emissions

Μια νέα μελέτη του Διεθνές Συμβουλίου Καθαρών Μεταφορών (ICCT) (PDF) αποκαλύπτει πως οι σύγχρονοι πετρελαιοκινητήρες δεν είναι τόσο καθαροί, όσο δηλώνουν οι κατασκευαστές, τουλάχιστον σε ότι αφορά τις εκπομπές οξειδίου του αζώτου. Οι ερευνητές του ICCT στην μελέτη τους, δεν έκαναν τις παραδοσιακές εργαστηριακές δοκιμές, αλλά ανέλυσαν τους κινητήρες με τη χρήση φορητών συστημάτων μέτρησης εκπομπών, τα λεγόμενα PEMS. Οι ερευνητές εξέτασαν εξονυχιστικά 15 σύγχρονα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα, 12 από την Ευρώπη και 3 από τις ΗΠΑ, διασχίζοντας συνολικά 6.432 χιλιόμετρα.


Τα αποτελέσματα της έρευνας επιβεβαίωσαν τις αντιρρήσεις εκείνων που υποστηρίζουν πως οι σημερινές παραδοσιακές εργαστηριακές δοκιμές δεν αντικατοπτρίζουν την αλήθεια. Όλα τα αυτοκίνητα, κατά τη διάρκεια κανονικής οδήγησης, μετρήθηκαν να εκπέμπουν περίπου 7 φορές περισσότερο NOx σε σχέση με αυτά που ορίζει το πρότυπο Euro 6. Ωστόσο, σύμφωνα με τα αποτελέσματα, οι πετρελαιοκινητήρες των αυτοκινήτων που δοκίμασε το ICCT, εκπέμπουν λιγότερο μονοξειδίου του άνθρακα και λιγότερους συνολικούς υδρογονάνθρακες, από τα όρια που ορίζει το Euro 6.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση σύντομα, προσανατολίζεται να θεσπίσει νομοθεσία ώστε να ελέγχει τις πραγματικές εκπομπές ενός αυτοκινήτου με τρόπο παρόμοιο με των ερευνητών του ICCT.