Τα κλασικά αυτοκίνητα γίνονται το νέο trend για επένδυση

Σχετικά άρθρα

Παγκοσμίως, δισεκατομμύρια δολάρια δαπανώνται ετησίως για κλασικά αυτοκίνητα μέσω δημοπρασιών ή ιδιωτικών πωλήσεων, σε ένα κύμα επενδύσεων σε αυτό το εναλλακτικό περιουσιακό στοιχείο.

Η ασφαλιστική εταιρεία κλασικών οχημάτων Hagerty, εκτιμά ότι ετησίως διακινούνται περίπου 80 δισεκατομμύρια δολάρια σε συναλλαγές συλλεκτικών οχημάτων, σε παγκόσμιο επίπεδο, συμπεριλαμβανομένων όλων των δημοπρασιών και των ιδιωτικών πωλήσεων.

Χαρακτηριστικά είναι τα λόγια του Andrea Modena, επικεφαλής του τμήματος κλασικών αυτοκινήτων της Ferrari, ο οποίος αναφέρει ότι το 1977, ένας ιδιοκτήτης μιας Ferrari 250 GTO του 1962 την πούλησε, επειδή η σύζυγός του είχε παραπονεθεί ότι έκανε πολύ θόρυβο, βάζοντας του το δίλημμα “ή εγώ ή το αυτοκίνητο”. Σήμερα, δεν είμαι σίγουρος ότι η σύζυγος θα κέρδιζε.

Οι καιροί, πράγματι, έχουν αλλάξει. Το 2018, το ίδιο μοντέλο της Ferrari έγινε το ακριβότερο αυτοκίνητο που είχε πουληθεί ποτέ, φθάνοντας τα 48,4 εκατομμύρια δολάρια σε δημοπρασία. Πέρυσι, το ρεκόρ αυτό ισοπεδώθηκε από μια Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupé του 1955, που “έπιασε” τα 135 εκατομμύρια ευρώ (149 εκατομμύρια δολάρια).

Η αξία των παλαιών αυτοκινήτων έχει αυξηθεί κατά 185% την τελευταία δεκαετία, ξεπερνώντας άλλα είδη πολυτέλειας, όπως το κρασί, τα ρολόγια και διάφορα αντικείμενα τέχνης, με τα κλασικά αυτοκίνητα να κατατάσσονται πλέον στη δεύτερη θέση, πίσω μόνο από τα σπάνια ουίσκι, σύμφωνα με την έκθεση πλούτου 2023 της Knight Frank.

Συνεχίζοντας, η ίδια έκθεση αναφέρει ότι η αγορά των κλασικών αυτοκινήτων διευρύνεται καθώς αυξάνεται και ο αριθμός των πλούσιων ανθρώπων, με την αξία των vintage αυτοκινήτων να αυξήθηκε κατά 25% το 2022, σημειώνοντας την ισχυρότερη επίδοση των τελευταίων εννέα ετών και δεύτερη μετά την αύξηση 29% της τέχνης.

Η αγορά έχει επεκταθεί πέρα από τη μικρή κοινότητα των συλλεκτών και πλέον όλο και περισσότεροι επενδυτές προσελκύονται από την προοπτική υψηλών αποδόσεων καθώς και από την έλλειψη συσχέτισης με τα κύρια περιουσιακά στοιχεία χαρτοφυλακίου, όπως οι μετοχές και τα ομόλογα.

Ο Giorgio Medda, διευθύνων σύμβουλος και επικεφαλής διαχείρισης περιουσιακών στοιχείων της ιταλικής Azimut, δηλώνει χαρακτηριστικά:

Παρακολουθούμε την αγορά εδώ και πολλά χρόνια. Το ιστορικό των τελευταίων 30 ετών μας λέει ότι τα κλασικά αυτοκίνητα αποτελούν μια κατηγορία χρηματοοικονομικών περιουσιακών στοιχείων που θέλουμε να έχουν οι πελάτες μας στα χαρτοφυλάκιά τους.

Για το λόγο αυτό, η Azimut εγκαινιάζει φέτος το πρώτο fund στον κόσμο που επενδύει σε vintage οχήματα, αξίας άνω του 1 εκατ. ευρώ το καθένα. Με σύμβουλο τον Alberto Schon, επικεφαλής της Rossocorsa (η οποία είναι αντιπρόσωπος της Ferrari και της Maserati), το fund θα επιλέξει οχήματα με μοναδική ιστορία.

Ενώ το fund της Azimut δεν θα έχει ημερομηνία λήξης και θα μπορεί να δέχεται χρήματα επ’ αόριστον, η μικρή ελβετική εταιρεία διαχείρισης περιουσιακών στοιχείων Hetica Capital εγκαινίασε το 2021 ένα “κλειστό” fund 50 εκατομμυρίων ευρώ. Το ταμείο της Hetica, το οποίο στοχεύει σε αποδόσεις 9% – 15% ύστερα από επτά χρόνια, έχει αγοράσει μέχρι στιγμής 12 αυτοκίνητα και θέλει να φτάσει τα 30% – 35% μέχρι το πέμπτο έτος λειτουργίας του, με σκοπό το έκτο και το έβδομο έτος να τα πουλήσει και να πληρώσει τους επενδυτές.

Ο Dietrich Hatlapa, ιδρυτής του ερευνητικού οργανισμού για σπάνια και συλλεκτικά αυτοκίνητα, HAGI, ο οποίος παρέχει τα δεδομένα του κλάδου που χρησιμοποιεί η Knight Frank, δηλώνει:

Έχουμε δει περισσότερες από 100 προσπάθειες δημιουργίας κεφαλαίων στο παρελθόν. Κανείς δεν κατάφερε να δημιουργήσει μια διαφοροποιημένη βάση επενδυτών και ένα διαφοροποιημένο χαρτοφυλάκιο αυτοκινήτων.

Τα αμοιβαία κεφάλαια, τόσο της Azimut όσο και της Hetica, έχουν ως ελάχιστο όριο επένδυσης εισόδου τα 125.000 ευρώ, με τον Walter Panzeri που διαχειρίζεται το Klassik Fund της Hetica να τονίζει:

Λαμβάνουμε πλήθος τηλεφωνημάτων από ανθρώπους που θέλουν να επενδύσουν 1.000 – 2.000 ευρώ και τους απορρίπτουμε.

Τα λειτουργικά έξοδα των συλλεκτικών αυτοκινήτων, συμπεριλαμβανομένων των υψηλών εξόδων αποθήκευσης και ασφάλισης, μπορεί να ανέρχονται ετησίως στο 5 – 6% της αξίας του χαρτοφυλακίου, σύμφωνα με τον Florian Zimmermann, ο οποίος άρχισε να αγοράζει παλαιά αυτοκίνητα όταν εργαζόταν στη Mercedes-Benz και έκτοτε μαζί με έναν συνεργάτη έχουν δημιουργήσει μια συλλογή 300 οχημάτων, αναφέροντας:

Γίνεται όλο και πιο δύσκολο να βρεθούν οι κατάλληλοι μηχανικοί για να διατηρήσουν αυτά τα αυτοκίνητα στη ζωή. Και πρέπει να ξοδέψεις αρκετά χρήματα για να διατηρήσεις όλα αυτά τα αυτοκίνητα σε λειτουργική κατάσταση.

Επιπλέον, μια μικρή γρατζουνιά ή ένα βαθούλωμα, ή ένα ανταλλακτικό, μπορεί να επιφέρει βαρύ οικονομικό πλήγμα. Τα επενδυτικά κεφάλαια που διαχειρίζονται χαρτοφυλάκια αυτοκινήτων μπορούν να αποτελέσουν πηγή χρημάτων για τα τμήματα κλασικών αυτοκινήτων των αυτοκινητοβιομηχανιών, τα οποία όχι μόνο παρέχουν επισκευές και ανταλλακτικά, αλλά και πιστοποιούν τη γνησιότητα των οχημάτων για να λάβουν μέρος σε εκθέσεις και διαγωνισμούς.

Μόνο η διαδικασία πιστοποίησης μπορεί να κοστίσει περίπου 20.000 ευρώ, σύμφωνα με τον Peter Becker της Mercedes-Benz Classic. Ο ίδιος δήλωσε ότι μόνο οι ειδικοί της αυτοκινητοβιομηχανίας, με πρόσβαση στα αρχεία της, μπορούν να επιβεβαιώσουν την αυθεντικότητα ενός κλασικού μοντέλου

Η Βόρεια Αμερική παραμένει η μεγαλύτερη αγορά για τις δημοπρασίες, με τη Hagerty να καταγράφει πωλήσεις δημοπρασιών ύψους 3,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2022 έναντι 774 εκατομμυρίων δολαρίων το 2007. Τα τελευταία χρόνια έχουν αυξηθεί οι αγοραστές στη Μέση Ανατολή, την Ινδία και την Κίνα.

Όλα τα παραπάνω, όμως, έχουν έναν κοινό παρονομαστή. Η παγκόσμια στροφή που γίνεται προς την ηλεκτροκίνηση και την εγκατάλειψη των αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης, είναι δεδομένο ότι θα αυξήσει το ενδιαφέρον για τα παλαιά αυτοκίνητα.

Ο Cristiano Bolzoni, επικεφαλής της μονάδας παλαιών αυτοκινήτων της Maserati Classiche, τονίζει:

Η ηλεκτροκίνηση θα ευνοήσει τα κλασικά αυτοκίνητα. Με την πάροδο του χρόνου θα γίνουν αντικείμενα λατρείας.

Κλείνοντας, δεν αποτελεί έκπληξη ότι η Ferrari έχει τα πιο πολύτιμα vintage αυτοκίνητα, σύμφωνα με τον Adolfo Orsi, ιδρυτή του Classic Car Auction Yearbook, το οποίο παρακολουθεί τα στοιχεία των πωλήσεων σε δημοπρασίες από το 1990. Tα μοντέλα της Ferrari το 2021 και το 2022 είχαν μέση αξία σε δημοπρασία τα 589.000 δολάρια, και ακολούθησαν τα αυτοκίνητα της Mercedes-Benz με 378.000 δολάρια και της Porsche με 348.000 δολάρια.

Διάβασε επίσης

Τα 11 πιο ακριβά αυτοκίνητα που δημοπρατήθηκαν μέσα στο 2022

ΠηγήReuters

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Βέλγιο: “Μεθυσμένος” οδηγός απέδειξε ότι το σώμα του παράγει αλκοόλ

Ένας 40χρονος Βέλγος που είχε παραπεμφθεί σε δικαστήριο της Μπριζ επειδή συνελήφθη να οδηγεί μεθυσμένος καθ’ υποτροπή, απαλλάχθηκε από όλες τις κατηγορίες αφού απέδειξε...

Ένα Lucid Air κάηκε ολοσχερώς μετά από πρόσκρουση σε στύλο στη Βαρσοβία

Το περιστατικό συνέβη στη διασταύρωση των οδών Aleja Niepodległosci και Antoniego Madalinskiego στην πρωτεύουσα της Πολωνίας, το πρωί της 19ης Απριλίου, όπου πληροφορίες από...