alexander-dobrindt-zugestaendnissen-bereit

Τα χτυπήματα έρχονται το ένα μετά το άλλο για την Volkswagen αφού μετά την παραδοχή της εταιρίας ότι περίπου 11.000.000 οχήματα είναι εφοδιασμένα με αυτό “πειραγμένο” λογισμικό παγκοσμίωςχωρίς να διευκρινίζονται οι χώρες όμως-, έρχεται ο Υπουργός Μεταφορών της Γερμανίας, Alexander Dobrindt, για να δηλώσει ότι το εν λόγω λογισμικό εμφανίζεται και σε Ευρωπαϊκούς κινητήρες της εταιρίας.

Ο Dobrindt δήλωσε σε δημοσιογράφους πως σύμφωνα με το προκαταρκτικό πόρισμα της επιτροπής που ερευνά το ζήτημα, κινητήρες 1.6 και 2.0 λίτρων της εταιρίας φαίνεται πως διαθέτουν το σύστημα που μειώνει τις εκπομπές ρύπων σε συνθήκες εργαστηρίου. Η ίδια η Audi φέρεται να έχει επιβεβαιώσει πως ο EA189 πετρελαιοκινητήρας της που είναι στο επίκεντρο του σκανδάλου, βρίσκεται στα Ευρωπαϊκά A1, A3, A4 και A6 ενώ η Skoda λέει πως επηρεάζονται τα Fabia, Roomster, Octavia και Superb με έτος κατασκευής από το 2009 έως το 2013. Ωστόσο δεν γνωρίζουμε πόσα ακριβώς είναι τα αυτοκίνητα που επηρεάζονται και πού βρίσκονται αυτά. Να θυμίσουμε ότι το VW Group έχει δηλώσει πως οι Euro6 TDI κινητήρες της πληρούν τις νομικές απαιτήσεις και τα περιβαλλοντικά πρότυπα που έχει θεσπίσει η Ευρωπαϊκή Ένωση.

Ήδη αρκετοί θυμωμένοι πελάτες ιδιοκτήτες αυτοκινήτων της VW με τον 2.0 TDI κινητήρα στις Η.Π.Α προχώρησαν σε αγωγές κατά της Volkswagen. Την υπόθεση την έχει αναλάβει το δικηγορικό γραφείο Hagens Berman είπε που ήδη έχει υποβάλει τρεις αγωγές κατά της γερμανικής εταιρίας, κατηγορώντας την VW Αμερικής για απόκρυψη με δόλο, ψευδή διαφήμιση καθώς και για παραβιάσεις των ομοσπονδιακών και πολιτειακών νόμων. Αναμένεται να ακολουθήσουν δεκάδες παρόμοιες αγωγές με το δικηγορικό γραφείο Hagens Berman να είναι εκείνο που οδήγησε την Toyota σε διακανονισμό ύψους 1,6 δισ. δολάριων για το σκάνδαλο με τα προβληματικά πεντάλς.

Σε σχετικά νέα, φήμες που κυκλοφορούν τις τελευταίες ώρες, λένε ότι τον δρόμο που χάραξε ο Martin Winterkorn, θα ακολουθήσουν υψηλόβαθμα στελέχη όπως ο επικεφαλής R&D της Audi, Ulrich Hackenberg, ο επικεφαλής κινητήρων της Porsche, Wolfgang Hatz, ο CEO της VW Αμερικής  Michael Horn αλλά και ο επικεφαλής εξέλιξης της Volkswagen, Heinz-Jakob Neusser. Επαναλαμβάνω, ότι μιλάμε για φήμες. Επίσημη πληροφόρηση θα έχουμε την Παρασκευή, όταν και θα συνεδριάσει το Εποπτικό Συμβούλιο της εταιρίας. Πάντως θεωρείται δεδομένο ότι θα συνεχίσουν να “πέφτουν κεφάλια”… Τέλος, αξίζει να σημειώσουμε η χιονοστιβάδα του dieselgate φαίνεται πως δεν επηρεάζει μόνο την μετοχή της Volkswagen – που έχοντας χάσει σημαντικό μέρος της αξίας της τις προηγούμενες ημέρες φαίνεται πως σταθεροποιείται σήμερα ακόμα και υπό σημαντικές πιέσεις. Η μετοχή της BMW σημειώνει πτώση της τάξης του 9.3% έπειτα από τις αποκαλύψεις του International Council on Clean Transportation ότι ορισμένα μοντέλα της εκπέμπουν σημαντικά περισσότερους ρύπους στον δρόμο απ’ ότι στο εργαστήριο.

Για να διαβάσεις τις τελευταίες εξελίξεις σχετικά με το σκάνδαλο της Volkswagen πάτησε εδώ.