Toto Wolff

Πέρα από το κόστος των νέων power units, που δεν έχουν πλήξει την Formula 1 μόνο σε αυτό τον τομέα, μείζον θέμα αποτελεί και η εξέλιξη τους. Φέτος, εξαιτίας της οξυδέρκειας του James Allison, βρέθηκε παραθυράκι στους κανονισμούς, το οποίο επιτρέπει τη χρήση ορισμένων “κλειδιών” για εξέλιξη των κινητήρων κατά τη διάρκεια του πρωταθλήματος. Όμως, για τη νέα χρονιά αυτό δεν θα ισχύει, εξαιτίας του αυξημένου κόστους εξέλιξης .

Βλέποντας τα προβλήματα της Renault, αλλά και της επανεμφανιζόμενης Honda, να πλήττουν το πρωτάθλημα, ο Toto Wolff της Mercedes αφήνει ανοικτό το ενδεχόμενο να υπάρξει και για το 2016 παρόμοιος κανονισμός, που θα επιτρέπει μια κάποια εξέλιξη στους 4 κατασκευαστές κινητήρων. Συγκεκριμένα, ο Αυστριακός δήλωσε:

Με κάποιον όπως η Honda, μέσα από όλες αυτές τις δυσκολίες, πρέπει να κατανοήσουμε και να βρούμε τρόπους για να τους επιτρέψουμε να καλύψουν τη διαφορά, χωρίς να αλλάξουμε το DNA της Formula 1. Αλλά αυτός είναι ο λόγος που πάντα ήμασταν διστακτικοί σχετικά με την εξέλιξη εντός της σεζόν, γιατί έρχεται με τεράστιο κόστος.

Η Ferrari βρήκε αυτό το παραθυράκι και ήταν έξυπνο όπως το έκαναν. Τώρα λένε ότι έχουν ίσως ανοίξει το κουτί της Πανδώρας, επειδή είναι ακριβή (η εξέλιξη). Έτσι, κατά την τελευταία συνεδρίαση (της Ομάδας Στρατηγικής) είπαμε ότι -αν και αυτό το κενό έχει κλείσει και ότι δεν πρόκειται να συμβεί τον επόμενο χρόνο, τουλάχιστον έτσι όπως το βλέπουμε εμείς- αν η Renault και η Honda νομίζουν ότι χρειάζονται κάτι τέτοιο, τότε ας το συζητήσουμε, αν μπορούμε να το επαναφέρουμε.

Από εμπορικής πλευράς δεν είναι το πιο έξυπνο πράγμα που μπορούμε να κάνουμε, αλλά, αν είναι αυτό που οι άλλοι χρειάζονται, ή αυτό που πιστεύουν ότι χρειάζονται για να καλύψουν τη διαφορά, τότε θα σίγουρα θα το εξετάσουμε.

Ricciardo

Την ίδια στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές, η McLaren-Honda βρίσκεται στο Silverstone με τον Kevin Magnussen, γράφοντας τα πρώτα 100km από τα 200 που επιτρέπονται στις ομάδες για διαφημιστικούς σκοπούς. Στο στρατόπεδο της Renault είδαν με ανακούφιση την εγκατάλειψη του Carlos Sainz Jr να μην οφείλεται σε δικό τους πρόβλημα, αν και οι δηλώσεις του Daniel Ricciardo δεν θα πρέπει να τους άφησαν ιδιαίτερα ικανοποιημένους.

Νομίζω ότι για φέτος, κάτι μεγάλο είναι δύσκολο να περιμένουμε (από την Renault). Πιστεύω ότι τώρα στοχεύουν στο τι θα γίνει το επόμενο έτος. Φέτος θα γίνουν κάποια μικρά βήματα, αλλά δεν νομίζω ότι θα πάμε να βρούμε το 50 τοις εκατό της δύναμης που μας λείπει. Πιο πολύ κοιτάζει προς τον επόμενο χρόνο τώρα. Η μάχη για τον τίτλο είναι ήδη χαμένη, οπότε νομίζω ότι είναι σημαντικό για την ομάδα να θέσει ως στόχο το πρωτάθλημα για το 2016.

Είναι η πρώτη φορά που ακούμε από έγκυρα χείλη αυτό που ήδη θεωρούσαμε δεδομένο, πως η Renault έχει στραφεί στο 2016 από αρκετά νωρίς.