Jenson Button in the garage.

Όλο και καλύτερη γίνεται η ανταγωνιστικότητα της MP4-30, κάτι που δε θεωρείται τρομερά δύσκολο, καθώς η McLaren είχε πολύ σοβαρά προβλήματα ήδη από τις χειμερινές δοκιμές, τα οποία την έριξαν πολύ χαμηλά. Το βασικό πρόβλημα είναι σίγουρα ο Honda RA615H, που εξακολουθεί να μην είναι ρυθμισμένος σε πλήρη ισχύ, ώστε να περιοριστεί σημαντικά η πιθανότητα για αστοχία σε κάποιο εξάρτημα.

Το ιαπωνικό power unit, όμως, δεν αποτελεί τον μοναδικό «γρίφο» για τους ανθρώπους της McLaren. Ο Jenson Button παραδέχεται πως το βρετανικό μονοθέσιο πρέπει να βελτιωθεί σε όλους τους τομείς, αν θέλουν να υπάρχει πραγματική ανάπτυξη και πορεία προς την κορυφή.

Πρέπει να βελτιωθούμε σε πολλές διαφορετικές περιοχές. Είμαστε ακόμα πολύ χαμηλά σε κάθετη δύναμη. Η απόδοση του μονοθεσίου και η οδηγική του συμπεριφορά είναι πολύ καλή, αλλά συνεχίζουμε να έχουμε έλλειψη σε κάθετη δύναμη. Όταν η βάση είναι πολύ καλή, μπορείς να ξεκινήσεις να προσθέτεις κάθετη δύναμη.

Ελπίζω να το κάνουμε στους επόμενους αγώνες. Προφανώς, αν είχαμε περισσότερη δύναμη, θα ήμασταν πιο ανταγωνιστικοί, αλλά δεν είμαστε τόσο γρήγοροι για να παλέψουμε μπροστά. Όλοι οι τομείς πρέπει να βελτιωθούν. Η έλλειψη κάθετης δύναμης δείχνει τα προβλήματα στο μονοθέσιο. Μόλις την προσθέσεις, αυτά καλύπτονται.

Κατά κάποιον τρόπο, είναι καλό να βρίσκεις προβλήματα και να δουλεύεις πάνω σ’ αυτά. Έτσι, όταν τα λύσεις και βάλεις περισσότερη κάθετη δύναμη, τα αποτελέσματα θα είναι τρομερά. Χρειάζεται χρόνος, αλλά νομίζω εμείς έχουμε κάτι περισσότερο σε σχέση με τους άλλους για να βελτιωθούμε. Πιστεύω ότι στη Βαρκελώνη θα έχουμε ένα καλό βήμα.

Fernando Alonso is pushed back into the garage.

Όσο για τον κινητήρα, ο Πρωταθλητής του 2009 επισημαίνει πώς δεν αναμένει κάποια πρακτική βελτίωση στην ανταγωνιστικότητα εν όψει Μπαχρέιν.

Ήταν πολύ σημαντικό για την Honda να δει δύο μονοθέσια στον τερματισμό. Προφανώς, πιέζουμε πολύ περισσότερο τώρα τον κινητήρα απ’ ό,τι στη Μελβούρνη, κάτι που είναι θετικό. Αλλά, δε νομίζω ότι θα δούμε κάποιο σημαντικό βήμα στην απόδοση στο Μπαχρέιν.

Είναι πολύ δύσκολος αγώνας για όλους, εξαιτίας των μεγάλων ευθειών, της ζέστης και των ανέμων που φέρνουν σκόνη στην πίστα. Αυτό θα πρέπει να το προσέξουν πολύ οι κατασκευαστές κινητήρων.

Fernando Alonso.

Όσο για τον Fernando Alonso, ο Ισπανός λέει πως οι δοκιμές για το αυτοκίνητο δε σταματούν, ενώ ελπίζει πως μπορούν τώρα να διεκδικήσουν την είσοδο στο Q2 των κατατακτήριων. Παράλληλα, ο Ferni επισημαίνει ότι οι τεχνικοί στο εργοστάσιο βελτιώνουν το μονοθέσιο «πατώντας» στον κινητήρα, προκειμένου να μην υπάρχουν δυσάρεστες εκπλήξεις τους επόμενους μήνες.

Είμαστε στον 4ο αγώνα του πρωταθλήματος και είναι ακόμα ένα τεστ για εμάς, έτσι οι οπαδοί δεν μπορούν να καταλάβουν πώς μπορεί να είναι ένα τεστ, αλλά αυτό είναι το μοναδικό άθλημα στον κόσμο που δεν μπορείς να κάνεις δοκιμές. Ελπίζω ότι, από τη Βαρκελώνη, θ’ απολαμβάνουμε λίγο περισσότερο τους αγώνες, αλλά, για είμαστε ικανοί για να παλέψουμε με τους κορυφαίους, αυτό είναι παραπάνω από μακροπρόθεσμο.

Ξέρουμε το πρόβλημα και διασφαλίζουμε ότι η κατεύθυνση που δίνουμε στο μονοθέσιο είναι σύμφωνη με δύναμη που έχουμε τώρα και που μάλλον θα έχουμε. Ίσως έχουμε αλλαγές στα φρένα, την πρόσφυση και την κάθετη δύναμη, και το πρόβλημα μπορεί να αυξηθεί με την περισσότερη δύναμη, αλλά διασφαλίζουμε ότι θα είμαστε έτοιμοι όταν θα έρθει εκείνη η μέρα.

Δεν είναι δύσκολο να οδηγήσεις το αυτοκίνητο, διότι σου δίνει την αυτοπεποίθηση ότι μπορείς να πιέζεις όλο και περισσότερο. Αυτό δε σου χαρίζει εκπλήξεις, κάτι που είναι θετικό. Επίσης, η ομάδα τώρα βελτιώνει το μονοθέσιο, και τα εξαρτήματα είναι αρκετά σαφή και «έξυπνα». Όλα λειτουργούν όπως περιμένουμε, κάτι που είναι καλό.