Hamilton

Δυναμικά ξεκίνησε ο Lewis Hamilton το Ιταλικό Grand Prix, όπως ίσως αναμενόταν. Ο… ξανθός πλέον Βρετανός ήταν με διαφορά ο ταχύτερος οδηγός στην πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμαστικών, δείχνοντας από νωρίς πως θα αποτελέσει δύσκολο αντίπαλο για τον Nico Rosberg, ο οποίος ήταν πίσω του.

Στην τρίτη θέση ο Sebastian Vettel, που σε καμία περίπτωση δεν μπορούσε να πλησιάσει τη γερμανική ομάδα, η οποία δείχνει πως σε ακόμα έναν αγώνα θα τρέχει μόνη της. Ακολούθησαν οι Nico Hulkenberg, Sergio Perez, Kimi Raikkonen, Daniel Ricciardo, Felipe Massa, Valtteri Bottas και ο 10ος Pastor Maldonado. Ας δούμε τι έγινε στα 90 λεπτά του FP1:

Ο καιρός στο ξεκίνημα ήταν συννεφιασμένος και οι περισσότεροι οδηγοί βγήκαν παραδοσιακά αμέσως για το installation lap, με τις θερμοκρασίες να είναι στους 20°C και 23°C, σε αέρα και οδόστρωμα, αντίστοιχα. Αναφορές από τους Alonso και Rosberg για έλλειψη δύναμης, ενώ εδώ αξίζει να αναφέρουμε πως οι δύο McLaren θα έχουν ποινή 10 θέσεων στην εκκίνηση, καθώς έχουν νέους κινητήρες.

Παράλληλα, 10 θέσεις ποινής θα έχουν και οι Ricciardo, Kvyat και Sainz, διότι πήραν νέο κινητήρα, ενώ αντίθετα είναι τα πράγματα στη Mercedes, η οποία έδωσε νέα, αναβαθμισμένα power units στους Hamilton και Rosberg, χρησιμοποιώντας και τις 7 «μάρκες» που τις είχαν απομείνει, χωρίς φυσικά να υπάρχει κάποια ποινή. Τέλος, στο FP1 δεν πήρε μέρος για ακόμα μία φορά ο Grosjean, αφού στην E23 του βρισκόταν ο Jolyon Palmer.

Το πρώτο 10λεπτο κύλισε χωρίς να έχουμε κάποιον χρονομετρημένο γύρο, με την MP4-30 να χρησιμοποιεί το παλιό, μακρύ ρύγχος: αυτό που και τα δύο μονοθέσια το είχαν μέχρι πριν από την Αυστρία, ενώ είδαμε τον Alonso να το εγκαινιάζει στο Spielberg. Η θερμοκρασία οδοστρώματος είχε ανέβει κατά 1°C μετά από το πρώτο τέταρτο και οι περισσότεροι ήταν στην πίστα για να χρησιμοποιήσουν το πρώτο set μέσης γόμας, καθώς έχουν το δικαίωμα να το κάνουν μόνο στο πρώτο 30λεπτο.

Οι χρόνοι ήταν ακόμα αρκετά ψηλά, με τον Hamilton να παίρνει άτυπα την πρωτιά σε αυτή τη φάση, με το 1:26.3 και τον Rosberg να ακολουθεί 2 δέκατα πίσω. Ο Vettel πλησίασε λίγο αργότερα τον συμπατριώτη του, για την τρίτη θέση, τη στιγμή που ο ήλιος έβρισκε χώρο ανάμεσα στα σύννεφα και ανέβαζε τη θερμοκρασία της πίστας κατά ακόμα 2°C, οδηγώντας τον Hamilton στο 1:25.6 και τα 9 δέκατα διαφοράς από τον team-mate του.

Λίγο πριν συμπληρωθεί το πρώτο μισάωρο, ο Sainz έχασε το πίσω μέρος της STR10 στην είσοδο της Parabolica και το αποτέλεσμα ήταν να καταλήξει στην αμμοπαγίδα. Το ιταλικό μονοθέσιο δε γινόταν να βγει από εκεί χωρίς γερανό, έτσι είχαμε κόκκινη σημαία, κάτι που σημαίνει πως όλοι οι οδηγοί επέστρεψαν στα pits και ξεκίνησαν την μικρή τους προετοιμασία για την επόμενή τους έξοδο, έχοντας τώρα το δεύτερο σετ μέσης γόμας.

Την αρχή έκανε ο Ricciardo, στα 51 λεπτά πριν από το τέλος, ο οποίος βρισκόταν στην 13η θέση εκείνη τη στιγμή, 2,7 δευτερόλεπτα μακριά από την κορυφή. O Αυστραλός ανέβηκε 4ος, όμως ο Perez τού πήρε τη θέση στον επόμενο γύρο. Όλο και περισσότεροι οδηγοί έβγαιναν στην πίστα, όσο εμείς βλέπαμε στην πράξη πως οι κινητήρες των Rosberg και Hamilton είναι όντως αναβαθμισμένοι, με 352 χλμ/ώρα και 351,1 χλμ/ώρα τελικής, αντίστοιχα. Στην τρίτη θέση ήταν ο Hulkenberg, με 343,6 χλμ/ώρα, και στην 4η ο Vettel, με 341,8 χλμ/ώρα.

Η άσφαλτος ήταν πλέον τους 28°C και οι οδηγοί προσπαθούσαν να το εκμεταλλευτούν αυτό με μερικά γρήγορα περάσματα. Ο Nasr είχε ανέβει στην 7η θέση, πίσω από τον Hulkenberg, ενώ ο Button δεν μπορούσε να κάνει κάτι καλύτερο από την 16η θέση. Στην πίστα ήταν και οι δύο Mercedes, με τον Rosberg να μη χάνει χρόνο και να ανεβαίνει στην κορυφή, αλλά ο Hamilton φρόντισε να του απαντήσει στον επόμενο γύρο, με το 1:25.1 και τα 3 δέκατα διαφοράς.

Μ’ αυτά και μ’ αυτά, έμεναν 30 λεπτά για το τέλος της διαδικασίας και τα μονοθέσια στην πίστα λιγόστευαν εκείνη τη στιγμή. Ο Rosberg έψαχνε για απάντηση, αλλά δεν κατάφερε να περάσει και πάλι πρώτος για μόλις 11 χιλιοστά του δευτερολέπτου, αφήνοντας τον Hulkenberg στην τρίτη θέση, 1,9 δευτερόλεπτα μακριά!

Μόνο οι Bottas, Massa και Ricciardo ήταν έξω στα 20 λεπτά πριν από το τέλος, με τις δύο Williams να έχουν μείνει προηγουμένως αρκετή ώρα μέσα στα pits. 7η θέση για τον Bottas και 11η θέση για τον Massa, χωρίς να δείχνουν ιδιαίτερα ανταγωνιστικοί. Κι άλλοι οδηγοί έγραφαν τα τελευταία τους χιλιόμετρα για την πρωινή περίοδο, αλλά οι τρεις πρώτοι (Hamilton, Rosberg και Hulkenberg) παρέμεναν στα γκαράζ τους, με τον οδηγό της Force India να έχει μυρωδιά από το καύσιμο λίγο νωρίτερα.

Μια ομολογουμένως συνομιλία μεταξύ της Red Bull και του Kvyat: η αυστριακή είπε στον Ρώσο ότι το γυρολόγιο του Ricciardo είναι στο 1:29.5 και ο μικρός απάντησε «δε με νοιάζει, δε με νοιάζει αυτή τη στιγμή»! Στην πίστα ξανά οι δύο Mercedes, με τον Hamilton να βελτιώνει στο 1:24.6, αφήνοντας σχεδόν μισό δευτερόλεπτο πίσω τον team-mate του.

Μικρά λάθη από τους Massa, Bottas και Vettel στα τελευταία λεπτά, χωρίς φυσικά να υπάρχει κάποια ζημιά στα μονοθέσιά τους, την ώρα που ο Γερμανός ήταν στην τρίτη θέση. Οι οδηγοί πήραν τα τελευταία τους δεδομένα και τίποτε ιδιαίτερο δε συνέβη μέχρι το μηδενισμό του χρονομέτρου.

Το FP2 θα ξεκινήσει στις 15:00 ώρα Ελλάδος.