General_Motors_Recall_Co20

Προτού η κυβέρνηση των Η.Π.Α αναγκάσει την GM να δημιουργήσει το ειδικό ταμείο αποζημιώσεων που θα ερευνούσε το κατά πόσο ατυχήματα που έχουν συμβεί με τα μοντέλα της, είχαν οδηγήσει σε θανάτους και τραυματισμούς, η General Motors είχε αναγνωρίσει μόλις 13 θανάτους και 54 ατυχήματα που σχετίζονταν με τις προβληματικές μίζες της.

Τελικά το νούμερο των ανθρώπων που τραυματίστηκαν ή έχασαν τη ζωή τους από τους προβληματικούς διακόπτες ανάφλεξης των μοντέλων της GM είναι πολύ μεγαλύτερος. Με ακόμη 997 αιτήσεις να απομένουν να εξεταστούν από τις 4.342 που δέχτηκε συνολικά, με τις 46 να αφορούν θανάτους, τις 76 για σοβαρούς τραυματισμούς κατηγορίας 1 και τις 873 για λιγότερο σοβαρούς τραυματισμούς κατηγορίας 2, η GM ανακοίνωσε πως για την ώρα έχει αναγνωρίσει 90 θανάτους, τρεις περισσότερους από τη περασμένη εβδομάδα.

Η GM θα αποζημιώνει τουλάχιστον με 1 εκατ. δολάρια τους συγγενείς των θυμάτων που έχασαν τη ζωή τους, με το ποσό να αυξάνεται κατά $300.000 για σύζυγο-παιδί, με τους τραυματίες να αποζημιώνονται κατά περίσταση, αναλόγως τη σοβαρότητα του ατυχήματος, χωρίς η GM να έχει θέσει ανώτατο όριο για το ποσό που θα καταβάλει στις οικογένειες των θυμάτων. Όποιος δεχτεί την αποζημίωση, χάνει την δυνατότητα να κινηθεί νομικά κατά της GM, με την εταιρία να κρατά ως θετικό το γεγονός ότι καμία προσφορά αποζημίωσης δεν έχει απορριφθεί – κάτι που οι δικηγόροι αλλά και η ίδια η GM ελπίζουν ότι θα μειώσει δραστικά τις μηνύσεις.

Συνολικά η GM ανακάλεσε 2,4 εκατ. αυτοκίνητά της λόγω των προβληματικών διακοπτών ανάφλεξης, με την εταιρία, όπως αποδείχτηκε, να γνώριζε για το πρόβλημα τουλάχιστον 10 χρόνια προτού ξεκινήσει να ανακαλεί τα αυτοκίνητα της στις αρχές του 2014. Η General Motors εκτιμά πως θα πληρώσει 400 με 600 εκατ. δολάρια σε αποζημιώσεις.

Στις σχετικές ειδήσεις ο 82-χρονος Harvey R. Miller, ένας από τους δικηγόρους που βοήθησε την GM να αποφύγει τη δύσκολη φάση της πτώχευσης του 2009, απεβίωσε μετά από μάχη με την ALS (Αμυοτροφική Πλάγια Σκλήρυνση).