Mercedes-Benz PU106B-Hybrid

Η επιθυμία του Benrie Ecclestone και αυτά που διαβάζαμε στις αρχές του έτους όσον αφορά την απόδοση του κινητήρα θα πάρουν τελικά σάρκα και οστά! Οι υπεύθυνοι της Formula 1 και οι κατασκευαστές κινητήρων, μετά από συνάντηση στην πίστα του Μπαχρέιν αποφάσισαν πως τα power unit θα έχουν απόδοση κοντά στα 1000 άλογα από το 2017, ωστόσο ο κινητήρας θα εξακολουθήσει να είναι σημερινών προδιαγραφών, δηλαδή turbo V6, 1,6 λίτρων.


Πώς, όμως, θα έχουμε τέτοια αύξηση στην ιπποδύναμη; Μα, φυσικά, μέσα από την αύξηση της μέγιστης ροής καυσίμου, όπως λέει και ο Toto Wolff, επί κεφαλής της Mercedes, ο οποίος παραδέχεται ότι η εξέλιξη αυτή θα ανεβάσει το κόστος.

Υπήρχαν διάφορα group που είχαν απόψεις για το πώς μπορεί να είναι οι κανονισμοί το 2017 για τα power units και το σασί. Την Παρασκευή, είχαμε μια καρποφόρα συνάντηση, ενώ ο Charlie και ο Bernie ήταν εκεί, και μιλήσαμε για προτάσεις που θα κάνουν το άθλημα θεαματικό το 2017.

Το 2017, αυτοί οι κινητήρες θα έχουν πάνω από 900 ίππους, αλλά έχει σημασία αν θα είναι 950 ή 1.000 ίπποι; Νομίζω ότι υπάρχουν απλά εργαλεία για να αυξήσουμε την ιπποδύναμη, και αυτό είναι η αύξηση της ροής καυσίμου. Αν θέλεις να αυξήσεις τη ροή καύσιμου κατά 10 ή 20 κιλά/ώρα, τότε μπορείς να πας πάνω από 1.000 ίππους, αλλά πρέπει πρέπει να σχεδιάσεις ξανά κρίσιμα μέρη του κινητήρα, ώστε να είναι πιο αξιόπιστοι, κάτι που αυξάνει το κόστος ανάπτυξης.

Νομίζω ότι όλοι οι κατασκευαστές είναι αρκετά ξεκάθαροι ότι η τωρινή αρχιτεκτονική με το υβριδικό σύστημα πρέπει να παραμείνει. Αυτή είναι η κατεύθυνση των Ferrari, Renault, Honda και Mercedes. Θέλουμε όλοι μια θεαματική Formula 1, όχι μόνο όσον αφορά το σασί, αλλά και το power unit, και συζητάμε για το πώς θα το πετύχουμε αυτό.

Από την πλευρά του, ο Bernie Ecclestone τονίζει ότι οι κινητήρες θα πρέπει να συνεχίσουν να είναι αρκετά οικονομικοί, προκειμένου να μην αυξηθούν τα οικονομικά προβλήματα των μικρότερων ομάδων.

Πρέπει να κάνουμε τα μονοθέσια δύσκολα στην  οδήγηση. Δεν είναι καλό να μιλάμε σ’ αυτές τις ομάδες, έχουν κάτι να πουν κι αυτές. Σίγουρα είμαι ικανοποιημένος με τους τωρινούς κινητήρες, αλλά σε ποια τιμή; Αν η τωρινοί κινητήρες αναβαθμιστούν στους 1.000 ίππους, τότε οι κατασκευαστές θα πρέπει να δίνουν κινητήρες, ώστε οι ομάδες να μπορούν να τους αντέξουν οικονομικά.

Μετά από τη συμφωνία αυτή, απαιτείται η έγκριση της Παγκόσμια Ομοσπονδίας, ωστόσο το θέμα θα πρέπει να θεωρείται τυπικό και οι ανακοινώσεις θα έρθουν στο μέλλον. Επιπλέον, δεν αποκλείεται να έχουμε κι άλλες σημαντικές αλλαγές στο άθλημα από το 2017, όμως έχουμε αρκετό χρόνο μπροστά μας και καλό θα είναι να είμαστε υπομονετικοί.