαίας και τα «όργανα» ξεκίνησαν ξανά στη Mercedes, καθώς ο Nico Rosberg ισχυρίζεται ότι ο Hamilton προσπαθούσε να συμβάλλει ώστε ο Vettel να πλησιάσει ή και να προσπεράσει τον Γερμανό. Φυσικά, ο Hamilton τα αρνείται αυτά, λέγοντας πως δουλειά του είναι μόνο να κοιτάζει τον δικό του αγώνα και όχι του team-mate του.


Η κατάσταση άρχισε να μυρίζει μπαρούτι στο Brackley, κάτι που αναγκάζει τους επί κεφαλής της ομάδας να παρέμβουν. Ο Εκτελεστικός Διευθυντής της ομάδας, Toto Wolff, αφού ξεκαθάρισε πως ο Hamilton δεν έκανε κάτι λάθος, τονίζει πως τα team-orders μπορεί να χρησιμοποιούνται πιο συχνά υπό της απειλή της Ferrari.

Toto Wolff

Θα μπορούσε να μιλάμε περισσότερο στην ενδοεπικοινωνία και να λέμε αυτό που πρέπει για να μην διακινδυνέψουμε το αποτέλεσμα του αγώνα. Ο Hamilton δεν έκανε τίποτα λάθος, αλλά ήμασταν κοντά στο να πούμε ότι ο ρυθμός του θα πρέπει να γίνει καλύτερος. Θα μπορούσαμε να έρθουμε σε μια κατάσταση που, αν βλέπαμε ότι κινδυνεύουμε από τη Ferrari, θα κάναμε αυτή την «κλήση». Δε θα παγώναμε τον αγώνα ή κάτι τέτοιο, αλλά μπορεί να είχαμε μια κατάσταση που έπρεπε να τους διαχειριστούμε.

Ο κύριος στόχος μας -και αυτό είναι που αποφασίσαμε να κάνουμε με τους οδηγούς- είναι ότι έχουμε μεγάλη ευθύνη στην ομάδα και τη μάρκα. Δεν είναι μόνο τα δύο παιδιά εκεί έξω, αλλά μιλάμε για 1.000 άτομα που δουλεύουν για τα μονοθέσια αυτά και, αν δώσουμε κάποια εντολή, θα είναι για να μην ρισκάρουμε τη νίκη. Δεν έχουμε την περσινή διαφορά φέτος, όπου τους αφήναμε να μάχονται μέχρι το τέλος. Πρέπει να διαχειριστούμε τις μεταξύ τους διαφορές.

Αυτό που καταλαβαίνουμε ως καθαρό team-order, δηλαδή όταν η ομάδα λέει «δεν μπορείς να τον προσπεράσεις ακόμα κι αν είσαι πιο γρήγορος», δεν είναι κάτι που θα δούμε να συμβαίνει. Μπορώ να καταλάβω γιατί το έκαναν κάποιες ομάδες, επειδή φοβόταν ότι θα χάσουν το πρωτάθλημα. Δεν είμαστε ακόμα σε αυτή την κατάσταση, αλλά το να διαχειριστούμε την κατάσταση χωρίς εντολή, είναι το πιθανότερο που θα κάνουμε τώρα.

Niki Lauda

Ο μη-εκτελεστικός Πρόεδρος της Mercedes AMG, Niki Lauda, δε γινόταν να μην πάρει θέση. Ο Αυστριακός μίλησε με τον γνωστό του τρόπο, ενώ ούτε ο ίδιος κατηγόρησε για κάτι τον Hamilton.

Σίγουρα, όλοι οι οδηγοί είναι εγωιστές. Τι νομίζετε ότι κάνουν αυτά τα παιδιά εδώ; Θα τους αποκαλούσα «εγωκεντρικούς μπ@στ@ρδ#*ς». Αυτός είναι ο μόνος τρόπος να κερδίσεις και ο μόνος τρόπος να κερδίσεις το πρωτάθλημα, όλοι είναι ίδιοι. Ο Nico είναι ίδιος με τον Lewis και ο Lewis είναι ίδιος με τον Nico, αν αυτό «χτυπά» τους οπαδούς. Συμφωνώ απόλυτα με τον τρόπο αυτό και με τον τρόπο που τρέξαμε.

Νομίζω ότι ο Nico προσπάθησε σκληρά και μπορούμε να το δούμε αυτό από το γυρολόγιο. Είχε πίσω του τον Vettel, κάτι που ήταν ανησυχητικό σε κάποιο μέρος του αγώνα και προσπάθησε να κερδίσει τον Lewis, αλλά δεν το κατάφερε. Ο Lewis ήταν καλύτερος αυτό το 3ήμερο. Ήταν καλύτερος και πέρυσι κέρδισε το πρωτάθλημα. Είχαμε αγώνες που κέρδισε ο Nico, έτσι πρέπει να είσαι δίκαιος.

SNE10505

Όσο για το αν θα υπάρξει πρόβλημα με τους δύο οδηγούς για τη συνέχεια του πρωταθλήματος, ο Lauda ήταν κατηγορηματικός.

Όχι, πάντα ήταν το ίδιο. Υπάρχει ανταγωνισμός μεταξύ τους, κάτι που είναι φυσιολογικό. Δεν υπάρχει φιλία εκεί έξω. Όταν αγωνίζεσαι, πρέπει να παλεύεις και, όταν είσαι αναστατωμένος, κάνεις δηλώσεις. Αλλά, στο τέλος, θα είναι όλα καλά, θα πάμε στο Μπαχρέιν και όλα θα ξεκινήσουν από την αρχή, με την ίδια μάχη.