x-default

O βελγικός ραδιοτηλεοπτικός οργανισμός VRT συνεχίζει να κατηγορεί την Opel, πως έχει προχωρήσει μυστικά στην τοποθέτηση νέου λογισμικού στα Zafira ώστε να τα κάνει να παράγουν λιγότερους ρύπους.

Όλα ξεκίνησαν όταν Ελβετοί ερευνητές ανακοίνωσαν πως το Opel Zafira έχει 17 φορές υψηλότερες εκπομπές NOx σε σχέση με τις τιμές που ανακοινώνει η αυτοκινητοβιομηχανία, με την Opel τότε να απορρίπτει τις κατηγορείς. Το VRT έκανε ένα βήμα παραπέρα και για να αποδείξει τους ισχυρισμούς του και πήρε δύο σχεδόν πανομοιότυπα Zafira, ένα από το Βέλγιο και ένα από την Ολλανδία. Και τα δύο Zafira φορούσαν τον 1.6 CDTI κινητήρα και είχαν διανύσει περίπου τα ίδια χιλιόμετρα.

Στις δοκιμές εκπομπών που διεξήγαγε το VRT, το ολλανδικό Zafira είχε 873 mg NOx ανά χιλιόμετρο, όταν το βελγικό Zafira μετά βίας ξεπέρασε τα 203 mg/χλμ. Η τεράστια αυτή διαφορά, σύμφωνα με το VRT, οφείλεται στο γεγονός πως το βελγικό Zafira φορά το νέο λογισμικό και για να το επιβεβαιώσει πήρε ακόμη δύο βελγικά Zafira, με το ένα από αυτά να έχει εκπομπές NOx 807 mg/χλμ και το άλλο 371 mg/χλμ. Το VRT αναφέρει πως το Zafira με τις εκπομπές 807 mg/χλμ αντιμετώπισε ένα μικρό σφάλμα κατά τις μετρήσεις και έτσι δεν το συμπεριέλαβε στα αποτελέσματα.

Η Opel απάντησε στο VRT αμφισβητώντας τα αποτελέσματα, μιας και υποστηρίζει πως οι δοκιμές δεν διενεργήθηκαν με επιστημονικώς ορθό τρόπο, με τις παραμέτρους των δοκιμών να είναι διαφορετικές από αυτές των τυποποιημένων δοκιμών που γίνονται κατά την πιστοποίηση ενός αυτοκινήτου. Μάλιστα χαρακτηρίζει τις δοκιμές του VRT αδιαφανείς σε μεγάλο βαθμό και φυσικά αμφισβητεί τα αποτελέσματά τους, ενώ τονίζει πως δεν έχει προχωρήσει σε καμία ενημέρωση λογισμικού στα Zafira που επηρεάζει τις εκπομπές ρύπων του κινητήρα.