Test_Drive_Smart_ForTwo_04

Την ιστορία της εταιρίας και του δημοφιλέστερου μοντέλου της, την είχες διαβάσει αναλυτικά στην δοκιμή της πετρελαιοκίνητης έκδοσης της δεύτερης γενιάς του μοντέλου. Αυτό που, ίσως, δεν ξέρεις είναι ότι κατά την 18-χρονη ιστορία της, η “μαμά” Mercedes-Benz δεν έχει καταφέρει να κάνει επικερδής την Smart και η στενή συνεργασία με την Renault και την κοινή χρήση πλατφόρμας και άλλων μηχανικών μερών με την γαλλική εταιρία, είναι ίσως η τελευταία ελπίδα της, όπως ευσεβώς πιστεύει και ο ίδιος ο CEO της Daimler, Dieter Zetsche.

Το όλο project από την αρχή της υλοποίησης του είχε τεράστια κενά, με τον Nicolas Hayek, ιδρυτή της Swatch (όπου αρχικά ήταν και συνιδρυτής της Smart) να είχε θέσει ως στόχο τις 200.000 πωλήσεις ετησίως, και την Mercedes να πιστεύει ότι κάτι τέτοιο είναι εφικτό. Η πραγματικότητα έδειξε ότι κατά τη πρώτη πλήρη χρονιά, δεν κατάφερε να φτάσει ούτε το 10% της αρχικής εκτίμησης, με την καθυστέρηση του λανσαρίσματος εξαιτίας του πολυπόθητου “τεστ ταράνδου” να πλήττει σημαντικά την εικόνα της εταιρίας.

Έπρεπε να περάσουν χρόνια για να φτάσουν οι πωλήσεις το εξαψήφιο νούμερο, με τις διάφορες κατά καιρούς προτάσεις (βλέπε roadster, roadster coupe, πρώτη γενιά forfour) να πέφτουν στο κενό. Από το 2007 που το αυτοκίνητο λανσαρίστηκε και στην αγορά της Αμερικής, υπήρξε κάποια σταθεροποίηση των πωλήσεων, και μέχρι σήμερα έχουν κατασκευαστεί κάτι λιγότερο από 1,7 εκατ. οχήματα. Επίσης, προσωπικά θεωρώ ανεξήγητο το γεγονός ότι οι δύο πρώτες γενιές του αυτοκινήτου δεν υποστήριζαν δεξιοτίμονη επιλογή, με ότι αυτό συνεπάγεται για τις αγορές της Αγγλίας, Ιαπωνίας, Αυστραλίας, Ινδίας κλπ.

Η εταιρία προσπάθησε τόσα χρόνια να το λανσάρει ως ένα premium προϊόν, ώστε να δικαιολογήσει και την αρκετά τσιμπημένη τιμή του και την επίτευξη μιας βιώσιμης κερδοφορίας. Στην ουσία, όμως, δεν είχε τίποτα που να τοποθετηθεί ως μια upmarket επιλογή, και στα μάτια μου το μόνο που πωλούσε ήταν η αδιαμφισβήτητη ευκολία και ευχρηστία κίνησης μέσα στις μεγαλουπόλεις.

Κακά τα ψέμματα, η Daimler ζηλεύει την επιτυχία της BMW με την Mini και γι’αυτό υπάρχουν σχέδια ώστε να διευρυνθεί και πάλι η γκάμα της Smart, με ένα compact crossover, ενώ για τον ίδιο λόγο λάνσαρε και πάλι το ForFour.

Στα συν

  • Φρέσκος σχεδιασμός
  • Εσωτερικοί χώροι
  • Κύκλος στροφής
  • Εξοπλισμός
  • Ευχάριστο εσωτερικό
  • Εξατομίκευση
  • Ποιότητα κύλισης

Στα μείον

  • Κατανάλωση
  • Επιδόσεις
  • Τιμή
  • Αυτονομία
  • Κλίσεις στις στροφές
  • Χώρος αποσκευών