Formula 1

Ο επόμενος σταθμός των μεγάλων αλλαγών στη Formula 1 είναι το 2017. Ξέρουμε, τουλάχιστον από αυτά που μας λένε, ότι τα μονοθέσια θα γίνουν κατά 5-6 δευτερόλεπτα, μέσα από πιο φαρδιά ελαστικά, αλλά και αλλαγές στην αεροδυναμική, με την εμφάνιση των μονοθεσίων να γίνεται ταυτόχρονα πιο επιθετική, καθώς η FIA προσπαθεί να κάνει και πάλι το άθλημα ελκυστικό.

Είχαμε διαβάσει για αύξηση της ιπποδύναμης στα 1.000 άλογα, μέσα από την αύξηση της ροής καυσίμου, ωστόσο αυτό για την ώρα φαίνεται πως δε θα συμβεί, αλλά τα πράγματα ίσως αλλάξουν στο μέλλον. Οι υπεύθυνοι συνεδριάζουν για τις αλλαγές αυτές και, σύμφωνα με τον Τεχνικό Διευθυντή της Williams, Pat Symonds, όλα έχουν συμφωνηθεί για την αεροδυναμική, έτσι μένει μόνο μια τυπική έγκριση από το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητο Αθλητισμού τον επόμενο μήνα.

Υπάρχει μια σειρά κανονισμών, ένα προσχέδιο του Άρθρου 3. Αυτό θα πάει στις ομάδες την επόμενη εβδομάδα, που είναι ουσιαστικά αυτά που συμφωνήσαμε σε ένα έγγραφο. Είναι όλα σχετικά με τις αεροδυναμικές αλλαγές, χωρίς να έχει προσδιοριστεί το μέγεθος των ελαστικών, αλλά έχουμε συμφωνήσει για το μέγεθος των ελαστικών και τους κανονισμούς γύρω από αυτό.

Αν και το Άρθρο 3 δεν αναφέρεται στα ελαστικά, προφανώς το πλάτος των ελαστικών και του αμαξώματος συνδέονται με αυτό. Πιστεύω ότι έχουμε καθορίσει πλέον εντελώς τους κανονισμούς γύρω από όλο το αμάξωμα. Έχουμε συμφωνήσει με την Pirelli για το μέγεθος των ελαστικών. Υπάρχουν μερικές διαφορετικές γνώμες όσον αφορά την απόδοση του πακέτου που θα έχουμε, όπως και το 2008.

Pat Symonds

Σύμφωνα με τον Βρετανό, οι νέοι κανονισμοί επιτρέπουν στους σχεδιαστές και τους αεροδυναμιστές να είναι περισσότεροι ελεύθεροι, ενώ τονίζει ότι οι τωρινοί υπολογισμοί της Pirelli δεν είναι αισιόδοξοι για τη μείωση των χρόνων μέσα από τα ελαστικά.

Για να είμαι ειλικρινής, έχουμε μια αρκετά μεγάλη αεροδυναμική πλατφόρμα, δε θα υπάρχουν πολλά που να προσθέσουμε στην απόδοση σε αυτό. Στην πραγματικότητα, υποψιάζομαι ότι θα προσθέσουμε λίγο περισσότερο από αυτό που απαιτείται, αλλά η Pirelli υπολογίζει τώρα ότι η αύξηση της πρόσφυσης θα είναι αρκετά χαμηλή, έτσι πρέπει να πιέσουμε στην αεροδυναμική.

Πιστεύω ότι, όσο περισσότερη κάθετη δύναμη έχει ένα μονοθέσιο, τόσο πιο δύσκολο είναι να το ακολουθήσεις. Νομίζω πως είναι αρκετά απλό, αλλά παρ’ όλα αυτά είναι αρκετά αληθινό.