Ferrari SF16-H Steering Wheel


Με το στόμα ανοιχτό μείναμε όλοι όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα για το πρώτο Grand Prix της φετινής σεζόν. Ο λόγος δεν ήταν άλλος από τη Ferrari και την εκπληκτική εκκίνηση των Sebastian Vettel και Kimi Raikkonen, οι οποίοι πέρασαν στην πρωτοπορία του αγώνα, αφήνοντας τη Mercedes στα κρύα του λουτρού μετά από το «1-2» που σημείωσαν στις κατατακτήριες.

Παρά την εκκίνηση για σεμινάριο, η ιταλική ομάδα έχασε μέσα από τα χέρια της τη νίκη, καθώς επέλεξε λανθασμένη στρατηγική μετά από την επανεκκίνηση του αγώνα, όσο κι αν η ίδια δε θέλει να το παραδεχτεί. Θα πρέπει, όμως, η εκκίνηση αυτή να σημαίνει κάτι και για τους επόμενους αγώνες ή ήταν ένα τυχαίο γεγονός;

Αν κοιτάξουμε το σχέδιο για το τιμόνι της SF16-H μόνο τυχαίο δεν ήταν, αφού η Scuderia άλλαξε τη διάταξη για τον συμπλέκτη. Οι φετινοί κανονισμοί αναγκάζουν τους οδηγούς να χρησιμοποιούν μόνο το ένα χέρι κατά τη διάρκεια της εκκίνησης, γεγονός που οδήγησε σε αλλαγές. Σύμφωνα με τα έγκυρα σχέδια του Giorgio Piola, βλέπουμε ότι υπάρχει ένας διακόπτης κατά μήκος του κάτω μέρους του τιμονιού, αντί για τους δύο διακόπτες που χρησιμοποιούν οι άλλες ομάδες.

SF16-H

Το πώς ακριβώς λειτουργεί ο διακόπτης αυτός, καταλαβαίνεις ότι είναι δύσκολο να γνωρίζουμε. Πάντως, ο οδηγός φαίνεται πως έχει καλύτερη αίσθηση για τον συμπλέκτη και την εύρεση του κατάλληλου σημείου για την καλύτερη δυνατή εκκίνηση, κάτι που συνδυάζεται με την επιθετική χαρτογράφηση της Ferrari για τις εκκινήσεις.

Το σίγουρο είναι πως οι ομάδες ερευνούν τα σχέδια αυτά και το πώς ήρθε η εξαιρετική οδήγηση της Αυστραλίας, ενώ το ερώτημα είναι αν το ίδιο θα συμβεί και στο Μπαχρέιν. Γι’ αυτό δε μένει παρά να περιμένουμε μέχρι τις 3 Απριλίου.