Test_Drive_Smart_ForFour_07

H ιστορία γράφεται για να μαθαίνεις από αυτή. Αν υπάρχουν λάθη τα διορθώνεις και βγαίνεις κερδισμένος, αν όμως τα επαναλαμβάνεις η αποτυχία είναι δεδομένη. Η Smart θέλοντας να επεκτείνει τη γκάμα της, στα μέσα της δεκαετίας των ’00s, συνεργάστηκε με την Mitsubishi και παρουσίασε το 2004 το πρώτο της τετραθέσιο μοντέλο της, το ForFour (εξού και το όνομα), το οποίο δεν ήταν άλλο από ένα Colt με διαφορετικό σώμα. Η εμπορική του καριέρα ήταν πολύ σύντομη, καθώς εξαιτίας των απογοητευτικών πωλήσεων του, κυκλοφόρησε για μόλις 3 χρόνια, καθώς σταμάτησε το 2006.

Για 8 χρόνια η γερμανική εταιρία έβαλε στο συρτάρι την “πιο οικογενειακή” έκδοση και πορεύθηκε αρκετά επιτυχημένα με το ForTwo. Το 2010, όμως, Daimler και Renault-Nissan σύναψαν συμφωνία ευρείας συνεργασίας και άμεσα ξεκίνησαν οι διεργασίες για την από κοινού εξέλιξη του νέου Smart ForTwo και νέου Renault Twingo, με το τελευταίο να ήταν ξανά η “ξένη” βάση. Κάπως έτσι γεννήθηκε η δεύτερη γενιά του ForFour, καθώς μοιράζονται κατά 70% τα ίδια μηχανικά μέρη, ενώ και τα τρία παρουσιάστηκαν μέσα στο 2014, με το γαλλικό μοντέλο να προηγείται 5 μηνών. Η σπουδαιότητα του μοντέλου επισφραγίζεται από τον πρόεδρο της Daimler, Dieter Zetsche, καθώς είναι εξαιρετικά αισιόδοξος ότι το νέο Forfour θα κάνει την Smart να παρουσιάσει κέρδη, μετά από σχεδόν δύο δεκαετίες λειτουργίας. Μετά από την εβδομαδιαία δοκιμή νομίζω ότι ξέρω πόση δόση υπερβολής περιέχει αυτή η δήλωση.

Στα συν

  • Ευελιξία/κύκλος στροφής
  • Ορατότητα
  • Χώροι αποθήκευσης καμπίνας
  • Άνεση για 4 επιβάτες
  • Σχεδίαση εσωτερικού

Στα μείον

  • Χώρος αποσκευών
  • Επιδόσεις
  • Βάρος
  • Μη κανονικά πίσω παράθυρα
  • Εξοπλισμός βασικής έκδοσης
  • Ευπάθεια σε πλευρικούς ανέμους