ford-gt-17

Όταν η Ford παρουσίασε το GT στο Detroit και στη συνέχεια στη Γενεύη, δύο πράγματα προκάλεσαν εντύπωση. Πρώτον, ο all-American V8, έδωσε τη θέση του σε έναν twin-turbo V6 με χωρητικότητα 3.5 λίτρων. Ευτυχώς το downsizing δεν επηρέασε την ιπποδύναμη που πιστεύουμε ότι αγγίζει ή ίσως και να ξεπερνά τα 600 άλογα. Το δεύτερο που έκανε εντύπωση, είναι η παρουσίαση ενός σύγχρονου supercar χωρίς κανενός είδους υβριδικό σύστημα. Η Ford όμως, μέσω του αρχιμηχανικού του τμήματος Ford Performance, Jamal Hameedi, έχει την απάντηση.


Ο Hameedi πιστεύει δύο πράγματα. Το πρώτο, είναι ότι αυτοκίνητα όπως το Tesla Model S, έχουν επιδόσεις κατά κύριο λόγο στην ευθεία και το δεύτερο, είναι ότι hypercars όπως η McLaren P1, η Porsche 918 Spyder και η LaFerrari, είναι βαριά! Σύμφωνα με τον Hameedi, η Ford εξέτασε την πιθανότητα “ηλεκτροποίησης” του GT αλλά αποφάσισε ότι ο καλύτερος δρόμος για να ακολουθήσει, είναι αυτός της μείωσης του βάρος – μην ξεχνάς ότι το βάρος του GT παραμένει μυστικό.

Ναι, όλα αυτά τα hypercars καταφέρνουν εξαιρετικούς χρόνους σε πίστες αλλά ο Hameedi πιστεύει ότι οι χρόνοι αυτοί, προέρχονται από οφέλη στις ευθείες και όχι στις στροφές. “Δεν μπορείς να κρύψεις το επιπλέον βάρος σε μία στροφή” δήλωσε χαρακτηριστικά. Στην ουσία, ο Hameedi μας λέει ότι η Ford απαντά με το GT στην ερώτηση που πολλοί έθεταν όσον αφορά στα 3 hypercars: “Ναι, έχεις ελαφριά κατασκευή για να μην αυξήσεις υπερβολικά το βάρος λόγω μπαταριών και τοποθετείς τις μπαταρίες χαμηλά για να μην επηρεάσεις υπερβολικά τα δυναμικά χαρακτηριστικά. Αλλά αν δεν υπήρχε αυτό το extra βάρος εξ αρχής;” Ο μηχανικός της Ford απαντά και στην κλασική δήλωση ότι θα ήταν δύσκολο στην οδήγηση:

Δεν συμφωνώ. Πιστεύω ότι εξαρτάται από το πώς εξελίσσεται το αυτοκίνητο. Το χαμηλό βάρος, είναι καλύτερο στα πάντα. Αν ένα αυτοκίνητο είναι δύσκολο στην οδήγηση επειδή είναι ελαφρύ, τότε κατά την ταπεινή μου άποψη, δεν έχει εξελιχθεί καλά.

Περιμένουμε να δούμε τι μπορεί να κάνει το GT. Βαρυσήμαντες δηλώσεις αλλά μέχρι στιγμής, δεν έχει κυλήσει ούτε μέτρο το GT…