GP GIAPPONE F1/2015

Στο Grand Prix της Monza προέκυψε το θέμα της πίεσης των ελαστικών, όταν το πίσω δεξί ελαστικά του Lewis Hamilton είχε πίεση 0,3 psi κάτω από το όριο των 19,5 psi, ενώ ο Nico Rosberg 1,1 psi κάτω από το όριο. Τελικώς, η Mercedes και οι οδηγοί της δεν πήραν κάποια τιμωρία από τους αγωνοδίκες, ωστόσο η Παγκόσμια Ομοσπονδία θέλει να ελέγχει σε ζωντανό χρόνο τις πιέσεις από τη νέα σεζόν.

Σύμφωνα με το Motorsport, η FIA σκοπεύει να τοποθετήσει ένα σύστημα στα μονοθέσια, σε συνεργασία με την Pirelli, ώστε να μπορεί να παρακολουθεί συνεχώς τις πιέσεις σε όλα τα ελαστικών όλων των μονοθεσίων, προκειμένου οι ομάδες να μην βγαίνουν έξω από τα επιτρεπόμενα όρια. Μέχρι σήμερα, οι μετρήσεις γίνονται με χειροκίνητο τρόπο πριν τα ελαστικά να τοποθετηθούν στο μονοθέσιο και οι ομάδες ίσως να παίξουν με τις πιέσεις για να κερδίσουν απόδοση κατά τη διάρκεια του αγώνα, βρίσκοντας τρόπο παρακάμψουν τους ελέγχους.

Ο Αγωνιστικός Διευθυντής της Pirelli, Paul Hembery, πιστεύει πως το συγκεκριμένο σύστημα δεν είναι απίθανο να εισαχθεί στο άθλημα, ενώ τονίζει πως θα πρέπει να υπάρχει σε όλα τα motorsports, από τη στιγμή που υπάρχει ήδη στα αυτοκίνητα παραγωγής.

Πιστεύουμε πως είναι μια τρομερή πρωτοβουλία και είναι κάτι στο οποίο θα θέλαμε να βρούμε λύση για όλες τις κατηγορίες που μηχανοκίνητου αθλητισμού. Για κάθε κατασκευαστή ελαστικών, είναι μια περιοχή με την οποία ασχολούνται, επειδή ο κόσμος μπορεί να κάνει πράγματα στο κυνήγι των επιδόσεων και μπαίνεις σε μια κατάσταση που δε θέλεις.

Θα υπάρχουν εφαρμογές σε όλες τις άλλες μορφές του μηχανοκίνητου αθλητισμού και αυτό θα προκαλέσει μεγάλη αίσθηση, επειδή τα αυτοκίνητα παραγωγής έχουν πλέον σύστημα ζωντανής παρακολούθηση των πιέσεων. Όμως, δεν έχουμε στοιχεία που να δείχνουν ότι οι ομάδες προσπαθούν να παρανομήσουν. Αυτό σημαίνει ότι όλοι λειτουργούν με τον ίδιο τρόπο.

Για την ώρα, τίποτα δεν είναι σίγουρο εν όψει 2016, πάντως, με το σύστημα αυτό, η FIA θέλει να προλαμβάνονται και τα κλαταρίσματα που οφείλονται σε χαμηλές πιέσεις κατά τη διάρκεια του αγώνα.