Mercedes-Benz-PU106B-Hybrid

Ένα από τα βασικότερα προβλήματα που καλείται ν’ αντιμετωπίσει η FIA σε συνεργασία με τις ομάδες είναι η σημαντική μείωση του κόστους, καθώς πολλοί είναι αυτοί που τα βρίσκουν σκούρα στη νέα «πράσινη» εποχή που έχει επιβληθεί στο άθλημα από την περσινή σεζόν. Σημαντική ευθύνη σε αυτό έχουν τα power units, όχι μόνο από όσον αφορά την δημιουργία τους από λευκό χαρτί, αλλά και το κόστος αγοράς από τους κατασκευαστές.

Ο Bernie Ecclestone έχει πει πως είναι αντίθετος με τους τωρινούς κινητήρες και μάλιστα τους έχει χαρακτηρίσει «βαριά», αλλά δυστυχώς φαίνεται πως τα τωρινά power units θα πρέπει να τα υποστούμε για αρκετά ακόμα χρόνια. Ναι, αλλά τι θα γίνει με το κόστος; Οι ομάδες συνεχίζουν να κάνουν παράπονα για το θέμα αυτό, και η Παγκόσμια Ομοσπονδία θα πρέπει να κοιτάξει το θέμα με πολύ σοβαρή ματιά.

Και φυσικά, ήδη υπάρχει η λύση, και είναι της λογικής που έχει επιδείξει εδώ και χρόνια η FIA: αποφασίζω, χωρίς να ρωτήσω αυτόν που πραγματικά αφορά το θέμα. Τι εννοώ; Σήμερα, το κόστος όλων των power units και των κιβωτίων για μία σεζόν είναι μεταξύ των $17.000.000 και $22.000.000. Ε, λοιπόν, η FIA, σύμφωνα με το έγκυρο Auto Motor und Sport, θέλει να μειώσει το κόστος των power units στα $12.000.000 και των κιβωτίων στο $1.500.000, μέχρι το 2017.

Ποιον ρώτησαν οι υπεύθυνοι; Κανέναν! Απλώς αποφασίσουν και ανακοινώνουν τα σχέδιά τους ή και τους κανονισμούς τους. Βέβαια, η Mercedes και η Ferrari δεν είναι πρόθυμοι να μειώσουν τόσο πολύ το κόστος, διότι έχασαν πολλά χρήματα για την ανάπτυξή τους, συνεχίσουν να το κάνουν για την εξέλιξή τους, και φυσικά υπάρχει κι ένα κόστος κατασκευής. Ο επί κεφαλής της Ferrari, Maurizio Arrivabene, δήλωσε για το θέμα:

GP BAHRAIN F1/2015

Είμαστε σε διαπραγματεύσεις για να βεβαιωθούμε ότι θα προσφέρουμε τον κινητήρα στην καλύτερη δυνατή τιμή, αλλά δε θέλουμε να δώσουμε δώρο σε κανέναν.

Διατεθειμένη να εξετάσει πρόβλημα είναι και η Mercedes, ωστόσο ο Toto Wolff, επί κεφαλής της ομάδες, ξέρει ότι μία τόσο μεγάλη μείωση δεν είναι εύκολη υπόθεση.

Wolff

Ο κύριος Todt θέλει να προσπαθήσει να μειώσει τις τιμές του κινητήρα για τους κατασκευαστές και τις μικρότερες ομάδες, επειδή οι τιμές είναι ιδιαίτερα αυξημένες και αποτελούν ένα αρκετά μεγάλο κομμάτι του προϋπολογισμού. Παίρνουμε το θέμα στα σοβαρά και θα κοιτάξουμε τα πράγματα, αλλά δυστυχώς η κατάσταση είναι τέτοια που έχουμε ένα επιχειρηματικό πλάνο με τους κινητήρες αυτούς κι επενδύουμε γι’ αυτούς.

Θα κοιτάξουμε το θέμα και θα επανέλθουμε με μια απάντηση για το αν είναι εφικτό ή όχι. Αλλά, θα επηρεάσει τρομερά την κατάσταση, διότι, σε μια μεγάλη εταιρεία, δημιουργείς ένα επιχειρηματικό σχέδιο, δικαιολογείς την επένδυσή του και μετά υπογράφεις συμβόλαια. Αν αυτό πρέπει να προσαρμοστεί ή ν’ αλλάξει επειδή τα πράγματα είναι πιο δύσκολα, τότε θα είναι μια τεράστια πρόκληση για έναν οργανισμό όπως ο δικός μας. Θα πρέπει να βρεθεί μία λύση, να υπάρξει ένα σχέδιο και να αιτιολογήσουμε γιατί αλλάξαμε τα πράγματα· αυτό είναι το δύσκολο.