Η Ford παρουσίασε την MY2017 έκδοση του F-150 EcoBoost με τον νέο 3,5-λίτρων V6 EcoBoost κινητήρα και με το νέο 10-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο. Ο κινητήρας είναι ολοκαίνουριος και εξοπλίζεται με το νέο σύστημα “διπλού ψεκασμού”. Αυτό σημαίνει δύο μπεκ ψεκασμού ανά κύλινδρο – ένα μέσα στον κύλινδρο και ένα στην πολλαπλή εισαγωγής.


Νέα είναι και τα turbos ενώ ο κινητήρας της Ford εξοπλίζεται με “κούφιους” εκκεντροφόρους, ηλεκτρικά ελεγχόμενες wastegates, ενισχυμένο valvetrain και φυσικά, σύστημα Auto Start-Stop. Όλα αυτά, έχουν ως αποτέλεσμα κορυφαία ροπή για την κατηγορία, με τον 3.5 λίτρων Ecoboost να αποδίδει 375 άλογα με 637 Nm ροπής, 10 άλογα και 67 Nm ροπής περισσότερα από τον κινητήρα που αντικαθιστά.

Νέο είναι όμως και το 10-τάχυτο, αυτόματο κιβώτιο που χάρη στον μεγαλύτερο αριθμό σχέσεων, υπόσχεται βελτιωμένη οικονομία καυσίμου, χωρίς να θυσιάζεται η ικανότητα φόρτωσης ή ρυμούλκησης. Σύμφωνα με την Ford, έχουν χρησιμοποιηθεί ελαφριά υλικά και κράματα για την μείωση του βάρους του κιβωτίου, ενώ είναι το πρώτο κιβώτιο της που δεν χρησιμοποιεί χυτοσίδηρο.

Επίσης, βελτιστοποιημένο είναι και το λογισμικό που δέχεται δεδομένα από περισσότερους από 10 αισθητήρες για να αποφασίζει σε πραγματικό χρόνο και να προσφέρει στον οδηγό την πιο ενδεδειγμένη σχέση ανά πάσα στιγμή. Περισσότερες από 20 πατέντες έχουν εγκριθεί ή περιμένουν έγκριση για αυτόν τον συνδυασμό κινητήρα-κιβωτίου.

Δελτίο Τύπου

2017 FORD F-150 WITH ALL-NEW 3.5-LITER ECOBOOST V6 NETS BEST-IN-CLASS, V8-BEATING 470 LB.-FT. OF TORQUE, MORE HORSEPOWER

  • All-new, second-generation 3.5-liter EcoBoost® V6 engine in the 2017 Ford F-150 produces 375 horsepower and a segment-best 470 lb.-ft. of torque, a gain of 10 hp and 50 lb.-ft. from previous 3.5-liter EcoBoost
  • Class-leading torque of 3.5-liter EcoBoost  and new 10-speed automatic transmission will deliver improved acceleration and performance
  • 3.5-liter EcoBoost paired exclusively with the first volume-production 10-speed automatic transmission available from any automaker

DEARBORN, Mich., July 11, 2016 – Ford, America’s truck leader, continues its relentless pace of innovation, delivering segment-leading torque for 2017 F-150 customers with the all-new 3.5-liter EcoBoost® V6 engine and 10-speed automatic transmission.

The new second-generation 3.5-liter EcoBoost engine will provide 50 lb.-ft. more peak torque compared with the first-generation 3.5-liter EcoBoost engine, to a segment-best 470 lb.-ft., beating all diesel- and gasoline-powered competitors, including V8 engines with nearly twice the displacement of the EcoBoost V6. Horsepower jumps 10 from the previous version, to 375 hp.

“The 2017 Ford F-150 now delivers the best torque in the segment,” says Raj Nair, Ford executive vice president, Product Development, and chief technical officer. “This class-leading torque arrives with a transformative 10-speed automatic that improves nearly every aspect of F-150 performance.”

The 3.5-liter EcoBoost in the 2017 F-150 is paired exclusively with the first volume-production 10-speed automatic transmission available to consumers from any automaker.

The more capable powertrain combination will deliver improved acceleration and performance compared with previous six-speed automatic transmissions. The new engine provides better low-end and peak engine performance, ideal for hauling heavy payloads and towing heavy trailers.

The new 3.5-liter EcoBoost engine builds on the success of the 2.7-liter EcoBoost engine and first-generation 3.5-liter EcoBoost engine available for the 2016 F-150. The 2.7-liter and first-generation 3.5-liter EcoBoost engines account for approximately 60 percent of F-150 sales.

The Ford F-150 remains the first and only truck in its segment to offer a twin-turbo gasoline engine.

The 2017 Ford F-150 goes on sale this fall.