DTM: Σκέψεις για αλλαγές στα επιπρόσθετα βάρη το 2016

Σχετικά άρθρα

11295566_10153378988976151_1978156913778497746_n

Ο κανονισμός για τα επιπρόσθετα βάρη, ανάλογα με την επίδοση κάθε οδηγού στον αγώνα, κανονισμός που εισήχθη πέρσι στο DTM, φαίνεται ότι αποκτά όλο και λιγότερους υποστηρικτές, με τη διοργανώτρια αρχή του πρωταθλήματος να βρίσκεται σε συζητήσεις με τους τρεις κατασκευαστές (Audi, Mercedes, BMW) για αλλαγές στο σύστημα αυτό, ίσως και πιθανή κατάργηση του κανονισμού, κάτι που έχει “ακουστεί” στους κύκλους του DTM στους τελευταίους δύο αγώνες. Πάμε να (ξανα)δούμε εν τάχει τι ορίζει ο συγκεκριμένος κανονισμός:

  • Ο νικητής του αγώνα και όλοι εκείνοι οι οδηγοί της ίδιας εταιρείας με το νικητή που έχουν τερματίσει στην βαθμολογούμενη δεκάδα, θα φέρουν στον επόμενο αγώνα έξτρα 5 κιλά βάρους, δηλαδή 2 επιπλέον μπλοκ έρματος. Αντίθετα, αυτοί που τερμάτισαν εκτός δεκάδας, θα φέρουν στον επόμενο αγώνα 2,5 κιλά έρματος.
  • Το βάρος των οχημάτων της κατασκευάστριας εταιρείας που σημείωσε (σε βαθμούς) τη δεύτερη καλύτερη επίδοση, παραμένει το ίδιο.
  • Η τρίτη καλύτερη ομάδα σε βαθμούς στον αγώνα, της οποίας τα αυτοκίνητα τερμάτισαν μέσα στη δεκάδα, πρέπει στον επόμενο αγώνα να αφαιρεί 2,5 κιλά έρματος, ενώ στους οδηγούς της που τερμάτισαν κάτω από τη βαθμολογούμενη δεκάδα, θα αφαιρούνται 5 κιλά έρματος.

Τα αποτελέσματα των δύο αγώνων του Σαββατοκύριακου θα καθοριστούν και θα προστεθούν,και η αύξηση ή μείωση του βάρους θα τεθεί σε ισχύ μόνο για το επόμενο γύρο του πρωταθλήματος.

11351388_916915301680965_8598685007952133034_n

 

Το βάρος έχει παίξει μεγάλο ρόλο, κατά τη γνώμη μου, σε δύο γύρους του πρωταθλήματος, αυτόν στο Zandvoort και τον τελευταίο στο Oschersleben, δύο γύροι που η επικράτηση της M4 DTM ήταν καθηλωτική. Στην ολλανδική πίστα, τα οκτώ αυτοκίνητα της βαυαρικής εταιρείας ζύγιζαν, κατά μέσο όρο, 1105 κιλά, εν συγκρίσει με τα 1126 των RS 5 DTM και τα 1128 των  C 63 DTM. Στη γερμανική πίστα, τα BMW ζύγιζαν 24 κιλά μέσο όρο λιγότερα από τα Audi και 18 κιλά λιγότερο από τα Mercedes. Mόνο στη Μόσχα δεν κέρδισε μια εταιρεία και τους δύο αγώνες. Ας δούμε τι λέει για τον κανονισμό ο Ulrich Fritz, αγωνιστικός διευθυντής της Mercedes AMG στο DTM:

Είναι ξεκάθαρο ότι πρέπει να δουλέψουμε πάνω στο συγκεκριμένο κανονισμό, με τις επιδράσεις του να είναι πολύ σημαντικές στα αποτελέσματα των αγώνων. Εμείς, ως κατασκευαστές και η διοργανώτρια αρχή θα πρέπει να συμφωνήσουμε τι θα κάνουμε μετά το πέρας της σεζόν και να βρούμε μια λύση. Το πρώτο βήμα θα ήταν οι αλλαγές να ισχύουν, όχι για τον επόμενο γύρο του πρωταθλήματος, αλλά ενδιάμεσα του αγώνα του Σαββάτου και της Κυριακής, αλλά ίσως χρειάζεται να κάνουμε και άλλα πράγματα.

10376856_10153452232931151_2648555749853335096_n

Η Audi έχει, σε αυτούς τους εφτά γύρους πρωταθλήματος, το βαρύτερο αυτοκίνητο, αλλά οι Ekström, Green και Mortara βρίσκονται στην πρώτη τετράδα του πρωταθλήματος οδηγών, πίσω από τον Pascal Wehrlein. O Σουηδός είχε ταχθεί ανοιχτά κατά του κανονισμού των επιπρόσθετων βαρών, κάτι που ξαναέκανε σε πρόσφατη συνέντευξή του:

Αν αγωνίζεσαι με τη σκέψη ότι θα τερματίσεις κάτω από τη βαθμολογούμενη δεκάδα, άρα το αυτοκίνητό σου θα ζυγίζει λιγότερο μετά, αυτό είναι χαζό. Πιστεύω ότι πρέπει να υπάρξει ένα νέο σύστημα, κατά το οποίο, η θέση τερματισμού σου δε θα επηρεάζει το βάρος διότι, όταν αγωνίζεσαι, ο στόχος είναι να διεκδικήσεις κάθε θέση.

Θα ήθελα να βαθμολογούνται όλοι οι οδηγοί και να μην υπάρχει καμιά αλλαγή στο βάρος, ανάλογα με το αποτέλεσμα του αγώνα. Αν θέλουν, μπορούν να υπολογίζουν από τους γύρους στην κάθε πίστα, από τα χρονομετρημένα δοκιμαστικά, αλλά όχι από το αποτέλεσμα του αγώνα διότι είναι παντελώς ηλίθιο να “είσαι χαρούμενος” αν τερματίζεις εκτός βαθμών.

11377374_820677611350216_1471307263453456956_n

Στο ίδιο μήκος κύματος σχεδόν και ο δηλώσεις του Jamie Green για τον κανονισμό, με το Βρετανό μάλιστα να κάνει και αναφορά στο ιαπωνικό πρωτάθλημα του Super GT:

Θα μπορούσαμε να πάρουμε ως παράδειγμα το Super GT για να ελαχιστοποιήσουμε την πιθανότητα, τα επιπρόσθετα βάρη να κρίνουν το πρωτάθλημα. Το έρμα μειώνεται στο μισό στον προτελευταίο γύρο και αφαιρείται στον τελευταίο. Αυτό επιτρέπει στους αγωνιζομένους, που δεν έχουν και το καλύτερο αυτοκίνητο, να παραμένουν ανταγωνιστικοί όλη τη χρονιά, αλλά αυτοί που θα κερδίσουν το πρωτάθλημα στο τέλος, να είναι αυτοι που ήταν οι πιο γρήγοροι. Έχοντας αυτή την προσέγγιση, ξεκαθαρίζονται τα πράγματα στον προτελευταίο και τον τελευταίο γύρο του πρωταθλήματος.

Ο όγδοος γύρος του DTM θα λάβει χώρα στην πίστα του Nürburgring και ο πρώτος αγώνας είναι το ερχόμενο Σάββατο στις 14.30 ώρα Ελλάδος.

Bonus! O πρωταθλητής του 2013 και οδηγός της Audi, Mike Rockenfeller, μας εξηγεί τις λειτουργίες του τιμονιού στο RS 5 DTM του!

 

 

 

 

ΠηγήAutosport

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

H Subaru ανανεώνει το αγωνιστικό BRZ Cup Car Basic

Από το 2013 η Subaru διαθέτει στη γκάμα της αποκλειστικά στην αγορά της Ιαπωνίας μια έκδοση του BRZ έτοιμη για χρήση εντός πίστας, όταν...

H Hyundai παρουσιάζει το αγωνιστικό Ioniq 5 eN1 Cup

Τέσσερις μήνες μετά την προεπισκόπηση η Hyundai αποκάλυψε το Ioniq 5 eN1 Cup, με το μοναδικό αυτό ηλεκτρικό αγωνιστικό αυτοκίνητο να βασίζεται στο Ioniq...