[nextpage title=”Εισαγωγή” ]

Test_Drive_Nissan_Pulsar_1.5_dCi_08

Είχαν περάσει 8 ολόκληρα χρόνια από την ημέρα που η Nissan σταμάτησε τη παραγωγή του Almera και παρουσίασε το νέο Pulsar. Το Tiida που κυκλοφορούσε ενδιάμεσα δε το λαμβάνω καν υπόψη, γιατί και η ίδια η ιαπωνική εταιρία θα πρέπει να ντρέπεται που πάτησε στο δρόμο τέτοιο έκτρωμα (σχεδιαστικά και μηχανικά). Η απουσία από το C-segment, εν μέρη καμουφλαρίστηκε με την εξαιρετική και αναπάντεχη επιτυχία της πρώτης γενιάς του Qashqai, που παρουσιάστηκε το 2006. Η επιτυχία του συμπαθέστατου crossover συνεχίζεται με αμείωτο ρυθμό και με την δεύτερη γενιά, αλλά η Ιαπωνική εταιρία βρήκε τους πόρους και τη θέληση να επιστρέψει εκεί που κάποτε τα Sunny και Almera υπήρχαν σε κάθε γωνία.

Η εκπροσώπηση στη κατηγορία των μεσαίων hatchbacks θεωρείται επιβεβλημένη τόσο από θέμα γοήτρου, όσο κυρίως από θέμα εσόδων. Ο λόγος δεν είναι άλλος από τα εξαιρετικά μεγάλα νούμερα πωλήσεων, με περίπου 2,5 εκατ. οχήματα και συνολικό μερίδιο της αγοράς στο 15% (δεύτερο μεγαλύτερο ποσοστό μετά το B-segment). Καταλαβαίνεις ότι ακόμα και το 5% να έχει ένα μοντέλο είναι εξαιρετικά μεγάλο νούμερο. Έτσι, αν καταφέρεις να κλέψεις πωλήσεις από ονόματα όπως Golf, Focus, 308, Megane, C4 κλπ. έχεις κάνει καλή δουλειά. Επίσης, μπορεί αρκετός κόσμος να στράφηκε στο Qashqai, αλλά υπήρχαν και άλλοι πολλοί, που είτε δεν είχαν τη δυνατότητα να διαθέσουν τα επιπλέον χρήματα, είτε αποστρέφονται τα crossover, με αποτέλεσμα να στραφούν στον ανταγωνισμό.

Το όνομα Pulsar δεν είναι καινούργιο για τους Ιάπωνες, καθώς οι παλιοί και γνώστες θα θυμούνται ότι έτσι ονομαζόταν ο πρώτος εκπρόσωπος της εταιρίας, στην επί Datsun εποχή, τέλη δεκαετίας ’70-αρχές δεκαετίας ’80, αν και στην Ευρώπη κυκλοφορούσε ως Cherry. Ετυμολογικά αποτελεί την συντόμευση της λέξης pulsating star (παλλόμενος αστέρας) και στην αστροφυσική είναι αστέρες νετρονίων με ισχυρό μαγνητικό πεδίο που περιστρέφονται ταχύτατα γύρω από έναν άξονα και καθώς τους παρατηρούμε από το πλανήτη μας καταγράφουν αλληλουχία σχεδόν περιοδικών παλμών.

[one_half]

Στα συν

[custom_list]

  • Σχεδιασμός
  • Οδική συμπεριφορά
  • Κινητήρας
  • Απορρόφηση κραδασμών
  • Χώροι
  • Εξοπλισμός ασφαλείας
  • Ευελιξία
  • Τιμή

[/custom_list] [/one_half] [one_half_last]

Στα μείον

[custom_list type=”x”]

  • Απουσία χαρακτήρα κατά την οδήγηση
  • Ηχομόνωση
  • Εσωτερικό σε σχέση με Qashqai
  • Σκαλοπάτι στο χώρο αποσκευών

[/custom_list] [/one_half_last]

[/nextpage]

[/nextpage]

[nextpage title=”Το αυτοκίνητο” ]

Test_Drive_Nissan_Pulsar_1.5_dCi_23

Η Nissan παρουσίασε διαδικτυακά το νέο Pulsar (C13) πριν σχεδόν ένα χρόνο, για να κάνει το ντεμπούτο του στην έκθεση του Παρισιού το περασμένο φθινόπωρο, με την εμπορική του πορεία να ξεκινά προς στα τέλη του 2014. Να τονίσω, ότι σε άλλες περιοχές του κόσμου κυκλοφορεί με το ίδιο όνομα αλλά είναι εντελώς διαφορετικό αυτοκίνητο, με άλλη πλατφόρμα και μηχανικά μέρη.

Test_Drive_Nissan_Pulsar_1.5_dCi_12

Επιστρέφοντας στο αποκλειστικά ευρωπαϊκό μοντέλο, η ιαπωνική εταιρία με την παρουσίαση του Hi-Cross Concept στη Γενεύη το 2012 πέτυχε διάνα. Μπορεί με το συγκεκριμένο πρωτότυπο να υποδήλωνε πως θα μοιάζουν σχεδιαστικά τα Juke, Qashqai, X-Trail, όμως ήταν τόσο καθολική η απήχηση των γραμμών του, που πρακτικά έδωσε το στίγμα του ως η σχεδιαστική γλώσσα σε όλα τα μοντέλα της εταιρίας. Έτσι, δεν είναι υπερβολικό να χαρακτηρίσω το Pulsar μια σμίκρυνση του Qashqai, με τις πινελιές του νέου αυτοκινήτου να έχουν δημιουργηθεί στο Ευρωπαϊκό κέντρο σχεδιασμού της Nissan που βρίσκεται στο Paddington του Λονδίνου, ενώ η ανάπτυξη του έγινε στο Ευρωπαϊκό τεχνικό κέντρο που βρίσκεται στο Cranfield της πόλης Bedfordshire.

Test_Drive_Nissan_Pulsar_1.5_dCi_04

Πήραν δηλαδή την πετυχημένη συνταγή του δημοφιλούς crossover και την σέρβιραν σε λίγο πιο μαζεμένη συσκευασία, κάνοντας το Pulsar άμεσα αναγνωρίσιμο, χωρίς αυτό να είναι κατακριτέο. Διαθέτει τη νέα V μάσκα στο εμπρός μέρος, ενώ οι ισχυρές καμπύλες, οι καθαρές γραμμές και οι μυώδεις λεπτομέρειες στο καπό, στους θόλους και στο προφίλ του αμαξώματος, δημιουργούν ένα άκρως θελκτικό σύνολο. Επουδενί βαρετό, ούτε όμως εκκεντρικό για να προκαλέσει διχασμό. Προσωπικά αν του έβρισκα κάποια ατέλεια, αυτή θα ήταν στο πίσω μέρος, με τα “μπούμερανγκ” φωτιστικά σώματα να είναι λίγο μεγαλύτερα απ’ότι θα έπρεπε. Πάντως αρκετά θετικά σχόλια αποκομίζει ο τύπου διαχύτης στο κάτω μέρος του πίσω προφυλακτήρα και οι χρωμιωμένες λεπτομέρειες σε διάφορα σημεία του αμαξώματος.

Test_Drive_Nissan_Pulsar_1.5_dCi_18 Test_Drive_Nissan_Pulsar_1.5_dCi_17

Το ιαπωνικό αυτοκίνητο βασίζεται πάνω σε στην ολοκαίνουρια CMF-CD σπονδυλωτή πλατφόρμα που χρησιμοποιούν ήδη αρκετά μοντέλα του Renault-Nissan group (X-Trail, Qashqai, Espace, Kadjar, νέο Megane), ενώ θα χρησιμοποιηθεί και μελλοντικά σε ένα νέο sedan. To Pulsar κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της εταιρίας στη Βαρκελώνη και έχει μήκος 4.387 χλστ., πλάτος 1.768 χλστ. και ύψος 1.520 χλστ., με τις διαστάσεις του να είναι στο μέσο όρο της κατηγορίας. Έχει, όμως, το μακρύτερο μεταξόνιο στην κατηγορία του καθώς αυτό φτάνει τα 2.700 χιλιοστά κάτι που συνεπάγεται σε πολύ καλούς εσωτερικούς χώρους, όπως θα δεις παρακάτω.

Test_Drive_Nissan_Pulsar_1.5_dCi_09

Όσον αφορά την ασφάλεια, η Nissan ήταν αμείλικτη και εκτός της εξαιρετικής παθητικής ασφάλειας, το έχει προικίσει με πολλά ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας. Έτσι, κατάφερε να αποσπάσει με περίσσια άνεση την κορυφαία βαθμολογία των 5 αστέρων, στις ολοένα και πιο αυστηρές δοκιμές του ανεξάρτητου οργανισμού ασφαλείας, EuroNCAP, επιτυγχάνοντας 84% στη προστασία ενηλίκων επιβατών, 81% στη προστασία παιδιών, 75% στη προστασία πεζών και 68% στα συστήματα ασφαλείας.

Test_Drive_Nissan_Pulsar_1.5_dCi_26

Ένας βασικός παράγοντας που συνετέλεσε στις κορυφαίες επιδόσεις του νέου Nissan Qashqai στο EuroNCAP, αποτελεί το εξαιρετικά προηγμένο επίπεδο τεχνολογίας, στα χαρακτηριστικά ασφαλείας που διαθέτει. Οι καινοτομίες που απαρτίζουν το σύστημα με την ονομασία Nissan SafetyShield, όταν συνδυαστούν, αποτελούν ένα μοναδικό πακέτο βοηθημάτων, που όχι μόνο αυξάνουν σημαντικά την ασφάλεια και την άνεση, αλλά προσφέρουν και εξαιρετική αξία στο οδηγό και τους επιβάτες του. Το ενιαίο αυτό σύστημα, σε συνεργασία με το Around View Monitor είναι άκρως φιλικό και εύκολα προσβάσιμο στον οδηγό και τους επιβάτες του νέου Nissan. Πλέον, όλα τα παραπάνω δίνουν πόντους στο τελικό αποτέλεσμα, και δεν μετράει μόνο η παθητική ασφάλεια.

[/nextpage]

[nextpage title=”Κινητήρας” ]

Test_Drive_Nissan_Pulsar_1.5_dCi_54

Κάτω από το καπό υπάρχει ένα αρκετά γνώριμο σύνολο, καθώς βρίσκεται ο εξ Renault ορμώμενος 1.500άρη dCi πετρελαιοκινητήρας. Διαθέτει υπερσυμπιεστή έχει χωρητικότητα 1.461 κ.εκ., σχέση συμπίεσης 15.5:1, αποδίδει 110 ίππους στις 4.000 σ.α.λ. και 260 Nm ροπής, με τη μάξιμουμ τιμή να εμφανίζεται μόλις στις 1750 σ.α.λ. μέχρι τις 2.500 σ.α.λ.

Ο κινητήρας συνδυάζεται μόνο με ένα εξατάχυτο κιβώτιο και είναι εμπλουτισμένος με τρεις βασικές τεχνολογίες. Πρώτον, το σύστημα Start&Stop, με σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά τη φάση της επιβράδυνσης φρεναρίσματος (ESM), δεύτερον το σύστημα ανακύκλωσης καυσαερίων (EGR/Exhaust Gas Recirculation) και τέλος, την αυτόματη και ελεγχόμενη από θερμοστάτη ροή στην αντλία λαδιού. Συγκεκριμένα, η χωρητικότητα της αντλίας λαδιού (άρα και η πίεση) προσαρμόζεται κάθε στιγμή, ανάλογα με τις απαιτήσεις του κινητήρα, με αποτέλεσμα τον περιορισμό των απωλειών ενέργειας από τη λειτουργία της αντλίας. Ένας αισθητήρας θερμοκρασίας του λαδιού φροντίζει να ρυθμίζει την πίεση σε πραγματικό χρόνο, ώστε να ελαχιστοποιούνται τα φαινόμενα τριβής λόγω ιξώδους, με θετικές επιπτώσεις, τόσο στο φαινόμενο της αυτανάφλεξης, όσο και στην κατανάλωση.

Όλα αυτά του χαρίζουν εξαιρετικές τιμές μέσης κατανάλωσης, με το εργοστάσιο να ανακοινώνει μόλις 3,6 λίτρα/100 χλμ, με την πραγματική έπειτα από την εβδομαδιαία δοκιμή να βρίσκεται λίγο ψηλότερα στα 5,3 λίτρα/100χλμ, με το μεγάλο ρεζερβουάρ των 46 λίτρων να του χαρίζει μια πολύ καλή αυτονομία που κυμαίνεται από 800 μέχρι 910 χλμ. Παράλληλα πληροί τις προδιαγραφές Euro5b+, με τις εκπομπές CO2 να είναι μόλις 94 γρ/χλμ απαλλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας. Τέλος, όσον αφορά τις επιδόσεις του το αυτοκίνητο βάρους 1.307 κιλών επιταχύνει από τα 0-100 χλμ/ώρα έρχονται σε 11.5 δευτ., με το VBox να δείχνει 11,2 δευτ., ενώ η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 190 χλμ/ώρα.

[/nextpage]

[nextpage title=”Εσωτερικό” ]

Test_Drive_Nissan_Pulsar_1.5_dCi_34

Μπαίνοντας στη καμπίνα η εικόνα που αντικρίζεις είναι αρκετά γνώριμη και μοιάζει με τα Qashqai και X-Trail. Η κεντρική κονσόλα δεν έχει τον ίδιο σχεδιασμό και προεξέχει λίγο από το ταμπλό, φιλοξενώντας την οθόνη αφής 5,8 ιντσών οθόνη του συστήματος ψυχαγωγίας και πλοήγησης NissanConnect, αλλά και το σύστημα ελέγχου του κλιματισμού, που είναι γνώριμα από τα υπόλοιπα μοντέλα. Πλαισιώνεται από piano black διακοσμητική επένδυση, ενώ η εμφάνιση του ταμπλό με το κοίλο σχήμα μεγαλώνει οπτικά το εσωτερικό πλάτος.

Test_Drive_Nissan_Pulsar_1.5_dCi_37

Ο πίνακας οργάνων είναι ευανάγνωστος κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες, και αν αναλογικός, έχει μια οθόνη πολλαπλών ενδείξεων πέντε ιντσών στο κέντρο και ανάμεσα στο ταχύμετρο και το στροφόμετρο. Τέλος, το τριάκτινο τιμόνι φιλοξενεί τα χειριστήρια του ηχοσύστηματος αλλά και του cruise control, τα οποία βρίσκονται στον στάνταρ εξοπλισμό. Με μεγάλες δυνατότητες παραμετροποίησης, η οθόνη αυτή μπορεί να ρυθμιστεί ώστε να απεικονίζει συμβουλές και προειδοποιήσεις και μια σειρά από στοιχεία των επιδόσεων του αυτοκινήτου. Ο οδηγός μπορεί επίσης να προσαρμόσει, με βάση τις ανάγκες και τις επιθυμίες του, πολλά από τα ηλεκτρονικά συστήματα του Pulsar, όπως τους υαλοκαθαριστήρες και το κεντρικό κλείδωμα, μέσω του μενού Advanced Drive-Assist Display.

Test_Drive_Nissan_Pulsar_1.5_dCi_39 Test_Drive_Nissan_Pulsar_1.5_dCi_42

Η ποιότητα των υλικών είναι ένα σκαλοπάτι χαμηλότερη από αυτή που συναντάς στο Qashqai, και τον ανταγωνισμό των ψηλά θέσεων, χωρίς όμως να είναι σοβαρό μειονέκτημα. Έχει χρησιμοποιηθεί μαλακό αφρώδες πλαστικό σε αρκετά μέρη, αλλά θα συναντήσεις και σκληρά πλαστικά. Πολύ καλή στήριξη και σχετικά μαλακή γέμιση έχουν τα καθίσματα, με τη σχεδίαση του να προσφέρει ανατομική κλίση, έπειτα από ανάλυση της πίεσης και της ροής του αίματος στο κάτω μέρος της πλάτης των επιβατών. Η θέση οδήγησης βρίσκεται εκεί που περιμένεις από ένα τέτοιο αυτοκίνητο, χωρίς να κάθεσαι ψηλά και κάθετα, αλλά ούτε χαμηλά. Η περιμετρική ορατότητα είναι πολύ καλή, χωρίς να επηρεάζεται ενοχλητικά από τις φαρδιές κολώνες. Όπως και να έχει, για την διαδικασία του παρκαρίσματος έχει σύμμαχο 1ον την κάμερα οπισθοπορείας και το around view monitor, όσο και την ειδοποίηση στους καθρέφτες αν πλησιάζει κάποιο αυτοκίνητο στη τυφλή γωνία.

Test_Drive_Nissan_Pulsar_1.5_dCi_48 Test_Drive_Nissan_Pulsar_1.5_dCi_49

Όπως είπα, το εσωτερικό, το νέο Pulsar σε εκπλήσσει ευχάριστα, καθώς χάρη στο μακρύτερο μεταξόνιο στην κατηγορία του, το Pulsar είναι αισθητό ότι προσφέρει περισσότερο χώρο για τα πόδια των πίσω επιβατών αλλά και στο ύψος των ώμων, σε σχέση με τον ανταγωνισμού. Στις πίσω θέσεις θα βολευτούν πολύ άνετα δύο ενήλικες παραπάνω από το μέσο ύψος του Έλληνα, ενώ ο τρίτος επιβάτης δεν θα δυσκολευτεί ιδιαίτερα, αν και το τούνελ είναι ελαφρώς πιο ψηλά. Οι πίσω επιβάτες έχουν αέρα 692 χιλιοστά για τα γόνατά τους, με το μέσο όρο της κατηγοριών C και D να είναι 562 χιλιοστά και 585 χιλιοστά αντίστοιχα. Ανάμεσα στα μπροστινά καθίσματα υπάρχει χώρος για δυο μεγάλες ποτηροθήκες, ενώ στη βάση της κονσόλας και δίπλα από το κουμπί εκκίνησης υπάρχει θέση για να τοποθετήσεις το κινητό σου. Οι χώροι για μικροαντικείμενα είναι αρκετοί και θα σε βοηθήσουν να αποθηκεύσεις διάφορα καθημερινά πράγματα.

Test_Drive_Nissan_Pulsar_1.5_dCi_51 Test_Drive_Nissan_Pulsar_1.5_dCi_52

Τέλος, ο χώρος αποσκευών έχει μεγάλο άνοιγμα και μπορεί να χωρέσει 385 λίτρα, ενώ όταν αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα απελευθερώνονται 1.395 λίτρα ωφέλιμου χώρου, που όμως δεν δημιουργείται εντελώς επίπεδη επιφάνεια.

[/nextpage]

[nextpage title=”Τιμή” ]

Test_Drive_Nissan_Pulsar_1.5_dCi_40

Το νέο Pulsar διατίθεται σε τέσσερα επίπεδα εξοπλισμού, το Energy, Acenta, Acenta Con και Techna. Με τον 1.500αρη diesel των 110 ίππων που είχαμε για δοκιμή να βρίσκεται στο τρίτο επίπεδο και να κοστίζει από τα 21.320 ευρώ και να πέφτει στα 19.090 ευρώ με απόσυρση, ενώ στη βασική έκδοση να ξεκινάει από 18.690 ευρώ ή 17.290 ευρώ με απόσυρση.

Είναι διαθέσιμο σε οκτώ εξωτερικά χρώματα και διαθέτει ως στάνταρ κλιματισμό, σύστημα Start & Stop, έξι αερόσακους, αλλά και συνδεσιμότητα Bluetooth. Η έκδοση Acenta διαθέτει επιπλέον ζάντες αλουμινίου, διζωνικό κλιματισμό, αισθητήρες φώτων, υαλοκαθαριστήρων, αυτόματο αντιθαμβωτικό κεντρικό καθρέπτη, έξυπνο κλειδί με μπουτόν εκκίνησης κινητήρα, αλλά και δερμάτινο τιμόνι, όπως και επιλογέα ταχυτήτων.

Test_Drive_Nissan_Pulsar_1.5_dCi_44

Παράλληλα, τα μοντέλα της έκδοσης Acenta έχουν τη δυνατότητα να εφοδιαστούν (προαιρετικά) με την οθόνη αφής του συστήματος ψυχαγωγίας, επικοινωνίας και πλοήγησης Nissan Connect, το Around View Monitor, το Nissan Safety Shield, αλλά και με προβολείς LED. Για τους πιο απαιτητικούς ιδιοκτήτες της συγκεκριμένης έκδοσης, η Nissan έχει φροντίσει να διαθέσει (ως προαιρετική επιλογή) ζάντες αλουμινίου 17-ιντσών , αλλά και φιμέ κρύσταλλα πίσω. Στην κορυφαία έκδοση Techna, oι τυχεροί ιδιοκτήτες θα απολαύσουν ως στάνταρ στον εξοπλισμό του αυτοκινήτου τα Nissan Safety Shield, NissanConnect, Around View Monitor, Forward Emergency Braking, όπως και ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, καθώς και LED προβολείς. Τα δερμάτινα και θερμαινόμενα καθίσματα είναι διαθέσιμα ως επιλογές, για εκείνους που επιζητούν την απόλυτη πολυτέλεια και άνεση, ενώ πιο αναλυτικά μπορείς να δεις εδώ τι ακριβώς περιλαμβάνει η κάθε έκδοση.

[/nextpage]

[nextpage title=”Στον δρόμο” ]

Test_Drive_Nissan_Pulsar_1.5_dCi_33

Με το Pulsar η Nissan έχει κάνει ξεκάθαρο ότι θέλει να κερδίσει τους Ευρωπαίους αγοραστές και η συγγένεια της με την Renault δε ξέρω αν βοήθησε, αλλά τουλάχιστον φαίνεται να είχε κάποια επιρροή. Το πλαίσιο του αυτοκινήτου είναι εξαιρετικά συμπαγές και έδειξε ότι τα 110 άλογα μπορεί να τα διαχειριστεί πολύ άνετα.

Στο τομέα της ανάρτησης δεν υπάρχει κάποια έκπληξη, και εμπρός διαθέτει γόνατα MacPherson ενώ πίσω έναν συμπαγή ημιάκαμπτο άξονα. Οι ρυθμίσεις της έχουν σαφή προσανατολισμό την άνεση κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες οδοστρώματος, καθώς απορροφούν τις ανωμαλίες εξαιρετικά εντυπωσιακά. Σε αυτό πιθανότατα συμβάλλει και το 60άρι προφίλ των ελαστικών, με το πέλμα να είναι 195 χλστ. και η διάμετρος των αλουμινένιων ζαντών στις 16 ίντσες.

Test_Drive_Nissan_Pulsar_1.5_dCi_30

Ο στόχος της ιαπωνικής εταιρίας δεν ήταν να δημιουργήσει ένα σύνολο με απόλυτα σπορτίφ χαρακτηριστικά, καθώς για να κερδίσει ξανά την εμπιστοσύνη του κόσμου και άρα τις ανάλογες πωλήσεις, ήθελε μια πιο ολοκληρωμένη προσέγγιση. Ότι δηλαδή αναζητά ένας μέσος αγοραστής, ας χάνει σε χαρακτήρα και ταυτότητα. Δεν είναι αυτοσκοπός για όλα τα μοντέλα. Έχει απόλυτα ασφαλής συμπεριφορά στο δρόμο που χαρίζει αίσθηση σιγουριάς, με εξαιρετικά ουδέτερες αντιδράσεις. Δεν θα σε φέρει ποτέ προ εκπλήξεως, ούτε θα σε αφήσει να χαρείς το στιβαρό πλαίσιο, προσπαθώντας να τοποθετήσεις το αμάξωμα πριν την είσοδο της στροφής. Διακρίνεται από εξαιρετικά ποιοτική και ομαλή κύλιση, που όμως θα την εκτιμούσες περισσότερο αν υπήρχε λίγο καλύτερη ηχομόνωση.

Test_Drive_Nissan_Pulsar_1.5_dCi_29

Οι αντιδράσεις του αμαξώματος όταν συναντά κακοτράχαλους δρόμους είναι εξαιρετικά συμπαγής, απορροφώντας υποδειγματικά κάθε είδους ανωμαλίες. Αναπόφευκτα στις στροφές αν το πιέσεις θα εμφανίσει κάποιες κλίσεις, αλλά το κοινό που απευθύνεται δύσκολα θα τις παρατηρήσει, και κυρίως δεν θα ενοχληθεί, ούτε θα παραπονεθεί για έλλειψη σταθερότητας και σημάδια πλεύσης. Τα επίπεδα πρόσφυσης, όμως, είναι πολύ ψηλά και θα στρίψει χωρίς να σε προβληματίσει ή να σε φοβίσει. Ακόμα και αν το παρακάνεις, όμως, το πανταχού παρόν ESP είναι έτοιμο να επέμβει και να σε βάλει στο… σωστό δρόμο. Το ηλεκτρικό τιμόνι έχει ελαφριά αίσθηση, με την διάμετρο του κύκλου στροφής να φτάνει τα 10,2 μέτρα. Και τα δύο αυτά χαρακτηριστικά, θα εκτιμηθούν δεόντως μέσα στην πόλη και τις επιτόπιες μανούβρες. Η αμεσότητα του μέσα στη πόλη δεν υστερεί, και μόνο όταν θελήσεις να κινηθείς σε συνεχείς στροφές θα διακρίνεις ίσως κάποια μικρή καθυστέρηση στο τι συμβαίνει στο δρόμο και την ακριβή θέση των τροχών.

Test_Drive_Nissan_Pulsar_1.5_dCi_32

Από την άλλη, ειδικό χάρισμα του ιαπωνικού μοντέλου είναι ο αυτοκινητόδρομος. Ταξιδεύει αξιομνημόνευτα ξεκούραστα, μαζεύοντας χλμ. με χαρακτηριστική ευκολία. Αν δεν περνούσαν στη καμπίνα οι θόρυβοι από τους καθρέφτες, τον κινητήρα και τον δρόμο, θα ήταν υποδειγματικό. Το μικτό αυτό βουητό δεν είναι εξαιρετικά κουραστικό, καθώς με τη μουσική σε φυσιολογικά επίπεδα πρακτικά καλύπτεται. Όμως, χωρίς μουσική ή σε εκπομπές ομιλίας, θα γίνει αισθητή μια ενόχληση.

Test_Drive_Nissan_Pulsar_1.5_dCi_35

Ο εξαιρετικός κινητήρας, δείχνει την γνωστή προθυμία του να ανεβάσει στροφές. Προφανώς και δε θα είχα κανένα παράπονο να υπήρχε και ο νέος 1.600άρης με τα 130 άλογα, αλλά προς το παρόν, η Nissan τον τοποθετεί στα Qashqai και X-Trail. Το εύρος λειτουργίας του είναι κλασικά περιορισμένο, όπως η πλειοψηφία των diesel κινητήρων και το ιδανικό παράθυρο λειτουργίας είναι από τις 1.700 μέχρι τις 3.500 σ.α.λ., χωρίς να υπάρχει λόγος να το πιέσεις περισσότερο. Κάτω από τις 1.700 σ.α.λ. και μέχρι να σηκώσει στροφές το turbo, θα κάνει εμφανή την δυσκολία του να ανεβάσει στροφές, κάτι που ίσως κουράσει στις χαμηλές ταχύτητες κίνησης μέσα στη πόλη. Η ροπή των 260 Nm θα συμβάλει στα απροβλημάτιστα προσπεράσματα, και θα νιώσεις το κλώτσημα του turbo όταν αυτό ξυπνήσει, ενώ χάρη στην ιδανική κλιμάκωση του κιβωτίου δεν θα χρειαστεί να αλλάξεις συχνά σχέση. Χαρακτηριστικά, κινούμενος με 130 χλμ/ώρα ο κινητήρας λειτουργούσε λίγο κάτω από τις 2.100 σ.α.λ., δηλαδή μέσα στο peak της ροπής του. Επίσης, το κιβώτιο διαθέτει τεχνολογία χαμηλής τριβής και απόσβεσης , προκειμένου να προσδώσει με ακρίβεια και ομαλότητα τη μετάδοση των σχέσεων.

Test_Drive_Nissan_Pulsar_1.5_dCi_25

Κλείνοντας, για την πέδηση χρησιμοποιεί δίσκους σε όλους τους τροχούς, με τους μπροστά να είναι αεριζόμενους. Η αίσθηση του πεντάλ των φρένων είναι σωστή, χωρίς “νεκρό” σημείο, ενώ για την ακινητοποίηση του αμαξώματος χρειάστηκε 39,9 μέτρα, μια επίδοση σχετικά μέτρια.

[/nextpage]

[nextpage title=”Συμπέρασμα” ]

Test_Drive_Nissan_Pulsar_1.5_dCi_16

Με την προσθήκη του Pulsar, η Nissan φιλοδοξεί να προσφέρει ένα μοντέλο που θα προσελκύσει ένα ευρύ φάσμα αγοραστών, τόσο από μέχρι πρότινος κατόχους μεγαλύτερης κατηγορίας, όσο και από εκείνους που θέλουν κάτι παραπάνω από ένα μικρό αυτοκίνητο πόλης. Όπως και να έχει, η ιαπωνική εταιρία μπαίνει δυναμικά ξανά σε μια πολύ σημαντική κατηγορία με σημαντικά χαρακτηριστικά του Pulsar, να είναι η άνεση κατά την οδήγηση, ο εξαιρετικός εξοπλισμός ασφαλείας και μια σειρά από τεχνολογίες που του χαρίζουν το κάτι παραπάνω σε σχέση με τον ανταγωνισμό.

Προσωπικά πιστεύω ότι δύσκολα θα χτυπήσει την κορυφή σε ότι έχει να κάνει με τις πωλήσεις του, αλλά θα σταθεί αξιοπρεπέστατα, αποδεικνύοντας ότι δεν υστερεί σημαντικά σε σχέση με τα υπόλοιπα best seller της κατηγορίας, καθώς το Pulsar είναι μια αρκετά σοβαρή πρόταση που συνδυάζει κοντά στο ιδανικό, όλα όσα αναζητά ένας μέσος οικογενειάρχης.

[/nextpage]

[nextpage title=”Φωτογραφίες” ]

[/nextpage]

[nextpage title=”Μετρήσεις” ]

Nissan Pulsar 1.5 dCi Μετρήσεις Autoblog.gr | VBox Sport
0-100 χλμ/ώρα 11,23 δευτ.
30-70 χλμ/ώρα 6,22 δευτ. (3η ταχύτητα)
60-100 χλμ/ώρα 8,48 δευτ. (4η ταχύτητα)
80-130 χλμ/ώρα 15,55 δευτ. (5η ταχύτητα)
Τελική ταχύτητα 190 χλμ/ώρα
Φρενάρισμα 100-0 χλμ/ώρα 39,96 μέτρα σε 2,99 δευτ.

[/nextpage]

[nextpage title=”Τεχ/κά Χαρ/κά” ]

Nissan Pulsar  1.5 Diesel
Εκδόσεις ENERGY, ACENTA, TECHNA
Αριθμός επιβατών (άτομα) 5
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ (σύμφωνα με οδηγία 136/2014J)
Αριθμός κυλίνδρων, διάταξη 4, σε σειρά
Βαλβίδες ανά κύλινδρο 4
Κυβισμός (cm³) 1461
Διάμετρος Χ Διαδρομή (mm) 76 x 80.5
Μέγιστη ιπποδύναμη (kW(PS)/min-1) 81 (110) / 4000
Μέγιστη ροπή (Nm/min-1) 260/1750-2500
Σχέση συμπίεσης 15.5:1
Τύπος καυσίμου Πετρέλαιο
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ (λίτρα) 46L
ΣΥΣΤΗΜΑ ΜΕΤΑΔΟΣΗΣ
Κιβώτιο ταχυτήτων 6-τάχυτο μηχανικό
Σχέση μετάδοσης
3,727
1,947
1,226
0,838
0,652
0,560
Οπισθεν 3,687
Τελική σχέση μετάδοσης 3,733
Κινητήριοι τροχοί 2WD (εμπρός)
Ανάρτηση εμπρός Γόνατα Mac Pherson με αντιστρεπτική δοκό
πίσω Ημιάκαμπτος άξονας με αντιστρεπτική δοκό
Σύστημα διεύθυνσης EPAS, Rack and pinion
Σύστημα φρένων Δισκόπλακες εμπρός και πίσω, ABS με EBD & Brake Assist
Μέγεθος τροχών (STD + option) 16″ x 6.5J (40), 17″ x 6.5J (45)
Μέγεθος ελαστικών (STD + option) 195/60R16 (205/55R16), 205/50R17
ΒΑΡΗ & ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
Απόβαρο ελάχιστο/μέγσιτο (kg) 1307 / 1352
Μικτό βάρος (kg) 1785
Μέγιστο ωφέλιμο φορτίο (kg) 440
Μέγιστο βάρος άξονα (kg) εμπρός 1000
πίσω 875
Μεγιστο βάρος έλξης (kg) με φρένα 1200
χωρίς φρένα 672
Μέγιστο κάθετο βάρος στον κοτσαδόρο (kg) 75
Ελκτική ικανότητα (kg) 1200
Συνολικό μήκος (mm) 4387
Συνολικό πλάτος (mm) 1768
Σύνολικό ύψος (mm) 1520
Μεταξόνιο (mm) 2700
Μετατρόχιο (mm) εμπρός 16″ 1540; 17″ 1530
πίσω 16″ 1540; 17″ 1530
Ελαχιστος κύκλος στροφής (μέτρα από κράσπεδο – σε κράσπεδο) 10,2
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ (σύμφωνα με οδηγία 136/2014J)
Κατανάλωση καυσίμου Urban cycle 4.1 l/100 km
Extra-urban 3.3 l/100 km
Combined 3.6 l/100 km
Εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα CO2 (μικτός κύκλος) g/km 94
Κατηγορία εκπομπών ρύπων EURO5b+
Μέγιστη ταχύτητα km/h 190
Επιτάχυνση 0 – 100 km/h sec 11,5

[/nextpage]

Με μια ματιά
Εμφάνιση
7
Οδική συμπεριφορά
6.5
Επιδόσεις
7
Κατανάλωση
8
Τιμή
7.5
Μοιράσου το!
Προηγούμενο άρθροNissan Juke-R 2.0 με 600 άλογα
Επόμενο άρθροToyota Ultimate Utility Vehicle για τη φετινή SEMA