china car sales


Τη στιγμή που μιλάμε το νομοθετικό καθεστώς που ισχύει στην Κίνα δεν επιτρέπει σε έναν ξένο μέτοχο να κατέχει παραπάνω από το 50% των μετοχών σε μια κοινοπραξία με εγχώρια εταιρεία. Επομένως, οποιαδήποτε ξένη εταιρεία επιθυμεί να δραστηριοποιηθεί στην Κίνα είναι υποχρεωμένη να μπει σε κοινοπραξία με κάποια εγχώρια, όπως έχει κάνει η PSA (Peugeot Citroen Group) με την Dongfeng.

Το Υπουργείο Βιομηχανίας και Τεχνολογίας Πληροφοριών της Κίνας, περίπου δύο χρόνια πριν, εξέφρασε την επιθυμία του να χαλαρώσει τους περιορισμούς για τις ξένες βιομηχανίες, κάτι που όμως δεν συνέβη γιατί βρήκε ισχυρή αντίσταση από τις κρατικές αυτοκινητοβιομηχανίες.

Λίγες μέρες πριν όμως, ο Πρόεδρος της Επιτροπής Ανάπτυξης και Εθνικής Μεταρρύθμισης, Xu Shaoshi, δήλωσε πως η Κυβέρνηση ψάχνει να βρει τρόπους για να άρει εντελώς τους περιορισμούς στο άμεσο μέλλον. Ισχυρός υποστηριχτής αυτής της άποψης είναι η μητρική εταιρεία της Volvo, Geely, μέσω του Προέδρου της, Li Shufu, που πιστεύει ότι η άρση του πλαφόν του 50% θα εντατικοποιήσει τον ανταγωνισμό, πράγμα που με τη σειρά του θα είναι αποδειχτεί πολύ θετικό και για τους καταναλωτές.

Στον αντίποδα όμως, όπως προανέφερα, βρίσκεται η Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων Κίνας, που πιστεύει ότι η άρση του παραπάνω περιορισμού θα είναι ένα τελειωτικό χτύπημα για τις ντόπιες αυτοκινητοβιομηχανίες από τις πιο ανεξάρτητες αντίστοιχες ξένες.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον προκαλούν οι φήμες που θέλουν την Tesla να έχει στα σκαριά συμφωνία αξίας $9 δις για την κοινοπραξία με την Jinqiao Group, εταιρεία κρατικών συμφερόντων. Ωστόσο ο CEO της Tesla, Elon Musk, μέσω δημοσίευσής του στο Twitter δήλωσε πως “δεν έχει υπογραφεί τίποτα για εργοστάσιο στην Κίνα“.