takata-airbag-recall

Χθες, η Takata έγινε η υπεύθυνη για την μεγαλύτερη ανάκληση προϊόντος που συνέβη ποτέ στις Η.Π.Α, μας και ανακοίνωσε πως 33,8 εκατ. αυτοκίνητά που εξοπλίζονται με τους αερόσακους της πρέπει να ανακληθούν. Αυτό που ίσως προκαλεί ενδιαφέρον είναι το γεγονός πως τα αυτοκίνητα που επηρεάζονται από τους προβληματικούς αερόσακους είναι όλα κατασκευής πριν από το 2008. Γιατί συμβαίνει αυτό; Το Bloomberg με σημερινό δημοσίευμα αναφέρει πως η Takata, γνωρίζοντας πως υπήρχε πρόβλημα στους αερόσακους της, αποφάσισε να αλλάξει κρυφά τον σχεδιασμό τους.

Το πρόβλημα στους αερόσακους της Takata εντοπίζεται στον μηχανισμό ενεργοποίησης του αερόσακου συνοδηγού. Αυτός, λόγω υγρασίας, μπορεί να ενεργοποιηθεί από μόνος του, ενώ κατά την διάρκεια ατυχήματος, ίσως παράξει μεγαλύτερη πίεση φουσκώματος από την κανονική, γεγονός που μπορεί να προκαλέσει την ρήξη του και ενδεχομένως τον τραυματισμό του επιβάτη που πιθανόν κάθεται στην θέση του συνοδηγού. Μάλιστα, η εσωτερική πίεση στον αναφλεκτήρα θα µπορούσε να αυξηθεί µη φυσιολογικά και να προκληθεί ρήξη στο πλαίσιο του αερόσακου. Η θραύση του συστήματος αερόσακου µπορεί να δηµιουργήσει µεταλλικά θραύσματα που θα µπορούσαν να χτυπήσουν τους επιβάτες και να προκληθούν τραυματισμοί.

Η απόφαση αλλαγής του σχεδιασμού του αερόσακου έγινε περίπου την ίδια εποχή, όταν η Honda προχώρησε στην πρώτη ανάκληση που σχετίζονται με τους αερόσακους της Takata.