GP ITALIA F1/2015

Ένα από τα πιο εύκολα απογεύματα είχε ο Lewis Hamilton στην πίστα της Monza, καθώς έφτασε με τεράστια άνεση στην 7η φετινή του νίκη και την 40η στην καριέρα του. Ο Πρωταθλητής έμεινε στην πρωτοπορία από το ξεκίνημα μέχρι και το τέλος, δίχως να δέχεται την παραμικρή απειλή ή πίεση από κανέναν άλλον.

Στη δεύτερη θέση ο Sebastian Vettel, που ανέβηκε για 8η φορά φέτος στο βάθρο και 74η στην καριέρα του. Πίσω του, ο Felipe Massa, που κράτησε στο τέλος την τρίτη θέση με νύχια και με δόντια από τον Valtteri Bottas. Ακολούθησαν οι Kimi Raikkonen, Sergio Perez, Nico Hulkenberg, Daniel Ricciardo, Marcus Ericsson και ο Daniil Kvyat που συμπληρώνει τη 10άδα.

Την εγκατάλειψη γνώρισε ο Nico Rosberg, από σπασμένο κινητήρα στο τέλος του αγώνα, ενώ και ο Fernando Alonso είχε μηχανικά προβλήματα στους τελευταίους γύρους, με αποτέλεσμα άλλη μία εγκατάλειψη. Ας δούμε τι έγινε στους 53 γύρους του Ιταλικού Grand Prix.

GP ITALIA F1/2015

Ο καιρός ήταν εξαιρετικός, με την ηλιοφάνεια να κυριαρχεί και τα θερμόμετρα να δείχνουν τους 22°C και τους 37°C στον αέρα. Οι πιθανότητες για βροχή δεν υπήρχαν, ενώ οι 10 πρώτοι οδηγοί στο grid ήταν: Hamilton, Raikkonen, Vettel, Rosberg, Massa, Bottas, Perez, Grosjean, Hulkenberg και Maldonado. Οι Button και Alonso ήταν στις θέσεις 15 και 16, μπροστά από τους Sainz, Kvyat, Ricciardo και Verstappen, που ήταν στο τέλος του grid. Όλοι οι οδηγοί είχαν τη μαλακή γόμα, εκτός από τους Alonso, Sainz, Kvyat και Ricciardo.

Όταν τα 5 κόκκινα φώτα έσβησαν, ο Hamilton δεν δυσκολεύτηκε να μείνει στην πρώτη θέση, όμως ο Raikkonen καθυστέρησε χαρακτηριστικά, με αποτέλεσμα να χάσει πολλές θέσεις, πέφτοντας στην τελευταίος! Ο Rosberg είχε χάσει θέσεις, πέφτοντας στην 6η θέση, αλλά λίγο αργότερα πέρασε τον Perez.

GP ITALIA F1/2015

Στον 2ο γύρο, η 10άδα ήταν: Hamilton, Vettel, Massa, Bottas, Rosberg, Perez, Hulkenberg, Ericsson, Button και Sainz. Στα pits οι Grosjean, Nasr, Verstappen και Maldonado. Διπλή εγκατάλειψη για τη Lotus, όσο ο Verstappen ήταν εκεί για την ποινή διέλευσης που πήρε, λόγω της ζημιάς που έπαθε στις χθεσινές κατατακτήριες, όταν κομμάτια από την STR10 αποκολλήθηκαν.

Ο Raikkonen είχε περάσει τον Ricciardo για την 12η θέση, τη στιγμή που ο Hamilton είχε ανοίξει τη διαφορά στα 2,4 δευτερόλεπτα, στον 4ο γύρο. Ένα μικρό τρενάκι είχε δημιουργηθεί από τους Massa, Bottas και Rosberg, με τον Γερμανό να προσπαθεί να απαλλαχτεί από το εμπόδιο των δύο Williams, χρησιμοποιώντας και το DRS για να πετύχει τον στόχο του.

WW2Q1527

Στον 6ο γύρο, ο Raikkonen προσπέρασε τον Sainz και μπήκε στην 10άδα, και λίγο αργότερα τον Button στην Ascari. Θέσεις συνέχιζε να χάνει ο οδηγός της McLaren, καθώς δέχθηκε διπλό προσπέρασμα από τους Sainz και Ricciardo, και στη συνέχεια από τον Kvyat, για να καταλήξει στην 13η θέση, ακριβώς μπροστά από τον Alonso, στα 4,5 δευτερόλεπτα.

Ο Hamilton είχε ανοίξει τη διαφορά από τον Vettel στα 5,4 δευτερόλεπτα στον 9ο γύρο, αλλά πιο δύσκολο αγώνα είχε ο Rosberg, που ήταν ανίκανος να προσπεράσει τον Bottas. Επιπλέον, τα εμπρός φρένα στην W06 είχαν ανεβάσει θερμοκρασία, επειδή δεν τα κρύωνε καθαρός αέρας, αναζητώντας έτσι τρόπους για να βρεθεί μπροστά από τον Φινλανδό.

_SBL41

Ποινή 5 δευτερολέπτων πήρε ο Sainz, επειδή κέρδισε πλεονέκτημα πατώντας εκτός πίστας (μάλλον στη μάχη με τον Button), και αμέσως μετά μπήκε στα pits, για να βάλει τη μαλακή γόμα. Τα φρένα του Rosberg είχαν αρχίσει να βελτιώνονται, ενώ λίγο πριν ο Verstappen είχε προσπεράσει τον Alonso, προκειμένου να ανέβει στην 13η θέση.

Στην αρχή του 14ου γύρου, ο Rosberg βρέθηκε δίπλα-δίπλα με τον Bottas, ωστόσο ο οδηγός της Williams ήξερε πώς να κρατήσει τη θέση του. Ένα πονηρό χαμόγελο βρισκόταν για όλα αυτά στο πρόσωπο του Hamilton, ο οποίος ήταν 8 δευτερόλεπτα πιο μπροστά από τον Vettel στον 14ο γύρο, με τον ρυθμό του να είναι κοντά στο μισό δευτερόλεπτο καλύτερος από αυτόν της Ferrari.

12f1

Οι θερμοκρασίες στα εμπρός φρένα του Rosberg είχαν ανέβει ξανά, όσο εμείς βλέπαμε μια πολύ όμορφη μάχη μεταξύ των Verstappen και Button: ο Ολλανδός είχε βρεθεί πίσω από τον Βρετανό και τον προσπέρασε στην Parabolica. Ο Button, όμως, ήταν πίσω του στην ευθεία εκκίνησης-τερματισμού και οι δύο οδηγοί είχαν ανοιχτή την πίσω πτέρυγα, μα ο μικρός κατάφερε να κρατηθεί μπροστά από τον Πρωταθλητή του 2009.

Στον 18ο γύρο, οι Bottas και Rosberg είχαν πλησιάσει απειλητικά τον Massa, όμως ο Rosberg προτίμησε να μπει στα pits, για να βάλει τη μέση γόμα, σε 3,2 δευτερόλεπτα. Το ίδιο έκανε και ο Hulkenberg, ενώ νωρίτερα, ο Nasr είχε προσπεράσει τον Alonso για την 14η θέση, δείχνοντας πως ο αγώνας της McLaren δεν μπορεί να γίνει καλύτερος.

Motor Racing - Formula One World Championship - Italian Grand Prix - Race Day - Monza, Italy

Για αλλαγή ο Massa στον 19ο γύρο, βγαίνοντας πίσω από τον Rosberg. Ο Raikkonen είχε περάσει τον Ericsson για την 6η θέση, που μπήκε αμέσως μετά στα pits, όπως έκανε και ο Verstappen. Τρεις γύρους αργότερα μπήκε ο Bottas, βάζοντας και αυτός τη μέση γόμα, επιστρέφοντας στην πίστα πίσω από τους Rosberg και Bottas.

O Sainz πέρασε τον Nasr για την 13η θέση στον 24ο γύρο, όταν ο Perez έμπαινε στα pits από την 3η θέση, βγαίνοντας 8ος, μπροστά από τον Kvyat. Πρώτος από τις δύο Ferrari μπήκε ο Vettel, στον 26ο γύρο, βάζοντας φυσικά τη μέση γόμα. Ο Raikkonen είχε ανέβει στην 3η θέση και λίγο αργότερα ήρθε η σειρά του Hamilton για τη μέση γόμα.

GP ITALIA F1/2015

Όμορφη μάχη μεταξύ των Rosberg και Raikkonen, και τελικά ο Γερμανός δε δυσκολεύτηκε ιδιαίτερα να ανέβει στην 3η θέση. Στην 7η θέση είχε ανέβει ο Ricciardo μετά από το προσπέρασμά του στον Perez. Το πρώτο pit stop για τον Kimi ήρθε στον 29ο γύρο και παραλίγο να τον χτυπήσει ο Merhi από πίσω, αφού έμπαινε με μεγαλύτερη ταχύτητα στα pits. Ευτυχώς, δεν υπήρξε επαφή και ο «Iceman» είχε πέσει στην 10η θέση, πίσω από τον Ericsson.

Pit stop για τον Ricciardo στον 31ο γύρο, που αντικατέστησε τη μέση γόμα με τη μαλακή. Ο Kimi συνέχιζε να δίνει το όποιο ενδιαφέρον στον αγώνα, περνώντας τον Ericsson για την 9η θέση και επόμενος στόχος ήταν ο Hulkenberg, που ήταν 1 δευτερόλεπτο μπροστά του, και φυσικά δε δυσκολεύτηκε να τον περάσει, στα φρένα για το πρώτο chicane.

d_reinhard_i_15

Στον 34ο γύρο, η 10άδα ήταν: Hamilton, (19,6)Vettel, (4,9)Rosberg, (4,8)Massa, (6,4)Bottas, (11,8)Perez, (7,0)Raikkonen, (3,0)Hulkenberg, (1,0)Ericsson και (14,6)Ricciardo. Η Mercedes έλεγε στον Rosberg πως η 2η θέση είναι πιθανή, με τον ρυθμό των δύο Γερμανών να είναι παραπλήσιος. Αντίθετα, ο Hamilton ήταν σημαντικά ταχύτερος και, με συνεχόμενους ταχύτερους γύρους, είχε ανοίξει τη διαφορά στα 21,7 δευτερόλεπτα, στον 36ο γύρο.

Έχοντας τα μαλακά ελαστικά, ο Verstappen πέρασε σχετικά εύκολα τον Nasr για την 13η θέση, όμως ο Sainz ήταν σχεδόν 15 δευτερόλεπτα μπροστά του, στην 12η θέση. Ακριβώς πίσω τους βρισκόταν ο Vettel, που ζητούσε μπλε σημαία, γιατί γνώριζε πως ο Rosberg πλησιάζει και υπάρχει σοβαρό ενδεχόμενο να του πάρει την 2η θέση.

Jenson Button leads Fernando Alonso on track.

Αρκετά περιορισμένη ήταν η δράση 15 γύρους πριν από το τέλος και η μοναδική ουσιαστική μάχη ήταν αυτή των Ericsson και Hulkenberg για την 8η θέση. Μπροστά τους, ο Raikkonen πλησίαζε τον Perez για να του πάρει την 6η θέση, με 10 γύρους να μένουν για το τέλος του αγώνα, ενώ το ίδιο έκανε και ο Rosberg, αλλά με αργότερο ρυθμό, περίπου 1-2 δέκατα στον γύρο.

Μάχη μεταξύ των δύο McLaren στον 47ο γύρο: ο Alonso είχε πλησιάσει τον Button και άνοιγε την πίσω πτέρυγα για να τον περάσει και να κερδίσει την 15η θέση, χωρίς να υπάρχει κάποιο ουσιαστικό όφελος για τη McLaren. Εκείνη τη στιγμή, ο Hamilton ήταν πάνω από 22 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Vettel, όμως η Mercedes τού είπε να βγάλει όλη του την ταχύτητα στην πίστα, χωρίς να κάνει ερωτήσεις. Οι πιέσεις στα πίσω ελαστικά του Πρωταθλητή ήταν χαμηλότερες απ’ ό,τι θα έπρεπε και η γερμανική ομάδα φοβόταν την ποινή από τη FIA.

WSBL4368

Εγκατάλειψη για τον Alonso στον 50ο γύρο, με μηχανικό πρόβλημα, όσο ο Raikkonen πίεζε τρομερά και τελικά βρέθηκε μπροστά από τον Hulkenberg, στο πρώτο chicane. Ο πεισματάρης Γερμανός προσπάθησε να πάρει πίσω την 7η θέση, αλλά ο έμπειρος Kimi ήξερε πώς να αμυνθεί.

Δράμα για τον Rosberg, που είδε τον κινητήρα του να παραδίδει πνεύμα στον 51ο γύρο, και ταυτόχρονα τη βαθμολογική του διαφορά από τον Hamilton να ανοίγει ανησυχητικά. Εν τω μεταξύ, ο Bottas είχε κολλήσει πίσω από τον Massa και τον πίεζε για την 3η θέση. Ο Φινλανδός δεν είχε πολλές ευκαιρίες και τελικά δεν κατάφερε να ανέβει στο βάθρο, καθώς η καρώ σημαία είχε βγει, δίνοντας μια εύκολη νίκη στον Hamilton.

GP ITALIA F1/2015

Στις βαθμολογίες, ο Hamilton αύξησε τη διαφορά του από τον Rosberg στους 53 βαθμούς, έχοντας 252 έναντι 199. Ο Vettel δεν απειλείται από κανέναν στην τρίτη θέση, όμως ο ίδιος απειλεί τον Rosberg, καθώς είναι πλέον 21 βαθμούς πίσω του. Ο Massa πέρασε μόνος του στην 4η θέση, όντας 5 βαθμούς πάνω από τον Raikkonen και 6 από τον Bottas. Τον Verstappen προσπέρασαν οι οδηγοί της Force India, με τον Perez να είναι στην 10η θέση με 33 βαθμούς, 3 περισσότερους από τον Hulkenberg. Έτσι, ο Verstappen έπεσε στην 12η θέση.

Όσον αφορά τους κατασκευαστές, η Mercedes έχει απόσταση 181 βαθμών από τη Ferrari, με τη Williams να είναι στην τρίτη θέση, 82 βαθμούς πίσω από την ιταλική ομάδα. 113 βαθμοί και 4η θέση για τη Red Bull, 50 περισσότερους από τη Force India, η οποία προσπέρασε τη Lotus για την 5η θέση.

f1ita2015_jk1785023

Το επόμενο Grand Prix θα διεξαχθεί στις 18-20 Σεπτεμβρίου, στο λιμάνι της Σιγκαπούρης.

Σημείωση 1: Ο Hamilton είναι υπό εξέταση, καθώς το πίσω δεξί του ελαστικό είχε πίεση 0,3 psi κάτω από το επιτρεπόμενο όριο. Η πίεση ήταν ακόμα χαμηλότερη στο ίδιο ελαστικό του Rosberg, 1,1 psi κάτω από το όριο. Παράλληλα, η FIA εξέτασε τις αρχικές πιέσεις των ελαστικών στις δύο Ferrari, δίχως να βρει κάποια παρανομία.

Σημείωση 2: Με επίσημη ανακοίνωση, η FIA δεν επέβαλε ποινή στην ομάδα της Mercedes, ούτε στον οδηγός της, Lewis Hamilton.