Test_Drive_Renault_Twingo02

Οι Γάλλοι έχουν μεγάλη παράδοση στα μικρά αυτοκίνητα πόλης, και δεν θα ήταν υπερβολή να πω ότι αυτοί ήταν που τα έφεραν στην αγορά τη δεκαετία του ’70, ενώ τα τελειοποίησαν με τη πάροδο του χρόνου. Σχεδόν πάντα είχαν κάτι επαναστατικό να επιδείξουν και δύο χρόνια μετά την παρουσίαση του πρώτου Clio το 1990, έφεραν στο κόσμο το πρώτο Twingo. Ένα, ακόμα πιο, μικρό αυτοκίνητο πόλης που είχε διαστάσεις όμοιες με εκείνες των kei-cars της Ιαπωνίας.

Η πρώτη γενιά του μοντέλου είχε εξαιρετικά μεγάλη απήχηση με έντονη την στιλιστική του ταυτότητα, ενώ δεν θα ήταν παράλογο να την χαρακτηρίσεις ως ένα mini MPV. Έμεινε στην αγορά σχεδόν 15 χρόνια, για να παρουσιαστεί το 2007 η δεύτερη γενιά με ένα πιο μεγάλο, πιο συμβατικό, αμφιλεγόμενης αισθητικής και γενικά πιο “down-to-earth” αυτοκίνητο. Ο κύκλος ζωής του οποίου ήταν πιο φυσιολογικός, καθώς παράχθηκε για περίπου 7 χρόνια, με ένα κλασικό facelift στα μέσα της καριέρας του.

Στα συν

  • Εμφάνιση
  • Ευελιξία/κύκλος στροφής
  • Ορατότητα
  • Εσωτερικοί χώροι αποθήκευσης
  • Τιμή
  • Εφαρμογή R&GO
  • Εξοπλισμός

Στα μείον

  • Χώρος αποσκευών
  • Πλαστικά καμπίνας
  • Ευπάθεια σε πλευρικούς ανέμους

Κάπου εκεί (το 2010) ήταν που έγινε γνωστή η συνεργασία του Renault-Nissan Group με την Daimler, και ένα από τα πολλά αποτελέσματα της συνύπαρξης αυτής ήταν η από κοινού εξέλιξη και παραγωγή της τρίτης γενιάς του Twingo και της αντίστοιχης γενιά τους Smart ForTwo (και δεύτερης γενιά του ForFour).

Το όνομα Twingo είναι μια μίξη τριών λέξεων, Twist, Swing και Tango, θέλοντας εμφανώς με αυτό το τρόπο να προσδώσει η γαλλική εταιρία τον ανάλογο παιχνιδιάρικο χαρακτήρα στο μοντέλο της. Μόνο εντυπωσιασμό προκαλούν τα παραπάνω από 4 εκατ. μονάδες που έχει πουλήσει όλα αυτά τα χρόνια και με τη τελευταία γενιά η Renault θέλει να προκαλέσει και πάλι. Ο τρόπος είναι η εντελώς επαναστατική και ανατρεπτική λύση της μεταφοράς όλων των μηχανικών μερών στον πίσω άξονα. Αν τα καταφέρει, ίσως επαναπροσδιορίσει την κατηγορία των mini αυτοκινήτων πόλης, αν πάλι όχι θα μιλάμε στο μέλλον για μια τολμηρή πρόταση που δεν κατάφερε τίποτα εντυπωσιακό.