Ferrari-FXX-K-1050-hp-Test-by-Sebastian-Vettel

Η Pirelli ετοιμάζεται να μεταμορφώσει τον κόσμο των ελαστικών υπερ-υψηλών επιδόσεων με μία τεχνολογία που ονομάζεται Cyber Tyre.


Και ξέρεις ότι μία εταιρία σοβαρολογεί, όταν χρησιμοποιεί μία Ferrari FXX K για τις δοκιμές της νέας της τεχνολογίας. Το σύστημα βασίζεται σε έναν αισθητήρα με μέγεθος ίσο με αυτό ενός 50-λεπτου που τοποθετείται σε κάθε τεταρτημόριο του “ώμου” του ελαστικού. Οι αισθητήρες αυτοί, διαβάζουν τον συντελεστή πρόσφυσης του δρόμου, τι δυνάμεις ασκούνται στο ελαστικό κ.ά. και μεταφέρουν όλες αυτές τις πληροφορίες στην ECU. Από εκεί και πέρα, η ECU, χρησιμοποιεί όλα τα δεδομένα που έχει στη διάθεση της, για να ρυθμίσει οτιδήποτε “ενεργό” στο αυτοκίνητο – από την απόσβεση της ανάρτησης, την γεωμετρία της ή ακόμα και την ροπή.

p1130617_1

Αν σου φαίνεται περιττό, σκέψου την επίδραση που θα έχει η “μετατόπιση” της πληροφορίας ένα βήμα πριν. Τι εννοώ; Όλα τα συστήματα του αυτοκινήτου, λειτουργούν με αισθητήρες. Πχ, το ABS παρεμβαίνει αφού ο αισθητήρας εντοπίσει μπλοκάρισμα του τροχού. Σκέψου λοιπόν η ECU του ABS να ξέρει από πριν τις συνθήκες πρόσφυσης και να ρυθμίζει την βέλτιση δύναμη πέδησης για την παρεχόμενη από τον δρόμο πρόσφυση! Σκέψου το ίδιο για το ESP ή για την ανάρτηση.

Η Pirelli ισχυρίζεται ότι η τεχνολογία θα φτάσει στην παραγωγή εντός της επόμενης 5-ετίας.