1989_VW_Futura_10

Στην έκθεση της Φρανκφούρτης του 1989 η Volkswagen παρουσίασε το Futura concept, ένα πειραματικό τετραθέσιο τύπου minivan πρωτότυπο με δύο μεγάλες gullwing πόρτες, που έδιναν πρόσβαση και στις δύο σειρές καθισμάτων. Διέθετε εξαιρετικά προηγμένη τεχνολογία, που είδαμε σε συμβατικά αυτοκίνητα τουλάχιστον δέκα χρόνια αργότερα, καθώς εφοδιαζόταν με αισθητήρες για αυτόματο παρκάρισμα και τετραδιεύθυνση.

VW-Prototypen

1989_VW_Futura_07 1989_VW_Futura_04

Ακόμα είχε ηλεκτρικό σύστημα διεύθυνσης, ηλεκτρικό χειρόφρενο, σύστημα πλοήγησης (βασισμένο σε RDS), ενεργή ηχομόνωση (μικρόφωνα κατέγραφαν εξωτερικό ήχο, και με αντι-ήχο που παραγόταν από τα ηχεία εξουδετερωνόταν ο θόρυβος), ενσωματωμένο τηλέφωνο, οθόνη υγρών κρυστάλλων (για το σύστημα πλοήγησης, το εγχειρίδιο του αυτοκινήτου, το trip computer και το ταχύμετρο), φίλτρο οσμών με ακροφύσια, σύστημα ενημέρωσης της κίνησης (σε συνεργασία με κέντρα ελέγχου ή άλλους συμμετέχοντες για την παρακάμψει της κυκλοφοριακής συμφόρησης ή τα εργοτάξια), πανοραμική οροφή από γυαλί ολογραφικής μόνωσης και  ενσωματωμένο παιδικό καθισματάκι.

Μηχανικά διέθετε έναν τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα άμεσου ψεκασμού για μειωμένη κατανάλωση και εκπομπές CO2. Είχε χωρητικότητα 1.715 κ.εκ. και απόδοση 82 άλογα στις 4.200 σ.α.λ. και 155 Nm στις 2.500 σ.α.λ., και κατανάλωνε με τα τότε πρότυπα 6,7 λίτρα/100 χλμ, ενώ ζύγιζε μόλις 1.000 κιλά.