Lewis Hamilton

Κανένα πρόβλημα δεν είχε ο Lewis Hamilton στην κατάκτηση της σημερινής pole position. Ο Πρωταθλητής ήταν με άνεση ο ταχύτερος οδηγός, έτσι πήρε την 10η pole για φέτος και την 48η στην καριέρα του. Μάλιστα, αυτή ήταν η 6η συνεχόμενη pole για τον Lewis, κάτι που είχε να συμβεί από τον Michael Schumacher, το 2000/2001. Σχεδόν μισό δευτερόλεπτο πιο αργός ήταν ο Nico Rosberg, που δεν μπόρεσε για ακόμα μία φορά να ανταγωνιστεί τον Βρετανό στις κατατακτήριες.

Πίσω από τις Mercedes, ο Valtteri Bottas, που σήμερα είχε πολύ καλή απόδοση, ενώ ακολούθησαν οι Romain Grosjean, Sergio Perez, Daniel Ricciardo, Felipe Massa, Pastor Maldonado, Sebastian Vettel και ο Carlos Sainz.

Απογοητευτική ήταν περίοδος για τη Ferrari, καθώς, εκτός από την αργή επίδοση του Seb, πρόβλημα αντιμετώπισε ο Kimi Raikkonen στο Q2, έτσι θα ξεκινήσει από την 14η θέση. Πρόβλημα και για τον Max Verstappen, με αποτέλεσμα ο Ολλανδός να εκκινήσει αύριο από το τέλος του grid, μαζί με τις δύο McLaren, οι οποία πήρε άλλες 50 θέσεις στην εκκίνηση για τους οδηγούς της, ανεβάζοντας το νούμερο στις 105 θέσεις! Ας δούμε τι έγινε στις σημερινές κατατακτήριες.

Q1

GP BELGIO F1/2015

Ηλιόλουστος κυρίως ο καιρός στη βελγική πίστα, με τη θερμοκρασίες να είναι στους 23°C και 39°C, σε αέρα και οδόστρωμα, αντίστοιχα. Οι περισσότεροι οδηγοί ήταν αρχικά στην πίστα με τη μέση γόμα και οι δύο Mercedes δεν άργησαν να μετακινηθούν στο «1-2», με τον Rosberg να είναι λίγο ταχύτερος από τον Hamilton και τον Bottas να ακολουθεί στην τρίτη θέση, 6 δέκατα πίσω από τον Πρωταθλητή.

Τα προβλήματα του Alonso φαίνεται πως είχαν λυθεί και ο οδηγός της McLaren βγήκε στην πίστα για να πάρει κυρίως δεδομένα για τον αυριανό αγώνα, καθώς θα εκκινήσει από το πίσω μέρος του grid. Ο Massa δεν είχε κάνει ακόμα την εμφάνισή του με 8 λεπτά να μένουν για το τέλος, όσο κάποιοι οδηγοί ετοιμαζόταν να βγουν με τα μαλακά ελαστικά, για ένα ταχύτερο πέρασμα.

Η πίστα άδειασε σχεδόν σε εκείνο το σημείο, ωστόσο λίγο αργότερα αυτό άλλαξε, μιας και τα μαλακά ελαστικά ήταν σε πολλά μονοθέσια που έβγαιναν στην πίστα, μεταξύ των οποίων ήταν η FW37 του Massa. Έξω ήταν και οι δύο Mercedes, αλλά με τη μέση γόμα, διότι ήθελαν να κρατήσουν τα μαλακά ελαστικά για τη συνέχεια των κατατακτήριων και τον αυριανό αγώνα.

Ο Perez πέρασε στην κορυφή και η Ferrari βρέθηκε στο «2-3» στους πρώτους γύρους με τα μαλακά. Όλοι οι οδηγοί ήταν στην πίστα 2 λεπτά πριν από το τέλος, την ώρα που οι Mercedes έδειξαν τη δύναμή τους, αφού πέρασαν και πάλι στην κορυφή, παρά τη μέση γόμα, αλλά αυτή τη φορά ταχύτερος για λίγο ήταν ο Hamilton.

Δύναμη για λίγο έχασε στον Renault Energy F1-2015 ο Verstappen, κάτι ίσως καθοριστικό, γιατί ο μικρός πάλευε για να περάσει στο Q2. Τελικά τα κατάφερε, όπως και ο team-mate του, εν αντιθέσει με τους Nasr, Button, Alonso, Stevens και Merhi, οι οποίοι αποκλείστηκαν από τη συνέχεια.

Q2

Red Bull

Όπως και στο Q1, έτσι και τώρα, ο Bottas έγινε ο πρώτος οδηγός που βγήκε στην πίστα, με τα μαλακά ελαστικά. Η Mercedes ενημέρωνε τον Hamilton πως δεν είχε τηλεμετρία σ’ εκείνο το σημείο, αλλά αυτό δεν ήταν ικανό να σταματήσει τον Βρετανό, ο οποίος ήταν με τα μαλακά ελαστικά κι έγραψε 1:48.0, ώσπου να απαντήσει λίγα δευτερόλεπτα αργότερα ο Rosberg με το 1:47.9.

Κόκκινη σημαία στα 8:24 πριν από το τέλος του Q2. Υπεύθυνος ήταν ο Raikkonen, έχοντας σταματήσει μέσα στην πίστα, λίγο πριν τη στροφή 14, με μηχανικό πρόβλημα. Ένας περίεργος ήχος ακούστηκε και ο ίδιος ανέφερε ότι κάτι έχει σπάσει. Η πράσινη σημαία δεν άργησε να βγει και οι οδηγοί είχαν κάτι περισσότερο από 8 λεπτά στη διάθεσή τους, αφού το χρονόμετρο σταματά στις κατατακτήριες υπό καθεστώς κόκκινης σημαίας.

Πρόβλημα είχε και ο Verstappen, με την Toro Rosso να επιβεβαιώνει ότι ο Ολλανδός δε θα πάρει μέρος στο Q2, έτσι θα ξεκινήσει από το τέλος του grid, αφού έχει ποινή 10 θέσεων. Τα υπόλοιπα μονοθέσια έβγαιναν κανονικά στην πίστα, αλλά όχι με γρήγορους ρυθμούς, καθώς νέοι ταχύτεροι γύροι άρχισαν να γράφονται στο 3λεπτο από το τέλος.

Τα μαλακά ελαστικά κυριαρχούσαν φυσικά, μα οι δύο Mercedes ήταν και πάλι μέσα στα pits, νιώθοντας πιθανότατα ασφάλεια με τους ταχύτερους γύρους που είχαν σημειώσει. Ο Vettel βρέθηκε πίσω από τις Mercedes και μπροστά από τον Perez, ο οποίος έκανε έναν εξαιρετικό γύρο.

Από την άλλη, ο Hulkenberg δεν μπόρεσε να περάσει στο Q3, έτσι έμεινε εκτός συνέχειας, μαζί με τους Kvyat, Ericsson, Raikkonen και Verstappen.

Q3

Ferrari

Η θερμοκρασία οδοστρώματος είχε αυξηθεί κατά 1°C και τα μαλακά ελαστικά ήταν φυσικά και στα 10 μονοθέσια. Ο Hamilton ήταν ταχύτερος με το 1:47.4 που σημείωσε από την αρχή, με τον Rosberg να είναι 4 δέκατα πιο αργός, χάνοντας 3 δέκατα στο τελευταίο κομμάτι της πίστας.

Οι δύο Williams ακολουθούσαν στις θέσεις 3 και 4, με τον Ricciardo να είναι 5ος και τον Vettel 60ς, 1 δέκατος πιο αργός από τον πρώην team-mate του. Στα pits παρέμεναν οι Perez και Sainz, καθώς επέλεξαν να βγουν στην πίστα μόνο στο τέλος των κατατακτήριων.

2 λεπτά πριν από το τέλος, όλοι οι οδηγοί βρέθηκαν στην πίστα για την τελευταία τους προσπάθεια. Ο Rosberg ήταν ταχύτερος στο πρώτο κομμάτι, ο Hamilton στο δεύτερο και ο τελικός τους χρόνος άφησε στην πρώτη θέση τον Πρωταθλητή και μάλιστα με μεγάλη διαφορά από τον Rosberg.

O Bottas σημείωσε τον τρίτο ταχύτερο χρόνο, ενώ ο Vettel δεν κατάφερε να κάνει κάτι καλύτερο από την 9η θέση, στις άσχημες κατατακτήριες για την ιταλική ομάδα.

Ο αυριανός αγώνας θα ξεκινήσει στις 15:00 ώρα Ελλάδας.