FCA Corporate sign

Η FCA είναι αντιμέτωπη με πρόστιμο-μαμούθ ύψους 105 εκατ. δολαρίων και η εταιρία γίνεται η πρώτη που συμφώνησε να αγοράσει πίσω 500.000 αυτοκίνητα της, λόγω προβληματικών ανακλήσεων που δεν ολοκληρώθηκαν σωστά, αλλά και να παρέχει οικονομικά κίνητρα σε περίπου 1,5 εκατομμύριο κατόχους  Jeep παραγωγής μεταξύ 1993-1998.

Τα 200.000 από τις 500.000 είναι μοντέλα της Ram παραγωγής 2008-2012, ενώ τα υπόλοιπα Dodge Dakota και Dodge Durango. Τα οχήματα αυτά εμπλέκονται σε αρκετές ανακλήσεις της FCA, και θα αγοραστούν πίσω από την εταιρία, με την FCA να δίνει οικονομικά κίνητρα και επιπλέον παροχές στους κατόχους των 1.500.000 Jeep Grand Cherokee και Jeep Liberty παραγωγής μεταξύ 1993-1998, ενώ στη περίπτωση που οι ιδιοκτήτες το αρνηθούν, τότε η FCA θα επιδιορθώσει δωρεάν τα οχήματά τους.

Σύμφωνα με την NHTSA, τα μοντέλα της Ram έχουν προβλήματα στο σύστημα διεύθυνσης που μπορεί να οδηγήσει στην απώλεια του ελέγχου του οχήματος από τον οδηγό, με την NHTSA να αναφέρει πως η FCA, παρότι προσπάθησε να διορθώσει τα συγκεκριμένα προβλήματα, αυτά δεν εξαλείφθηκαν πλήρως. Παράλληλα αναγνώρισε πως δεν είχε ενημερώσει σωστά τους ιδιοκτήτες των επηρεαζόμενων οχημάτων των παραπάνω ανακλήσεων.

Σε ότι αφορά τα μοντέλα της Jeep, αυτά αντιμετωπίζουν κίνδυνο πυρκαγιάς λόγω της τοποθέτησης του ρεζερβουάρ πίσω από τον πίσω άξονα, καθιστώντας τους ευάλωτα στο να σπάσουν σε περίπτωση σύγκρουσης και να προκληθεί πυρκαγιά, όπως και έγινε αρκετές φορές, με 75 άτομα να χάνουν τη ζωή τους, ανάμεσα τους και ένα παιδί.

Η FCA και η NHTSA κατέληξαν σε συμφωνία που στοχεύει σε 23 ανακλήσεις που καλύπτουν πάνω από 11 εκατ. οχήματα. Ο νόμος επιτρέπει στην FCA να επισκευάσει τα προβληματικά Ram και στη συνέχεια να τα μεταπουλήσει. Ο Mark Rosekind, διαχειριστής της NHTSA δήλωσε:

Η FCA έχει βαριά ευθύνη να βεβαιωθεί πως τα προϊόντα που κάνει είναι ασφαλή για το επιβατικό κοινό. Εδώ στέλνουμε ένα σαφές μήνυμα στον κλάδο πως η μη εφαρμογή των νόμων, θα τιμωρείται.

Η FCA έχει συμφωνήσει να πληρώσει πρόστιμο 105 εκατ. δολάρια, ενώ παράλληλα έχει δεχτεί και έναν ανεξάρτητο ελεγκτή που θα την παρακολουθεί για θέματα ανάκλησης της εταιρίας αλλά και τις διαδικασίες ασφαλείας της, για τα επόμενα τρία χρόνια, αλλιώς θα πρέπει να πληρώσει επιπλέον πρόστιμο ύψους 15 εκατ. δολαρίων. Επίσης δεσμεύεται να δαπανήσει τουλάχιστον 20 εκατ. δολάρια για να προσπαθήσει να πείσει τους καταναλωτές και τους άλλες κατασκευαστές για την σπουδαιότητα των ανακλήσεων, και για να αυξήσει τα ποσοστά ανταπόκρισης των κατόχων των αυτοκινήτων στις ανακλήσεις.

Δελτίο Τύπου

July 27, 2015 , London, UK – Certain press reports have misconstrued the scope and therefore the estimated costs of certain remedies contemplated by the consent order entered into by FCA US with NHTSA and announced today. FCA intends to clarify the scope of such remedies.

In the consent order, FCA US has agreed to additional remedies for three recall campaigns covering approximately half a million vehicles, primarily 2008 through 2012 chassis cab, 2009 through 2011 light duty and 2008 through 2012 heavy duty Ram Trucks. In each of those campaigns, FCA US will offer to owners whose vehicles have not yet been remedied, as an alternative remedy, to repurchase those vehicles at a price equal to the original purchase price less a reasonable allowance for depreciation plus ten percent. However, customers responding to the recall may continue to keep their vehicles and have them repaired in accordance with the original recall. As of this date, repairs have been completed on well over 60% of the subject vehicles, leaving less than two hundred thousand eligible vehicles. As is expressly provided for under the consent order, FCA intends that any vehicles repurchased will be remedied and resold. 

In addition, FCA US is offering consumer incentives to encourage owners of vehicles subject to the structural reinforcement campaign to participate in the campaign. With respect to the 1993 through 1998 Jeep Grand Cherokee ZJs, FCA US is also offering to increase the trade-in allowance to be applied to the purchase of another FCA product, service or parts for those owners of these very old vehicles who would prefer this alternative over the installation of a trailer hitch. 

All premiums paid to repurchase vehicles in the three recall campaigns and customer incentives will be applied as credits to the $20 million that FCA US has agreed to spend on industry outreach amounts included in the $105 million referred to in the consent order. 

While such amounts may exceed the $20 million, contrary to certain reports, FCA US does not expect that the net cost of providing these additional alternatives will be material to its financial position, liquidity or results of operations.