GP GIAPPONE F1/2015

Πολλά παράπονα έχουν οι οπαδοί της Formula 1 από τους κανονισμούς των τελευταίων ετών. Μαζί τους βρίσκεται και η Ferrari, η οποία έλεγε διά Luca di Montezemolo ότι οι ομάδες δούλευαν τόσο πολύ πάνω στην αεροδυναμική που ήταν σαν να σχεδίαζαν αεροπλάνα και όχι μονοθέσια Formula 1. Το πάγωμα στην εξέλιξη των V8 από το 2007 σταμάτησε στα τέλη του 2013, αφού στη συνέχεια ήρθαν οι turbo V6 κινητήρες.

Τα νέα power units έφεραν πολλά προβλήματα μαζί τους, όπως είναι το υψηλό κόστος, με τη FIA τώρα να προσπαθεί να περιορίσει το πρόβλημα μέσα από μείωση της τιμής πώλησης, αλλά η Scuderia άσκησε βέτο και λίγο αργότερα είδε την πόρτα στην πρόταση για εναλλακτικό κινητήρα από το 2017.

Ο πόλεμος μεταξύ της Παγκόσμιας Ομοσπονδία και της ιταλικής ομάδας καλά κρατεί, με τον Sergio Marchionne να τονίζει τη σημασία των απλών κανονισμών, οι οποίοι να προκύπτουν μέσα από τη γνώμη των μηχανικών και όχι με γνώμονα την εξοικονόμηση χρημάτων.

Η Ferrari θα βρει άλλους τρόπους για να εκφράσει την ικανότητά της να αγωνίζεται και να κερδίζει. Θα ήταν τεράστια ντροπή αν η Ferrari έφευγε, αλλά δεν μπορούμε να απομονωθούμε και μην κάνουμε τίποτα. Τώρα, οι κανονισμοί είναι έτσι γραμμένοι που εξυπηρετούν τους δικηγόρους που τους έχουν γράψει.

Τον Νοέμβριο του 2014, ήταν σαφές ότι θα μπορούσαμε να χρησιμοποιούμε μάρκες για τη βελτίωση του power unit και αυτό είναι που κατά κάποιον τρόπο έσωσε τη σεζόν της Ferrari. Αλλά, θα πρέπει να κάνουνε πιο απλούς τους κανονισμούς και να δημιουργήσουμε πιο εύχρηστους κανονισμούς, οι οποίοι δε θα πρέπει να υποστηρίζονται από δικηγόρους, αλλά από μηχανικούς, όπως ήταν πριν από μερικά χρόνια.

Sergio Marchionne

Ο Πρόεδρος της FIA, Jean Todt, και το αφεντικό της Formula 1, Bernie Ecclestone, έχουν αναλάβει να παρουσιάσουν τις προτάσεις τους γύρω από μερικά κρίσιμα θέματα μέχρι τις 31 Ιανουαρίου. Ο Ιταλο-Καναδός δε συμφωνεί με αυτό, ενώ απειλεί ανοιχτά με αποχώρηση από τη Formula 1 αν οι κανονισμοί συνεχίζουν να συρρικνώνουν τη Formula 1 και να περιορίζουν τις ικανότητες μιας ομάδας.

Είναι μια επιλογή που δεν συμμεριζόμαστε, διότι πιστεύουμε ότι η ανάπτυξη των κανονισμών θα πρέπει να γίνει συντονισμένα. Αυτή η άποψη υπάρχει στη Mercedes και τη Renault, επίσης. Εμείς ξοδεύουμε εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ, έτσι μιλάμε για αποφάσεις που δε θα έπρεπε να είχαν ληφθεί. Το πρόβλημα είναι πως, στην προσπάθεια να δημιουργηθεί ένα power unit που είναι πιο οικονομικό για τις μικρότερες ομάδες, κατά κάποιον τρόπο απομακρυνόμαστε από τους κατασκευαστές που είναι ικανοί να το αναπτύξουν. Και αυτός είναι ο λόγος που είμαστε στους αγώνες.

Είμαστε στην πίστα για να αποδείξουμε στους εαυτούς μας και σε όλους την ικανότητά μας να διαχειριστούμε το power unit. Αν ξεκινήσει η υπονόμευση του πλεονεκτήματος αυτού, η Ferrari δεν έχει καμία θέση στους αγώνες. Αν η Formula 1 γίνει NASCAR, θα χάσουμε την εμπειρία που έχουμε στην πίστα, η οποία μπορεί στη συνέχεια να έχει επιπτώσεις στην παραγωγή. Καταλαβαίνω πολύ καλά τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι μικρότερες ομάδες, αλλά είναι κάτι που πρέπει να λύσει η FOM. Δεν είναι κάτι που πρέπει να λύσει η Ferrari.

Η αρνητική στάση και το βέτο της ομάδας του Maranello ίσως επικρίνεται από κάποιους, ωστόσο ο 63χρονος επισημαίνει πως η Scuderia είναι αναγκασμένη να το κάνει, διότι ένας μεγάλος οργανισμός θα πρέπει να λειτουργεί με κάποια συγκεκριμένα χρήματα και κανένας δεν γίνεται να επεμβαίνει στα οικονομικά του.

Νομίζω ότι δεν το χρησιμοποιήσαμε ποτέ στο παρελθόν, αλλά το κάναμε τώρα, επειδή η πρόταση ήταν άτοπη. Το πρόβλημα σε αυτό το άθλημα είναι ότι οι υπεύθυνοι δεν μπορούν να επιβάλουν όρους στην οικονομική διαχείριση της ομάδας. Όταν μας λένε ότι πρέπει να κατασκευάζουμε κινητήρες και μετά να τους πουλάμε για £2, τότε οικονομικά αυτό δε στέκει, επειδή θα αλλάξει την δυναμική των επιχειρήσεων που διαχειριζόμαστε. Οι οικονομικές συνθήκες κατά τις οποίες ο κινητήρας της Ferrari δίνεται σε ένα πελάτη δεν μπορούν να επιβληθούν από την Επιτροπή της Formula 1.