SCHUMACHER

Τα νούμερα μιλούσαν από μόνα τους: Την πρώτη χρονιά που σταμάτησαν οι ανεφοδιασμοί στην Formula 1 (2010) τα προσπεράσματα διπλασιάστηκαν! Μάλιστα, τα τελευταία χρόνια των ανεφοδιασμών καταγράφτηκαν Grand Prix με μηδενικά(!) προσπεράσματα εντός πίστας. Στην Βαρκελώνη για παράδειγμα, ο μέσος προσπεράσεων ήταν, κρατηθείτε, μόλις 2 ανά αγώνα.

Εξαρχής η συγκεκριμένη ιδέα, για να γίνουν τα μονοθέσια ταχύτερα, δεν έλαβε αρκετή υποστήριξη και σύμφωνα με έγκυρες πηγές, σε συνάντηση που πραγματοποίησαν οι ομάδες στον Καναδά, απορρίφθηκε. Για τους ανεφοδιασμούς, ο Pat Symonds είχε χαρακτηριστικά δηλώσει, πως:

Προσωπικά είμαι κατά του ανεφοδιασμού, γιατί όταν απαλλαγήκαμε από αυτό, έγινε πάνω σε πολύ στέρεα θεμέλια. Δεν ήμουν οπαδός τους, επειδή όλοι γίναμε έξυπνοι με αυτούς. Όλοι κάναμε τα ίδια πράγματα και όλα τα προσπεράσματα συνέβαιναν στα pits. Έκανες το τελευταίο pit-stop και στη συνέχεια απλά γυρνούσες γύρω-γύρω μέχρι τον τερματισμό.

Το εκτιμώμενο κόστος από την επαναφορά των ανεφοδιασμών βρίσκεται κοντά στα 1,2 εκατομμύρια ευρώ, όμως ούτε αυτό, ούτε η ασφάλεια είναι οι βασικοί λόγοι που, απ’ ότι φαίνεται, δεν θα προχωρήσει η επαναφορά της ιδέας. Όπως τονίζει και ο Paddy Lowe της Mercedes, οι στρατηγικές βελτιώθηκαν με την εξάλειψη των ανεφοδιασμών.

Το ότι απαλλαγήκαμε από τους ανεφοδιασμούς, είχε επίπτωση στην βελτίωση του αριθμού προσπεράσεων και εισήγαγε περισσότερες στρατηγικές.