F1

Η ασφάλεια των οδηγών της αποτελεί τη βασική προτεραιότητα για τη FIA. Μετά από τους θανάτους των Jules Bianchi και Justin Wilson, η Παγκόσμια Ομοσπονδία όχι απλώς σκέφτεται σοβαρά να προστατέψει το κεφάλι το οδηγών -το μοναδικό σημείο που είναι έξω από το μονοθέσιο-, αλλά εξετάζει διάφορα συστήματα που θα μπορούσαν να κρατήσουν ασφαλή τον οδηγό, παρά τα λεγόμενα του Bernie Ecclestone.

Αρκετές ιδέες υπάρχουν, ωστόσο αυτή που έχει αποκλειστεί είναι η ιδέα ενός εντελώς κλειστού μονοθεσίου, δηλαδή να μπει μια καλύπτρα, καθώς αυτό ενδέχεται να καθυστερήσει σημαντικά τον απεγκλωβισμό των οδηγών σε περίπτωση σφοδρού ατυχήματος. Τον ερχόμενο μήνα, η FIA θα δοκιμάσει μερικές λύσεις, σε μια προσπάθεια να βρεθεί μία κατασκευή που να μην εμποδίζει την ορατότητα του οδηγού, αλλά και την έξοδο του από το αυτοκίνητο.

Αυτό δεν είναι καθόλου εύκολο, έτσι, ακόμα κι αν έχουμε τελικά κλειστά ή έστω μισόκλειστα cockpits, τότε το συντομότερο που μπορούμε να τα δούμε στην πράξη είναι το 2017. Σύμφωνα με τον Alex Wurz, Πρόεδρο της Ένωσης Οδηγών, όλοι οι πιλότοι θέλουν να υπάρξει προστασία του κεφαλιού, ωστόσο τονίζει ότι η επιλογή θα πρέπει να είναι πολύ προσεκτική.

Ακόμα και ο Nico (Hulkenberg) άλλαξε άποψη μετά από τη χθεσινή συνάντηση. Όλοι οι οδηγοί έχουν την ίδια άποψη, την ίδια αίσθηση και την ίδια κατεύθυνση, ότι πρέπει να βοηθήσουμε με την έρευνα και να δεχτούμε ότι θα χρειαστεί χρόνος. Οι λύσεις θα πρέπει να είναι πιο ασφαλείς και να πάνε τη Formula 1 μπροστά. Δε θέλουμε να αναπτύξουμε κάτι που θα είναι πιο αρνητικό ή επικίνδυνο. Έχουμε δει λύσεις που δεν είναι όμορφες, αλλά πρώτα πρέπει να δουλέψουμε στη λειτουργία και μετά στην εμφάνιση.

Επιπρόσθετα, η Παγκόσμια Ομοσπονδία πραγματοποιεί δοκιμές καμερών υψηλής ταχύτητας που θα χρησιμοποιήσει από το 2016 στις δοκιμές και τους αγώνες. Σκοπός είναι η καλύτερη μελέτη στο πώς συμπεριφέρεται το κράνος του οδηγού όταν υπάρξει κάποιο ατύχημα. Την Παρασκευή στο Austin, οι Fernando Alonso και Daniil Kvyat είχαν μία τέτοια κάμερα μπροστά από το κεφάλι τους, στο εμπρός μέρος του cockpit.