Volvo_XC90_PUV_Concept_04

H Volvo στις 2 Νοεμβρίου του 2004 παρουσίασε, λίγο πριν την έκθεση της SEMA, το XC90 PUV, την πρόταση της για ένα SUV υψηλών επιδόσεων. To αρκτικόλεξο που συνοδεύει το όνομα του μοντέλου προέρχεται από τις λέξεις Power Utility Vehicle, με το αυτοκίνητο να είναι προϊόν του αμερικάνικου τμήματος της σουηδικής εταιρίας, σε συνεργασία με το Aria Group, που ήταν υπεύθυνο για το συνολικό αποτέλεσμα.

Volvo_XC90_PUV_Concept_03

Το αυτοκίνητο “κάθεται” 5 εκατ. πιο χαμηλά σε σχέση με το XC90 παραγωγής, φοράει και ένα φαρδύτερο bodykit, με το αγωνιστικό κόκκινο χρώμα να τονίζει το sport παρουσιαστικό του. Στο μπροστινό μέρος υπάρχει νέος προφυλακτήρας με ένα εξαιρετικά μεγάλο άνοιγμα, που βοηθά στη διοχέτευση κρύου αέρα στο διαμέρισμα του κινητήρα και του intercooler. Νέα, επίσης, είναι η μάσκα, τα φώτα ομίχλης, οι πλαϊνές ποδιές, ενώ πατάει σε σφυρήλατες ζάντες πλάτους διαμέτρου 20×9 ιντσών και ελαστικά 275/40 εμπρός και πίσω. Σε αυτές φωλιάζουν τεραστίων διαστάσεων φρένα, καθώς στον εμπρός άξονα υπάρχουν 8-πίστονες δαγκάνες με δίσκους 381 χλστ. και στο πίσω άξονα δίσκοι 330 χλστ., με δαγκάνες 4 εμβόλων.

Volvo_XC90_PUV_Concept_06

Οι μεγαλύτερες αλλαγές, όμως, βρίσκονται κάτω από το καπό, με την Volvo δύο μήνες πριν τη παρουσίαση του XC90 PUV είχε ανακοινώσει στο Παρίσι την παραγωγή του πρώτου V8 στην ιστορία της. Είχε χωρητικότητα 4,4-λίτρων και στο concept της τον τοποθέτησε για πρώτη, αφού πρώτα είχε υποστεί τις κατάλληλες τροποποιήσεις από τη Yamaha, όπως ένα μεγάλο turbo, επαναπρογραμματισμό του εγκεφάλου και πιο ελεύθερη εξάτμιση, κάτι που του χάριζε απόδοση 650 ίππων, όταν στην “πολιτική” έκδοση απέδιδε 311 άλογα και 440 Νm ροπή.

Η δύναμη περνά σε όλους τους όλους τους τροχούς μέσω ενός νέου 6-τάχυτου αυτόματου κιβωτίου, και μιας βελτιωμένης έκδοσης του ηλεκτρονικά ελεγχόμενου Haldex της Volvo. Έχει βάρος 2.091 κιλά, και για τα 0-100 χλμ/ώρα χρειάζεται 4,8 δευτ., με την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 300 χλμ/ώρα.