[nextpage title=”Εισαγωγή” ]

Test_Drive_Renault_Twingo02

Οι Γάλλοι έχουν μεγάλη παράδοση στα μικρά αυτοκίνητα πόλης, και δεν θα ήταν υπερβολή να πω ότι αυτοί ήταν που τα έφεραν στην αγορά τη δεκαετία του ’70, ενώ τα τελειοποίησαν με τη πάροδο του χρόνου. Σχεδόν πάντα είχαν κάτι επαναστατικό να επιδείξουν και δύο χρόνια μετά την παρουσίαση του πρώτου Clio το 1990, έφεραν στο κόσμο το πρώτο Twingo. Ένα, ακόμα πιο, μικρό αυτοκίνητο πόλης που είχε διαστάσεις όμοιες με εκείνες των kei-cars της Ιαπωνίας.

Η πρώτη γενιά του μοντέλου είχε εξαιρετικά μεγάλη απήχηση με έντονη την στιλιστική του ταυτότητα, ενώ δεν θα ήταν παράλογο να την χαρακτηρίσεις ως ένα mini MPV. Έμεινε στην αγορά σχεδόν 15 χρόνια, για να παρουσιαστεί το 2007 η δεύτερη γενιά με ένα πιο μεγάλο, πιο συμβατικό, αμφιλεγόμενης αισθητικής και γενικά πιο “down-to-earth” αυτοκίνητο. Ο κύκλος ζωής του οποίου ήταν πιο φυσιολογικός, καθώς παράχθηκε για περίπου 7 χρόνια, με ένα κλασικό facelift στα μέσα της καριέρας του.

[one_half]

Στα συν

[custom_list]

  • Εμφάνιση
  • Ευελιξία/κύκλος στροφής
  • Ορατότητα
  • Εσωτερικοί χώροι αποθήκευσης
  • Τιμή
  • Εφαρμογή R&GO
  • Εξοπλισμός

[/custom_list] [/one_half] [one_half_last]

Στα μείον

[custom_list type=”x”]

  • Χώρος αποσκευών
  • Πλαστικά καμπίνας
  • Ευπάθεια σε πλευρικούς ανέμους

[/custom_list] [/one_half_last]

Κάπου εκεί (το 2010) ήταν που έγινε γνωστή η συνεργασία του Renault-Nissan Group με την Daimler, και ένα από τα πολλά αποτελέσματα της συνύπαρξης αυτής ήταν η από κοινού εξέλιξη και παραγωγή της τρίτης γενιάς του Twingo και της αντίστοιχης γενιά τους Smart ForTwo (και δεύτερης γενιά του ForFour).

Το όνομα Twingo είναι μια μίξη τριών λέξεων, Twist, Swing και Tango, θέλοντας εμφανώς με αυτό το τρόπο να προσδώσει η γαλλική εταιρία τον ανάλογο παιχνιδιάρικο χαρακτήρα στο μοντέλο της. Μόνο εντυπωσιασμό προκαλούν τα παραπάνω από 4 εκατ. μονάδες που έχει πουλήσει όλα αυτά τα χρόνια και με τη τελευταία γενιά η Renault θέλει να προκαλέσει και πάλι. Ο τρόπος είναι η εντελώς επαναστατική και ανατρεπτική λύση της μεταφοράς όλων των μηχανικών μερών στον πίσω άξονα. Αν τα καταφέρει, ίσως επαναπροσδιορίσει την κατηγορία των mini αυτοκινήτων πόλης, αν πάλι όχι θα μιλάμε στο μέλλον για μια τολμηρή πρόταση που δεν κατάφερε τίποτα εντυπωσιακό.

[/nextpage]

[nextpage title=”Το αυτοκίνητο” ]

Test_Drive_Renault_Twingo07

Όταν τον Μάιο του 2013 η Renault παρουσίασε στο Μονακό το TwinRun Concept, όλοι μας μείναμε με ανοιχτό το στόμα από τον εντυπωσιακό σχεδιασμό του πρωτοτύπου. Μαζί με το Twin’Z Concept βλέπαμε αρκετά στιλιστικά στοιχεία της έκδοσης παραγωγής του νέου Twingo, το οποίο έκανε το ντεμπούτο του στην έκθεση της Γενεύης του 2014.

Το project ξεκίνησε από το 2008, με τους μηχανικούς της Renault να έχουν ως στόχο να δημιουργήσουν ένα πιο ευρύχωρο και πιο ευέλικτο μοντέλο, αν και η συνεργασία με το γερμανικό κολοσσό μεταποίησε λίγο τα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου, με το νέο project να ονομάζεται από τις δύο εταιρίες “Project Edison”. Εν αντιθέσει με τα δύο προγενέστερα μοντέλα, το νέο Twingo είναι διαθέσιμο αποκλειστικά σε 5-πορτη έκδοση και κατασκευάζεται πάνω στην ίδια πισωκίνητη πλατφόρμα που φορά και το νέο Smart Forfour, με τη παραγωγή του να γίνεται στο εργοστάσιο Novo Mesto της γαλλικής εταιρίας στη Σλοβενία.

Test_Drive_Renault_Twingo01

Όπως ανέφερα στην εισαγωγή, το νέο Twingo, θεωρητικά επωφελείται από την τοποθέτηση του κινητήρα στο πίσω μέρος, έχοντας έτσι “μεταφέρει” τη καμπίνα πιο μπροστά κάτι που επηρεάζει όλο τον σχεδιασμό του αυτοκινήτου. Έτσι, διαθέτει μικρό καπό και μεγάλο παρμπρίζ, με τον οδηγό να κάθεται πιο μπροστά. Οι διαστάσεις του είναι εξαιρετικά compact, με το μήκος του να φτάνει τα 3.595 χλστ. (-92 χλστ. σε σχέση με το προηγούμενο), το πλάτος του 1.646 χλστ., ενώ το ύψος του είναι 1.554 χλστ. (+84 χλστ.). Σε γενικές γραμμές είναι ένα ψιλόλιγνο σουλούπι, και παρότι είναι 10 εκατοστά μικρότερο από το μοντέλο που αντικαθιστά, η απόσταση από το ταμπλό μέχρι την πόρτα του χώρου αποσκευών είναι 22 εκατοστά μεγαλύτερη. Μεγαλύτερο κατά 127 χλστ. (!!) είναι και το μεταξόνιο, με το συνολικό του μήκος να ανέρχεται στα 2.492 χλστ., κάτι που θεωρητικά δίνει “αέρα” στους χώρους για τους επιβάτες.

Test_Drive_Renault_Twingo09

Με μια πρόχειρη ματιά θα δεις ότι είναι αισθητά μικρότερο από Fiat Panda, Opel Adam, Hyndai i10, Kia, Mitsubishi Space Star, Nissan Micra, ενώ το μήκος του είναι μικρότερο κατά σχεδόν 14 εκατοστά από τα C1/108/Aygo, 5 εκατοστά από το Fiat 500, σχεδόν 3 εκατοστά από την έτερη τριάδα Citigo/up!/Mii, ενώ έχει αυτούσιο μήκος με το Kia Picanto.

Για το σχεδιασμό του, η Renault αναφέρει πως σε ένα βαθμό αυτός εμπνεύστηκε από το Renault 5, με χαρακτηριστικό παράδειγμα, η έντονη κλίση του πίσω παραμπίζ. Το ομολογουμένως πολύ όμορφο σύνολο χαρακτηρίζεται από την τοποθέτηση των τροχών όσο πιο έξω γίνεται, χαρίζοντας του εξαιρετικά μικρούς εμπρός και πίσω προβόλους. Έχει αρκετά έντονα σχεδιαστικά στοιχεία, με την συνολική εικόνα σε πολλούς να θυμίζει το Fiat 500, με έναν από αυτούς να είναι και ο Lapo Elkann, αν και προσωπικά δεν το ενστερνίζομαι, καθώς δε βλέπω ομοιότητα. Όπως και να έχει, αποτελεί ένα σύγχρονο, χαρούμενο και μοντέρνο σχέδιο, που σίγουρα τραβάει τα βλέμματα.

Test_Drive_Renault_Twingo06

Όπως προείπα, το Twingo προσφέρεται μόνο σε 5-θυρο, με την Renault να ακολουθεί την ίδια ακριβώς συνταγή που επέλεξε και στο Clio, “κρύβοντας” τις κρυφές χειρολαβές πίσω πόρτας. Επίσης, εξοπλίζεται με LED φώτα ημέρας, τα πίσω παράθυρα είναι και εδώ pop-up, ενώ η πόρτα του χώρου αποσκευών είναι μόνο ένα γυαλί. Τέλος, ως ένα trendy αυτοκίνητο που σέβεται τον εαυτό, διαθέτει πολλές δυνατότητες εξατομίκευσης, για να δημιουργήσει ο καθένας αυτό που ακριβώς ταιριάζει στα γούστα του.

Test_Drive_Renault_Twingo08

Κλείνοντας, τα περί αυτοκινήτου, στις αναθεωρημένες δοκιμές (από τον Ιανουάριο) πρόσκρουσης του EuroNCAP το αυτοκίνητο πήρε 4 αστέρια, αποσπώντας 78% στη προστασία ενηλίκων επιβατών, 81% στη προστασία παιδιών, 68% στη προστασία πεζών και 56% στα συστήματα ασφαλείας.

Η γαλλική εταιρία κρίνει πολύ καλό το αποτέλεσμα, λέγοντας ότι παρά το γεγονός κάτω από το εμπρός πλαστικό καπό δεν υπάρχει κινητήρας (ούτε χώρος αποσκευών, καθώς εκεί βρίσκεται η μπαταρία, το ψυγείο νερού, το δοχείο των υαλοκαθαριστήρων κλπ) έχει βελτιωμένη παθητική ασφάλεια, καθώς η βασική δομή του κλωβού ασφαλείας του αυτοκινήτου είναι από χάλυβα πολύ υψηλής αντοχής, αντέχοντας δυνάμεις μέχρι 120 κιλά ανά τετραγωνικό εκατοστό. Επίσης, εξαιτίας της απουσίας του κινητήρα κάτω από το εμπρός μέρος, η προστασία των πεζών θεωρείται αρκετά καλή, χάρη στο κενό για την απορρόφηση ενέργειας που προσφέρει το άδειο καπό.

[/nextpage]

[nextpage title=”Κινητήρας” ]

renault-twingo-engine

Το νέο Twingo είναι διαθέσιμο με δύο κινητήρες, τον ατμοσφαιρικό 1.000αρη SCe 70, που ήταν εξοπλισμένο και το αυτοκίνητο της δοκιμής μας και τον 0.9 TCe απόδοσης 90 ίππων με 135 Nm ροπής, που είχαμε δοκιμάσει στο Clio.

Για να το εμπεδώσεις, ξαναλέω ότι ο κινητήρας βρίσκεται πίσω από τον πίσω άξονα και κάτω από τον χώρο αποσκευών, χωρίς να έχεις την παραμικρή πρόσβαση σε αυτόν. Επίσης και η μετάδοση της κίνησης μεταφέρεται στους πίσω τροχούς. Δηλαδή μιλάμε για μια διάταξη RR, κάτι που αυτόματα σε παραπέμπει στην Porsche 911. Για το αν θα έχει έστω και στο ελάχιστο παρόμοια οδηγική συμπεριφορά θα το διαβάσεις πιο κάτω.

Το κινητήριο σύνολο αποτελείται από έναν 3-κύλινδρο ατμοσφαιρικό εξολοκλήρου αλουμινένιο κινητήρα, που έχει χωρητικότητα 999 κ.εκ. και είναι προέρχεται από τη Mitsubishi. Αποδίδει 70 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και μόλις 91 Nm ροπή πλήρως διαθέσιμα από τις 2.850 σ.α.λ. Διαθέτει σύστημα διαδοχικού ψεκασμού πολλαπλών σημείων και είναι τοποθετημένος υπό γωνία, ενώ υπάρχει η δυνατότητα να κατέβει κατά 15 εκατ., ώστε να γίνουν πιο εύκολες οι εργασίες συντήρησης του. Συνδυάζεται με ένα χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων (και για τους δύο κινητήρες), ενώ μελλοντικά θα μπορείς να το παραγγείλεις και με ένα αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων.

Μιλώντας για επιδόσεις για τέτοια μικρά αυτοκίνητα, είναι σαν να μιλάς για πόσο νόστιμο είναι το κρέας σε έναν χορτοφάγο. Ανούσιο. Έτσι, σύμφωνα με το εργοστάσιο για τα 0-100 χλμ/ώρα το αυτοκίνητο χρειάζεται 14,5 δευτ., με το V-Box να δείχνει 15,5 δευτ., ενώ η τελική του ταχύτητα ανέρχεται στα 151 χλμ/ώρα.

Το βάρος του με τον παραπάνω κινητήρα ανέρχεται στα 865 κιλά, ενώ με τον 0.9 TCe στα 943 κιλά. Κλείνοντας, η κατανάλωση που ανακοινώνει η εταιρία είναι 4,2 λίτρα/100 χλμ. αλλά στην πράξη για τα σχεδόν 500 χλμ. που κάναμε, η ένδειξη του trip computer έδειξε 5,2 λίτρα/100χλμ. Έτσι, με το ρεζερβουάρ καυσίμου στα 35 λίτρα, έχει μια πραγματική αυτονομία κοντά στα 650 χλμ. Τέλος, το μηχανικό σύνολο συνδυάζεται με σύστημα Start/Stop (δεν είναι στάνταρ), κάτι που έχει σαν συνέπεια οι εκπομπές ρύπων να φτάνουν τα 95 γρ/χλμ. και να μην πληρώνει τέλη κυκλοφορίας, ενώ πληροί και τις προδιαγραφές του Euro 6b.

[/nextpage]

[nextpage title=”Εσωτερικό” ]

Test_Drive_Renault_Twingo16

Ο σχεδιασμός του εσωτερικού, όπως μας λέει η Renault είχε ως στόχο τη δημιουργία μίας ευχάριστης καμπίνας, χωρίς να παραμελεί τις δυνατότητες εξατομίκευσης και αυτό ακριβώς ισχύει, με το design του να χαρακτηρίζεται από “καθαρές” και λιτές γραμμές.

Το χρώμα του αμαξώματος παίζει κύριο ρόλο και στο εσωτερικό, καθώς οι επενδύσεις στις πόρτες, τα δαχτυλίδια των αεραγωγών, τα ένθετα στο τιμόνι και στην κεντρική κονσόλα συμβάλλουν σε ένα φωτεινό περιβάλλον. Είναι ακριβώς το αντίθετο του βαρετού και ουδέτερου, διαθέτοντας εμπνευσμένο σχεδιασμό, με χαρακτηριστικές να είναι λεπτομέρειες “επιφάνειας μπάλας του golf” στη κεντρική κονσόλα.

Έχουν, όμως, χρησιμοποιηθεί αρκετά μέτριας ποιότητας πλαστικά, που δεν δικαιολογούνται στο ότι ανήκει στη mini κατηγορία. Η συναρμολόγηση των μερών πάντως δείχνει καλή, καθώς δεν θα ενοχλήσουν διάφοροι τριγμοί, σε νορμάλ ελληνικούς δρόμους. Μόνο παράπονο τα πλαστικά στις πόρτες, που “βυθίζονται” μη δείχνοντας στιβαρή κατασκευή.

Test_Drive_Renault_Twingo28

Όταν κάτσεις στην θέση οδήγησης, καταρχήν αντιλαμβάνεσαι αμέσως ότι είσαι ένα κλικ πιο ψηλά σε σχέση με όλο τον ανταγωνισμό, με υπεύθυνο γι’αυτό να είναι το ψηλό πάτωμα, που έχει να κάνει με την τοποθέτηση του κινητήρα πίσω. Τα καθίσματα διαθέτουν μέτρια πλευρική στήριξη, ενώ και η μη ρύθμιση του καθίσματος του οδηγού σε ύψος, όπως και η απουσία ρύθμισης του τιμονιού μέσα/έξω, προσωπικά (και με ύψος στα 1.92) με δυσκόλεψε στο να βρω την κατάλληλη και σωστή θέση οδήγησης.

Test_Drive_Renault_Twingo18

Κατά τ’άλλα μπροστά σου έχεις έναν ημικυκλικό πίνακα οργάνων που διαθέτει αναλογικό κοντέρ, με τις πληροφορίες του υπολογιστή ταξιδίου να απεικονίζονται στη ψηφιακή οθόνη που βρίσκεται μέσα στο ταχύμετρο. Το Twingo είναι άλλο ένα από τα αρκετά μικρά αυτοκίνητα πόλης που δεν διαθέτει στροφόμετρο, και θα είναι ψέμματα να πω ότι δε μου έλειψε, γνωρίζοντας βέβαια πολύ καλά ότι στο κοινό που απευθύνεται είναι πρακτικά ένα ανούσιο όργανο.

Test_Drive_Renault_Twingo19 Test_Drive_Renault_Twingo20

Προχωρώντας στη κεντρική κονσόλα, εκεί θα βρεις τα κουμπιά για το ηχοσύστημα, και από κάτω τους διακόπτες του air condition. Στο κέντρο του ταμπλό και μέσα στα κουμπιά για τους σταθμούς του ραδιοφώνου, υπάρχει μια ενσωματωμένη θύρα USB, που κουμπώνει η βάση στήριξης του smartphone κινητού σου. Αυτή διαθέτει επιπλέον θύρα για την φόρτιση του κινητού, και μέσω της δωρεάν εφαρμογής R&GO που μπορείς να κατεβάσεις για όλες τις πλατφόρμες λογισμικών, μετατρέπεις το κινητό σου σε μια οθόνη πολλαπλών λειτουργιών, η οποία απεικονίζει τα πάντα.

Test_Drive_Renault_Twingo22 Test_Drive_Renault_Twingo23

Από το ραδιόφωνο και τα αποθηκευμένα σου τραγούδια, μέχρι τον υπολογιστή ταξιδιού και το σύστημα πλοήγησης. Περιττό και άσκοπο να χαρακτηρίσω ως εργονομική ατέλεια την δυσκολία χρήσης των κουμπιών πίσω από το κινητό, καθώς όλες οι λειτουργίες τους ελέγχονται μέσω της οθόνης του κινητού, ενώ το μόνο που χρειάζεσαι είναι ίσως ο διακόπτης της έντασης, η οποία όμως μπορεί να ελεγχθεί από το αντίστοιχο διακόπτη πίσω από το τιμόνι.

Test_Drive_Renault_Twingo30

Από θέμα χώρων, τώρα, οι σχεδιαστές του Twingo λένε ότι υπάρχουν 52 λίτρα χώροι για μικροαντικείμενα, που μπορείς να βρεις από τη βάση της κονσόλας, μέχρι και κάτω από το πίσω κάθισμα. Πιο πίσω, ο χώρος αποσκευών είναι μόλις 188 λίτρα, που όμως αυξάνεται στα 219 λίτρα, αν ρυθμίσεις τις πλάτες των πίσω καθισμάτων σε πιο όρθια θέση. Χάρη στο σχήμα του, είναι πλήρως εκμεταλλεύσιμος, ενώ αν αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα (διάταξη 50/50), δημιουργείται ένας χώρος με απολύτως επίπεδο πάτωμα και μήκος 1.336 χλστ., που χωράει 980 λίτρα, ενώ αν διπλώσεις και το κάθισμα του συνοδηγού μπορείς να φορτώσεις αντικείμενα με μήκος μέχρι 2.315 χλστ. Πάντως, το κατώφλι των 793 χλστ. κρίνεται σχετικά ψηλό, και γι’αυτό δε φταίει τίποτα άλλο από την τοποθέτηση του κινητήρα πίσω, ενώ θα εξέπληττε ευχάριστα αν υπήρχε ένας μικρός χώρος αποθήκευσης και στο εμπρός μέρος του αυτοκινήτου.

Test_Drive_Renault_Twingo29

Οι χώροι για τους μπροστά είναι αρκετά άνετοι, ενώ για τους δύο πίσω κρίνονται απλά επαρκείς. Το άνοιγμα της πόρτας είναι σχετικά μικρό, και ενώ ο “αέρας” για τα κεφάλια είναι άνετος, τα γόνατα των πίσω επιβατών θα ακουμπούν στα εμπρός καθίσματα, οι οποίοι εκτός των άλλων πρέπει να κάνουν παραχώρηση και για τα άνοιγμα των παραθύρων, καθώς είναι pop-up.

[/nextpage]

[nextpage title=”Τιμή-Εξ/σμός” ]

Test_Drive_Renault_Twingo21

Η ελληνική αντιπροσωπεία της Renault διαθέτει το νέο Twingo σε τρία επίπεδα εξοπλισμού (Joyful, In-Touch και Excite) για τον 1.000αρη SCe 70 και ένα (Excite) για τον 0.9 TCe. Η τιμή της βασικής έκδοσης ανέρχεται στα €10.230, που πέφτει στα €9.490 συνυπολογίζοντας το όφελος απόσυρσης, ενώ η In-Touch που ήταν το αυτοκίνητο δοκιμής ξεκινάει από €10.750 (€9.970 με απόσυρση) και τέλος η Excite έχει αρχική τιμή €11.750 (€10.900 με απόσυρση).

Test_Drive_Renault_Twingo26 Test_Drive_Renault_Twingo25

Αναλυτικά το επίπεδο εξοπλισμού κάθε έκδοσης μπορείς να διαβάσεις κατεβάζοντας αυτό το αρχείο, ενώ τα τεχνικά χαρακτηριστικά και τον εξοπλισμό της κάθε έκδοσης του νέου Twingo μπορείς να τα βρεις εδώ.

[/nextpage]

[nextpage title=”Στον δρόμο” ]

Test_Drive_Renault_Twingo14

Από τη πρώτη στιγμή της παρουσίασης του αυτοκινήτου είχα μια αδικαιολόγητη επιθυμία να το οδηγήσω. Και λέω αδικαιολόγητη γιατί βλέποντας τη διάταξη “όλα πίσω” σίγουρα σκέφτεσαι ότι θα μπορούσε να είναι ένα διασκεδαστικό αυτοκινητάκι, χωρίς φυσικά να έχω προσδοκίες για αναβίωση του Renault 5 Turbo II.

Καταρχήν, η διάταξη της ανάρτησης αποτελείται από γόνατα McPherson εμπρός, που συνδυάζονται με άξονα De Dion, μη συνηθισμένη λύση, πάνω στον οποίο εδράζεται ο κινητήρας και στο σύστημα μετάδοσης. Οι αντιδράσεις του αμαξώματος στους κακούς ελληνικούς δρόμους και τις λακκούβες είναι σχετικά καλή σε αστικές ταχύτητες, αλλά γίνεται σφιχτή, ξεφεύγοντας κάπως από τις άνετες μετακινήσεις που προσφέρουν τα γαλλικά αυτοκίνητα όταν ανεβαίνουν τα χλμ/ώρα. Μπορεί η απόσβεση που προσφέρουν να είναι ικανοποιητική, όμως θα ενοχλήσει ηχητικά σε οποιαδήποτε ανωμαλία.

Test_Drive_Renault_Twingo11

Το αυτοκίνητο είναι φτιαγμένο για κίνηση μέσα στους στενούς δρόμους της πόλης και το δηλώνει κάθε φορά που κάθεσαι πίσω από το τιμόνι του. Εξαιτίας της τοποθέτησης του κινητήρα πίσω, ο εμπρός άξονας επωμίζεται με μόνο μια δουλειά, την διεύθυνση. Η διάμετρος του κύκλου στροφής σε κερδίζει από τη πρώτη στιγμή, καθώς τα 8,6 μέτρα που χρειάζεται, σου προσφέρει ασυναγώνιστη ευελιξία και ευκολία κίνησης στα στενά της πόλης, με τους εμπρός τροχούς να στρίβουν σε γωνία 45 μοιρών, όταν τα υπόλοιπα συμβατικά είναι περίπου 30 μοίρες, και τα αγωνιστικά driftάμαξα κοντά στις 60 μοίρες. Από την άλλη οι 4 (για την ακρίβεια 3,9) κύκλοι στροφής του τιμονιού, το καθιστούν υπερβολικά αργό στις αντιδράσεις του χωρίς ωστόσο να υπολείπεται σε αίσθηση. Επίσης, εξαιτίας της διάταξης του εμπρός μέρους, με τους μηχανικούς της Renault να έχουν το πλεονέκτημα της χαμηλής γραμμής του καπό, αφενός εξαιτίας της μη ύπαρξης κινητήρα (ώστε να εξασφαλίσουν την απαιτούμενη ασφάλεια στη προστασία των πεζών), και αφετέρου της μικρής μούρης, σου παρέχουν εξαιρετική ορατότητα προς τα εμπρός κάτι που διευκολύνει την κίνηση στη πόλη.

Test_Drive_Renault_Twingo12

Γράφοντας χιλιόμετρα με το αυτοκίνητο, καταλαβαίνεις εύκολα ότι οι μηχανικοί της Renault επέλεξαν αυτή τη διάταξη του κινητήρα-μετάδοση μόνο για χωροταξιακούς λόγους, και όχι για να προσφέρουν κάποια ευχαρίστηση στον οδηγό. Επουδενί δεν θα καταλάβεις ότι οδηγάς πισωμήχανο αυτοκίνητο, καθώς η συμπεριφορά του δεν διαφέρει πολύ με αυτή ενός κλασικού προσθιοκίνητου μικρού αυτοκινήτου πόλης. Ακόμα και με τη κατανομή βαρών 45/55 για τον εμπρός και πίσω άξονα, δεν θα δείξει κάποιο σημάδι απότομων αντιδράσεων του πίσω άξονα. Όταν ανεβαίνουν τα χλμ. θα εμφανίσει φυσιολογικές κλίσεις, αλλά το αργό τιμόνι και η έλλειψη ροπής του κινητήρα, δεν θα σε προτρέψουν για ιδιαίτερες συγκινήσεις. Τα περιθώρια πρόσφυσης είναι τα αναμενόμενα, με τα ελαστικά διαστάσεων 165/65 εμπρός και 185/60 πίσω (με ζάντες 15 ιντσών) να προσφέρουν την απαιτούμενη ασφάλεια υπό φυσιολογικές συνθήκες. Ακόμα και θελήσεις να πιέσεις, το μη απενεργοποιούμενο και πολύ παρεμβατικό ESP θα σταματήσει εν τη γενέσει κάθε υποψία παιχνιδιού.

Test_Drive_Renault_Twingo04

Στον ανοιχτό δρόμο, όμως, είναι που θα εμφανίσει το μεγαλύτερο μειονέκτημα του. Αυτό δεν είναι άλλο από την ευπάθεια του στους πλευρικούς ανέμους, καθώς πρέπει να είσαι συνεχώς σε εγρήγορση για να διορθώνεις τη πορεία του. Ακόμα, αυτό που θα παρατηρήσεις σε ταχύτητες ταξιδιού είναι η μέτρια ηχομόνωση του, τόσο από την αεροδυναμική, καθώς θα ακούς τον αέρα από τις εμπρός κολόνες και τους εξωτερικούς καθρέφτες, όσο και από τον δρόμο. Αντιθέτως, ο κινητήρας παρότι δουλεύει ψηλά δε θα σε ενοχλήσει με το βουητό του, καθώς ο ήχος χάνεται προς τα πίσω.

Ο κινητήρας έχει πολύ ομαλή και γραμμική λειτουργία, αλλά όπως προείπα δεν προσφέρεται για επιδόσεις. Είναι ελαστικός στις χαμηλές στροφές, αλλά η έλλειψη αποθεμάτων ροπής θα σε αναγκάσει να κατεβάσεις μια (μπορεί και δύο) σχέση στο κιβώτιο για να πραγματοποιήσεις ένα προσπέρασμα. Μέσα στη πόλη πάντως δε θα κουράσει και σε χαλαρές μετακινήσεις συνεργάζεται ιδανικά με το αραιό σε κλιμάκωση κιβώτιο, με τον λεβιέ να προσφέρει καλή και με ακρίβεια αίσθηση.

Τέλος, για την πέδηση χρησιμοποιεί δισκόφρενα εμπρός και ταμπούρα πίσω, με την αίσθηση του πεντάλ να είναι αρκετά απότομη, προσφέροντας ικανοποιητική επιβράδυνση, καθώς από τα 100 χλμ/ώρα χρειάζεται 39,1 μέτρα για να ακινητοποιηθεί.

[/nextpage]

[nextpage title=”Συμπέρασμα” ]

Test_Drive_Renault_Twingo10

Η Renault, με το νέο Twingo, έχει στόχο να σπάσει την Ιταλική κυριαρχία στην κατηγορία των minicars στην Ευρώπη, δηλώνοντας επίσημα ότι θέλουν να το δουν στην δεύτερη θέση σε αυτή την κατηγορία και ανάμεσα από το Fiat 500 και το Fiat Panda. Για να γίνει αυτό θα πρέπει να πουλάει ετησίως περισσότερα από 152.000 οχήματα του δεύτερου, καθώς η πρώτη θέση είναι στα 160.000 μονάδες.

Η επιλογή του να μεταφέρει τα πάντα πίσω είναι σίγουρα καινοτόμα για τα δεδομένα της κατηγορίας και επαναστατική. Αυτό δε σημαίνει ότι η υλοποίηση της είναι άκρως επιτυχημένη. Το νέο Twingo είναι ένα πανέμορφο μικρό, που όμως δεν ενθουσιάζει στην οδήγηση, σίγουρα δεν θα σε απογοητεύει, αλλά παρουσιάστηκε κατώτερο των υψηλών προσδοκιών μου!

[/nextpage]

[nextpage title=”Φωτογραφίες” ]

[/nextpage]

[nextpage title=”Μετρήσεις” ]

Renault Twingo SCe 70 Μετρήσεις Autoblog.gr | VBox Sport
0-100 χλμ/ώρα 15,49 δευτ.
30-70 χλμ/ώρα 7,61 δευτ. (3η ταχύτητα)
60-100 χλμ/ώρα 17,61 δευτ. (4η ταχύτητα)
80-130 χλμ/ώρα 26,1 δευτ. (5η ταχύτητα)
Τελική ταχύτητα 151 χλμ/ώρα
Φρενάρισμα 100-0 χλμ/ώρα 39, μέτρα σε 3,11δευτ.

[/nextpage]

[nextpage title=”Τεχ/κά Χαρ/κά” ]

techspecstwingo

Κλικ για μεγέθυνση

 

[/nextpage]