erc_day100005

Τη φήμη του ως ενός από τους σκληρότερους αγώνες ράλλυ επιβεβαίωσε για ακόμα μία φορά το Ράλλυ Ακρόπολις. Με την επιστροφή του στη Στερεά Ελλάδα, άνθρωποι και μηχανές ήρθαν αντιμέτωποι με τις δύσκολες και απαιτητικές ειδικές διαδρομές της Φθιώτιδας και της Φωκίδας, σε μια προσπάθεια να συνδυάσουν ταχύτητα με… επιβίωση.

Οι πρωταγωνιστές του Ευρωπαϊκού αλλά και του Ελληνικού Πρωταθλήματος έδωσαν σήμερα σπουδαίες μάχες σε έξι ειδικές διαδρομές συνολικού μήκους 104,84 χλμ., μπροστά σε χιλιάδες θεατές που βρέθηκαν στην ευρύτερη περιοχή.

erc_day100012

Το πρώτο σκέλος του SEAJETS Ράλλυ Ακρόπολις 2016 χαρακτηρίστηκε από σπουδαίες μάχες, με εναλλαγές σε επίπεδο κορυφής. Μετά το πέρας των έξι ειδικών της σημερινής ημέρας, ο Alexey Lukyanuk με το Ford Fiesta R5 βρίσκεται επικεφαλής, με μόλις 2 δευτερόλεπτα διαφορά από τον δεύτερο Ralfs Sirmacis με το Skoda Fabia R5.

Ο Ρώσος αντιμετώπισε μία σειρά προβλημάτων με το Fiesta, και συγκεκριμένα με τον κινητήρα, ο οποίος και είχε μειωμένη ισχύ στο πρώτο loop ειδικών. Αυτό εκμεταλλεύτηκε ο 22χρονος Λετονός Ralfs Sirmacis, που τέθηκε από νωρίς επικεφαλής. Ένα εντυπωσιακό αποτέλεσμα, ειδικά αν αναλογιστούμε ότι αυτή είναι και η πρώτη του εμφάνιση με το συγκεκριμένο αυτοκίνητο στο χώμα.

Ο Lukyanuk βελτίωσε σημαντικά τις επιδόσεις του στη συνέχεια, και, όταν στο τέλος τού αφαιρέθηκε μία ποινή 10 δευτερολέπτων που είχε δεχθεί για πρόωρη εκκίνηση, βρέθηκε πρώτος με βραχεία κεφαλή στο τέλος της ημέρας. Σε κάθε περίπτωση, όλα είναι ανοιχτά αύριο, και η μάχη για την πρώτη θέση σε καμία περίπτωση δεν έχει τελειώσει.

Ο μεγάλος άτυχος της σημερινής ημέρας ήταν ο Πρωταθλητής Ευρώπης του 2015, Kajetan Kajetanowicz, που μόλις στην πρώτη ειδική του αγώνα τούμπαρε με το Ford Fiesta R5, με αποτέλεσμα να χάσει πολύ χρόνο μέχρι να επανέλθει στο δρόμο. Στη συνέχεια μπορεί να κέρδισε ειδικές, αλλά το γεγονός ότι βρίσκεται περισσότερο από 14 λεπτά μακριά από την κορυφή δεν του επιτρέπει να ελπίζει σε κάτι σημαντικό.

erc_day100021

Με τον Kajetanowicz ουσιαστικά εκτός, οι Jaromir Tarabus και Λάμπρος Αθανασούλας, αμφότεροι με Skoda Fabia R5, δίνουν τη δική τους μάχη για το βάθρο. Ο Έλληνας οδηγός αρχικά ήταν τρίτος, αλλά ένα τετ-α-κε και η υπερβολική φθορά των ελαστικών του είχαν ως αποτέλεσμα να πέσει τέταρτος πίσω από τον Τσέχο. Η μεταξύ τους διαφορά, που αγγίζει τα 20 δευτερόλεπτα, δεν είναι απαγορευτική, και ο Αθανασούλας θα διεκδικήσει μία θέση στο βάθρο. Την πρώτη εξάδα συμπληρώνουν οι Raul Jeets και Jaroslav Koltun με Ford Fiesta R5 και Skoda Fabia R5, αντίστοιχα, με τη μεταξύ τους διαφορά να είναι μόλις 2 δευτερόλεπτα!

Στην κατηγορία ERC2, o Πολωνός Wojciech Chuchala με το Subaru Impreza WRX έχει σημειώσει πολύ καλές επιδόσεις και βρίσκεται επικεφαλής, παρά το πρόβλημα που αντιμετώπισε με τη σπασμένη εξαγωγή του αυτοκινήτου του. Την ίδια ώρα, ο Peter Ranga με το Lancer EVO IX παραμένει σε απόσταση βολής, έτοιμος να εκμεταλλευτεί το παραμικρό λάθος.

erc_day100019

Στην κατηγορία ERC3, ο Murat Bostanci από την Τουρκία με το Ford Fiesta R2 τέθηκε επικεφαλής με το πέρας της τελευταίας ειδικής, εκμεταλλευόμενος την εγκατάλειψη του Lukasz Pieniazek με το Opel Adam R2, από πρόβλημα στο κιβώτιο.

Η αυριανή, δεύτερη και τελευταία ημέρα του αγώνα περιλαμβάνει ακόμα έξι ειδικές διαδρομές, συνολικού μήκους 126,68 χιλιομέτρων. Κάτι που σημαίνει ότι ο αγώνας έχει πολύ δρόμο και, ως γνωστόν, σε ένα Ακρόπολις κανείς δεν μπορεί να προδικάσει το αποτέλεσμα.

Το SEAJETS Ράλλυ Ακρόπολις του 2016 δεν προσμετρά μόνο στο ERC, αλλά και στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλλυ! Κάθε ημέρα του αγώνα προσμετρά ξεχωριστά σε εθνικό επίπεδο, ωστόσο όσοι συμμετέχουν και τις δύο ημέρες έχουν τη δυνατότητα να «κρατήσουν» το καλύτερό τους αποτέλεσμα. Έτσι, η σημερινή πρώτη ημέρα σηματοδότησε το 2ο γύρο του Παν.Π.Ρ., έπειτα από αυτόν που είχε προηγηθεί πριν από μερικές εβδομάδες στον Πύργο, με τους Αθανασούλα-Παναγιωτούνη να αποκομίζουν φυσιολογικά τη μέγιστη συγκομιδή βαθμών. Το πλήρωμα του Skoda Fabia R5 δεν είχε ανταγωνισμό σε εθνικό επίπεδο, αφού κανείς Έλληνας συμμετέχων δεν είχε αυτοκίνητο αντίστοιχων προδιαγραφών.

Παρ’ όλα αυτά, η μάχη της 2ης θέσης στον ελληνικό αγώνα συγκέντρωσε τεράστιο ενδιαφέρον και κρίθηκε στην τελευταία ε.δ., με δύο πληρώματα να σημειώνουν εντυπωσιακές επιδόσεις και το 2ο σκαλί του βάθρου να κρίνεται εντέλει στις λεπτομέρειες. Μάλιστα, είναι ιδιαίτερα σημαντικό ότι αμφότερα τα ελληνικά πληρώματα, αν συμμετείχαν στην κατηγορία του ERC2, θα είχαν σημειώσει με άνεση το «1-2»!

erc_day100014

Ο λόγος, λοιπόν, για τους Βασίλη και Γιάννη Βελάνη με το Mitsubishi Lancer EVO IX, που κατάφεραν στην τελευταία ε.δ. να διατηρήσουν τη 2η θέση που είχαν από την έναρξη της ημέρας στην κατοχή τους. Το πλήρωμα του Lancer έκανε έναν πραγματικά εντυπωσιακό χρόνο στο πρώτο πέρασμα από τη Νέα Γραβιά, ενώ στη συνέχεια κατάφερε να διατηρηθεί μπροστά από τους Φιλιππίδη-Μαχαίρα που ακολουθούσαν. Οι τελευταίοι έγραψαν εξαιρετικούς χρόνους με το δικό τους Lancer ένατης γενιάς, και στην τελευταία ειδική σημείωσαν έναν εκπληκτικό χρόνο στο Παλαιοχώρι 2, όντας 4οι Γενικής! Παρ’ όλα αυτά, οι Βασίλης και Γιάννης Βελάνης κατάφεραν να διατηρηθούν μπροστά για μόλις 1,6 δευτερόλεπτα, κατακτώντας το 2ο σκαλί του βάθρου.

Αρκετά πιο πίσω, οι Καμιτσάκης-Μπαρδάκης με το Mitsubishi Lancer EVO IX είχαν τη δική τους μάχη με τους Κυπρίους Παντελή-Κωνσταντίνου με Lancer δέκατης γενιάς, επικρατώντας με βραχεία κεφαλή. Πολύ καλές επιδόσεις σημείωσαν και οι Αλυγιζάκης-Χατζηδάκης με ακόμα ένα Lancer EVO IX, κερδίζοντας στο νήμα τους «Ιαβέρη Jr»-Κολτσίδα με ίδιο αυτοκίνητο. Ο πρώην Πρωταθλητής της F3 αντιμετώπισε πρόβλημα με τη σπασμένη κολόνα του τιμονιού σε όλο το πρώτο loop ειδικών, ενώ στο δεύτερο είχε και μία μικρή έξοδο από το δρόμο. Τις εντυπώσεις όμως έκλεψαν και οι Αναγνωστάκος-Μπακλώρης με το MG ZR, οι οποίοι σημείωσαν πολύ καλές επιδόσεις σε επίπεδο Γενικής, επικρατώντας άνετα στην κατηγορία F2.

erc_day100008

Στους άτυχους συνδυασμούς της ημέρας συγκαταλέγονται οι Χαλιβελάκης-Τσαούσογλου, που εγκατέλειψαν έπειτα από έξοδο, οι Σπανός-Γκοτοβός από πρόβλημα στα φρένα, οι Μποζιονέλος-Παναρίτης από δυναμό και οι Λευκαδίτης-Τσιούκας από ημιαξόνιο.