vw tdi

Δεν λέει να κοπάσει η καταιγίδα που ξέσπασε πριν μια εβδομάδα από το σκάνδαλο με το παράνομο λογισμικό που εξόπλιζε η VW 11 εκατ. αυτοκίνητά της. Οι τετρακύλινδροι diesel του Group που φορούν το πειραγμένο λογισμικό είναι οι 1.6 TDI (75-105 ίππων) και 2.0 TDI (110-180 ίππων) της οικογένειας ΕΑ 189, που κατασκευάζονται σε τρία διαφορετικά εργοστάσια: Györ (Ουγγαρία), Polkowice (Πολωνία) και Salzgitter (Γερμανία). Για την ώρα παραμένει ασαφές το κατά πόσο ο τρικύλινδρος 1.2 TDI κινητήρας, που είναι και αυτός της οικογένειας ΕΑ 189 διαθέτει το συγκεκριμένο λογισμικό. Το VW Group έχει παραδεχτεί πως υπάρχουν 11 εκατ. αυτοκίνητά της παγκοσμίως με το πειραγμένο λογισμικό, με τα 5 εκατ. εξ αυτών με το σήμα της Volkswagen, ενώ τονίζει πως οι νέοι Euro 6 κινητήρες του δεν το διαθέτουν. Το επίμαχο λογισμικό εντοπίζεται μόνο στους Euro 5 κινητήρες της οικογένειας EA 189 και όχι στους EA288 κινητήρες που πληρούν τα πρότυπα Euro 6.

Με την VW να εργάζεται πυρετωδώς για να βρεθεί μια τεχνική λύση, η Η.Π.Α και η Ελβετία έχουν απαγορεύσει την πώληση των TDI μοντέλων του Group (στις Η.Π.Α η απαγόρευση ισχύει για τα νέα μοντέλα με τον Euro 6 κινητήρα, ενώ στην Ελβατία για τα TDI Euro5 μοντέλα του VW Group), η Γερμανική ομοσπονδιακή υπηρεσία μεταφορών Kraftfahrt-Bundesamt (KBA), σύμφωνα με Γερμανικά μέσα ενημέρωσης, έχει δώσει τελεσίγραφο στην VW έως τις 7 του Οκτώβρη να παρουσιάσει μια λίστα δεσμευτικών μέτρων και ένα χρονοδιάγραμμα για το πότε θα βρεθεί μια τεχνική λύση για το σκάνδαλο, αλλά και για το πως θα τηρεί τα πρότυπα όσον αφορά την εκπομπή ρύπων, χωρίς να καταφεύγει σε λογισμικά που παραποιούν τα αποτελέσματα. Εάν η εταιρεία δεν δώσει εξηγήσεις μέσα στο προκαθορισμένο διάστημα, η KBA προειδοποιεί στη δισέλιδη επιστολή της ότι μπορεί να αναστείλει την έγκριση που δίνει στα εν λόγω μοντέλα. Αν αυτό συμβεί, τότε τα αυτοκίνητα με το παράνομο λογισμικό, που ανέρχονται στα 2,8 εκατ. στη Γερμανία, δεν θα μπορούν να πωληθούν και να κυκλοφορήσουν στους Γερμανικούς δρόμους.

Συν τοις άλλοις , όπως αναφέρει η Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung, ένα μηχανικός της VW είχε προειδοποιήσει από το 2011 την ηγεσία του VW Group για τους παράνομους μεθόδους μέτρησης των τιμών εκπομπών ρύπων NOx. Επίσης η Bosch είχε επισημάνει στην VW από το 2007 πως το επίμαχο λογισμικό που είχε ετοιμάσει, προβλεπόταν για μετρήσεις για δοκιμαστικούς σκοπούς και όχι για να περάσει στη παραγωγή, μιας κάτι τέτοιο θα ήταν παράνομο.

Στην γειτονική Ιταλία, ο υπουργός Οικονομικών Πιέρ Κάρλο Πάντοαν, δήλωσε σχετικά με το dieselgate:

Φοβούμαι ότι μπορεί να υπάρξουν συνέπειες, ελπίζω περιορισμένες, διότι μπορεί να υπάρξουν αλυσιδωτές επιπτώσεις στην ιταλική βιομηχανία. Το πρόβλημα δεν είναι μόνον γερμανικό, είναι ευρωπαϊκό και αν πληγεί η εμπιστοσύνη, κινδυνεύουν οι επενδύσεις.

Έχει πληγεί η εμπιστοσύνη, ένα βασικό στοιχείο, αλλά από τα πιο δυσεύρετα, στην περίοδο της κρίσης.

Σε ότι αφορά την Ισπανική κυβέρνηση, εξετάζει να ζητήσει από την Seat να επιστρέψει τις επιδοτήσεις που τις δόθηκαν για τα diesel αυτοκίνητα της που φέρουν τους EA 189 κινητήρες με το παράνομο λογισμικό και πουλήθηκαν στο πλαίσιο της εκστρατείας προώθησης αποδοτικότερων αυτοκινήτων. Σύμφωνα με την El Pais, η Seat έχει τοποθετήσει τους εν λόγω κινητήρες σε περισσότερα από 500.000 αυτοκίνητά της που πουλήθηκαν από το 2009 και μετά, από τα οποία έπαιρνε επιδότηση ύψους 2.000 ευρώ για το καθένα. Όπως ανακοίνωσε η Ισπανική κυβέρνηση, η πρόταση αυτή θα γίνει, ανεξαρτήτως των άλλων μέτρων που μπορεί να αποφασιστούν.

Τέλος, σύμφωνα με το Yahoo Autos, η Αμερικάνικη κυβέρνηση έδωσε περίπου 20,7 εκατ. δολάρια στην VW μέσω του προγράμματος Cash for Clunkers που έτρεχε από το 2009 (κάτι περίπου σαν την δική μας απόσυρση για την αγορά όμως πιο φιλικού προς το περιβάλλον αυτοκινήτου). Σύμφωνα με την έρευνα, η κυβέρνηση των Η.Π.Α επιδότησε κάθε ένα από τα 4.599 νέα VW TDI που αγόρασαν οι Αμερικάνοι μέσω του προγράμματος με το ποσό των 4.500 δολαρίων.

Ένα πράγματα είναι σίγουρο. Κάποιοι εκεί στην VW θα χάσουν κυριολεκτικά τον ύπνο τους για να βρουν μια λύση στο σκάνδαλο μεγατόνων.

Για να διαβάσεις τις τελευταίες εξελίξεις σχετικά με το σκάνδαλο της Volkswagen πάτησε εδώ.