Renault F1 Power Unit

Χρειάστηκε να φτάσουμε στο τέλος της προθεσμίας για να ψηφιστεί η πολυπόθητη επίτευξη συμφωνίας για τους κινητήρες της Formula 1. Ένα από τα 4 θέματα που έπρεπε να ικανοποιηθεί με προτάσεις είναι η σύγκλιση στην απόδοση των κινητήρων, προκειμένου να μην υπάρχει σημαντικό πλεονέκτημα κάποιου power unit, γεγονός που -κατά τη γνώμη μου- ακυρώνει την έννοια του ανταγωνισμού στο άθλημα.

Τα άλλα τρία ζητήματα ήταν η μείωση του κόστους, η διαθεσιμότητα και φυσικά ο ήχος. Ο Bernie Ecclestone ποτέ δεν ήταν ικανοποιημένος με τους turbo V6 κινητήρες, κάτι που δεν έχει αλλάξει. Η συμφωνία έχει ικανοποιήσει εν μέρει το αφεντικό της Formula 1, ωστόσο απειλεί πως θα τα διαλύσει όλα σε περίπτωση που οι διαφορές στην απόδοση των κινητήρων εξακολουθήσει να είναι μεγάλη.

Το μόνο που θέλουμε για τους κινητήρες είναι να είναι ίσοι. Ας περιμένουμε να δούμε. Αν δε συμβεί αυτό, τότε θα πρέπει να τα καταστρέψουμε όλα και να ξεκινήσουμε ξανά με νέους κανονισμούς όπου οι κινητήρες θα ήταν πιο εύκολοι. Οι ατμοσφαιρικοί κινητήρες ήταν λίγο-πολύ ίδιοι. Όλοι είχαν φτάσει στο μέγιστο σημείο. Απλώς είναι μια ένωση με ένα υβριδικό σύστημα και εκεί είναι που θα ξεκινήσει το πρόβλημα.

Ο 85χρονος τονίζει, επίσης, πως η ιδέα του ανεξάρτητου προμηθευτή κινητήρων δεν υπάρχει πια, καθώς κανένας κατασκευαστής δε θα μπορούσε πραγματικά να δημιουργήσει έναν τόσο περίπλοκο και δαπανηρό κινητήρα. Επιπλέον, λέει πως τα προβλήματα ξεκίνησαν από τη στιγμή που η Red Bull εισέπραξε των όχι των Mercedes και Ferrari.

Θα ήταν ωραίο, αλλά κανείς στον κόσμο δε θα κατασκεύαζε έναν κινητήρα γι’ αυτούς τους κανονισμούς. Θα είχες βγει εκτός προτού ξεκινήσεις. Δε θα είχαμε κανένα πρόβλημα στο να αλλάξουμε κάτι αν η Mercedes ή η Ferrari συμφωνούσαν να δώσουν κινητήρα στη Red Bull.