Alpine (1)

Στις μέρες μας ακούμε καθημερινά για καινούρια μοντέλα αυτοκινήτων, ακούμε τις εταιρείες ν’ανταγωνίζονται η μία την άλλη στις επιδόσεις των αυτοκινήτων τους, στην οικονομία καυσίμων, στις πωλήσεις και σε αρκετά άλλα σημεία. Καθημερινά κάτι καινούριο υπάρχει, με αποτέλεσμα, ότι χθεσινό υπήρχε να μας περνάει σιγά-σιγά απαρατήρητο και να το ξεχνάμε.

Προσωπικά, λατρεύω ότι έχει να κάνει με τέσσερις τροχούς. Δεν μπορώ να πω ότι είμαι ενάντια σ’αυτή τη ραγδαία ανάπτυξη της τεχνολογίας που ζούμε σήμερα, αλλά πιστεύω πως το κλασσικό, ιστορικό αυτοκίνητο δίνει μία διαφορετική αίσθηση σ’αυτόν που απαιτεί να απολαμβάνει την οδήγηση. Όταν λέω οδήγηση, δεν εννοώ να πάρεις το αμάξι σου και να πας για ψώνια ή στο πιο κοντινό περίπτερο για τσιγάρα. Για μένα οδήγηση είναι να διαθέσεις λίγο χρόνο από τη μέρα σου και να πάρεις το αυτοκίνητο σου για μία απολαυστική βόλτα σε μια βουνίσια διαδρομή ή ακόμη για μία χαλαρή βόλτα στη παραλιακή.

Alpine (2)

Η απόλαυση της οδήγησης δεν γίνεται μόνο με τα ακριβά supercars, hypercars και οτιδήποτε μοδάτο κυκλοφορεί σήμερα στην αγορά. Με ένα απλό αμάξι, μπορείς να προσφέρεις στον εαυτό σου απέραντη ευχαρίστηση, ειδικά όταν αυτό το αμάξι σου το είχε χαρίσει ο πατέρας σου, ειδικά όταν αυτό το αμάξι έχει και μία μεγάλη ιστορία στη πλάτη του. Για να εξηγούμαι, όταν λέω ιστορικό αυτοκίνητο, δεν εννοώ μόνο τ’αυτοκίνητα που έτρεχαν σε αγώνα στο Monte Carlo ή σε κάποιο αγώνα του Le Mans. Ο οποιοσδήποτε μπορεί να θεωρεί το κλασσικό του αυτοκίνητο ιστορικό, οποιασδήποτε αξίας, επειδή για τον καθένα λάτρη της αυτοκίνησης, το κλασσικό του αυτοκίνητο έχει κάτι να του θυμίζει, κάτι να αναπολεί, μία μικρή επιστροφή στο ένδοξο παρελθόν.

Η απόλαυση που δίνει στον οδηγό το κλασσικό αυτοκίνητο, είναι διαφορετική από την απόλαυση που σου χαρίζει το σύγχρονο αυτοκίνητο. Ο ήχος της μηχανής, η μυρωδιά του εσωτερικού, η αίσθηση ότι εσύ και το τιμόνι κάνετέ κουμάντο και όχι κάποιο ηλεκτρονικό βοήθημα, η φινέτσα του κλασσικού που δίνει μία διαφορετική προσωπικότητα στον οδηγό.

Σίγουρα, τα πλεονεκτήματα είναι αρκετά, αλλά να λέμε και την αλήθεια τα μειονεκτήματα είναι επίσης αρκετά. Η σωστή συντήρηση η οποία κοστίζει, η έλλειψη οδηγικής ασφάλειας, οι διάφοροι νόμοι που περιορίζουν την κυκλοφορία των κλασσικών αυτοκινήτων στις πόλεις με πρόσφατο παράδειγμα το Παρίσι, τα υψηλά ποσοστά κατανάλωσης καυσίμων, τ’ακριβά και δυσεύρετα εξαρτήματα.

Ο καθένας μπορεί να έχει στο μυαλό του την έννοια της οδηγικής απόλαυσης με τον δικό του τρόπο. Για μένα προσωπικά, όταν ακούω την έννοια οδηγική απόλαυση μου έρχεται στο μυαλό ένα κλασσικό πισωκίνητο Renault σε μία διαδρομή γεμάτη στροφές και το μυαλό κολλημένο στην οδήγηση.