RECALL-monitor-air-bag1

Οι Η.Π.Α. με όλα τα προβλήματα τους και τις ελλείψεις που ισχυρίζονται ότι έχουν οι αρχές τους, είναι μάλλον η πιο υπεύθυνη χώρα όσον αφορά στις ανακλήσεις αυτοκινήτων και το 2015 αυτό επιβεβαιώθηκε από τα νούμερα. 868 καμπάνιες που αφορούσαν σε περίπου 51.2 εκατομμύρια οχήματα!

Το πρόβλημα στις Η.Π.Α. όμως είναι άλλο. Μπορεί αυτά τα νούμερα να δείχνουν ότι οι κατασκευαστές δεν “ξεγλιστρούν” αλλά όταν μιλάμε για το ποσοστό των οχημάτων που τελικά επισκευάζονται, το 75% είναι πολύ χαμηλό! Ο κόσμος, για οποιονδήποτε λόγο, μπορεί να χάσει μία ανάκληση και το κόστος αυτού είναι πάρα πολύ ψηλό. Τραγικό παράδειγμα, ένας νεαρός που έχασε τη ζωή του εξαιτίας ενός αερόσακου της Takata. Το δυστύχημα συνέβη τον Ιούλιο του 2015 ενώ το όχημα είχε ανακληθεί τον Φεβρουάριο του 2010. Όμως το αυτοκίνητο είχε αγοραστεί σχετικά πρόσφατα –χωρίς ο προηγούμενος ιδιοκτήτης του να έχει διορθώσει το πρόβλημα– με αποτέλεσμα να μην το γνωρίζει ο νεαρός! Θα μπορούσε να είχε χρησιμοποιήσει το site στο οποίο βάζεις τον VIN του οχήματος και σου βγάζει αν υπάρχει “ανοιχτή” ανάκληση για το συγκεκριμένο αυτοκίνητο, αλλά δεν το έκανε.

Όπως και να έχει, πρέπει οι κατασκευαστές και οι προμηθευτές τους να σοβαρευτούν στον τομέα του quality control και επειδή δεν το βλέπω να γίνεται αυτό, πρέπει οι αρχές να γίνουν πάρα πολύ αυστηρές στην επιβολή του νόμου. Ας ελπίσουμε ότι το 2016 θα είναι καλύτερο…